abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218320622
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 17:06 schreef Homey het volgende:

[..]
Onze pers is overduidelijk pro-Hamas. Alle onzin wat Hamas uitkraamt wordt klakkeloos gepubliceerd.
Nee dat is onzin. De pers is niet pro-Hamas en wat Hamas uitkraamt publiceren ze ook niet klakkeloos.

quote:
Wat dat conflict betreft, is de journalistiek in een diepe crisis belandt. We horen en lezen vrijwel alleen maar desinformatie.
Israel vermoord nogal veel journalisten en is niet van de pers-vrijheid dat is de grootste sta-in-de weg wat betreft de journalistieke content over dit conflict.

quote:
Ook dat continu tonen van kinderlijken. Vaak zijn die AI plaatjes, kinderen uit Yemen of iets anders. En hebben die kinderen geen portretrecht? Hoezo zie je nooit kinderlijken uit Oekraïne of welke ander conflict dan ook?
Ja laten we ons drukmaken over het portretrecht van dode kinderen. Dat is inderdaad een belangrijker recht dan het recht om te leven :')
pi_218320627
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 17:07 schreef Hallulama het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Bron: Hamas. Lekker betrouwbaar, not.

En vraag jezelf eens af: hoe ziet dat diagram eruit voor Israëlische slachtoffers van de oorlog? Ooit zoiets gezien?

Ook in Israël zijn veel burgerslachtoffers gevallen, maar daarover lees je niks.
pi_218320638
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 17:04 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Is het rode kruis nu ook al boosaardig?
Is dan ook anti-Israël.

Heb ik me hier laten vertellen.
pi_218320642
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 17:16 schreef Homey het volgende:

[..]

En vraag jezelf eens af: hoe ziet dat diagram eruit voor Israëlische slachtoffers van de oorlog? Ooit zoiets gezien?

Ook in Israël zijn veel burgerslachtoffers gevallen, maar daarover lees je niks.
In Israel zijn nog geen 2000 slachtoffers gevallen. Je leest er niks over omdat er zeker nu geen burgerslachtoffers aan Israelische kant vallen.
pi_218320650
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 17:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nee dat is onzin. De pers is niet pro-Hamas en wat Hamas uitkraamt publiceren ze ook niet klakkeloos.
[..]
Israel vermoord nogal veel journalisten en is niet van de pers-vrijheid dat is de grootste sta-in-de weg wat betreft de journalistieke content over dit conflict.
[..]
Ja laten we ons drukmaken over het portretrecht van dode kinderen. Dat is inderdaad een belangrijker recht dan het recht om te leven :')
Onzin. Hamas is verantwoordelijk voor de oorlog. Zij zijn de oorlog begonnen en schieten zelf op Palestijnen. Ook geeft Hamas de eigen bevolking geen eten.
pi_218320666
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 17:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
In Israel zijn nog geen 2000 slachtoffers gevallen. Je leest er niks over omdat er zeker nu geen burgerslachtoffers aan Israelische kant vallen.
Onzin. In Israel zijn minstens honderdduizenden kinderen en vrouwen vermoord door Palestijnen.
pi_218320699
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 17:18 schreef Homey het volgende:

[..]
Onzin. Hamas is verantwoordelijk voor de oorlog. Zij zijn de oorlog begonnen en schieten zelf op Palestijnen. Ook geeft Hamas de eigen bevolking geen eten.
Nee Israel begon de oorlog met als excuus 7 oktober. Er is geen eten in Gaza omdat Israel geen hulp toe laat en alles plat heeft gebombardeerd. Dat Hamas Palestijnen geen eten geeft en op de bevolking schiet maakt niet dat Israel dan maar Hamas moet spiegelen.
pi_218320714
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 17:19 schreef Homey het volgende:

[..]
Onzin. In Israel zijn minstens honderdduizenden kinderen en vrouwen vermoord door Palestijnen.
Onderbouw dat eens.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 17:22:23 #279
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_218320720
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 17:19 schreef Homey het volgende:

[..]
Waar haal je dat vandaan? Heb je een bron?
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_218320962
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 17:22 schreef Hallulama het volgende:

[..]
Waar haal je dat vandaan? Heb je een bron?
Lees eens wat quotes uit het oude testament. Bloederige lui de mensen die daar al een tijdje wonen.
pi_218321010
Benieuwd hoe Homey zich hier uit gaat lullen.

Werkelijke cijfers zijn iets van max. 4000 doden deze eeuw en ongeveer 25.000 vorige eeuw en dan hebben we het over totaal aantal doden dus incl. soldaten en mannen.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 17:38:42 #282
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_218321083
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 17:16 schreef Homey het volgende:

[..]

De bron is MOH. Dat valt onder de PA, niet onder Hamas. En het blijkt dat die cijfers gewoon prima kloppen. Ik weet niet waar sommige mensen het vandaan halen dat dat niet zo zou zijn. In het verleden zijn de cijfers van MOH meerdere malen gecontroleerd (audits) en de foutmarges lagen toen rond de 3% als ik het me goed herinner.

Zou ook dom zijn als MOH de boel significant en structureel overdrijft. Dan neemt niemand ze ooit meer serieus.

En gezien de rotzooi in Gaza kun je er eerder van uitgaan dat de cijfers nog te laag zijn. Het hele systeem is daar immers om zeep. Kijk bijvoorbeeld naar die 14.222 vermisten (en vermoedelijk doden) die nooit zijn gevonden omdat ze nog steeds ergens onder het puin liggen.

Daarnaast zijn die cijfers eenvoudigweg gebaseerd op registraties van slachtoffers met vermelding van naam, leeftijd, geslacht, geboortedatum, geboorteplaats en nationaal ID-nummer. Kan dus prima gecontroleerd worden.

Wat de cijfers m.b.t. de Israëlische kant betreft, die zijn ook gewoon beschikbaar via dezelfde bron.

Op 7 oktober 2023 kwamen er blijkbaar 33 kinderen om. Maar corrigeer me maar als dat niet klopt a.u.b. Geen idee of daar ook de kinderlijke slachtoffers onder de gijzelaars bij zijn opgeteld. Misschien vallen die onder de 451 Israëlische slachtoffers in Gaza tot nu toe (geen verdere specificatie beschikbaar).
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_218321259
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 17:04 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Is het rode kruis nu ook al boosaardig?
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
pi_218321288
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 17:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nee Israel begon de oorlog met als excuus 7 oktober. Er is geen eten in Gaza omdat Israel geen hulp toe laat en alles plat heeft gebombardeerd. Dat Hamas Palestijnen geen eten geeft en op de bevolking schiet maakt niet dat Israel dan maar Hamas moet spiegelen.
Nee Hamas begon de oorlog met als excuus een zogenaamde bezetting. Het gevolg is de verantwoordelijkheid van Hamas.
pi_218321302
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 17:38 schreef Hallulama het volgende:

[..]
De bron is MOH. Dat valt onder de PA, niet onder Hamas. En het blijkt dat die cijfers gewoon prima kloppen. Ik weet niet waar sommige mensen het vandaan halen dat dat niet zo zou zijn. In het verleden zijn de cijfers van MOH meerdere malen gecontroleerd (audits) en de foutmarges lagen toen rond de 3% als ik het me goed herinner.

Zou ook dom zijn als MOH de boel significant en structureel overdrijft. Dan neemt niemand ze ooit meer serieus.

En gezien de rotzooi in Gaza kun je er eerder van uitgaan dat de cijfers nog te laag zijn. Het hele systeem is daar immers om zeep. Kijk bijvoorbeeld naar die 14.222 vermisten (en vermoedelijk doden) die nooit zijn gevonden omdat ze nog steeds ergens onder het puin liggen.

Daarnaast zijn die cijfers eenvoudigweg gebaseerd op registraties van slachtoffers met vermelding van naam, leeftijd, geslacht, geboortedatum, geboorteplaats en nationaal ID-nummer. Kan dus prima gecontroleerd worden.

Wat de cijfers m.b.t. de Israëlische kant betreft, die zijn ook gewoon beschikbaar via dezelfde bron.

Op 7 oktober 2023 kwamen er blijkbaar 33 kinderen om. Maar corrigeer me maar als dat niet klopt a.u.b. Geen idee of daar ook de kinderlijke slachtoffers onder de gijzelaars bij zijn opgeteld. Misschien vallen die onder de 451 Israëlische slachtoffers in Gaza tot nu toe (geen verdere specificatie beschikbaar).
Nee die cijfers kloppen niet. Controleer zelf maar, klopt niks van.
pi_218321341
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 17:49 schreef Homey het volgende:

[..]
  vrijdag 25 juli 2025 @ 18:05:29 #287
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218321454
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 17:07 schreef Hallulama het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Van die getallen mag sws iets van 10.000 afgehaald worden alzijnde het reguliere aantal overledenen voor die periodetelling (okt23-jul25).

De cijfers zijn ook gecultiveerd omdat o.a. in Gaza (jong land) veel meer mensen worden geboren dan er volwassen zullen overlijden. Het gemiddelde sterftecijfer in Gaza bron was voor 07okt23 ca 4 per 1000.

Nu zweeft het vermaakte overlijdingscijfer daar sinds 2023 in Gaza op ca 8/1000. Ik weet dat vergelijken niet mag wanneer het om leed gaat maar cijfermatig is dat nog altijd beter dan Nederland met 9/1000.
Los daarvan verstrekt hamas die cijfers welk onveranderlijk niet zijn te beschouwen als feiten bron

Kijkende naar de cijfers, stel mannen en vrouwen ongeveer gelijk, dan zijn er imo dus ten minste 16.000 mannen als surplus cq strijder te beschouwen. Het extreem uit verband aantal overleden kinderen (leeftijd?) t.o.v het totale sterfte cijfer kan wmb verklaard worden met aandikken.
Normaal in een gewapend conflict waar honger ook zijn tol eist, sterft op elke 5 volwassenen, ca 1 kind, Het aantal van 10.000 zou dichter bij een soort waarheid komen en dan is het de vraag hoeveel daarvan opgeschoten jongeren zijn.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 25 juli 2025 @ 18:16:20 #288
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218321566
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 17:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Hamas initieerde dat Israël over ging tot de huidige oorlog.

Hoe zou de humanitaire hulp anders kunnen worden georganiseerd met als voorwaarde:
a) daarin geen middelen zijn die misbruikt kunnen/zullen worden voor andere doelen.
b) hamas daar niet de hand op kan leggen
En dan laat ik nog maar weg wie dat (beter) moet gaan doen en (kan) handhaven.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_218321811
quote:
18s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 18:16 schreef Vallon het volgende:

[..]
Hamas initieerde dat Israël over ging tot de huidige oorlog.

Hoe zou de humanitaire hulp anders kunnen worden georganiseerd met als voorwaarde:
a) daarin geen middelen zijn die misbruikt kunnen/zullen worden voor andere doelen.
b) hamas daar niet de hand op kan leggen
En dan laat ik nog maar weg wie dat (beter) moet gaan doen en (kan) handhaven.
Precies Israel ging over tot oorlog. Fijn dat we het over dit feit eens zijn. Andere veelbekende posters hier blijven volhouden dat Hamas de oorlog begon.

Je voorwaarden zijn natuurlijk nogal willekeurig. A is nu ook niet gegarandeerd. B is nu ook niet gegarandeerd. Je kunt best eten toelaten zonder dat dit direct Hamas heel erg steunt, het is eten dat kan niet zo makkelijk direct gebruikt worden voor gewapende strijd. Hamas strijders hebben ook zonder die hulp waarschijnlijk wel wat eten hier of daar, als we vaste posters hier mogen geloven heeft niemand in Gaza honger door de blokkade dus wat is het doel dan eigenlijk van bijvoorbeeld baby formule tegenhouden?
quote:
Israel limits entry of baby formula in Gaza as infants die of hunger
https://www.lemonde.fr/en(...)unger_6742899_4.html

Mis ik soms een toepassing van Babyformule als oorlogswapen? Of is het misschien zo dat Israel een genocidale staat is en geen enkel probleem heeft kinderen te straffen voor de misdaden die hun ouders begaan zouden kunnen hebben.

Je kunt niet alle Palestijnen straffen voor de daden van Hamas. Nouja het kán dus wel. Maar ik zou toch niet voorstellen om heel Israel uit te hongeren voor de daden van hun regering. Ze sanctioneren en stoppen met het leveren van wapens vind ik wel een heel redelijke respons.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 19:01:41 #290
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218321847
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 18:56 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Precies Israel ging over tot oorlog. Fijn dat we het over dit feit eens zijn. Andere veelbekende posters hier blijven volhouden dat Hamas de oorlog begon.
Hamas is dus op 7 oktober niet Israël binnen gedrongen en deze oorlog begonnen door talloze Israëlische dorpen aan te vallen, mensen (dood) te martelen en te gijzelen?
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 18:56 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
https://www.lemonde.fr/en(...)unger_6742899_4.html

Mis ik soms een toepassing van Babyformule als oorlogswapen? Of is het misschien zo dat Israel een genocidale staat is en geen enkel probleem heeft kinderen te straffen voor de misdaden die hun ouders begaan zouden kunnen hebben.

Je kunt niet alle Palestijnen straffen voor de daden van Hamas. Nouja het kán dus wel. Maar ik zou toch niet voorstellen om heel Israel uit te hongeren voor de daden van hun regering. Ze sanctioneren en stoppen met het leveren van wapens vind ik wel een heel redelijke respons.
Het gaat hier om één Amerikaanse dokter die eigenhandig koffers vol met flesvoeding in poeder vorm de Gazastrook in wilde krijgen. Dat staat Israël niet toe, want weten zij veel wat daar allemaal in verborgen kan zitten. Dat staat ook in het artikel:
quote:
His suitcases were filled with cans of baby formula, gauze, bandages and sanitary pads.
Vervolgens worden deze (logischerwijs) in beslag genomen en is de claim 'Ah, dus Israël staat geen babyvoeding toe'.

Zo werkt het natuurlijk niet.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218321962
Het gaat ook gewoon nog steeds om dit kleine verschilletje, behoor je tot de primitieve slechte mensen of tot de meer beschaafde soort.

https://nos.nl/collectie/13959/video/2552425
  vrijdag 25 juli 2025 @ 19:27:11 #292
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218321968
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 15:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Tja dan komt straks weer de constatering dat kritiek op Islam niet mag van stal natuurlijk. Er is legio kritiek mogelijk. Maar dat type kritiek is enkel racistisch. Als je moslim vervangt door Jood is het op de een of andere manier opeens duidelijker.
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 19:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hamas is dus op 7 oktober niet Israël binnen gedrongen en deze oorlog begonnen door talloze Israëlische dorpen aan te vallen, mensen (dood) te martelen en te gijzelen?
[..]
Het gaat hier om één Amerikaanse dokter die eigenhandig koffers vol met flesvoeding in poeder vorm de Gazastrook in wilde krijgen. Dat staat Israël niet toe, want weten zij veel wat daar allemaal in verborgen kan zitten. Dat staat ook in het artikel:
[..]
Vervolgens worden deze (logischerwijs) in beslag genomen en is de claim 'Ah, dus Israël staat geen babyvoeding toe'.

Zo werkt het natuurlijk niet.
Nee, wat kan daar allemaal in verborgen zitten? En is dat niet eenvoudig te testen?
En ja, Israël wil dus blijkbaar geen babyvoeding toelaten
The End Times are wild
  vrijdag 25 juli 2025 @ 19:30:50 #293
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218321982
twitter
  vrijdag 25 juli 2025 @ 19:31:03 #294
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218321984
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 19:27 schreef LXIV het volgende:

[..]
[..]
Nee, wat kan daar allemaal in verborgen zitten? En is dat niet eenvoudig te testen?
En ja, Israël wil dus blijkbaar geen babyvoeding toelaten
Dat zou ik niet weten, er kan van alles in zulke blikken worden gestopt natuurlijk. Wat zou een reden zijn voor Israël om geen babyvoeding willen toelaten? En hoe verklaar jij dan dat er duizenden vrachtwagens zijn toegelaten, met jawel .. babyvoeding.

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 25 juli 2025 @ 19:34:26 #295
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218322002
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 19:30 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Kortom, een statement voor de bühne. Mooi, want er is ook helemaal geen reden om de oorlog te beëindigen met Hamas nog aan de macht, tientallen gijzelaars nog gevangen en terroristische infrastructuur die nog overeind staat.

Europese leiders roepen immers ook niet op voor het einde van een oorlog in Jemen of Soedan. Wat deze oorlog daarin zo anders maakt blijft dan ook onduidelijk.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 19:35:58 #296
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218322010
Hamas nog altijd niet bereid een deal te maken waarbij men de controle verliest.

twitter
pi_218322024
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 19:34 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Kortom, een statement voor de bühne. Mooi, want er is ook helemaal geen reden om de oorlog te beëindigen met Hamas nog aan de macht, tientallen gijzelaars nog gevangen en terroristische infrastructuur die nog overeind staat.
Hamas nog aan de macht... Hoeveel macht zullen die nog hebben denk je? De meeste Hamasleiders zijn ondertussen gedood door IDF.

quote:
Europese leiders roepen immers ook niet op voor het einde van een oorlog in Jemen of Soedan. Wat deze oorlog daarin zo anders maakt blijft dan ook onduidelijk.
Komt er weer een stropop redenering achterop. Had Europa in Oekraïne dan ook niet in mogen grijpen want dat doen ze ergens anders ook niet???
  vrijdag 25 juli 2025 @ 19:41:31 #298
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_218322033
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 19:35 schreef HowardRoark het volgende:
Hamas nog altijd niet bereid een deal te maken waarbij men de controle verliest.

[ twitter ]
Uiteraard verkiest Hamas liever de dood dan het leven, het is dan ook een doodscultus. Israël weet dit, Hamas weet dit.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 19:41:54 #299
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218322036
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 19:38 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Hamas nog aan de macht... Hoeveel macht zullen die nog hebben denk je? De meeste Hamasleiders zijn ondertussen gedood door IDF.
Schijnbaar nog genoeg om niet de macht te willen afstaan en de gijzelaars vrij te laten.
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 19:38 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Komt er weer een stropop redenering achterop. Had Europa in Oekraïne dan ook niet in mogen grijpen want dat doen ze ergens anders ook niet???
Nee hoor, ik maak een vergelijking, dat is geen synoniem voor een stropop.

En Oekraïne ligt in Europa, de Gazastrook ligt niet in Europa.

Bovendien zijn zowel Oekraïne als Israël natuurlijk de aangevallen partij.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 19:42:44 #300
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218322040
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 19:41 schreef damsco het volgende:

[..]
Uiteraard verkiest Hamas liever de dood dan het leven, het is dan ook een doodscultus. Israël weet dit, Hamas weet dit.
Correct.

Maar te veel (bewust of onbewust) naïeve Westerlingen schijnbaar niet. Die blijven maar denken dat Israël hiermee moet onderhandelen en dat ze het allemaal niet zo bedoelen als die Palestijnse staat er maar komt, dan verdwijnt Hamas vanzelf wel. Niets is natuurlijk minder waar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')