SPOILER: Top 50Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Monitor post op vaste tijden de totaIe scoreIijst in het lopende topic. Dit rond 02:30 - 07:30 - 14:30 en 21:30 uur.
DTS statistieken voor aIIe maanden van DTS kunnen hier teruggevonden worden: STATS
Een seizoen bestaat uit 1 maand en begint vanaf de 1ste post op de 1ste dag van de maand. Nadat een seizoen voltooid is worden de scores weer op nuI gezet.SPOILER: In Memoriam:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Winnaars van afgelopen seizoenen:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DTS GEBODENOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Winnaar JuniOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Zolang je maar wel havermoutmelk gebruikt, uiteraard.quote:Op donderdag 17 juli 2025 17:53 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Deze neem ik het meest (als ik buiten de deur ben):
- Latte Macchiato
- Cafe au lait
- Koffie verkeerd![]()
quote:Op donderdag 17 juli 2025 17:59 schreef devzero het volgende:
[..]
Als je het water langer laat lopen bij een espressoshot, dan heb te toch ook gewoon aangelengde espresso. Aka Americano aka Lungo aka Long Black?![]()
Het belangrijkste verschil tussen een lungo en een americano zit in de bereiding. Een lungo is een espresso die langer doorloopt, waardoor er meer water door de koffiebonen loopt en de koffie een sterkere, bittere smaak krijgt. Een americano wordt gemaakt door heet water toe te voegen aan een reeds gezette espresso. Hierdoor is de americano milder van smaak dan een lungo.Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten![]()
Een havercappu is heerlie de peerlie volgens moderne geitenwollen sokken meiden van 20 in Amsterdamquote:Op donderdag 17 juli 2025 18:01 schreef devzero het volgende:
[..]
Zolang je maar wel havermoutmelk gebruikt, uiteraard.
Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.![]()
Deze connoisseur weetquote:Op donderdag 17 juli 2025 18:01 schreef hemarookworst het volgende:
[..]![]()
Het belangrijkste verschil tussen een lungo en een americano zit in de bereiding. Een lungo is een espresso die langer doorloopt, waardoor er meer water door de koffiebonen loopt en de koffie een sterkere, bittere smaak krijgt. Een americano wordt gemaakt door heet water toe te voegen aan een reeds gezette espresso. Hierdoor is de americano milder van smaak dan een lungo.![]()
Mijn gevoel zegt me dat het bijna hetzelfde is want dat extra water bij een espresso shot voegt weinig meer toe en zal het niet sterker maken. Maar ik geloof je.quote:Op donderdag 17 juli 2025 18:01 schreef hemarookworst het volgende:
[..]![]()
Het belangrijkste verschil tussen een lungo en een americano zit in de bereiding. Een lungo is een espresso die langer doorloopt, waardoor er meer water door de koffiebonen loopt en de koffie een sterkere, bittere smaak krijgt. Een americano wordt gemaakt door heet water toe te voegen aan een reeds gezette espresso. Hierdoor is de americano milder van smaak dan een lungo.![]()
Doppio: Een dubbele espresso, perfect voor wie een extra cafeïnekick nodig heeft. Dubbel zo sterk en rijk.How can I make this topic about me?![]()
er is een term voor deze mensen: de havermelkelitequote:Op donderdag 17 juli 2025 18:02 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Een havercappu is heerlie de peerlie volgens moderne geitenwollen sokken meiden van 20 in AmsterdamUw ADH vitamine Worst
Of een Ristretto: Een kortere en sterkere versie van een espresso, gezet met minder water. Hierdoor krijgt het een intense en geconcentreerde smaak.How can I make this topic about me?![]()
aka wannabe elitaire studenten sletjesquote:Op donderdag 17 juli 2025 18:03 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
er is een term voor deze mensen: de havermelkelite
Jawel, want langere doorlooptijdquote:Op donderdag 17 juli 2025 18:03 schreef devzero het volgende:
[..]
Mijn gevoel zegt me dat het bijna hetzelfde is want dat extra water bij een espresso shot voegt weinig meer toe en zal het niet sterker maken. Maar ik geloof je.Uw ADH vitamine Worst
Dat plaatje is een barraquitoquote:Op donderdag 17 juli 2025 18:05 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Jij drinkt dus eigenlijk Doppio.Ik hou van eten, maar eten ook van mij.![]()
Maar je koffie extractie is een stuk lager. Als je een espresso maakt, en daarna een 2de espresso maakt in een leeg kopje met dezelfde koffie, dan krijg je een superslap bakje. Dus langere doorlooptijd maakt het niet sterker.quote:Op donderdag 17 juli 2025 18:06 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Jawel, want langere doorlooptijd![]()
Ik had deze TTIk laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
Trap niet in de verzinsels van mijn haters <3![]()
Beetje lang voor een TT, maar wel een goedequote:Op donderdag 17 juli 2025 18:10 schreef gebrokenglas het volgende:
Een barraquito is een verrukkelijke koffiecocktail uit TenerifeIk ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!![]()
Het is de eerste regel van mijn AI search naar barraquitoquote:Op donderdag 17 juli 2025 18:12 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Beetje lang voor een TT, maar wel een goede
How can I make this topic about me?![]()
heb je nog steeds meer cafeine binnen dan 1, dus in dat geval sterker en het gaat erom dat door de langere extractie ook de meer bittere smaakcomponenten worden opgelostquote:Op donderdag 17 juli 2025 18:08 schreef devzero het volgende:
[..]
Maar je koffie extractie is een stuk lager. Als je een espresso maakt, en daarna een 2de espresso maakt in een leeg kopje met dezelfde koffie, dan krijg je een superslap bakje. Dus langere doorlooptijd maakt het niet sterker.Uw ADH vitamine Worst
AIquote:Op donderdag 17 juli 2025 18:12 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Het is de eerste regel van mijn AI search naar barraquito
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!![]()
Deze held hequote:Ik laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
AI even vragen naar het dichtsbijzijnde café waar ze dit op de menukaart hebbenquote:
Inderdaad, bijna. En een gezonde interpretatie van wat ie teruggeeft blijft altijd nodig.quote:How can I make this topic about me?![]()
Ik ben benieuwd of hij dat ook weetquote:Op donderdag 17 juli 2025 18:16 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
AI even vragen naar het dichtsbijzijnde café waar ze dit op de menukaart hebben
Nou, ik krijg 2 cafés terug die "mogelijk" barraquito serveren, maar er staat bij:quote:
Omdat de barraquito typisch Canarisch is, kun je ook overwegen om het café te bellen of langs te gaan en te vragen of ze het willen maken — veel barista’s staan open voor verzoekjes!How can I make this topic about me?![]()
Dat is toch ook zo bij gewone gesprekken? Niet alles klakkeloos aannemen van wat mensen zeggen. Maar je hoeft me niet te gelovenquote:Op donderdag 17 juli 2025 18:18 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Inderdaad, bijna. En een gezonde interpretatie van wat ie teruggeeft blijft altijd nodig.![]()
![]()
Welke?quote:Op donderdag 17 juli 2025 18:20 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Nou, ik krijg 2 cafés terug die "mogelijk" barraquito serveren, maar er staat bij:
Omdat de barraquito typisch Canarisch is, kun je ook overwegen om het café te bellen of langs te gaan en te vragen of ze het willen maken — veel barista’s staan open voor verzoekjes!
Ik maak ze gewoon zelf thuis
Ik hou van eten, maar eten ook van mij.![]()
Dat zegt ie tegen mij ook, of dat ik het zelf moet makenquote:Op donderdag 17 juli 2025 18:20 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Nou, ik krijg 2 cafés terug die "mogelijk" barraquito serveren, maar er staat bij:
Omdat de barraquito typisch Canarisch is, kun je ook overwegen om het café te bellen of langs te gaan en te vragen of ze het willen maken — veel barista’s staan open voor verzoekjes!
Zijn er nog mensen die van hun geld af willen?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen![]()
Hij lijkt zichzelf tegen te spreken, maar er zit een slimme laag in. Het eerste deel — “niet alles klakkeloos aannemen” — moedigt kritisch denken aan. Het tweede — “maar je hoeft me niet te geloven” — onderstreept precies dat principe. Dus eigenlijk zegt het:quote:Op donderdag 17 juli 2025 18:21 schreef devzero het volgende:
[..]
Dat is toch ook zo bij gewone gesprekken? Niet alles klakkeloos aannemen van wat mensen zeggen. Maar je hoeft me niet te geloven
Denk zelf na, ook over wat ik net heb gezegd.
Dat maakt het niet zozeer een tegenstrijdigheid, maar eerder een zelfreflectieve boodschap die je uitnodigt om alles, inclusief dat advies, te onderzoeken.
Bron: Copilot AIHow can I make this topic about me?![]()
Dat is in de buurtquote:Op donderdag 17 juli 2025 18:21 schreef Vino_Tinto het volgende:
[..]
Welke?
Mijnese net op, maar dat was een kleintje.quote:Op donderdag 17 juli 2025 18:23 schreef gebrokenglas het volgende:
Dat was wel even genoeg AI voor vandaag
Koffie!Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!![]()
quote:Op donderdag 17 juli 2025 18:22 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Hij lijkt zichzelf tegen te spreken, maar er zit een slimme laag in. Het eerste deel — “niet alles klakkeloos aannemen” — moedigt kritisch denken aan. Het tweede — “maar je hoeft me niet te geloven” — onderstreept precies dat principe. Dus eigenlijk zegt het:
Denk zelf na, ook over wat ik net heb gezegd.
Dat maakt het niet zozeer een tegenstrijdigheid, maar eerder een zelfreflectieve boodschap die je uitnodigt om alles, inclusief dat advies, te onderzoeken.
Bron: Copilot AIKlopt
![]()
Deze vrouwquote:Op donderdag 17 juli 2025 18:21 schreef Vino_Tinto het volgende:
[..]
Welke?
Mijn muis is de laatste jaren al heel hard aan het werk geweest om van al mijn geld af te komenquote:Op donderdag 17 juli 2025 18:22 schreef DJMO het volgende:
Zijn er nog mensen die van hun geld af willen?![]()
Wellicht eens een Nigeriaanse Prins e-mailen of die nog ergens een paar miljoen erfenis heeft liggen waar die vanaf wil?
Je extractie loopt af, maar daalt niet van iedere stof in dezelfde verhouding.quote:Op donderdag 17 juli 2025 18:08 schreef devzero het volgende:
[..]
Maar je koffie extractie is een stuk lager. Als je een espresso maakt, en daarna een 2de espresso maakt in een leeg kopje met dezelfde koffie, dan krijg je een superslap bakje. Dus langere doorlooptijd maakt het niet sterker.🐙![]()
Dat deed hij vast espresso.quote:Op donderdag 17 juli 2025 18:31 schreef MizzezAmy het volgende:
Ik hoopte even dat de TT koffie met glitters was🐙![]()
het is voor een goed doelquote:Op donderdag 17 juli 2025 18:26 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Mijn muis is de laatste jaren al heel hard aan het werk geweest om van al mijn geld af te komen![]()
Wellicht eens een Nigeriaanse Prins e-mailen of die nog ergens een paar miljoen erfenis heeft liggen waar die vanaf wil?Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
Hema merkte dat ook al op. Het is vast een beetje als je theezakje te lang in je kop laten: je thee wordt er bitterder van.quote:Op donderdag 17 juli 2025 18:29 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Je extractie loopt af, maar daalt niet van iedere stof in dezelfde verhouding.![]()
Gemiste kans van mijquote:Op donderdag 17 juli 2025 18:31 schreef MizzezAmy het volgende:
Ik hoopte even dat de TT koffie met glitters was![]()
![]()
what?quote:Op donderdag 17 juli 2025 18:30 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Een auto of zo. Weet ik veel, wat is koffie?
Zo ik ben in de watten gelegd, kleindochter (3 jaar) heeft mijn nagels gelakt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P![]()
Hey GG heb je gemist vandaag?quote:Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
quote:Op donderdag 17 juli 2025 18:41 schreef Dotteke het volgende:
Zozo. Het zit bijna op je nagels.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.🐙![]()
Dat heeft ze aardig goed gedaan....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben je daar eindelijk? Ik heb vanmiddag nog overwogen om @ToT te vragen of hij je nummer misschien had. Je werd vermist hier!quote:Ik heb er één en ik ben er trots op
Zo he ze probeerde het netjes te doenquote:Op donderdag 17 juli 2025 18:42 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Zozo. Het zit bijna op je nagels.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Oehquote:Op donderdag 17 juli 2025 18:44 schreef DJMO het volgende:
[..]
Ben je daar eindelijk? Ik heb vanmiddag nog overwogen om @:ToT te vragen of hij je nummer misschien had. Je werd vermist hier!![]()
![]()
Ik ben er wel vaker niet...How can I make this topic about me?![]()
Vanmorgen was het wel kritisch hoor. Iedereen vroeg zich af waar je was.quote:Op donderdag 17 juli 2025 18:45 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Oeh![]()
![]()
Ik ben er wel vaker niet...Ik heb er één en ik ben er trots op
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Morgen werk ik vanuit huis, dus kan ik meer bolken...
Tenzij het ineens weer superdruk wordt op het werk...How can I make this topic about me?![]()
En we gingen daarna een hapje eten hoe kan je het er dan met goed fatsoen weer afhaken zonder een scheef gezicht te krijgen.quote:Op donderdag 17 juli 2025 18:43 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Dat heeft ze aardig goed gedaan....
In dit geval was het makkelijk. Ze had iets op de tafel geknoeid en toen ze naar de wc ging heb ik snel de lak eraf gehaald. Toen ze het door had en vroeg waar mijn nagellak gebleven was zei ik. Ja sorry schat toen ik de tafekl schoon moest maken ging het door het doekje er van af OepsWie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
quote:Op donderdag 17 juli 2025 18:46 schreef DJMO het volgende:
[..]
Vanmorgen was het wel kritisch hoor. Iedereen vroeg zich af waar je was.
Ja blijkbaar je was er vanmorgen ook niet. Was bijna een amber alert uit gegaanquote:Op donderdag 17 juli 2025 18:44 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Hee Dotteke. Ja ik had weinig tijd vandaag.Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
En niet dat ze direct weer het kwastje pakte om het opnieuw te doen?quote:Op donderdag 17 juli 2025 18:46 schreef Dotteke het volgende:
[..]
En we gingen daarna een hapje eten hoe kan je het er dan met goed fatsoen weer afhaken zonder een scheef gezicht te krijgen.
In dit geval was het makkelijk. Ze had iets op de tafel geknoeid en toen ze naar de wc ging heb ik snel de lak eraf gehaald. Toen ze het door had en vroeg waar mijn nagellak gebleven was zei ik. Ja sorry schat toen ik de tafekl schoon moest maken ging het door het doekje er van af OepsHow can I make this topic about me?![]()
Mijn prive nagellakster ze wil het de volgende keer weer doenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Thinking is difficult, that’s why most people judge![]()
Morgen ben ik ook weer bolkready. Ze komen alleen foto's maken van het huisquote:Op donderdag 17 juli 2025 18:46 schreef gebrokenglas het volgende:
Morgen werk ik vanuit huis, dus kan ik meer bolken...
Tenzij het ineens weer superdruk wordt op het werk...
zolang ze je haar niet gaat knippenquote:Op donderdag 17 juli 2025 18:48 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Mijn prive nagellakster ze wil het de volgende keer weer doenThinking is difficult, that’s why most people judge![]()
Dat wilde ze wel maar we gingen weg dus heb haar beloofd de volgende keer weerquote:Op donderdag 17 juli 2025 18:47 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
En niet dat ze direct weer het kwastje pakte om het opnieuw te doen?Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Prachtig tochquote:
We waren bij de kwalitaria eten en daarna bij Spijs een ijsje eten
Je kon gewoon niet buiten zitten van de stank van die grote brandWie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Nou ze wilde ook mijn nagels vijlen, ik dacht die gaan er aanquote:Op donderdag 17 juli 2025 18:48 schreef greysbones het volgende:
[..]
zolang ze je haar niet gaat knippen
aar ze deed het heel zachtjes
jeetje zo erg!quote:Op donderdag 17 juli 2025 18:49 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Prachtig toch
We waren bij de kwalitaria eten en daarna bij Spijs een ijsje eten
Je kon gewoon niet buiten zitten van de stank van die grote brand
is een bedrijf van een kennis hier
tenminste als ik het goed hebThinking is difficult, that’s why most people judge![]()
Was een opslag plaats lag ook vuurwerk in.quote:Op donderdag 17 juli 2025 18:50 schreef greysbones het volgende:
[..]
jeetje zo erg!
is een bedrijf van een kennis hier
tenminste als ik het goed heb
Volgens mij is die kennis van jou nu zijn bedrijf kwijt.Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
![]()
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.![]()
als ik het goed heb ligt er enkel inboedel van mensenquote:Op donderdag 17 juli 2025 18:52 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Was een opslag plaats lag ook vuurwerk in.
Volgens mij is die kennis van jou nu zijn bedrijf kwijt.
en ja dat bedrijf is foetsie
las het verhaal al van vuurwerk
maar kan me dat niet voorstellen
en als het wel zo is heeft hij denk ik een probleemThinking is difficult, that’s why most people judge![]()
Dit is toch die postbode?quote:“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.![]()
Lekker dan, dan is die inboedel verloren. ALs hij die b oxen verhuurd en iemand legt er vuurwerk in daar kan hij dan ook niets aan doen natuurlijkquote:Op donderdag 17 juli 2025 18:53 schreef greysbones het volgende:
[..]
als ik het goed heb ligt er enkel inboedel van mensen
en ja dat bedrijf is foetsie
las het verhaal al van vuurwerk
maar kan me dat niet voorstellen
en als het wel zo is heeft hij denk ik een probleemWie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Zoveel mensen zonder koffiequote:Op donderdag 17 juli 2025 18:47 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ja blijkbaar je was er vanmorgen ook niet. Was bijna een amber alert uit gegaan
Ik laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
Heer Versquote:Ik laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
ik denk dat hij dan wel verantwoordelijk wordt gehoudenquote:Op donderdag 17 juli 2025 18:54 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Lekker dan, dan is die inboedel verloren. ALs hij die b oxen verhuurd en iemand legt er vuurwerk in daar kan hij dan ook niets aan doen natuurlijkThinking is difficult, that’s why most people judge![]()
Goedenavond heer MT6.quote:
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.![]()
heb je geen koffie gebrachtquote:Op donderdag 17 juli 2025 18:56 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Oei....
En zo onverwacht.
Dat moet niet....
Thinking is difficult, that’s why most people judge![]()
Elke keer als er MT6 staat moet ik steeds aan MI6 denken, James Bond.How can I make this topic about me?![]()
Dat was wel even een dingetje.quote:Op donderdag 17 juli 2025 18:56 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Oei....
En zo onverwacht.
Dat moet niet....
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.![]()
Da ken toch niequote:
Dot houdt van lekker vlot :P
Forum Opties Forumhop: Hop naar: