Ondertussen staan we in Nederland nog steeds volledig achter genocide.quote:Op donderdag 24 juli 2025 22:02 schreef Alaphilippe_ het volgende:
https://x.com/EmmanuelMacron/status/1948462359468802252
@:rellende_rotscholier
Dit is een parodie toch?quote:Op donderdag 24 juli 2025 23:01 schreef Szura het volgende:
Suus Jong-un heeft het alweer opgegeven met dr airfryer
[ x ]
quote:Op donderdag 24 juli 2025 23:01 schreef Szura het volgende:
Suus Jong-un heeft het alweer opgegeven met dr airfryer
[ x ]
Vaar jij ook wel eens een andere koers?quote:Op donderdag 24 juli 2025 22:24 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ondertussen staan we in Nederland nog steeds volledig achter genocide.
Dit was onder Macronbuddy Rutte nooit gebeurd!quote:Op vrijdag 25 juli 2025 20:07 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Vaar jij ook wel eens een andere koers?
Tegen de leunstoelpolitiek sta je per definitie met 3-0 achter.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 20:07 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Lul Schoof is een kutje.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 20:07 schreef Pistolero het volgende:
[..]
De ironie om zo'n plan The Great Reset te noemenquote:Poolse en Hongaarse denktanks publiceerden in maart een groots project om de Europese Unie fundamenteel te hervormen en van binnenuit te ontmantelen. Dat ontdekte een Hongaarse onderzoeksjournalist die het plan, genaamd 'The Great Reset', in handen kreeg. Het voorstel is direct opgepakt door de Heritage Foundation, het brein achter Project 2025, de ideologische blauwdruk achter Trumps beleid.
We vergelijken vrouwen hockey, volleybal, handbal etc toch ook niet continue met de mannen?quote:Op zondag 27 juli 2025 20:47 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Waar kijken we naar?
Gaan eraf tegen onder-16
Bij al die drie sporten kun je in ieder geval aan de motoriek zien dat ook vrouwen er wat van kunnen, al zitten er soms verschillen tussen velden of netten. Bij dat voetbal is er bij vrouwen echt een totaal gebrek aan enige motoriek, je ziet nog steeds keepers bij nationale teams die niet eens kunnen duiken. Dat kan toch niet Johan.quote:Op zondag 27 juli 2025 20:48 schreef franklop het volgende:
[..]
We vergelijken vrouwen hockey, volleybal, handbal etc toch ook niet continue met de mannen?
Ze hebben nog zeker een grote stap te maken. Maar het constante vergelijk met de mannen word ik wel zat.quote:Op zondag 27 juli 2025 20:50 schreef Szura het volgende:
[..]
Bij al die drie soorten kun je in ieder geval aan de motoriek zien dat ook vrouwen er wat van kunnen, al zitten er soms verschillen tussen velden of netten. Bij dat voetbal is er bij vrouwen echt een totaal gebrek aan enige motoriek, je ziet nog steeds keepers bij nationale teams die niet eens kunnen duiken. Dat kan toch niet Johan.
Die acteren dan ook niet op dit belachelijk lage nivo, wat door alle media kanalen als geweldig gepushed wordt.quote:Op zondag 27 juli 2025 20:48 schreef franklop het volgende:
[..]
We vergelijken vrouwen hockey, volleybal, handbal etc toch ook niet continue met de mannen?
Er zit een stukje irritatie bij.quote:Op zondag 27 juli 2025 20:51 schreef franklop het volgende:
Goed, moeten ze zelf ook niet over dat ze meer betaald willen beginnen natuurlijk
Tsja, er is nou eenmaal geen enkele andere sport waarin het niveauverschil tussen mannen en vrouwen zo duidelijk zichtbaar is, zelfs voor totale leken.quote:Op zondag 27 juli 2025 20:51 schreef franklop het volgende:
[..]
Ze hebben nog zeker een grote stap te maken. Maar het constante vergelijk met de mannen word ik wel zat.
Goed, moeten ze zelf ook niet over dat ze meer betaald willen beginnen natuurlijk
Alle snelheidssporten tel ik daarin toch wel mee, maar dat is toch wat anders.quote:Op zondag 27 juli 2025 21:01 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Tsja, er is nou eenmaal geen enkele andere sport waarin het niveauverschil tussen mannen en vrouwen zo duidelijk zichtbaar is, zelfs voor totale leken.
Mwah, de tijden die gelopen worden zijn weliswaar een stuk minder snel, maar daar merk je eigenlijk niks van als je aan het kijken bent.quote:Op zondag 27 juli 2025 21:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Alle snelheidssporten tel ik daarin toch wel mee, maar dat is toch wat anders.
Is er een lijn overschreden en gaan ze nu dreigende taal uiten?quote:Op maandag 28 juli 2025 20:11 schreef Szura het volgende:
Na 50.000 doden is ook voor het kabinet de maat vol jongens!
We zijn bijna op het punt dat zelfs de oranje facist kritischer is. Gaaf land.quote:Op maandag 28 juli 2025 20:11 schreef Szura het volgende:
Krijgt Israël nog 50 dagen?quote:Op maandag 28 juli 2025 20:11 schreef Szura het volgende:
Bij het hardlopen vind ik dat eigenlijk reuze mee vallen.quote:Op zondag 27 juli 2025 21:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Alle snelheidssporten tel ik daarin toch wel mee, maar dat is toch wat anders.
Bij zwemmen al helemaal.quote:Op maandag 28 juli 2025 21:12 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Bij het hardlopen vind ik dat eigenlijk reuze mee vallen.
Daar is het verschil toch niet per se kleiner dan bij het hardlopen?quote:
Nee maar door al dat opspettende water (en de camera die meebeweegt) ziet er bijna even snel uitquote:Op maandag 28 juli 2025 21:26 schreef Felagund het volgende:
[..]
Daar is het verschil toch niet per se kleiner dan bij het hardlopen?
Wat een nare tekst vol leugens en stemmingmakerij zegquote:Op dinsdag 29 juli 2025 17:58 schreef Szura het volgende:
[ x ]
Ach Israhell, ziedend
Waarom die ambassadeur nog ontbieden? Beter gelijk op een voedseldroppingvlucht richting Gaza zetten.
Klinkt als Israhel.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 18:43 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Wat een nare tekst vol leugens en stemmingmakerij zeg
OP 17 AUGUSTUS NAAR SEVILLA RINGTINGTINGquote:Op dinsdag 29 juli 2025 19:27 schreef franklop het volgende:
Mogen we hier ook nog over leuke dingen praten? Vakantieplannen bijvoorbeeld?
Over een week richting Bretagne voor 2 weken!quote:Op dinsdag 29 juli 2025 19:28 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
OP 17 AUGUSTUS NAAR SEVILLA RINGTINGTING
Et toi?
Kijk kijk kijk. Wielerfietsje mee? Of lekker in de hangmat?quote:Op dinsdag 29 juli 2025 19:29 schreef franklop het volgende:
[..]
Over een week richting Bretagne voor 2 weken!
Paar weken te laat gezien de Tour, maar hadden weinig keuze
Goed idee! Ik ga eind augustus Albanië, Kosovo en Montenegro verkennenquote:Op dinsdag 29 juli 2025 19:27 schreef franklop het volgende:
De voorbeschouwingen reisgids van RR mee neem ik aan?quote:Op dinsdag 29 juli 2025 19:29 schreef franklop het volgende:
[..]
Alleen als je geen klimaatterrorist bent en dus ook niet met het vliegtuig op vakantie gaat.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 19:27 schreef franklop het volgende:
Zwembroek en boeken/tijdschriften mee en wellicht wat mooie stukjes langs de kust wandelen als tijd het toelaat.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 19:30 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Kijk kijk kijk. Wielerfietsje mee? Of lekker in de hangmat?
Klinkt goed! Zelf rondtoeren?quote:Op dinsdag 29 juli 2025 19:33 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Goed idee! Ik ga eind augustus Albanië, Kosovo en Montenegro verkennen
Met een Ford Ecoboost 10 uur heen en terug rijdenquote:Op dinsdag 29 juli 2025 19:35 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Alleen als je geen klimaatterrorist bent en dus ook niet met het vliegtuig op vakantie gaat.
Combinatie van trein, boot, busjes en wandelen. Misschien nog een auto huren in Montenegro. Fietsen zou leuk zijn, maar ik reken er niet op.quote:
Daar zouden we 3 nieuwe printer cartridges voor nodig hebben gehadquote:Op dinsdag 29 juli 2025 19:34 schreef hhh38 het volgende:
[..]
De voorbeschouwingen reisgids van RR mee neem ik aan?
Nog een maand. Lekker buiten de vakantie om, Nu HeT NoG KaNquote:Op dinsdag 29 juli 2025 19:27 schreef franklop het volgende:
Tijd dat we op zoek gaan naar een uitgever. FrankrijkGod in 150 touretappesgenotquote:Op dinsdag 29 juli 2025 19:42 schreef franklop het volgende:
[..]
Daar zouden we 3 nieuwe printer cartridges voor nodig hebben gehad
Leip hoor. Met wie ga je dan? Vriendin?quote:Op dinsdag 29 juli 2025 19:38 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Combinatie van trein, boot, busjes en wandelen. Misschien nog een auto huren in Montenegro. Fietsen zou leuk zijn, maar ik reken er niet op.
Heb in Montenegro ooit de Kotor Serpentine (25 haarspeldbochten) gedaan, dat was wel een aardig uitzichtje
[ afbeelding ]
Staat Carcassonne eigenlijk ook al op de shitlist?quote:Op dinsdag 29 juli 2025 19:46 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Tijd dat we op zoek gaan naar een uitgever. FrankrijkGod in 150 touretappesgenot
Ja, wordt onze eerste langere vakantie samenquote:Op dinsdag 29 juli 2025 19:47 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Leip hoor. Met wie ga je dan? Vriendin?
Lijkt me echt een heerlijke plek om heen te gaan. Zeker als je de te toeristische dingen kan ontwijken.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 19:49 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ja, wordt onze eerste langere vakantie samen
Net zo mooi als de Alpen volgens mij, maar dan veel rustiger. Enige probleem is dat je er niet makkelijk komt als je niet wil vliegen.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 19:50 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Lijkt me echt een heerlijke plek om heen te gaan. Zeker als je de te toeristische dingen kan ontwijken.
Montenegro is erg mooi, wil ook nog een keer terug naar de regio. Ook Bosnië en Herzegovina lijkt mij mooi om te bezoeken.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 19:38 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Combinatie van trein, boot, busjes en wandelen. Misschien nog een auto huren in Montenegro. Fietsen zou leuk zijn, maar ik reken er niet op.
Heb in Montenegro ooit de Kotor Serpentine (25 haarspeldbochten) gedaan, dat was wel een aardig uitzichtje
[ afbeelding ]
Carcassonne staat absoluut op de shitlist. En daar ben ik niet alleen in.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 19:48 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Staat Carcassonne eigenlijk ook al op de shitlist?
Lijkt me geen moeilijke keus.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 21:37 schreef hhh38 het volgende:
Op 5 december mogen we kiezen voor Sinterklaas vieren met de familie of naar de zelfpijperij van Gianni Infantino en Trump kijken in Las Vegas.
Waarom post je mijn vakantie?quote:Op dinsdag 29 juli 2025 19:29 schreef franklop het volgende:
[..]
Ik stel voor om alle balletjes van te voren even langs de Mossad te sturen om ze net zo te laten prepareren als die piepers in Libanon.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 21:37 schreef hhh38 het volgende:
Op 5 december mogen we kiezen voor Sinterklaas vieren met de familie of naar de zelfpijperij van Gianni Infantino en Trump kijken in Las Vegas.
Aangezien er een 4 jarige meegaat begin ik te denken dat @franklop mijn vrouw isquote:
Zolang je niet eerst in de Finestre zit en weekje later meer in het noorden dan zal het wel loslopenquote:
Pff, pak van mijn hartquote:Op dinsdag 29 juli 2025 22:47 schreef franklop het volgende:
[..]
Zolang je niet eerst in de Finestre zit en weekje later meer in het noorden dan zal het wel loslopen
*Finestèrequote:Op dinsdag 29 juli 2025 22:47 schreef franklop het volgende:
[..]
Zolang je niet eerst in de Finestre zit en weekje later meer in het noorden dan zal het wel loslopen
Zal de boekingen even nalopen voor de zekerheidquote:Op dinsdag 29 juli 2025 22:55 schreef hhh38 het volgende:
[..]
*Finestère
Finestre heeft ook onverharde wegen die soms in wielerkoersen zitten, maar is een beetje uit de route
quote:Op dinsdag 29 juli 2025 23:23 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Een van de MAGA-wappies Marjorie Taylor-Greene is ook wakker omtrent Gaza.
https://www.nytimes.com/2(...)gSource=articleShare
Twee slavernijfeestjes op dezelfde dag dusquote:Op dinsdag 29 juli 2025 21:37 schreef hhh38 het volgende:
Het fenomeen Iñaki heeft in één persconferentie alle fans van Barcelona én alle extreemrechtse Spanjolen op de kast gejaagd. TROTS.quote:Op woensdag 30 juli 2025 11:26 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Volgende week donderdag pas debat over Gaza.
"Geen zorgen, Palestijnen. We zuipen nog even door, de adviezen komen later wel"
Jammer dat de eerste clash pas in het weekend van 23 november is. Wat zou het ongelofelijk heerlijk zijn als Nico en Iñaki die afschuwelijke narcistenclub samen omver leggen in Barcelona.quote:Op woensdag 30 juli 2025 11:53 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Het fenomeen Iñaki heeft in één persconferentie alle fans van Barcelona én alle extreemrechtse Spanjolen op de kast gejaagd. TROTS.
Ik heb enorm genoten. Bijzonder dat je door wat normale dingen te zeggen zoveel mensen op de kast kan krijgenquote:Op woensdag 30 juli 2025 11:53 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Het fenomeen Iñaki heeft in één persconferentie alle fans van Barcelona én alle extreemrechtse Spanjolen op de kast gejaagd. TROTS.
Alles beter dan de PVV-light. Al is het CDA tegenwoordig ook richting PVV-ultralight.quote:Op woensdag 30 juli 2025 13:45 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Bontenbal is de VVD voorbij. Thoughts, allen?
Nieuwe messias.quote:Op woensdag 30 juli 2025 13:45 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Zouden ze bij de VVD Dilan nog willen vervangen voor Karremans/Brekelmans/Heinen?quote:Op woensdag 30 juli 2025 13:45 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Daar word je ook niet vrolijk van, zeg. Het lijkt me genoeg te zeggen dat de oud-VVD-campagneleider Bas Erlings zijn lidmaatschap heeft opgezegd en de spindoctor van twintig jaar geleden ook allang Yesilgöz moe was.quote:Op woensdag 30 juli 2025 13:58 schreef Felagund het volgende:
[..]
Zouden ze bij de VVD Dilan nog willen vervangen voor Karremans/Brekelmans/Heinen?
Nee, maar ik ben ook niet de doelgroep van de VVD. Dilian is/was idd een wandelende tijdbom die je al eerder onschadelijk had kunnen maken (nareis, op nareis, op nareis was al een voorteken dat ze het met de waarheid niet heel nauw neemt).quote:Op woensdag 30 juli 2025 14:01 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Daar word je ook niet vrolijk van, zeg. Het lijkt me genoeg te zeggen dat de oud-VVD-campagneleider Bas Erlings zijn lidmaatschap heeft opgezegd en de spindoctor van twintig jaar geleden ook allang Yesilgöz moe was.
Maar Yesilgöz is, om een wrede vergelijking te maken, net als Gaza al iets dat je twee jaar geleden in de gaten zou moeten hebben. Ik snap gewoon niet hoe mensen daar op die partijkantoren dachten: afwachten, afwachten. De beeldvormingspartij die zich lamlendig laat inhalen door iemand die puur populair is omdat hij normen en waarden bepleit.
Dat denk ik niet. Zo laat in de campagne is niet handig. Als zo'n nieuw figuur dan ook nog een paar foutjes maakt dan straalt dat helemaal verkeerd af. En ook nog een persoon die onbekender is. Beetje het Joe Biden van Kamala Harris verhaal.quote:Op woensdag 30 juli 2025 13:58 schreef Felagund het volgende:
[..]
Zouden ze bij de VVD Dilan nog willen vervangen voor Karremans/Brekelmans/Heinen?
Dat zou dan Volt of CU moeten worden. Hopelijk leggen de CU en D66 het een beetje bij en zorgen ze dat ze samen eens een productie periode hebben. Op die manier kan je wellicht de VVD wat langer buiten spel zetten. Waarschijnlijk wishful thinking.quote:Op woensdag 30 juli 2025 14:03 schreef Hamlapjes het volgende:
Denk dat een kabinet CDA-PvdAGL-(waarschijnlijk )D66-mogelijk nog een kleine partij wel de beste kans is dat er nog eens iets ten goede gaat veranderen in dit land
Was het beter gegaan als ze Biden niet hadden vervangen? Waarschijnlijk niet.quote:Op woensdag 30 juli 2025 14:50 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Zo laat in de campagne is niet handig. Als zo'n nieuw figuur dan ook nog een paar foutjes maakt dan straalt dat helemaal verkeerd af. En ook nog een persoon die onbekender is. Beetje het Joe Biden van Kamala Harris verhaal.
Draaideurcrimineel Maurice de H., enkeltje Rusland a.u.b. @Szuraquote:Op woensdag 30 juli 2025 14:51 schreef Slobeend het volgende:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)d-en-laster-a4901716
Het was waarschijnlijk absoluut het best om Biden eerder te vervangen en gewoon voorverkiezingen te organiseren, waar dan waarschijnlijk een okay kandidaat uit was gekomen.quote:Op woensdag 30 juli 2025 14:53 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Was het beter gegaan als ze Biden niet hadden vervangen? Waarschijnlijk niet.
In Nederland duurt de campagne veel korter en een groot deel van de kiezer besluit pas in de laatste week voor de verkiezingen. Volgens mij is het juist ruim op tijd om nu nog te wisselen.
Het is een absolute schande dat crimineel Maurice de H. nog serieus genomen wordt.quote:Op woensdag 30 juli 2025 14:51 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Klootzak. Helemaal leegtrekken die portemonnee.quote:Op woensdag 30 juli 2025 14:51 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Inderdaad, ook en misschien vooral ook voor de familie, haar ex-vriend was ook al overleden bij het klimmen.quote:Op woensdag 30 juli 2025 14:58 schreef Immerdebestebob het volgende:
Dahlmeier inderdaad overleden. Ontzettend triest weer...
Dat VVD-leiders het niet zo nauw nemen met de waarheid is algemeen bekend, daar zal ‘de doelgroep’ niet zo gauw op afhaken. Wel op een schaamteloos gebrek aan kennis, en precies dat kost haar het nodige.quote:Op woensdag 30 juli 2025 14:06 schreef Felagund het volgende:
[..]
Nee, maar ik ben ook niet de doelgroep van de VVD. Dilian is/was idd een wandelende tijdbom die je al eerder onschadelijk had kunnen maken (nareis, op nareis, op nareis was al een voorteken dat ze het met de waarheid niet heel nauw neemt).
Ook gewoon een saai bordspelquote:Op dinsdag 29 juli 2025 21:38 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Carcassonne staat absoluut op de shitlist. En daar ben ik niet alleen in.
Nooit gespeeld. We vragen kenner @johannes_vermeer om een mening.quote:
Zou die bang zijn haar baantje te verliezen? Al is plek 8 bij de BBB ook een twijfelachtige positie.quote:
Ja, heel treurig. Maar op een bepaalde manier ook weer eervol. Alles voor de bergen, toch een soort sterven in het harnas. Doet me denken aan Gino Mader.quote:Op woensdag 30 juli 2025 15:17 schreef Felagund het volgende:
[..]
Inderdaad, ook en misschien vooral ook voor de familie, haar ex-vriend was ook al overleden bij het klimmen.
Ach Eusquote:Op woensdag 30 juli 2025 23:08 schreef Alaphilippe_ het volgende:
https://x.com/OzcanAkyol/status/1950654317796725236
Nét op tijd nog gezien.quote:Op woensdag 30 juli 2025 23:08 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Wat stond hier?quote:Op woensdag 30 juli 2025 23:08 schreef Alaphilippe_ het volgende:
quote:Op woensdag 30 juli 2025 23:17 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
https://x.com/Genuanceerdeman/status/1950666217586577626
Maar het loopt uitstekend voor bruinrechts in de peilingen.quote:Op donderdag 31 juli 2025 07:25 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik geniet van de bruinrechtse tranen nu het niet zo lekker loopt in de peilingen
Nou vooruit.quote:Op woensdag 30 juli 2025 20:43 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Nooit gespeeld. We vragen kenner @:johannes_vermeer om een mening.
Dat gaat beregezellig worden!quote:Opzichzelfstaande versie van “Carcassonne” Tropische hitte ligt boven Afrika. We begeven ons naar de Afrikaanse steppe, waar iedereen naar de geliefde grote Afrikaanse dieren zoekt. Apen slingeren door de bomen, leeuwen rusten in de schaduwen ervan en de zware stappen van de olifanten laten het land schudden. De waterplassen lokken veel verschillende dieren, waardoor het zich altijd loont om daar op de loer te liggen.
In Carcassonne Safari leggen de spelers om beurten landtegels aan. Daarbij ontdekken ze savanne, bosjes, dierenpaden en apenbroodbomen.
Bob is een drinkerquote:Op donderdag 31 juli 2025 07:40 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Maar het loopt uitstekend voor bruinrechts in de peilingen.
Ach de hielenlikkers van fascistraelquote:BBB, die tijdens een Kamerdebat met het document van de Israëlische regering stond te zwaaien, wilde niet reageren op vragen van de Volkskrant. Ook Israël-gezinde partijen als VVD en ChristenUnie gaan niet in op vragen over het NCTV-rapport.
Ik zie alleen maar versplintering, terwijl het CDA groeit.quote:Op donderdag 31 juli 2025 07:40 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Maar het loopt uitstekend voor bruinrechts in de peilingen.
En ik maar denken dat Carcassonne: Safari de drankspeleditie was.quote:Op donderdag 31 juli 2025 08:09 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Nou vooruit.
Ik kan me voorstellen dat thrillseeker @:Mexicanobakker weinig aan zijn trekken er mee komt. Want het is nogal eentonig in de zin dat elk potje erg op elkaar lijkt. Je draait tegels om om een middeleeuws landschap met steden, wegen, kloosters en weilanden te creëeren en zet daar poppetjes op om punten mee te scoren. Zo, de gehele speluitleg in tien seconden.
Dit heeft natuurlijk ook voordelen: het spel is snel uitgelegd en er is ook geen uur setup nodig voor je kan beginnen. Ook zal het na zo'n 30-40 minuten afgelopen zijn. Daarom is het wel geschikt voor een middag met je oma waarin je al snel bent uitgepraat over je werk of rapportkaart en oma is Mens Erger Je Niet wel zat, maar vindt Catan te langdradig. Dan is Carcassonne erg geschikt.
Voor de variatie en de portemonnee van de makers zijn er inmiddels vele uitgaven en versies van dit spel op de markt.
Specifiek voor jou en de andere bezoekers van de WLR WK Rwanda meet is er de Carcassonne Safari editie:
[..]
Dat gaat beregezellig worden!
Catan is altijd zo plotseling afgelopen. Net terwijl je lekker in de flow zit en dik aan het bouwen bent, heeft iemand een paar van die bonuskaartjes.quote:Op donderdag 31 juli 2025 08:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
En ik maar denken dat Carcassonne: Safari de drankspeleditie was.
Nu moet ik eerlijk zijn dat ik nooit verder dan 2 uitbreidingen ben gekomen, misschien ligt het daar aan. Ik vind Catan of Ticket to Ride dan leuker, maar die duren ook wel wat langer voor mensen met een beperkte spanningsboog, en dan is Carcassonne inderdaad wel geschikt.
Maar het CDA is ook gewoon bruinrechts. Met een vleugje ultraconservatief christenfundamentalisme.quote:Op donderdag 31 juli 2025 08:22 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik zie alleen maar versplintering, terwijl het CDA groeit.
Van de 4045 versies van Ticket to Ride zijn er ook wel een aantal voor mensen met een beperkte spanningsboog, zoals bv de New York editie.quote:Op donderdag 31 juli 2025 08:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nu moet ik eerlijk zijn dat ik nooit verder dan 2 uitbreidingen ben gekomen, misschien ligt het daar aan. Ik vind Catan of Ticket to Ride dan leuker, maar die duren ook wel wat langer voor mensen met een beperkte spanningsboog, en dan is Carcassonne inderdaad wel geschikt.
Echte spellenkenners weten dat Wingspan en Cascadia de nieuwe klassiekers zijn.quote:Op donderdag 31 juli 2025 08:25 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Catan is altijd zo plotseling afgelopen. Net terwijl je lekker in de flow zit en dik aan het bouwen bent, heeft iemand een paar van die bonuskaartjes.
Ik vind het opvallend dat Wingspan als 'licht' wordt ervaren, maar wel de beste titel onder de populaire 'instapspellen' ja. Everdell en Azul zou ik daar ook wel bij willen noemen, al vind ik bij Everdell eigenlijk hetzelfde als bij Wingspan.quote:Op donderdag 31 juli 2025 08:46 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Echte spellenkenners weten dat Wingspan en Cascadia de nieuwe klassiekers zijn.
Rikkenquote:Op donderdag 31 juli 2025 08:52 schreef Immerdebestebob het volgende:
Mensen die niet hele dagen Regenwormen en Quix spelen
Kezen!quote:Op donderdag 31 juli 2025 08:52 schreef Immerdebestebob het volgende:
Risk, want met 1 potje ben je al 3 weken bezig.quote:Op donderdag 31 juli 2025 08:52 schreef Immerdebestebob het volgende:
Met alle uitbreidingen erbij is Wingspan absoluut niet licht inderdaad, niet te doen voor beginners. Azul inderdaad ook wel, Everdell nog nooit gespeeld.quote:Op donderdag 31 juli 2025 08:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind het opvallend dat Wingspan als 'licht' wordt ervaren, maar wel de beste titel onder de populaire 'instapspellen' ja. Everdell en Azul zou ik daar ook wel bij willen noemen, al vind ik bij Everdell eigenlijk hetzelfde als bij Wingspan.
En Clever en Keer op Keer!quote:Op donderdag 31 juli 2025 08:52 schreef Immerdebestebob het volgende:
Beverbende!quote:Op donderdag 31 juli 2025 08:52 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik heb ooit in 1,5 ronde gewonnen.quote:Op donderdag 31 juli 2025 08:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Risk, want met 1 potje ben je al 3 weken bezig.
Ah, dat verklaart waarom ik daar zo slecht in ben.quote:Op donderdag 31 juli 2025 09:01 schreef Immerdebestebob het volgende:
Overigens vond ik Koehandel echt een nice spel. Een soort FPCL, waarbij je moet inschatten wat anderen gaan bieden
Altijd tegen @Mexicanobakker !quote:Op donderdag 31 juli 2025 09:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ah, dat verklaart waarom ik daar zo slecht in ben.
Zijn allebei ook wel echt topspellen!quote:Op donderdag 31 juli 2025 08:46 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Echte spellenkenners weten dat Wingspan en Cascadia de nieuwe klassiekers zijn.
Hoe vaak heb jij al Everdell gespeeld met mensen dat er iemand aan tafel gefrustreerd was dat diegene de kaart 'Elk' niet kon vinden om op zijn of haar Ever Tree te bouwen?quote:Op donderdag 31 juli 2025 08:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind het opvallend dat Wingspan als 'licht' wordt ervaren, maar wel de beste titel onder de populaire 'instapspellen' ja. Everdell en Azul zou ik daar ook wel bij willen noemen, al vind ik bij Everdell eigenlijk hetzelfde als bij Wingspan.
Ik las Hitlerquote:Op donderdag 31 juli 2025 11:56 schreef Hamlapjes het volgende:
Niet dagelijks al je vrienden en familie inmaken met Hitster
Secret Hitler!quote:
Dat wil men nooit spelen met mij!quote:Op donderdag 31 juli 2025 11:56 schreef Hamlapjes het volgende:
Niet dagelijks al je vrienden en familie inmaken met Hitster
Waarom ben ik niet verbaasdquote:Op donderdag 31 juli 2025 12:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat wil men nooit spelen met mij!
Ik speel alleen dit.quote:Op donderdag 31 juli 2025 12:04 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Vast het favoriete spel van @:AllesKaputt
Secret Hitler dan?quote:Op donderdag 31 juli 2025 12:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat wil men nooit spelen met mij!
Ticket to Ride is een actieloos kutspel.quote:Op donderdag 31 juli 2025 08:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Alleen spellen met minimaal een complexity rating van 4 en niet meer dan 500 beoordelingen!quote:Op donderdag 31 juli 2025 15:56 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ticket to Ride is een actieloos kutspel.
Maar misschien een beetje getraumatiseerd door verplichte potjes met de ex-schoonfamilie.
Niet gewoon obscure co-op spellen spelen zoals After the Virus, waarbij je de maker op boardgamegeek.com om uitleg moet vragen
Ik koop bijna nooit spellen die ik niet al geprobeerd heb bij vrienden of op een beurs. Dan krijg je dat soort shit minder snelquote:Op donderdag 31 juli 2025 16:56 schreef noodgang het volgende:
Heerlijk, dat de avond al om is voor je de handleiding uit hebt en je er nog geen zak van begrijpt
Godver, elke keer als ik een "ach x" wil posten als iemand dood is, is dat hier al geplaatstquote:Op donderdag 31 juli 2025 16:47 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Ach, Derk Sauer.
https://www.ad.nl/binnenl(...)eilongeluk~a760015b/
Meestal helpt even op Youtube kijken wel. Op ons spellenweekend vorig jaar had iemand Brass: Birmingham meegenomen en niemand wist hoe het werktequote:Op donderdag 31 juli 2025 17:19 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik koop bijna nooit spellen die ik niet al geprobeerd heb bij vrienden of op een beurs. Dan krijg je dat soort shit minder snel
Wel een keer de boot ingegaan met een uitbreiding van Everdell. Het basisspel is best simpel maar die uitbreiding begrepen we echt geen ruk van
Altijd weer die Mont Ventouxquote:Op donderdag 31 juli 2025 18:13 schreef Dale__Cooper het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Dit is het enige echte spel wat telt.
Ik game alleen op m'n PlayStation (en ook geen PCM momenteel), zou het voor PCM op PC niet weten.quote:Op donderdag 31 juli 2025 20:49 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Is dat tegenwoordig een beetje te doen met een normale laptop of heb je daar eigenlijk wel een game laptop met grote videokaart voor nodig?
PCM op de PS is wel echt totaal ruk ivm pc versie helaas. Soms overweeg ik een laptop te kopen om weer PCM te spelenquote:Op donderdag 31 juli 2025 20:57 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Ik game alleen op m'n PlayStation (en ook geen PCM momenteel), zou het voor PCM op PC niet weten.
Dat bordspel deed mij vooral daaraan denken.
Ik ga toch geen spellen spelen die Hans en Hennie op de camping spelen?quote:Op donderdag 31 juli 2025 16:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Alleen spellen met minimaal een complexity rating van 4 en niet meer dan 500 beoordelingen!
Ik ook, maar er is natuurlijk wel jaren wanbeleid gevoerd. Wel een beetje genaaid door hoe er met Rusland om is gegaan natuurlijk.quote:
Sloetski was wel echt een lachen kerel.quote:Op donderdag 31 juli 2025 21:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik ook, maar er is natuurlijk wel jaren wanbeleid gevoerd. Wel een beetje genaaid door hoe er met Rusland om is gegaan natuurlijk.
Met een club die 40 jaar lang structureel wanbeleid heeft gevoerd en op te grote voet heeft geleefd kan ik onmogelijk medelijden hebben. En dan ook nog je ziel verkopen aan de Russen en tot op de allerlaatste dag iedereen voorliegen en bedriegen.quote:
Is Parry nou trouwens alsnog van alle problemen af? Die verkoop was doorgegaan toch?quote:Op donderdag 31 juli 2025 21:25 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Met een club die 40 jaar lang structureel wanbeleid heeft gevoerd en op te grote voet heeft geleefd kan ik onmogelijk medelijden hebben. En dan ook nog je ziel verkopen aan de Russen en tot op de allerlaatste dag iedereen voorliegen en bedriegen.
Nee, rot dan maar op op. Hopelijk tot nooit meer ziens.
Blijft totaal belachelijk hoe de amateurclubs die opzet van de voetbalpiramide blijven gijzelen. In welk ander serieus voetballand zie je nou dat clubs absoluut niet willen promoveren?quote:Op donderdag 31 juli 2025 21:28 schreef Alaphilippe_ het volgende:
De KNVB mogen ze ook eens flink door gaan lichten na het jarenlang in stand houden van deze klucht. En de voetbalpiramide op de schop gooien.
Gewoon een overgangsfase van 5 jaar doen. En clubs die dan niet aan de eisen voldoen zet je dan lekker terug naar de allerlaagste klasse.quote:Op donderdag 31 juli 2025 21:33 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Blijft totaal belachelijk hoe de amateurclubs die opzet van de voetbalpiramide blijven gijzelen. In welk ander serieus voetballand zie je nou dat clubs absoluut niet willen promoveren?
Hebben ze Marcel van Roosmalen al ondervraagd?quote:Op donderdag 31 juli 2025 21:59 schreef Pistolero het volgende:
Bij de Gelderlander benaderen ze inmiddels wel de fenomenen van HLN qua liveblogs.
https://www.gelderlander.(...)che-domper~a3d9f849/
Ik zou de Brienenoord John Frostbrug maar even in de gaten houden de komende tijd.quote:Op donderdag 31 juli 2025 22:00 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hebben ze Marcel van Roosmalen al ondervraagd?
quote:Op donderdag 31 juli 2025 21:59 schreef Pistolero het volgende:
Bij de Gelderlander benaderen ze inmiddels wel de fenomenen van HLN qua liveblogs.
https://www.gelderlander.(...)che-domper~a3d9f849/
De KNVB ondertussen:quote:Vitesse is vol ongeloof door het slechte nieuws. „Vitesse is verslagen door de uitkomst, nu de club de afgelopen periode intensief heeft gewerkt aan herstel, transparantie en toekomstbestendigheid”, reageert de club in een statement.
„Vitesse heeft er alles aan gedaan om eerst de licentiecommissie, en daarna de beroepscommissie, ervan te overtuigen dat het besluit van de licentiecommissie niet juist is en onvoldoende oog heeft voor alle inspanningen in en voor Arnhem.”
Liegend tot in de kist.quote:De beroepscommissie heeft vastgesteld dat Vitesse ook na het besluit tot intrekking van de licentie door de licentiecommissie, niet het benodigde inzicht heeft getoond in de reikwijdte van de op haar rustende informatie- en meldplichten, ondanks de eerdere informatieverzoeken van de licentiecommissie én haar meermaals herhaalde belofte om open, transparant en onverwijld informatie aan de licentiecommissie te verstrekken.
Geen raam..jeetjequote:Op donderdag 31 juli 2025 16:47 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Ach, Derk Sauer.
Wtfquote:Op donderdag 31 juli 2025 16:47 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Ach, Derk Sauer.
Je wilt toch juist dat je rivaal behouden blijft?quote:Op donderdag 31 juli 2025 22:15 schreef Felagund het volgende:
[ x ]
In het hoofd van NEC-fans is het altijd sesamstraat?
We kunnen allang niet meer verbaasd zijn over deze moreel gitzwarte club.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 09:14 schreef Szura het volgende:
@:alaphilippe_
https://www.volkskrant.nl(...)ngsshirts~bd4359733/
Ja, dat snap ik ook niet.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 08:34 schreef franklop het volgende:
[..]
Je wilt toch juist dat je rivaal behouden blijft?
quote:"Justin is op dit moment trainingsfit, maar nog niet wedstrijdfit om drie keer in de week te kunnen spelen", zegt Van Persie vrijdag op de kanalen van Feyenoord.
Een genocidesupporter halen, Ajax stelt nooit teleur.quote:“Thank you to the Israeli Defense Forces, the strongest army in the world. I love you guys! Go Israel.”
Marcel zit hoog in de emotie, begrijpelijk uiteraard.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 08:34 schreef Slobeend het volgende:
Weer een dag · Episode
Marcel heeft z'n vakantie onderbroken voor duiding.
Het Ajax-topic vindt dit onvoldoende bewijs dat hij genocide support en bovendien is er helemaal geen genocide.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 18:40 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Een genocidesupporter halen, Ajax stelt nooit teleur.
Het wordt hier ook mooi genegeerd. Er zwaait wat als ik de WLR'ers betrap op het juichen voor dit crapuul.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 09:15 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Het Ajax-topic vindt dit onvoldoende bewijs dat hij genocide support en bovendien is er helemaal geen genocide.
Die mensen met Palestina vlaggetjes, die zijn pas irritant.
Dit had ik nog gemist.quote:Vitesse gaat met gestrekt been de strijd aan met de KNVB. De Arnhemse club eist van de bond een dwangsom van een half miljoen euro voor elke wedstrijd die Vitesse niet mag spelen. De kort geding-rechter heeft hierover het laatste woord.
Lale Gul laat zich ook niet gemakkelijk in een hokje duwen. Ze heeft daar ook wel wat passages over in haar boek opgenomen, dat ze populair is op de rechterflank maar dat ze zich daar niet per se mee identificeert, ondanks haar kritiek op de islam en de Turkse cultuur.quote:Op zondag 3 augustus 2025 13:48 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Dystopische angstbeelden bij Bruinrechts nu Lale Gul zich voor sancties tegen Israhel uitspreekt.
Dat is wel prijzenswaardig.quote:Op zondag 3 augustus 2025 14:16 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Lale Gul laat zich ook niet gemakkelijk in een hokje duwen. Ze heeft daar ook wel wat passages over in haar boek opgenomen, dat ze populair is op de rechterflank maar dat ze zich daar niet per se mee identificeert, ondanks haar kritiek op de islam en de Turkse cultuur.
Dat is wel erg gemakkelijk. Als je meerdere keren naast Wierd Duk plaatsneemt in een TV-programma wordt het wel lastig om dat argument te blijven voeren.quote:Op zondag 3 augustus 2025 14:16 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Lale Gul laat zich ook niet gemakkelijk in een hokje duwen. Ze heeft daar ook wel wat passages over in haar boek opgenomen, dat ze populair is op de rechterflank maar dat ze zich daar niet per se mee identificeert, ondanks haar kritiek op de islam en de Turkse cultuur.
Is er al een reactie Yesilgoz?quote:Op maandag 4 augustus 2025 20:05 schreef Szura het volgende:
Fascistrael gaat heel Gaza bezetten en we staan erbij en kijken ernaar, ontzettend gaaf land
De meerderheid in Israël zelf is ook al tegen maar deze gek gaat gewoon doorquote:Op maandag 4 augustus 2025 20:05 schreef Szura het volgende:
Fascistrael gaat heel Gaza bezetten en we staan erbij en kijken ernaar, ontzettend gaaf land
Ik ben dit zo moe. Elk keer geven ze wat kruimels en is het Westen weer tevreden voor komende twee weken. Niets maakt dan nog uit wat ze gedurende die weken doen.quote:Op maandag 4 augustus 2025 20:05 schreef Szura het volgende:
Tijd dat het leger een staatsgreep pleegt en die fascisten opsluit, als je de verhalen mag geloven gaan die ook niet mee in die idiotie van Gaza bezetten en de bevolking verplaatsenquote:Op maandag 4 augustus 2025 20:14 schreef Pino112 het volgende:
[..]
De meerderheid in Israël zelf is ook al tegen maar deze gek gaat gewoon door
Passief zijn in deze genocide is medeplichtig.quote:Op maandag 4 augustus 2025 20:28 schreef Szura het volgende:
Duitsland dat aan de kant van de genocide blijft staan en Europees hofleverancier blijft van wapens. De jaren ‘30-‘40 zijn nooit weggeweest.
https://nos.nl/artikel/2577560
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |