het extra pensioen sparen vrijwillig maken , en netto bij het loon geven , met de mogelijkheid om te sparen voor een woningquote:Op maandag 11 augustus 2025 09:35 schreef SymbolicFrank het volgende:
Samen met:
"Het hoogste belastingtarief gaat iets omlaag en bedrijven hoeven nu minder loonheffing af te dragen, zodat ze meer mensen in dienst kunnen nemen."
Zoiets.
Maar was dat omdat Jan Modaal het niet meer kon betalen, of omdat de rijken steeds minder belasting betaalden? Misschien allebei? En misschien kwam het ene door het andere?quote:Op maandag 11 augustus 2025 12:15 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Nee hoor.
Dat was mijn gedachten 30 jaar geleden al namelijk.
En zag toen al dat het niet houdbaar was om zo door te gaan.
Daar had ik geen pvv voor nodig.
En na de achterlijke reclame over de EU in de jaren 90 van onze overheid wist ik toen al dat het een puinzooi zal gaan worden .
(Postbus 51)
Bekijk deze YouTube-video
Nee, ze kunnen gewoon bijverdienen. Iedereen gaat dood overigens.quote:Op maandag 11 augustus 2025 08:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
met een AOW tekort , doordat je in het buitenland gewoond hebt een aantal jaar ofzo, heb je recht op een aanvulling uit de bijstand, tenzij je zelf vermogend bent of je vriend(in) een eigen huis / goed extra pensioen heeft
in Nederland gaat niemand dood
AOW ers zijn vrijgesteld van de werk verplichting weet je, krijgen ook geen WWquote:Op maandag 11 augustus 2025 15:25 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nee, ze kunnen gewoon bijverdienen. Iedereen gaat dood overigens.
Maar degene die je quote geeft aan dat je wel kan werken als je zou willen.quote:Op maandag 11 augustus 2025 15:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
AOW ers zijn vrijgesteld van de werk verplichting weet je, krijgen ook geen WW
rekensomquote:Op maandag 11 augustus 2025 17:10 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Maar degene die je quote geeft aan dat je wel kan werken als je zou willen.
Die pensioenpremie, die kan omlaag naar 15% , dan kan de AOW premie omhoog naar 20% ,quote:De AOW-premie is in 2025 17,9% van uw inkomen.
Hoe hoger uw inkomen, hoe meer premie u betaalt.
Afhankelijk van uw inkomen is dit bedrag in 2025 minimaal ¤ 566 en maximaal ¤ 5.664.
Jaaa godsallemachtig niemand gaat deze ellenlange berekeningen doornemen hoor, zeker niet als je ze in bijna elke post erin fietst. Al de 10e x dat ik dit verhaal over ING/DeGiro lees. Het had ook niks te maken met waar ik op reageer, namelijk of je mág werken tijdens het ontvangen van AOW.quote:Op maandag 11 augustus 2025 17:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als ik wil wel , werk zat ,
Maar over de AOW die meer premie behoeft ,
het oude bedrijfspensioen kan best met flink minder premie
rekensom
De pensioenpremie varieert van 25,2 tot 29% , dat is heel erg veel ja
[..]
Dus die pensioenpremie die kan heel goed omlaag naar 15% , dan kan de AOW premie omhoog naar zeg 20% ,
per saldo krijgt de werknemer dan een 3 a 5% meer netto salaris
Daarnaast kan de werknemer dan zelf nog 15% bruto pensioensparen bij de Giro of ING , omdat het maximum uitgesteld loon sparen 30% is
-----------------------------------------------------------------
(positief is dat de schatkist er ook een paar miljard per jaar mee extra heeft )
(daarnaast dalen de loonkosten voor de werkgever met +- 8 %)
begrijp jij het wel dan??quote:Op maandag 11 augustus 2025 17:58 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Jaaa godsallemachtig niemand gaat deze ellenlange berekeningen doornemen hoor,
Google eens "mag ik werken als ik aow krijg"quote:Op maandag 11 augustus 2025 17:58 schreef kalinhos het volgende:
Het had ook niks te maken met waar ik op reageer, namelijk of je mág werken tijdens het ontvangen van AOW.
Zonder te googlen weet ik dat dat mag.quote:Op maandag 11 augustus 2025 18:38 schreef torentje het volgende:
[..]
Google eens "mag ik werken als ik aow krijg"
arbeidskorting met AOWquote:Op maandag 28 juli 2025 12:11 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Heb je wel recht op arbeidskorting? Want die hebben ze ingevoerd om de werkloosheidsuitkeringen verder af te romen. Want anders kan 50% niet meer zijn dan 70%.
quote:Wat is de tabel met de arbeidskorting voor 2025?
U bereikt in 2025 nog niet de AOW-leeftijd
Arbeidsinkomen Arbeidskorting
vanaf ¤ 12.169 tot ¤ 26.288 ¤ 980 + 30,030% x (arbeidsinkomen - ¤ 12.169)
vanaf ¤ 26.288 tot ¤ 43.071 ¤ 5.220 + 2,258% x (arbeidsinkomen - ¤ 26.288)
vanaf ¤ 43.071 tot ¤ 129.078 ¤ 5.599 - 6,510% x (arbeidsinkomen - ¤ 43.071)
vanaf ¤ 129.078 ¤ 0
Ik heb de post wat vereenvoudigdquote:Op maandag 11 augustus 2025 17:58 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Jaaa godsallemachtig niemand gaat deze ellenlange berekeningen doornemen hoor,
Het is een ongekend irritante manier van discussiëren.
Die pensioenpremie, die kan omlaag naar 15% , dan kan de AOW premie omhoog naar 20% ,quote:De AOW-premie is in 2025 17,9% van uw inkomen.
Hoe hoger uw inkomen, hoe meer premie u betaalt.
Afhankelijk van uw inkomen is dit bedrag in 2025 minimaal ¤ 566 en maximaal ¤ 5.664.
Had ik wel gedacht.quote:Op maandag 11 augustus 2025 20:49 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Zonder te googlen weet ik dat dat mag.
en je kunt de ouderen korting kwijtrakenquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 10:05 schreef Montagui het volgende:
Ja, je mag werken naast je AOW. De AOW is inkomens onafhankelijk.
Hou er wel rekening mee dat je maar bij 1 inkomen gebruik mag maken van de loonheffingskorting.
En het kan invloed hebben op eventuele toeslagen.
quote:Wanneer heb je recht op ouderenkorting?
Heeft u in 2025 of vóór 2025 de AOW-leeftijd bereikt?
Dan heeft u recht op de Ouderenkorting en geldt 1 van de volgende 3 opties:
Is uw inkomen ¤ 45.308 of lager? Dan is uw Ouderenkorting ¤ 1.096.
Is uw inkomen ¤ 58.875 of hoger? Dan is uw korting ¤ 0.
Is uw inkomen tussen de ¤ 45.308 en ¤ 58.875?
Uw Ouderenkorting wordt dan berekend met de volgende formule:
(¤ 2.035 - 15% x (Uw inkomen - ¤ 45.308)) x (9,65/17,92)
Het afbouwpercentage van de Ouderenkorting is 15%.
quote:Oud-politiebaas Jan Struijs wordt lijsttrekker van 50PLUS
Den Haag- Oud-voorzitter van de Nederlandse Politiebond Jan Struijs is door het bestuur van 50PLUS voorgedragen als lijsttrekker bij de komende Tweede Kamerverkiezingen op 29 oktober.
De ledenvergadering moet zijn voordracht op 30 augustus nog bekrachtigen.
59 minuten geleden
De 64-jarige Struijs werkte bij de gemeentepolitie in Rotterdam, de recherche, de Criminele Inlichtingendienst en de Zeehavenpolitie. In 2008 werd hij directeur van de Politieacademie.
Van 2016 tot 2023 was hij voorzitter van de Nederlandse Politiebond (NPB).
Jan Struijs onderzocht talloze zaken, maar de grootste ging over zijn eigen opa:
Veroordeeld, vermist en zijn beste vriend werd vermoord
Ik zie om me heen dat ouderen in onze snel veranderende samenleving naar de achtergrond dreigen te verdwijnen. Hun stem wordt te weinig gehoord, hun belangen te weinig meegewogen
,,Dat zie je met name bij de plannen rond pensioen en AOW, rond zorg, wonen en veiligheid. Dat moet en kan anders. Daar wil ik me graag voor inzetten met een goed team om me heen, aldus Struijs.
Jan gaat fuseren met BBBquote:Op woensdag 13 augustus 2025 20:44 schreef kalinhos het volgende:
Jan gaat alleen de kiesdeler niet halen
Nee, rechterpartijen fuseren juist nooit maar splitsen zich af.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 21:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Jan gaat fuseren met BBB
https://www.varnws.nl/sti(...)gen-gedwongen-windpa
Dan heeft hij nooit de vitale ouderen langer bestudeerd, want die laten zich niet tot zwijgen brengen door minderjarigen. Als hun iets dwars zit dan weet binnen de kortste tijd ziek Nederland dat.quote:Ik zie om me heen dat ouderen in onze snel veranderende samenleving naar de achtergrond dreigen te verdwijnen. Hun stem wordt te weinig gehoord, hun belangen te weinig meegewogen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |