Het is wel een omslagstelsel, maar je hebt er wel voor betaald en er wordt rekening mee gehouden met je gewone pensioen.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 19:49 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Mensen hebben er niet voor betaald, dat is juist het hele probleem. Het is geen WW of pensioen-pot wat is opgebouwd, maar een omslagstelsel. Destijds kozen ze (niet de boomers, maar hun ouders en grootouders) na de oorlog ervoor om hun ouderen een klein pensioen te geven.
en wanneer zijn die dood dan denk ijij?/quote:Op vrijdag 25 juli 2025 19:01 schreef Twiitch het volgende:
Gaan ze vast fors verlagen wanneer de boomers (de meest vermogende groep van Nederland) allemaal dood zijn.
misschien moeten we weer bejaardenhuizen gaan bouwen , met zwembadquote:Op vrijdag 25 juli 2025 19:59 schreef Discombobulate het volgende:
Ik ben wel heel benieuwd hoe dit hele stelstel er uit ziet over 50 jaar.
Wie weet worden we weer een soort van derde wereld land, want uiteindelijk is dit gewoon onhoudbaar en ik zie ook geen oplossing voor die vergrijzing.
ieder oudere moet in zijn eigen huis blijven wonen tot de doodquote:Op vrijdag 25 juli 2025 20:52 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik denk dat de oplossing meer mensen is.
ouderen verplicht hun auto inleveren en met de vrijwilligers bus meequote:Op vrijdag 25 juli 2025 20:53 schreef SymbolicFrank het volgende:
Uitkeringen zijn achterhaald. De zelfredzame burger moet daar zelf maar voor zorgen.
Je zit natuurlijk wel met de mensen die al in de AOW zitten of niet genoeg pensioen opgebouwd hebben. Die kunnen waarschijnlijk het beste de bijstand in, als ze hun huis niet op kunnen eten.
Ja, Participatiewet, dus dan moeten ze allemaal (indien mogelijk) aan de slag.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 20:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ouderen verplicht hun auto inleveren en met de vrijwilligers bus mee
Niet elk AOW-topic hoeft in een michaelmoore-raaskaltopic te verzanden hequote:Op vrijdag 25 juli 2025 20:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ouderen verplicht hun auto inleveren en met de vrijwilligers bus mee
Bekijk deze YouTube-video
AOW is onmisbaar , Pensioen dat mag vrijwilligquote:Op vrijdag 25 juli 2025 21:10 schreef thabit het volgende:
De AOW is ingevoerd in een tijd waarin veel mensen erg jong begonnen met werken, daarbij zes dagen per week zware fysieke arbeid moesten verrichten, en hierdoor geen hoge levensverwachting hadden. Een nobele wet, destijds. Maar in de huidige tijd slaat het hele concept AOW natuurlijk als een pik op een drumstel.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Iedereen die in Nederland woont, heeft met de AOW (Algemene Ouderdomswet) te maken. Gepensioneerden uiteraard het meest; de AOW is de basis voor het inkomen na pensionering.
Wij noemen dat ook wel het eerste pijler pensioen.
En de niet-gepensioneerden dan?
Dat is één van de unieke eigenschappen van de AOW. Het is namelijk een volksverzekering.
Dat betekent dat iedereen premie betaalt en iedereen recht heeft op een uitkering.
Een volksverzekering houdt in dat in principe iedereen die in Nederland woont, onder de wet valt.
Je bouwt dus AOW op als je in Nederland woont.
Het ingezetenschap is genoeg.
De opbouw per jaar is 2% van de volledige uitkering. Bij het bereiken van de AOW-leeftijd beoordeelt de Sociale Verzekeringsbank (SVB, de enige instantie die de AOW uitvoert), of u de 50 jaren die voorafgingen aan uw AOW-leeftijd verzekerd bent geweest.
Is dat het geval, dan krijgt u de volledige uitkering; 50 jaren à 2% = 100%.
Je zult het niet geloven, maar niet iedereen leeft om te werken. Ook niet iedereen verdient zijn of haar geld door anderen voor zich te laten werken.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 21:10 schreef thabit het volgende:
De AOW is ingevoerd in een tijd waarin veel mensen erg jong begonnen met werken, daarbij zes dagen per week zware fysieke arbeid moesten verrichten, en hierdoor geen hoge levensverwachting hadden. Een nobele wet, destijds. Maar in de huidige tijd slaat het hele concept AOW natuurlijk als een pik op een drumstel.
En dit is gewoon niet waar, nog zat ontwikkelingslanden waarbij je gewoon op familie bent aangewezen.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 21:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ieder land heeft iets van een AOW , zelfs in Africa en het Oostblok en Azie
Ja, laten we ook een ontwikkelingsland worden.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 21:20 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
En dit is gewoon niet waar, nog zat ontwikkelingslanden waarbij je gewoon op familie bent aangewezen.
ja hoi , geven we alles aan de asielzoekers en de ouderen schoppen we de straat op, zodra ze hulpbehoevend worden, hoppa je huis uitquote:Op vrijdag 25 juli 2025 21:21 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, laten we ook een ontwikkelingsland worden.
Tja het is niet zo dat de gasbaten grotendeels verspild is. Die is opgegaan aan andere dingen die wij toen nodig achtte.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 18:58 schreef TyVole het volgende:
We weten letterlijk al 75 jaar dat dit eraan zit te komen. Hier hadden we de gasbaten mooi voor kunnen gebruiken, maar helaas kortzichtigheid en slappe politici hebben weer niks geregeld...
Afbraak verzorgingsstaat incoming.
Flut AOW tje ??quote:Op vrijdag 25 juli 2025 21:25 schreef 111210 het volgende:
[..]
Tja het is niet zo dat de gasbaten grotendeels verspild is. Die is opgegaan aan andere dingen die wij toen nodig achtte.
Ik heb in ieder geval bewust geen pensioen en dat flut aowtje wat je krijgt mocht je de leeftijd uberhaupt halen is nou ook niet geweldig.
Hier gaat alles mn hypotheek in en als de tijd rijp is verkoop ik de hele boel en ga ik van dat geld mn laatste 10/20 jaar in.
quote:De AOW-bedragen worden per 1 juli 2025 opnieuw vastgesteld.
Voor alleenstaanden is de bruto AOW-uitkering ¤1.612,44 per maand, wat neerkomt op een netto bedrag van ¤1.527,63
De hoge levenskosten van een eerstewereldland met het vangnet van een derdewereldland. Ik ben gek op steeds meer betalen in ruil voor steeds minder ervan terugzien. .quote:Op vrijdag 25 juli 2025 21:21 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, laten we ook een ontwikkelingsland worden.
als je 69 bent dan krijg jij misschien ook welquote:Op vrijdag 25 juli 2025 21:27 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
De hoge levenskosten van een eerstewereldland met het vangnet van een derdewereldland. Ik ben gek op steeds meer betalen in ruil voor steeds minder ervan terugzien. .
quote:Iedereen AOW
Door invoering van de AOW in 1957 krijgt iedere Nederlander vanaf de leeftijd van 65 jaar een ouderdomspensioen van de staat.
De Nederlandse bevolking geeft minister-president Willem Drees voor deze prestatie de bijnaam ‘vadertje’ Drees.
Valt er een beetje lekker te fietsen in Afrika?quote:Op vrijdag 25 juli 2025 21:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als je 69 bent dan krijg jij misschien ook wel
lekker fietsen in de zon en met geen baas iets te maken
[..]
ja zeker welquote:Op vrijdag 25 juli 2025 21:35 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Valt er een beetje lekker te fietsen in Afrika?
en dan ga je wonen in een doos onder de brug ofzo?quote:Op vrijdag 25 juli 2025 21:25 schreef 111210 het volgende:
[..]
Tja het is niet zo dat de gasbaten grotendeels verspild is. Die is opgegaan aan andere dingen die wij toen nodig achtte.
Ik heb in ieder geval bewust geen pensioen en dat flut aowtje wat je krijgt mocht je de leeftijd uberhaupt halen is nou ook niet geweldig.
Hier gaat alles mn hypotheek in en als de tijd rijp is verkoop ik de hele boel en ga ik van dat geld mn laatste 10/20 jaar in.
Ja, dat is 300 Euro meer dan de bijstand. Luxe!quote:Op vrijdag 25 juli 2025 21:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Flut AOW tje ??
met een 1000 euro pensioen erbij is het leuk te doen hoor
huisje vrij, auto weg , op de fiets , nou mooi toch
[..]
De paar procent belasting die de rijken nog betalen is veel te veel. En de winstgevendheid van bedrijven kan nog een heel stuk beter, als we de toeslagen verhogen en het minimumloon afschaffen. Er valt nog een hoop te halen bij de consumenten.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 21:27 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
De hoge levenskosten van een eerstewereldland met het vangnet van een derdewereldland. Ik ben gek op steeds meer betalen in ruil voor steeds minder ervan terugzien. .
1550 AOW en 1200 pensioen voor een persoon is primaquote:Op vrijdag 25 juli 2025 21:54 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, dat is 300 Euro meer dan de bijstand. Luxe!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |