abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218315599
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 01:24 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ik kan het me wel voorstellen wanneer je een familielid hebt die daarmee te maken heeft. Het niet geloven voelt dan wel als een soort van verraad.

Zelf heb ik wel geleerd dat meespelen niet altijd verstandig is.
Helemaal waar. Er wordt ook veel psychologische druk opgevoerd. Waarbij ouders zelfmoordcijfers worden voorgehouden. Zonder daarbij eerlijk te melden dat in transitie gaan die cijfers niet verlaagd (sommige onderzoeken suggereren zelfs een verhoogde kans).

Maar ga er maar aan staan als ouder dat je denkt dat transitie nodig is omdat je kind anders zelfmoord gaat plegen.

Voor de goede orde: dit is natuurlijk niet overal zo en in Nederland is men sowieso veel zorgvuldiger dan in landen als de VS.

Het is ongetwijfeld allemaal begonnen met de beste bedoelingen. En ik mag hopen dat nog steeds deze behandeling vooral wordt aangeboden omdat men denkt dat het helpt en niet omdat het een lekker verdienmodel vormt. Maar nu is het gewoon tijd om te constateren dat we de verkeerde afslag hebben genomen. Vooral voor diegenen die het treft en hun naasten. Want dat er mensen zijn die gewoon een hekel hebben aan mensen die anders zijn zal wel, maar die gevoelens zijn dan weer hun probleem.
pi_218315608
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 05:56 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Wetenschappelijk gezien duurt het decennia voordat een dergelijk vaccin is ontwikkeld. Zo ver was men nog lang niet. En toen zeiden de wetenschappers die bij de farmaceuten in dienst zijn: prima dat we dit spul nu al op de markt brengen want overheden schreeuwen erom maar we geven geen enkele garantie.

Zo wetenschappelijk is het, ofwel een wilde gok.
Laten we vooral corona erbuiten houden. Off topic en voor je het weet gaan we dat konijnenhol induiken en verziekt het de discussie hier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')