Papa en mama waren te druk op hun iPad zekerquote:Kleine kinderen kunnen daarop gaan staan en het water in klimmen.
Tussen 2007 en 2022 verdronken in de VS zo negen kinderen van tussen de 22 maanden en 3 jaar oud. Ze waren in het zwembad beland en konden er niet op tijd worden uitgehaald.
Deze opmerking is cru maar wel waar.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 20:18 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Papa en mama waren te druk op hun iPad zeker
Lees eerst de oorzaak voordat je deze onzin uitbraakt .....quote:Op dinsdag 22 juli 2025 20:31 schreef Frozen-assassin het volgende:
Kinderen kunnen verdrinken in water. Stop de persen.
Ik neem aan dat we alle plassen, sloten, meren, kanalen, oceanen leeg gaan maken. Belachelijk dit.
Nee, worden met inhoud en al teruggeroepen.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 20:31 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik neem aan dat we alle plassen, sloten, meren, kanalen, oceanen leeg gaan maken. Belachelijk dit.
Ik lees dat kinderen erop kunnen klimmen en erin kunnen vallen. Wie laat zijn kind van 2-3 jaar nou zonder toezicht rondlopen bij water?quote:Op dinsdag 22 juli 2025 20:42 schreef matspontius het volgende:
[..]
Lees eerst de oorzaak voordat je deze onzin uitbraakt .....
Ben je echt verrastquote:Op dinsdag 22 juli 2025 20:39 schreef Straatcommando. het volgende:
Dat zou betekenen dat een of ander Amerikaanse ouder een kind van 22 maanden alleen bij een zwembad heeft gelaten
Tja..neequote:
Wij hebben daarom een hek om onze vlonder gezet en we laten onze kinderen echt niet zonder toezicht de zee inlopen.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 20:31 schreef Frozen-assassin het volgende:
Kinderen kunnen verdrinken in water. Stop de persen.
Schandalig dat de zwembadverkoper niet metershoge muur meelevert inderdaad zodat de ouders lekker andere kant op kunnen blijven kijken.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 20:42 schreef matspontius het volgende:
[..]
Er stond niks in de handleiding hierover dus vrij logisch dat een kind van 22 maanden alleen bij een zwembad zit.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 20:39 schreef Straatcommando. het volgende:
Dat zou betekenen dat een of ander Amerikaanse ouder een kind van 22 maanden alleen bij een zwembad heeft gelaten
9 ...quote:Op dinsdag 22 juli 2025 20:39 schreef Straatcommando. het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.OT ik zie in de OP dat het over veel grotere zwembaden gaat .....
Ik wel.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 21:58 schreef maily het volgende:
In de nieuwslink in de OP staat deze foto:
[ afbeelding ]
Ik zie dit kleine kindje niet in dat zwembad klimmen eigenlijk ......
En ik vind dit ook geen klein zwembad .....
Ja en daarom verzuipen ze.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 21:58 schreef maily het volgende:
[ afbeelding ]
Begrijpend lezen is niet jouw sterkste kant wel? Lees waar het om gaat, gewoon een constructieve foutquote:Op dinsdag 22 juli 2025 21:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Schandalig dat de zwembadverkoper niet metershoge muur meelevert inderdaad zodat de ouders lekker andere kant op kunnen blijven kijken.
Kom op zeg
Wat is de constructieve fout? Waar stort dat zwembad in?quote:Op dinsdag 22 juli 2025 23:39 schreef matspontius het volgende:
[..]
Begrijpend lezen is niet jouw sterkste kant wel? Lees waar het om gaat, gewoon een constructieve fout
Goede toevoeging van de foto.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 21:58 schreef maily het volgende:
[ afbeelding ]
Als er een sloot achter je huis ligt en je kind dondert erin, dan ga je toch ook die sloot niet de schuld ervan geven?quote:Op dinsdag 22 juli 2025 20:42 schreef matspontius het volgende:
[..]
De oorzaak is een randje om het zwembad waardoor kindjes zich zonder trap ook soms erin kunnen trekken.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 20:42 schreef matspontius het volgende:
[..]
McDonalds en Coca Cola aanklagenquote:Op woensdag 23 juli 2025 08:48 schreef RamboDirk het volgende:
9 doden in 15 jaar tijd. Met deze statistiek kunnen we alle producten gaan terugroepen.
Jawel, kinderen kunnen zich over die rand heen trekken op die leeftijd.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 21:58 schreef maily het volgende:
[ afbeelding ]
Onzin. Je let gewoon niet op als ze uit je zicht verdwijnen. Je zat zeker weer op je telefoon te spelen?quote:Op dinsdag 22 juli 2025 22:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik wel.
Mijn oudste was zo'n klimgeit, zijn jongste ook![]()
Dat soort kinderen kun je geen seconde uit zicht hebben, maar ze zijn er ook heel goed in aan je zicht te ontsnappen.
Van die kinderen die met 10 maanden bovenop de eettafel staan, met 11 maanden uit de box klimmen en de reden zijn dat je nooit van je leven meer een schutting met horizontale planken koopt
Ja, mijn schutting heeft verticale planken, zelfs nu nog
Dit. Is in Frankrijk verplicht. In Spanje overigens weer niet. Zou eigenlijk overal verplicht moeten zijn ter bescherming van kinderen tegen onverantwoordelijke ouders.quote:Op woensdag 23 juli 2025 09:21 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De oorzaak is een randje om het zwembad waardoor kindjes zich zonder trap ook soms erin kunnen trekken.
Ik ben benieuwd hoeveel kinderen in deze zelfde periode verdronken zijn in ingegraven zwembaden. Ik vermoed dat dit tig keer zo veel zijn, waarom dan niet verplichte hekken om die zwembaden heen?
Nou gpt zegt dus 375 dode kinderen per jaar in zwembaden. Deze terugroepactie is dus objectief gezien niets mee dan een storm in een glas water en zal voor de overige 374 kinderen die per jaar verdrinken niets uitmaken..
Geen kinderen zeker?quote:Op woensdag 23 juli 2025 12:19 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Onzin. Je let gewoon niet op als ze uit je zicht verdwijnen. Je zat zeker weer op je telefoon te spelen?
Mijn oudste is 33.... ik weet niet wat je van mobiele telefoons van 33 jaar geleden weet, maar ik had er geen.quote:Op woensdag 23 juli 2025 12:19 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Onzin. Je let gewoon niet op als ze uit je zicht verdwijnen. Je zat zeker weer op je telefoon te spelen?
quote:Op woensdag 23 juli 2025 12:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mijn oudste is 33.... ik weet niet wat je van mobiele telefoons van 33 jaar geleden weet, maar ik had er geen.
quote:
quote:The first phone to feature the Snake game was the Nokia 6110, released in 1997. While Snake had been around in various forms on computers prior to this, the Nokia 6110 marked its debut on a mobile phone. The game became incredibly popular and was later included on other Nokia models like the 3310, which helped to further popularize it.
Dat niet alleen, wij hadden in die tijd ook niet van zulke zwembaden in de tuin. Hooguit zo'n badje dat je zelf op moest blazen of we gingen naar het zwembad toe.quote:Op woensdag 23 juli 2025 12:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mijn oudste is 33.... ik weet niet wat je van mobiele telefoons van 33 jaar geleden weet, maar ik had er geen.
Ik was een alleenstaande moeder, dus ja, soms moet je wel eens wat in de keuken pakken of naar de WC, en dan kom je terug en staat je kind van 10 maanden op de eetkamertafel, enthousiast "mama!!" te roepenquote:Op woensdag 23 juli 2025 12:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat niet alleen, wij hadden in die tijd ook niet van zulke zwembaden in de tuin. Hooguit zo'n badje dat je zelf op moest blazen of we gingen naar het zwembad toe.
En ja, kinderen zijn watervlug en kunnen er muisstil vandoor gaan. Sta je aardappelen te schillen, terwijl je kind achter je aan tafel zit te kleuren, draai je je om, zit ie bovenop de wasmachine, omdat ie dat leuk vindt. En dat is dan nog betrekkelijk onschuldig. Hoe goed je je kinderen ook in het oog probeert te houden, je bent zelf verantwoordelijk voor zijn/haar veiligheid.
Toen mijn kinderen klein waren was mijn credo: Je weet niet wat ze kunnen, totdat ze het doen. Ik zag altijd het gevaar van tevoren. Met een dergelijk zwembad zou ik zelf al denken: "Hm, die banden, daar zouden ze op kunnen klimmen." En ze vervolgens met ducttape strak tegen het zwembad plakken.
Oh... 1997, had ik toen niet zo'n Ericsson telefoon met een klepje? Of kwam die pas in 1998?quote:
Je kunt een trap weghalen, maar dan vinden ze wel een krukje/fiets of ander ding om op de gaan staan.quote:Op woensdag 23 juli 2025 08:20 schreef snabbi het volgende:
[..]
Goede toevoeging van de foto.
Waarschijnlijk is een link naar het bericht uit de VS ook beter: https://www.cpsc.gov/Reca(...)ools-Sold-Since-2002
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De betreffende ouders hadden de trap om het zwembad in te stappen weggehaald, maar dus niet gelet op dat het kind kan klauteren. Overigens denk ik zelf dat ook in de niet teruggeroepen versies zoiets nog steeds kan gebeuren, al is in die teruggeroepen versie het natuurlijk wel makkelijker.
Ook denk ik dat het te makkelijk is om te zeggen dat een ouder toezicht moet houden. Desalniettemin is dat wat mij betreft geen reden om de verantwoordelijkheid af te schuiven op de constructie.
Precies. En schaf een afdekzeil aan.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 20:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik lees dat kinderen erop kunnen klimmen en erin kunnen vallen. Wie laat zijn kind van 2-3 jaar nou zonder toezicht rondlopen bij water?
quote:Op dinsdag 22 juli 2025 21:38 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Er stond niks in de handleiding hierover dus vrij logisch dat een kind van 22 maanden alleen bij een zwembad zit.
Er zit dus ook een afdekzeil bij. Dan kun je het als ouders ook afdekken als je het niet gebruikt.quote:Bij dit Intex Ultra XTR Frame zwembad zit een trap, een afdekzeil en een onderzeil.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |