Ja, ik krijg ook een paar tientjes aan pensioen rond mijn 70-ste. Maar vergeleken met de bijstand ga ik er dan 300 Euro op vooruit, dus mij hoor je niet klagen.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 22:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
1550 AOW en 1200 pensioen voor een persoon is prima
Dat is vrij makkelijk op te lossen door medewerkers te laten meedelen in de winst van bedrijven. Dit is vrij normaal in bijvoorbeeld Latijns Amerika.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 18:37 schreef torentje het volgende:
[..]
Het zijn de bedrijven die de gewone arbeiders geen winst gunnen, ondanks dat de gewone arbeiders hun tijd hebben opgeofferd aan het een of ander bedrijf.
Moet je wel 1000,- pensioen per maand erbij hebben ja.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 21:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Flut AOW tje ??
met een 1000 euro pensioen erbij is het leuk te doen hoor
huisje vrij, auto weg , op de fiets , nou mooi toch
[..]
En wat doen we dan met de mensen die geen 30 jaar meer kunnen werken?quote:Op vrijdag 25 juli 2025 22:44 schreef 111210 het volgende:
[..]
Moet je wel 1000,- pensioen per maand erbij hebben ja.
Ik geef het liever zelf nu uit en zet het zelf weg. Geen idee wat de pensioenen over 30/40 jaar doen als ik aan de beurt ben. Als je het geluk hebt die leeftijd te mogen halen.
ja in zuid Korea hebben ze bacchus ladys , maar wat de oudere arme mannen dan doen weet ik nietquote:Op vrijdag 25 juli 2025 22:55 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
En wat doen we dan met de mensen die geen 30 jaar meer kunnen werken?
ouderen betalen al deels AOW premie , in de tweede schijf is de AOW premie vervangen door extra belastingenquote:Op zaterdag 26 juli 2025 00:24 schreef phpmystyle het volgende:
Beetje misleidend om met een frame te komen om gepensioneerden te laten mee betalen aan hun pensioen. Het pensioen is al betaald.
Feitelijk staat er dat de belastingen voor ouderen verhoogd moeten worden.
Juist.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 22:44 schreef 111210 het volgende:
[..]
Moet je wel 1000,- pensioen per maand erbij hebben ja.
Ik geef het liever zelf nu uit en zet het zelf weg. Geen idee wat de pensioenen over 30/40 jaar doen als ik aan de beurt ben. Als je het geluk hebt die leeftijd te mogen halen.
Men kan beter ruiterlijk toegeven dat het niet eerlijk is om de kosten van de vergrijzing nog verder op jongeren af te wentelen, en dat planbureas decennia lang genegeerd zijn en dat er nu gewoon wanhopig naar geld gezocht moet worden. Of je de AOW nu verlaagt, of je verhoogt de belastingen op diezelfde AOW. Lood om oud ijzer. Men moffelt het een beetje weg en doet alsof het een technisch iets is.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 00:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ouderen betalen al deels AOW premie , in de tweede schijf is de AOW premie vervangen door extra belastingen
[ afbeelding ]
De overheid kan heel eenvoudig de pensioenpremie verlagen naar 20% en de AOW premie ook op 20 % zetten daar merkt de werknemer niets van , en levert fors meer AOW premie op en voor de werknemer zelfs een kleine netto vooruitgangquote:Op zaterdag 26 juli 2025 00:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Men kan beter ruiterlijk toegeven dat het niet eerlijk is om de kosten van de vergrijzing nog verder op jongeren af te wentelen, en dat planbureas decennia lang genegeerd zijn en dat er nu gewoon wanhopig naar geld gezocht moet worden. Of je de AOW nu verlaagt, of je verhoogd de belastingen op diezelfde AOW. Lood om oud ijzer. Men moffelt het een beetje weg en doet alsof het een technisch iets is.
Zeker voor ouderen met een ruim pensioen. Of die sws geld genoeg hebben. Mensen die de AOW eigenlijk helemaal niet nodig hebben, maar die dat automatisch gestort krijgen.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 00:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Men kan beter ruiterlijk toegeven dat het niet eerlijk is om de kosten van de vergrijzing nog verder op jongeren af te wentelen, en dat planbureas decennia lang genegeerd zijn en dat er nu gewoon wanhopig naar geld gezocht moet worden. Of je de AOW nu verlaagt, of je verhoogt de belastingen op diezelfde AOW. Lood om oud ijzer. Men moffelt het een beetje weg en doet alsof het een technisch iets is.
Hoezo merkt die dat niet?quote:Op zaterdag 26 juli 2025 00:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De overheid kan heel eenvoudig de pensioenpremie verlagen naar 20% en de AOW premie ook op 20 % zetten daar merkt de werknemer niets van , en levert fors meer AOW premie op
die merkt die verschuiving van premies niet opquote:
Omdat daar gewoon belastingen voor zijn afgedragen. Je kan niet ineens iets stopzetten omdat je dat naar eigen subjectieve vinden niet uit te leggen vindt.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 00:34 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Zeker voor ouderen met een ruim pensioen. Of die sws geld genoeg hebben. Mensen die de AOW eigenlijk helemaal niet nodig hebben, maar die dat automatisch gestort krijgen.
Lijkt me heel moeilijk uitleggen waarom jongeren daaraan mee moeten betalen.
Je denkt dat mensen die werken blind zijn of niet kunnen rekenen?quote:Op zaterdag 26 juli 2025 00:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
die merkt die verschuiving van premies niet op
Je betaalt geen belasting voor de opbouw van je eigen aow.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 00:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Omdat daar gewoon belastingen voor zijn afgedragen. Je kan niet ineens iets stopzetten omdat je dat naar eigen subjectieve vinden niet uit te leggen vindt.
het levert zelfs een netto voordeel opquote:Op zaterdag 26 juli 2025 00:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je denkt dat mensen die werken blind zijn of niet kunnen rekenen?
Dat klopt. Je betaalt generiek loonheffing. Daarin zit de belofte besloten dat de overheid zorgt voor agenten, zorg, onderwijs voor je kids, maar ook aow. Het staat nergens opgeschreven, maar het is natuurlijk wel een soort sociaal contract.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 00:36 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Je betaalt geen belasting voor de opbouw van je eigen aow.
Ik kan hier helemaal niks mee. Je laat premies stijgen, maar het netto inkomen stijgt?quote:Op zaterdag 26 juli 2025 00:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het levert zelfs een netto voordeel op
Pensioen premies dalen van 28% naar 20% , AOW premies stijgen van 17,9% naar 20 %quote:Op zaterdag 26 juli 2025 00:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik kan hier helemaal niks mee. Je laat premies stijgen, maar het netto inkomen stijgt?
Men wel 12 mld ophalen.
Dus komen er minder premies binnen bij de overheid waardoor het gat nog groter wordt?quote:Op zaterdag 26 juli 2025 00:40 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Pensioen premies dalen van 28% naar 20% , AOW premies stijgen van 17,9% naar 20 %
is netto voordeel werknemer
pensioenpremies gaan naar pensioenfonds , AOW premies naar de overheidquote:Op zaterdag 26 juli 2025 00:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dus komen er minder premies binnen bij de overheid waardoor het gat nog groter wordt?
Eens dat je dit niet naar de jongeren kan toeschuiven.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 00:39 schreef Black_Baron het volgende:
Met de enorme vergrijzing moet je gewoon kijken wat er binnenkomt. En dat verdelen over de mensen die er recht op hebben (en/of die het nodig hebben).
Je kunt jongeren niet oneindig zwaar belasten met de vergrijzing.
En wat gebeurt er op termijn als de pensioenpremies van 28 naar 20 procent dalen? Wie moet daarvoor gaan bloeden?quote:Op zaterdag 26 juli 2025 00:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
pensioenpremies gaan naar pensioenfonds , AOW premies naar de overheid
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |