Het verantwoordelijk maken van de ploegen voor een crash als zo'n ding zou vallen is wel hoogtepuntjequote:Op vrijdag 15 augustus 2025 19:00 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Uiteindelijk draait het, zoals altijd bij de UCI, natuurlijk vooral om het totale gebrek aan communicatie, het niet meenemen van de ploegen in de besluitvorming en het niet volgen van de eigen regels. En dan hebben we het nog niet eens over hoe de UCI alle (juridische) aansprakelijkheid bij de ploegen wil leggen maar wel zelf de volledige macht wil houden.
Ook wel bijzonder dat ze een systeem willen testen waar de tracker aan de fiets zit in plaats van in de kleding van de renner. Als iemand het ravijn in flikkert is de kans best groot dat de fiets niet helemaal op dezelfde plek ligt als de renner.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 19:05 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Het verantwoordelijk maken van de ploegen voor een crash als zo'n ding zou vallen is wel hoogtepuntje
Of dat er helemaal geen signaal is als je in een dik bebost gebied zit. Ik verwacht dat de ploegen nog wel even naar CAS stappen en een flinke schadevergoeding eisen, kan me best voorstellen dat als je naar zo een ronde gaat dat je een paar ton investeert en je die nu kwijt bent.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 19:13 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ook wel bijzonder dat ze een systeem willen testen waar de tracker aan de fiets zit in plaats van in de kleding van de renner. Als iemand het ravijn in flikkert is de kans best groot dat de fiets niet helemaal op dezelfde plek ligt als de renner.
Velonned.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 14:26 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Lijkt vooral een ruzie te zijn om welk systeem ze gaan gebruiken voor de GPS.
Ik vind de hele verantwoordelijkheidskwestie dan wel weer UCI dingetje. Je kan toch niet een commissaris iets laten installeren, zeggen tegen ploegen dat ze er niet aan mogen komen en ze wel verantwoordelijk houden als het er af valt (met welke consequenties dan ook)quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 00:59 schreef wimderon het volgende:
[..]
Velonned.
Ik vind dit echt niet de schuld van de UCI.
Daar ging het helemaal niet om volgens de teams die zogenaamd niet wilden discrimineren met 63 hele grammen.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 09:43 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Ik vind de hele verantwoordelijkheidskwestie dan wel weer UCI dingetje. Je kan toch niet een commissaris iets laten installeren, zeggen tegen ploegen dat ze er niet aan mogen komen en ze wel verantwoordelijk houden als het er af valt (met welke consequenties dan ook)
dat kan afhankelijk van hoe en waar de breuk is een lang herstel betekenen.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 11:30 schreef Felagund het volgende:
Gigante een gebroken dijbeen na een trainingsongeval, seizoen voorbij.
Afdaling geoefend?quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 11:30 schreef Felagund het volgende:
Gigante een gebroken dijbeen na een trainingsongeval, seizoen voorbij.
Volgens wat ik via via gehoord heb was dat het punt waarop het echt is geklapt.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 12:41 schreef wimderon het volgende:
[..]
Daar ging het helemaal niet om volgens de teams die zogenaamd niet wilden discrimineren met 63 hele grammen.
Vreemd om dat dan niet in de diverse statements te vermelden.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 15:20 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Volgens wat ik via via gehoord heb was dat het punt waarop het echt is geklapt.
Tsja, daar kan ik vrij weinig aan doenquote:Op zaterdag 16 augustus 2025 15:34 schreef wimderon het volgende:
[..]
Vreemd om dat dan niet in de diverse statements te vermelden.
Dat is een ridicuul argument.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 15:20 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Volgens wat ik via via gehoord heb was dat het punt waarop het echt is geklapt.
?quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 17:27 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dat is een ridicuul argument.
63 gram is ongeveer 1/1000 van het het totale gewicht van renster + fiets (en voor de meeste rensters nog minder). Dan zou je dus 0.1% tijd verliezen op een klim. Voor een klim van 45 minuten gaat het dan om 2.7 seconde. Dit gaat helemaal nergens over.
Dat is grote onzin inderdaad. Er is überhaupt geen fatsoenlijk argument te bedenken waarom je hier níet aan mee zou werken, maar de teams hebben er alsnog het slechtste weten uit te pikken om het op te gooien. Dat het toevallig allemaal teams zijn die gecommitteerd zijn aan Velon én OneCycling is verder waarschijnlijk toeval.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 17:27 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dat is een ridicuul argument.
63 gram is ongeveer 1/1000 van het het totale gewicht van renster + fiets (en voor de meeste rensters nog minder). Dan zou je dus 0.1% tijd verliezen op een klim. Voor een klim van 45 minuten gaat het dan om 2.7 seconde. Dit gaat helemaal nergens over.
Sorry, dan heb ik het verkeerd gelezen.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 18:00 schreef Steven184 het volgende:
[..]
?
Ik zeg juist dat het niet om die 63 gram gaat, maar om de verantwoordelijkheid.
Blijkbaar zijn er regels dat team moest betalen bij schade of verlies. En dat ze aansprakelijk waren voor een valpartij indien dat zou komen door het verlies van zo'n apparaat.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 18:16 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Sorry, dan heb ik het verkeerd gelezen.
Verantwoordelijkheid is natuurlijk ook een vreemd argument. Alsof de UCI een team in gebreke laat stellen als ze zo’n ding per ongeluk stuk maken. Dit is puur een sponsordingetje lijkt me. Jammer dat de organisatie hier de dupe van wordt.
Zo’n apparaat kost een paar honderd euro lijkt me. Daarvoor laat je toch niet een organisatie in de stront zakken.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 18:44 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn er regels dat team moest betalen bij schade of verlies. En dat ze aansprakelijk waren voor een valpartij indien dat zou komen door het verlies van zo'n apparaat.
Ik zou er wel principieel op tegen zijn.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 18:46 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Zo’n apparaat kost een paar honderd euro lijkt me. Daarvoor laat je toch niet een organisatie in de stront zakken.
Maar waar haal je vandaan dat dat de reden zou zijn als de betrokkenen (geheel toevallig allemaal VelonxOneCycling-teams, toevallig allemaal met eenzelfde riedeltje, waarbij toevallig de teams die niet in die kongsi zitten het niet zagen als reden om moeilijk te gaan doen) het allemaal op een andere, nóg onbenulligere, reden gooien?quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 18:44 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn er regels dat team moest betalen bij schade of verlies. En dat ze aansprakelijk waren voor een valpartij indien dat zou komen door het verlies van zo'n apparaat.
Het is toch overduidelijk dat dit hoofdstukje nummer zoveel is in de strijd tussen de ploegen(lees:Velon) en de UCI ?quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 21:59 schreef wimderon het volgende:
[..]
Maar waar haal je vandaan dat dat de reden zou zijn als de betrokkenen (geheel toevallig allemaal VelonxOneCycling-teams, toevallig allemaal met eenzelfde riedeltje, waarbij toevallig de teams die niet in die kongsi zitten het niet zagen als reden om moeilijk te gaan doen) het allemaal op een andere, nóg onbenulligere, reden gooien?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Pistolero op 16-08-2025 22:28:34 ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |