De Amerikanen geven ook echt niet alles uit aan "kogels" hoor, een groot deel van hun militaire budget gaat ook gewoon naar militaire pensioenen en studiebeurzen. Daarnaast hebben ze nog enorme kickback op de wapenindustrie, net zoals wij onze kickback hebben op de kennis die we opdeden bij het bouwen van de Deltawerken en drooglegging processen.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 22:07 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Niemand in Europa is serieus van plan om 5% te gaan halen.
Maar de meeste landen met Duitsland voorop nemen wel de dreiging en de wil tot een samenwerkend leger serieus (hoop ik toch wel)
De navo en de Amerikanen worden totaal niet serieus genomen, heb ik het idee.
Alleen de media die ik zelf consumeer is echt onafhankelijk natuurlijk. Als mensen een andere meningen hebben komt dat door propaganda. Het liefst haal ik mijn media van de socials want daar kan ik precies selecteren hoe ik wil dat mijn wereld eruit ziet.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 15:57 schreef Ondskapt het volgende:
[..]
Bedankt. wijs me dan naar de juiste weg, waar echt en alleen de realiteit/waarheid staat.
Hier komt die 5% er ook niet. Die 5% bestaat alleen op papier. Wil je die 5% halen dan zul je moeten snijden in zorg, de uitkeringen en de bestaanszekerheid van mensen die nu al onder druk staat door inflatie. Gaat gewoon niet gebeuren.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 21:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou, klimaatdrammers worden ook steeds minder serieus genomen. Inmiddels ook door de jongere generatie.
Overigens vind ik het best logisch dat Europa de 2% norm gaat halen. Maar wat je nu ziet is dat we van een feitelijke 1,5% gemiddeld ineens naar ruim 3x zoveel gaan. Dat is gewoon wat bizar. En het is niet alsof het geld tegen de plinten klotst. Niet in Nederland. Al helemaal niet in landen als Spanje, Frankrijk en Italië. Wat dat betreft zijn de Spanjaarden eerlijk geweest.
Bij de Oranjezomer vertelde Goedele (die als ik het goed heb senator is in België) dat ook België helemaal niet van plan is om echt die 5% te gaan halen.
Dus het is ook wel een beetje een raar verhaal. Als Trump straks weg is gaat er kennelijk weer een nieuw hoofdstuk plaatsvinden.
Sowieso is er ook nog wel een probleem met manschappen. Het leger is geen populaire loopbaan.
Er was voor moderne mensen toch nooit vrede met zoveel mensen in het land met ouderwetse opvattingen, tradities en rituelen?quote:Op zaterdag 19 juli 2025 00:55 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Een harde reset daar zijn we hoognodig aan toe. Het is al veel te lang vrede geweest en als je naar de geschiedenis kijkt, is er bijna altijd wel ergens een grote oorlog gaande.
Daar is nu toch al sprake van? Er is een redelijk groot conflict gaande waar Israel bij betrokken is, er is al 3 jaar oorlog in Oekraine, er is een conflict gaande in Sudan, burgeroorlog in Myanmar, en dan zal ik er nog wel een paar vergeten zijn.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 00:55 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Een harde reset daar zijn we hoognodig aan toe. Het is al veel te lang vrede geweest en als je naar de geschiedenis kijkt, is er bijna altijd wel ergens een grote oorlog gaande.
Afgezien van Oekraïne is de rest redelijk casual. Midden-Oosten is altijd al een shithole geweest en er zijn altijd wel een paar failed states met een burgeroorlog.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 11:13 schreef Hathor het volgende:
[..]
Daar is nu toch al sprake van? Er is een redelijk groot conflict gaande waar Israel bij betrokken is, er is al 3 jaar oorlog in Oekraine, er is een conflict gaande in Sudan, burgeroorlog in Myanmar, en dan zal ik er nog wel een paar vergeten zijn.
Ja, er is echt nodig weer een flinke oorlog nodig hoor. Dat zou echt geweldig zijn want ‘als je naar de geschiedenis kijkt, is er bijna altijd wel ergens een grote oorlog gaande.’quote:Op zaterdag 19 juli 2025 00:55 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
quote:Op zaterdag 19 juli 2025 12:22 schreef embedguy het volgende:
[..]
Ja, er is echt nodig weer een flinke oorlog nodig hoor. Dat zou echt geweldig zijn want ‘als je naar de geschiedenis kijkt, is er bijna altijd wel ergens een grote oorlog gaande.’Beide reaguurders zijn uit de GGZ contreien zeg maar. Reageer maar gewoon niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vakman pur sang
Daar geloof ik inderdaad ook niet in. Bovendien moet Rusland dan overal troepen plaatsen om de zaak rustig te houden. Overal binnen de EU opstanden zullen ontstaan, vluchtelingen crisis die wie hier nu hebben krijgt Rusland er ook gratis bij. En veel grondstoffen heeft de EU ook al niet. Alleen de infra zoals havens zouden interessant zijn.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 11:15 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hoe dan? Want ze hebben de militaire kracht niet om hier te komen.
Net zoals de VS het doet. Pappen en nathouden en eigen/vriendelijke bronnen aanboren.quote:
Dan ben je 20 jaar verder.quote:Op maandag 21 juli 2025 09:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Net zoals de VS het doet. Pappen en nathouden en eigen/vriendelijke bronnen aanboren.
Uiteindelijk zijn die metalen helemaal niet zo zeldzaam.
Dat kan sneller maar dat is het pappen en nathouden deel van de strategie.quote:
Geopolitiek is de macht al heel lang aan het verschuiven. Primair richting China. Hebben we zelf gedaan om de welvaart licht te kunnen laten stijgen terwijl aan de andere kant enkele mensen hier in het Westen zichzelf naar honderden miljarden bezit hebben kunnen graaien.quote:Op maandag 21 juli 2025 01:59 schreef Cherni het volgende:
[..]
Daar geloof ik inderdaad ook niet in. Bovendien moet Rusland dan overal troepen plaatsen om de zaak rustig te houden. Overal binnen de EU opstanden zullen ontstaan, vluchtelingen crisis die wie hier nu hebben krijgt Rusland er ook gratis bij. En veel grondstoffen heeft de EU ook al niet. Alleen de infra zoals havens zouden interessant zijn.
Maar dat Rusland in combinatie met China niet te onderschatten is, daar moet je wel een afschrikmiddel voor hebben.Heb je dat niet dan verlies je ook op geopolitiek gebied de macht. En die stijd is nu gaande. Die BRICS neem ik in iedergeval wel serieus en mocht de dollar zijn status verliezen en wij als westen niet meer die munt als wapen(zie sancties) kunnen gebruiken hebben wij als westen een probleem.
kortzichtige hebzucht idd.quote:Op maandag 21 juli 2025 09:43 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Geopolitiek is de macht al heel lang aan het verschuiven. Primair richting China. Hebben we zelf gedaan om de welvaart licht te kunnen laten stijgen terwijl aan de andere kant enkele mensen hier in het Westen zichzelf naar honderden miljarden bezit hebben kunnen graaien.
Langer zelfs. Al is de echte versnelling wel deze eeuw gekomen.quote:Op maandag 21 juli 2025 10:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
kortzichtige hebzucht idd.
Wordt ook al 25 jaar voor gewaarschuwd.
Visie is voor opticiensquote:Op maandag 21 juli 2025 10:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Langer zelfs. Al is de echte versnelling wel deze eeuw gekomen.
En je ziet ook dat politici die aan de macht komen allemaal voor korte termijn gaan. Dat was waar Rutte zo goed in is. En zie Timmermans eens opportunist zijn. De EU is de weg kwijt. De VS hebben de afslag richting faillissement genomen (een land kan natuurlijk niet echt failliet gaan, maar het kan wel ontaarden in hyperinflatie).
ff ctrl shift doen jij.quote:Op maandag 21 juli 2025 15:28 schreef sp3c het volgende:
china is ´het westen´ naast de hoeveelheid inwoners op geen enkele manier voorbij en dat gaat voorlopig ook niet gebeuren ook
ff nietquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |