Juist. En hier raak je de kern van het probleem dat bij de tegenstanders het belangrijkste is. De Poen. Money. $$$quote:Op maandag 21 juli 2025 15:53 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het doel is niet om een ziekte te genezen maar om de levenskwaliteit te verbeteren; dit is dus een puur cosmetische ingreep en heeft niks met het medische te maken. Het is belangrijk om medisch dus niet als adjectief te gebruiken bij dit soort ingrepen, daar heeft het immers niets mee van doen. Medisch beslaat de geneeskunde. Bij cosmetische ingrepen kan er wel sprake zijn van medische noodzaak maar dan gaat het om reconstructie, daar is hier ook geen sprake van.
Je hele lichaam tatoëren is ook een risico natuurlijk, dat is niet het probleem. Ook is het geen probleem als mensen een dergelijke transitie willen onder gaan. Het probleem is dat de verzekering iets wat niet medisch is toch lijkt te vergoeden en dat is wel degelijk gevaarlijk.
Op maandag 21 juli 2025 15:55 schreef BlaZ het volgende:
Bij een volksverzekering is het van belang om goede afwegingen te maken aangezien er geen ongelimiteerd geld is.quote:Op maandag 21 juli 2025 16:12 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Juist. En hier raak je de kern van het probleem dat bij de tegenstanders het belangrijkste is. De Poen. Money. $$$
¤¤¤. Enz.
Dit valt onder reconstructie en valt dus onder een andere categorie.quote:De volgende keer als jij of een andere 'volwassene'bij de EHBO staat vanwege een vuurwerkongelukje (oogje kwijt, vingertje kwijt, handje kwijt enz.) moet jij ook maar eens dat hele traject doorlopen vanwege de (cos) medische noodzaak. Want je hebt toch nog een oog, hand over? En met negen vingers valt ook heel goed te leven hoor.
Hoezo, is het niet jouw schuld? Jij stond toch buiten? Naar het vuurwerk te kijken? Weet je dan niet dat zoiets tegenwoordig een groot risico is? Heb je wel de dierenarts gebeld dat hij alvast de prozac klaar heeft liggen voor je hond, kat, hamster of goudvis?
Ik categoriseer enkel en het ervaren van emoties is weer precies iets wat niks met de medische wereld van doen zou dienen hebben.quote:Ja, ik maak het een beetje belachelijk naar jou toe. Maar hoe kan jij nu in godsnaam gaan bepalen hoe andere mensen moeten gaan denken en hoe ze hun eigen emoties moeten gaan ervaren.
Jij hebt niet eens het recht om hierover een mening te hebben. Het geld is voor jou belangrijk, nou regel maar wat met je eigen verzekeringsmannetje.
Met invectieven toon je enkel je eigen zwakzinnigheid aan, daar ga ik niet in mee.quote:Flikker toch een eind op!!!
Dat iets buiten het verzekeringspakket valt betekent dat je het zelf dient te betalen, niet dat je het bij elk tankstation kunt kopen.quote:Op maandag 21 juli 2025 16:15 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
[/b]
Juist niet. Want dit is een hormoon preparaat en zou uitsluitend onder deskundig medisch toezicht toegeschreven moeten worden. En niet iets wat je in zomaar een benzinestation kunt kopen.
Jawel hoor, moeten die verzekeringsgangsters maar eens genoegen nemen met een bescheidener onderkomen.quote:Op maandag 21 juli 2025 16:22 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Bij een volksverzekering is het van belang om goede afwegingen te maken aangezien er geen ongelimiteerd geld is.
[..]
Dit valt onder reconstructie en valt dus onder een andere categorie.
[..]
Ik categoriseer enkel en het ervaren van emoties is weer precies iets wat niks met de medische wereld van doen zou dienen hebben.
[..]
Met invectieven toon je enkel je eigen zwakzinnigheid aan, daar ga ik niet in mee.
Niet mee eens. Het moet wel degelijk onder medisch toezicht worden voorgeschreven. En niet alleen aan de rijke verwende wijfjes uit het vrije westen maar ook aan ondergeschoven vrouwen die zich anders keer op keer zwanger moeten laten maken met alle gevolgen van dien.quote:Op maandag 21 juli 2025 16:22 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat iets buiten het verzekeringspakket valt betekent dat je het zelf dient te betalen, niet dat je het bij elk tankstation kunt kopen.
Het betreft dus o.a. het voorkomen van ongewenste zwangerschappen. Zoals jij het wil, leg je de volledige verantwoordelijkheid bij de vrouw neer. Dat werkt niet meer hoor. Niet in de 21ste eeuw.quote:Op maandag 21 juli 2025 16:22 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat iets buiten het verzekeringspakket valt betekent dat je het zelf dient te betalen, niet dat je het bij elk tankstation kunt kopen.
Je stelling hier is dat vrouwen geen verantwoordelijkheid kunnen dragen?quote:Op maandag 21 juli 2025 16:35 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Het betreft dus o.a. het voorkomen van ongewenste zwangerschappen. Zoals jij het wil, leg je de volledige verantwoordelijkheid bij de vrouw neer. Dat werkt niet meer hoor. Niet in de 21ste eeuw.
Wel een beetje meegaan met je tijd, Fred Flintstone.
Typisch mannelijke reactie. Maar goed, mijn stelling is dat het voorkomen van ongewenste zwangerschappen bij beiden neukerts liggen, maar dat mannen denken dat ze er weer met een jantje van leiden vanaf kunnen maken.quote:Op maandag 21 juli 2025 16:47 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Je stelling hier is dat vrouwen geen verantwoordelijkheid kunnen dragen?
Ja joh, wat maakt het uit dat mensen ingrijpend worden verminkt met behandelingen waarvan het nut niet is aangetoond van ons belastinggeld en ik daarbovenop moet doen alsof dat normaal is?quote:Op maandag 21 juli 2025 10:49 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Lekker belangrijk. Laat die mensen doen waar ze vrede mee hebben!
Je relaas is slechts een mening. Je kunt geen discussie voeren over wat mensen ‘voelen’.
Ga je ook een discussie voeren met mensen die geloven in een God?
Immers, er is niet bewezen dat God bestaat, maar ook niet dat deze niet bestaat. Het is zinloos en je komt alleen maar over als een enorme bemoeial om je mening zo door te drukken.
Leven en laten leven.
Waarschijnlijk komen we er niet onderuit dat transities straks niet meer worden vergoed omdat de kosten van de gezondheidszorg al de pan uitrijzen, maar laat die mensen die er straks het geld voor overhebben lekker doen wat ze willen met hun lijf en zich zo voelen als ze willen.
Dat is een goede vergelijking. Alsof we constant vet gaan wegzuigen (als dat er nog is) bij iemand met anorexia.quote:Op maandag 21 juli 2025 11:05 schreef SpecialK het volgende:
Heb dit al eerder gezegd. Normale mensen voelen zich niet naar hun geslacht. Je bent geen man of vrouw. Je bent gewoon jezelf. Dit idee dat een geslacht een gevoel heeft is een sociaal aangepraat iets.
Waarbij de ironie is dat in deze tijd, een tijd waarin het steeds minder belangrijk is dat je een man of een vrouw bent mbt hoe je je leven inricht, mensen zich steeds harder zijn gaan aantrekken hoe ze zich zouden willen conformeren aan (de specifieke sociale eigenschappen van) een geslacht.
Mensen die zich in hun lichaam "niet thuis voelen" (tot op depressie-/en zelfmoordniveau aan toe) hebben dus een soortgelijk probleem als iemand met een anorexia stoornis. Ook mensen die in de spiegel kijken en een disconnect voelen tussen hun zelfbeeld en wat ze daadwerkelijk zien.
Dat dient met psychiatrie en eventueel mentaal gerichte medicatie opgelost te worden niet met een mes.
Lees 223 eens door en durf dan te beweren dat het allemaal flauwekul is.quote:Op maandag 21 juli 2025 16:52 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja joh, wat maakt het uit dat mensen ingrijpend worden verminkt met behandelingen waarvan het nut niet is aangetoond van ons belastinggeld en ik daarbovenop moet doen alsof dat normaal is?
Ik heb eerder in het topic gepost dat er een hoger zelfmoordpercentage is en een hoger depressie- en anxietycijfer bij mensen NA behandeling. Wat dat in ieder geval laat zien is dat er te veel mensen zijn geopereerd, zie ook de spijtoptanten.quote:Op maandag 21 juli 2025 16:54 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Lees 223 eens door en durf dan te beweren dat het allemaal flauwekul is.
Het is je mening, en geen feit. Deal with it.
quote:Op maandag 21 juli 2025 16:52 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja joh, wat maakt het uit dat mensen ingrijpend worden verminkt met behandelingen waarvan het nut niet is aangetoond van ons belastinggeld en ik daarbovenop moet doen alsof dat normaal is?
Is dit jouw probleem? Noem eens een zaak waarbij het nut van belastinggeld wel is aangetoond.quote:Ons belastinggeld
Het speeltuintje in Klazienaveen Zuid.quote:Op maandag 21 juli 2025 16:57 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
[..]
Is dit jouw probleem? Noem eens een zaak waarbij het nut van belastinggeld wel is aangetoond.
Bron?quote:Op maandag 21 juli 2025 16:56 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik heb eerder in het topic gepost dat er een hoger zelfmoordpercentage is en een hoger depressie- en anxietycijfer bij mensen NA behandeling. Wat dat in ieder geval laat zien is dat er te veel mensen zijn geopereerd, zie ook de spijtoptanten.
Dat is een feit.
En dat heeft dan niks te maken met de deskundigheid van de betreffende chirurg?quote:Op maandag 21 juli 2025 16:56 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik heb eerder in het topic gepost dat er een hoger zelfmoordpercentage is en een hoger depressie- en anxietycijfer bij mensen NA behandeling. Wat dat in ieder geval laat zien is dat er te veel mensen zijn geopereerd, zie ook de spijtoptanten.
Dat is een feit.
Dhejne et al. (2011) – Long-Term Follow-Up of Transsexual Persons Undergoing Sex Reassignment Surgeryquote:Op maandag 21 juli 2025 16:58 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Bron?
En als dit zo is, neemt de genderpoli dat ook mee in wat ze zelf doen en proberen, zoals je leest ontwikkelen ze zich continu.
En zo hoort het ook, ipv te roepen dat het niet bestaat en moet stoppen.
Lastig he, feiten? Ga je nog in op de studies die je verhaaltje onderuit halen? Je kunt niks.quote:Op maandag 21 juli 2025 17:11 schreef MissButterflyy het volgende:
Ach, het medisch team van de genderpoli zijn activisten, dan zijn we wel uitgepraat wat mij betreft. Doei.
Ik ga echt die moeite niet doen als je mijn perspectief, wat nogal als gangbaar wordt gezien in de medische wereld, belachelijk maakt en afdoet als activistisch.quote:Op maandag 21 juli 2025 17:13 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Lastig he, feiten? Ga je nog in op de studies die je verhaaltje onderuit halen? Je kunt niks.
Nou nou nou.quote:Op maandag 21 juli 2025 17:13 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Lastig he, feiten? Ga je nog in op de studies die je verhaaltje onderuit halen? Je kunt niks.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |