abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218297225
Lengte oorlog versus date oorlog

Op straat zie je laatste paar vaak paartjes waarvan de lengte precies opde cm identiek is en lijkt net alsof ze stiekem of onder de tafel langere mannen daarmee uitsluiten voor een eerlijke kans op een date met een vrouw?

Betoog :

De baas van Nederland van 3 jaar ofzo geleden had gesteld : ja je moet laten zien hoe dom vrouwen zijn door de mode te implenteren dat ze perse een man moeten daten van excact dezelfde lengte, versus mijn baas die dat gevecht verloren had en eerder stelde : Ja laten we allemaal nog beetje normaal doen en ongeschreven geen wetten kwa lengte opdringen?

Usa heeft wel ooit Holland bevrijd maar ok aagezien je in Usa van vandaag veel minder lange mannen hebt hoef je in geval van deze lengte oorlog van Usa geen hulp te verwachten,

De wet van gelijke lengteis ook zo een 3 jaar geleden in de samenleving geimplenteerd om op deze wijze subsidie in natura aan zuiderlingen te geven indien zij beter een Hollandse ( lange ) vrouw kunnen daten ivm met lichamelijk lengte tekorten?

Inb4 : vertaling in normaal abn Hollands komt zodadelijk

[ Bericht 6% gewijzigd door marretak op 23-07-2025 15:11:31 ]
  woensdag 23 juli 2025 @ 13:46:20 #2
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218297468
Canada heeft Nederland bevrijd.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_218297646
wat
pi_218297652
Je begint wel steeds eerder met de drank hè
Op donderdag 21 mei 2015 19:22 schreef Vasion het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
Op zondag 7 december 2014 22:59 schreef GGMM het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
  woensdag 23 juli 2025 @ 14:01:39 #5
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_218297661
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  Moderator woensdag 23 juli 2025 @ 14:08:22 #6
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218297713
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2025 13:46 schreef SebbeSwensje het volgende:
Canada heeft Nederland bevrijd.
De geallieerden waaronder Canada, de VS en Nederland zelf
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 23 juli 2025 @ 14:09:28 #7
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_218297719
Je zusje dr hoofd zit op mijn lul hoogte
Je bent een waardeloze agent.
pi_218297757
Omdat ik moeilijk kan beoordelen of dit een terechte klacht betreft, heb ik het antwoord in dit geval uitbesteed aan ChatGPT:

------------

Je tekst bevat een mix van maatschappijkritiek, ironie en misschien wat satire, maar is op sommige punten lastig te volgen. Ik probeer hieronder de kern eruit te halen en jouw vermoedens of vragen te structureren — en erop te reageren:

1. "Lengte-oorlog" en sociale normen rond daten
Je lijkt te stellen dat er de afgelopen jaren een maatschappelijke norm is ontstaan (of opgelegd) waarbij vrouwen alleen een man van gelijke of grotere lengte willen daten. Je noemt dat een soort "lengte-oorlog", met als inzet:

- een culturele druk (vooral op vrouwen) om alleen langere mannen te daten
- en een impliciete uitsluiting van kortere mannen

Reactie:
Dit fenomeen is bekend uit datingcultuur, met name op apps als Tinder:

- Veel vrouwen geven daar aan dat ze een man willen die minstens even lang of langer is
- Uit onderzoek blijkt ook dat mannen gemiddeld geen bezwaar hebben tegen kleinere partners, maar dat het omgekeerde minder vaak zo is
- Dit is echter geen "wet", maar een voorkeur die deels cultureel en deels evolutionair psychologisch wordt verklaard (veiligheid, dominantie, enz.)

Maar het is overdreven om te zeggen dat dit door "de baas van Nederland" is geïmplementeerd. Dit is eerder een sociale trend dan beleid.

2. "Subsidie in natura" voor zuiderlingen?
Je lijkt ironisch te suggereren dat de maatschappelijke acceptatie van deze lengtevoorkeur een soort verborgen overheidsstrategie is om kortere mannen uit zuidelijke landen (mogelijk immigranten of mensen met een ander postuur) te bevoordelen in de datingmarkt met Nederlandse vrouwen.

Reactie:
Dit klinkt als een satirische of cynische kijk op demografische en culturele menging. Maar er is natuurlijk geen beleid of verborgen subsidie op dit vlak. Mensen daten elkaar om allerlei redenen — uiterlijk, persoonlijkheid, kansen, status — en lichaamslengte is daar soms onderdeel van, maar geen politiek gereguleerd criterium.

3. VS en hulp bij de 'lengte-oorlog'
Je opmerking over de VS lijkt ook ironisch: "De VS bevrijdde ons ooit, maar in deze lengte-oorlog hoeven we geen hulp te verwachten omdat ze korter zijn."

Reactie:
Grappig bedoeld of niet, dit is uiteraard een hyperbool (overdrijving) om aan te geven dat hulp van buitenaf in dit soort "culture wars" niet realistisch is — en dat iedere samenleving zijn eigen sociale normen ontwikkelt.

Conclusie
Je tekst lijkt een mix van maatschappijkritiek, ironie en frustratie over:

- Hoe oppervlakkige voorkeuren (zoals lengte bij daten) sociale ongelijkheid kunnen creëren
- Hoe die voorkeuren mogelijk zijn geïnternaliseerd of zelfs normatief gemaakt
- En hoe dat voelt als je buiten die norm valt (bijv. als kortere man)

Wil je hier dieper op doorgaan? Bijvoorbeeld:

- Hoe dit soort voorkeuren ontstaan?
- Wat de rol is van datingapps of media?
- Of hoe maatschappelijke normen evolueren?

Dan kunnen we het gesprek meer richting filosofie, sociologie of psychologie trekken.
pi_218297805
Russen heeft Nasi tot moes geslagen niet uncle sam. (dit hoort je tegenwoordig nauwelijks over)
Engelsen en Frankrijk boden eerst weerstand aan. Later stond Engelsen even in eentje tegenover Europa.
USA stond eerst toekijken, tot Jappers probeerde vals spelen.
Uiteindelijk kwamen Canadezen en Britten ons bevrijden.

USA wilde perse door naar Duitsland, niet naar Nederland.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  woensdag 23 juli 2025 @ 14:27:45 #10
503714 SebbeSwensje
pi_218297822
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2025 14:08 schreef sp3c het volgende:

[..]
De geallieerden waaronder Canada, de VS en Nederland zelf
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2025 14:25 schreef Captain_Ghost het volgende:
Russen heeft Nasi tot moes geslagen niet uncle sam. (dit hoort je tegenwoordig nauwelijks over)
Engelsen en Frankrijk boden eerst weerstand aan. Later stond Engelsen even in eentje tegenover Europa.
USA stond eerst toekijken, tot Jappers probeerde vals spelen.
Uiteindelijk kwamen Canadezen en Britten ons bevrijden.

USA wilde perse door naar Duitsland, niet naar Nederland.
Appears.
pi_218297842
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2025 14:27 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
[..]

Het was ook kwestie van prioriteit.
Nasi moest verslagen worden. Dat kan alleen als je hun baas en of fabrieken weet afpakken.

Zolang Nasi wapens kon maken, blijven ze ons beschieten. Dus moesten ze naar de Duitsland voor de fabrieken.

Tegenwoordig wordt de oorlog eerder bepaald door wie meest wapens weet produceren. Niet de lengte enzo.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  woensdag 23 juli 2025 @ 14:31:33 #12
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_218297851
Kap eens met je Nasi. Ik begin trek te krijgen.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  Moderator woensdag 23 juli 2025 @ 14:39:18 #13
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218297903
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2025 14:27 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
[..]

dat zeg ik idd

de geallieerden deden het
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_218298123
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2025 14:17 schreef Tourniquet het volgende:
Maar het is overdreven om te zeggen dat dit door "de baas van Nederland" is geïmplementeerd.
Lol ontkennen dat bazen of bazinnen bestaan?
  woensdag 23 juli 2025 @ 15:28:28 #15
503714 SebbeSwensje
pi_218298292
quote:
88s.gif Op woensdag 23 juli 2025 14:39 schreef sp3c het volgende:

[..]
dat zeg ik idd

de geallieerden deden het
De ene geallieerde net iets meer dan de ander.
Appears.
pi_218298305
Roel van Velzen neukt genoeg hoor.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_218298394
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2025 15:30 schreef nostra het volgende:
Roel van Velzen neukt genoeg hoor.
Aja uitzonderingen op de regel heb je atijd maar ok waar ik woon zie je echt uitsluiting gebaseerd op ( langere ) lengte?
  woensdag 23 juli 2025 @ 15:46:45 #18
470649 Pendule
FOK! Nicht
pi_218298438
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2025 14:09 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Ben jij een lilleputter?
pi_218298446
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2025 14:09 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
IPH'tjes zijn de bom.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_218298469
Bij ons thuis is het 30cm versus cup G.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 23 juli 2025 @ 16:10:46 #21
503714 SebbeSwensje
pi_218298631
quote:
14s.gif Op woensdag 23 juli 2025 15:50 schreef xpompompomx het volgende:
Bij ons thuis is het 30cm versus cup G.
Superdikmegagigantischgroot.
Appears.
pi_218303567
Lange mensen lijken niet door te hebben dat korte mensen ook gevoelens. Maar ok korte mensen kijken dan ook alleen omhoog. Waardoor ze mss pijn in de nek krijgen. Maar ok in de toekomst lijdt dit tot korte mensen die geen normale nek meer hebben. Eerder een nek die dan standaard omhoog staat. Worden ze een soort giraffe. Of een lange Jan uit de Efteling. Maar ok misschien werkt dit dan ook wel andersom. Lange mensen die standaard omlaag kijken. Waardoor je een soort lange hobbit krijgt die alleen maar naar beneden kijkt. Maar ok dit creëert weer nieuwe kansen in de lengte oorlog en de date oorlog. Nekken die niet meer normaal staan. Maar ok misschien maak ik dan weer meer kans. Als ik zelf ook alleen maar omhoog of omlaag moet kijken, maak ik mezelf ook een geval apart met een lange nek.
pi_218303871
quote:
Omdat ik moeilijk kan beoordelen of dit een terechte klacht betreft, heb ik het antwoord in dit geval uitbesteed aan ChatGPT:

------------

Wat je soms of vaak erg ziet is dat zo een AI systeem door een mens geprogrameerd is en dat die ene mens dan sterk een vooropgezette mening heeft hoe de computer bij een bepaalde maatschappelijke issue moet gaan reageren? Bijv als de baas van deze chat computer een man van 170 cm is zal de computer eerder reageren alsof ik , ts dus, met mijn 191 spoken zie en een schroefje in hoofd los heeft?
pi_218303895
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 03:57 schreef DjVero het volgende:
Lange mensen lijken niet door te hebben dat korte mensen ook gevoelens. Maar ok korte mensen kijken dan ook alleen omhoog. Waardoor ze mss pijn in de nek krijgen. Maar ok in de toekomst lijdt dit tot korte mensen die geen normale nek meer hebben. Eerder een nek die dan standaard omhoog staat. Worden ze een soort giraffe. Of een lange Jan uit de Efteling. Maar ok misschien werkt dit dan ook wel andersom. Lange mensen die standaard omlaag kijken. Waardoor je een soort lange hobbit krijgt die alleen maar naar beneden kijkt. Maar ok dit creëert weer nieuwe kansen in de lengte oorlog en de date oorlog. Nekken die niet meer normaal staan. Maar ok misschien maak ik dan weer meer kans. Als ik zelf ook alleen maar omhoog of omlaag moet kijken, maak ik mezelf ook een geval apart met een lange nek.
Ik zie van oudsher altijd gelijken als ik op straat loop bij mannen van bijv 180, immers het scheelt ook maar een paar enkele bullshit centimeters ey? En ook bijv : Voor zelfde geld red zo een man ooit nog eens mijn leven ook?

aar ok laatste paar jaar zie ik extreem veel koppeltjes die precies op de cm gelijk gaan daten,net alsof elke man van 5cm langer op een zwarte lijst is komen te staan?
pi_218304648
quote:

------------

- een culturele druk (vooral op vrouwen) om alleen langere mannen te daten

Een culturele druk _O- is goddomme niks cultureels aan, sommige mensen proberen zo ongelooflijk geforceerd het hele bestaan van biologie te ontkennen, zodat ze een mooier verhaal voor zichzelf kunnen maken die beter in hun eigen voordeel werkt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')