abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 juli 2025 @ 09:11:34 #76
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218247485
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 07:14 schreef Fietsertje70 het volgende:
En in Vlijmen is er gisteren weer een vrouw overleden na huiselijk geweld. Wordt het ondertussen geen tijd voor een eigen femicide topic?

https://www.omroepbrabant(...)s-man-35-aangehouden
Alsjeblieft niet. Binnen drie posts arriveren de gebruikelijke incelpredikanten en gaat het topic dan alleen nog over dat vrouwen er zelf voor kiezen, dat het discriminatie is dat alleen moord op vrouwen een eigen term krijgt en dat het enorm vervelend is voor mannen om zo in een hoek gezet te worden. Not all men!
pi_218247505
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 00:05 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Hoe kan het toch, dat ondanks álle rode vlaggen, vrouwen nog steeds relaties aangaan met zulke mannen?

Ja ik ben een beetje beledigd door alle negatieve "mannen dit dat" artikelen nu. :(
Is dit hoe het voelt om allochtoon te zijn?
Dit soort opmerkingen horen hier niet. Het gaat niet om jou.
  vrijdag 18 juli 2025 @ 09:43:12 #78
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218247791
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 08:07 schreef Halcon het volgende:

[..]
Goh. Toen deze dame Driekus leerde kennen had hij een enkelband om vanwege schieten op zijn ex. Ze werd ook al snel bedreigd, hij werd erg bezitterig, etc. Na zo'n bedreiging zal de angst er wel in zitten, maar als iemand met 'n enkelband vanwege schieten op z'n ex aan komt zetten...
Nogmaals. Hij kon van alles aan haar vertellen waarom hij een enkelband had.
Zelfs in de gevangenis weet personeel niet waarvoor de zitten. Dat staat er niet op een presenteerblaadje bij.
Wie dit leest is een lezer van dit
  vrijdag 18 juli 2025 @ 09:51:25 #79
210150 Hiddendoe
https://www.youtube.com/watch?
pi_218247895
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 09:43 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Nogmaals. Hij kon van alles aan haar vertellen waarom hij een enkelband had.
Zelfs in de gevangenis weet personeel niet waarvoor de zitten. Dat staat er niet op een presenteerblaadje bij.
Is dit echt zo? Lijkt mij heel sterk. Je moet als bewaker toch weten wie en waarom iemand zit?
  vrijdag 18 juli 2025 @ 09:54:18 #80
438527 MissButterflyy
pi_218247934
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 09:51 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Is dit echt zo? Lijkt mij heel sterk. Je moet als bewaker toch weten wie en waarom iemand zit?
Nee, dat zal wel in TBS klinieken zijn en reclassering zal het ook wel weten als een gevangene weer terug de maatschappij in gaat maar een bewaker weet dat niet.
pi_218248471
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 09:51 schreef Hiddendoe het volgende:
Ik zou niet weten hoe dat bij de Dienst Justitiële Inrichtingen precies werkt en welke informatie gevangenispersoneel krijgt over gedetineerden. Maar voor zover ik heb begrepen, weet het gevangenispersoneel wel van iedere gedetineerde hoe lang hij moet zitten.
  vrijdag 18 juli 2025 @ 10:56:49 #82
438527 MissButterflyy
pi_218248513
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 10:49 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Ik zou niet weten hoe dat bij de Dienst Justitiële Inrichtingen precies werkt en welke informatie gevangenispersoneel krijgt over gedetineerden. Maar voor zover ik heb begrepen, weet het gevangenispersoneel wel van iedere gedetineerde hoe lang hij moet zitten.
Klopt. Denk trouwens dat ze daar best wel achter kunnen komen en dat daar heus over wordt gepraat, maar het wordt ze niet verteld bij een nieuwe opname, of dat ze toegang hebben tot rechtbankverslagen van die gevangene enz.

Maar alsnog. Driekus kan Joewella ook hebben verteld voor iets anders te hebben gezeten hè. Of dat hij onschuldig vastzat. Heel wat ex gedetineerden zien zichzelf alsnog als onschuldig en maken het allemaal kleiner waarvoor ze gezeten hebben.
pi_218248536
Een normale vrouw zou hem nog niet eens één kus hebben gegeven, laat staan drie.
pi_218248616
Wat een uitschot. Gedoemd om te mislukken. Triest.
Alius aliud dicit
pi_218248624
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 09:11 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Alsjeblieft niet. Binnen drie posts arriveren de gebruikelijke incelpredikanten en gaat het topic dan alleen nog over dat vrouwen er zelf voor kiezen, dat het discriminatie is dat alleen moord op vrouwen een eigen term krijgt en dat het enorm vervelend is voor mannen om zo in een hoek gezet te worden. Not all men!
Het zegt natuurlijk ook wel veel dat een onderwerp niet kritisch besproken mag worden... Dat is het een dogma.
pi_218248665
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 11:00 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Een normale vrouw zou hem nog niet eens één kus hebben gegeven, laat staan drie.
Kan er nou eens opgehouden worden met het slachtoffer een trap na te geven?
  vrijdag 18 juli 2025 @ 11:38:25 #87
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218249011
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 11:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het zegt natuurlijk ook wel veel dat een onderwerp niet kritisch besproken mag worden... Dat is het een dogma.
Er is een verschil tussen iets kritisch bespreken en de gebruikelijke posts over hoe vrouwen gevaarlijke types zelf opzoeken, wat een tokkienaam ze heeft en dat het heel naar is voor mannen om te lezen dat mensen een mening hebben over huiselijk geweld door mannen want dat is stigmatiserend voor alle mannen of zo.
  vrijdag 18 juli 2025 @ 19:14:50 #88
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_218253018
Ik zit net Duolingo te doen en moet deze zin vertalen... dat is er eentje rechtstreeks uit het Rode Vlaggen boek.
Jammer weer.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 18 juli 2025 @ 19:23:33 #89
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_218253054
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 19:14 schreef Leandra het volgende:
Ik zit net Duolingo te doen en moet deze zin vertalen... dat is er eentje rechtstreeks uit het Rode Vlaggen boek.
Jammer weer.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo vond ik " Stiekem met je gedanst" altijd een dubieus nummer
  vrijdag 18 juli 2025 @ 19:50:32 #90
438527 MissButterflyy
pi_218253193
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 19:23 schreef the-eye het volgende:

[..]
Is ook een beetje de tijd hè. Zo heb je ook een liedje over dat de zanger een meisje terug ziet wat hij als kind als laatste zag, en die was nu 15 ofzo?
En daar werd hij naast wakker :X :r
pi_218254534
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 11:38 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Er is een verschil tussen iets kritisch bespreken en de gebruikelijke posts over hoe vrouwen gevaarlijke types zelf opzoeken, wat een tokkienaam ze heeft en dat het heel naar is voor mannen om te lezen dat mensen een mening hebben over huiselijk geweld door mannen want dat is stigmatiserend voor alle mannen of zo.
Nou ben ik daar ook niet van (zie hierboven), maar ik zie discussies hierover ook ontsporen met normale kritiek. En dat is niet helemaal raar, omdat het hele onderwerp politiek is en het idee erachter gewoon van een activiste komt.

Wat vooral zonde is, vind ik, is dat het zo afleidt van waar volgens mij de schoen wringt. En dat is dat bij dit soort zaken vrijwel altijd een aanloop is met steeds zwaarder geweld en dat de politie eigenlijk geen middelen heeft om in te grijpen.

Zelfs in deze uitzonderlijke zaak niet. Iemand die al een keer zijn vorige ex heeft geprobeerd te vermoorden die zijn huidige ex inmiddels naar het leven staat zodanig dat ze in een blijf van mijn lijf huis zit en die betrapt wordt met een vuurwapen...

en dan nog: te weinig om op te treden.

Ja, daar zakt mijn broek van af.

Ik ben niet geïnteresseerd in een ideologisch getinte discussie. Ik ben geïnteresseerd in wat er echt kan worden gedaan om de veiligheid van vrouwen (en mannen ook natuurlijk, al is dat zeldzamer) die in deze situatie zitten te verbeteren.

Technisch kunnen we heel veel. Gebiedsverboden en dan iemand met GPS die contact maakt als die in het gebied komt.

100% veiligheid bestaat niet. Maar op dit moment hebben we het omgekeerde, waarin dit soort droeftoeters volledig hun gang kunnen gaat tot en met het moment dat ze de trekker overhalen.
  vrijdag 18 juli 2025 @ 22:21:00 #92
438527 MissButterflyy
pi_218254642
De privacy van de dader en wat hij eerder heeft uitgespookt is zo’n beetje heilig in NL.
De andere kant is natuurlijk dat iedereen zo kan opzoeken wat je hebt gedaan ( schijnt in veel staten in de VS te kunnen), maar hier schiet het een beetje de andere kant op.

[ Bericht 1% gewijzigd door MissButterflyy op 18-07-2025 22:29:15 ]
pi_218254682
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 22:08 schreef VEM2012 het volgende:
Zelfs in deze uitzonderlijke zaak niet. Iemand die al een keer zijn vorige ex heeft geprobeerd te vermoorden die zijn huidige ex inmiddels naar het leven staat zodanig dat ze in een blijf van mijn lijf huis zit en die betrapt wordt met een vuurwapen...

en dan nog: te weinig om op te treden.

Ja, daar zakt mijn broek van af.
Mijn broek zakt daar ook vanaf, omdat er in dit geval wel degelijk een mogelijkheid was om in te grijpen. Hij werd immers betrapt op het illegaal bezit van een vuurwapen. Daarop staat een maximumstraf van vier jaar. In plaats van hem te laten lopen, had het openbaar ministerie hem daarvoor kunnen aanklagen en de rechter had hem die maximumstraf kunnen opleggen. Het zou weliswaar geen definitieve oplossing zijn geweest, maar Joeweela zou in dat geval wel vier jaar rust hebben gehad.
  vrijdag 18 juli 2025 @ 22:25:58 #94
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218254690
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 19:23 schreef the-eye het volgende:

[..]
De zin "Ik denk niet, dat je me hebt zien staan kijken" brengt wel alle Nederlandslerende Duolingoërs in verwarring.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_218254691
In de jaren '90 lag ik in een scheiding met helaas ook lichamelijk geweld dat escaleerde. Wat mij weerhield om aangifte te doen waren o.a. de kinderen. Toch ben ik indertijd (met foto's als bewijs van mijn dicht gemepte hoofd) voor advies naar een advocaat gestapt. Haar advies was, doe maar geen aangifte, hij krijgt hooguit een boete van 500 gulden en een klein berichtje in de krant en jij krijgt een hoop gezeik.

Volgens mij is er niet eens zoveel veranderd de afgelopen decennia.
  Forum Admin vrijdag 18 juli 2025 @ 22:26:25 #96
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218254696
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 22:21 schreef MissButterflyy het volgende:
De privacy van de verdachte en wat hij eerder heeft uitgespookt is zo’n beetje heilig in NL.
De andere kant is natuurlijk dat iedereen zo kan opzoeken wat je hebt gedaan ( schijnt in veel staten in de VS te kunnen), maar hier schiet het een beetje de andere kant op.
Ik zou eerder dader willen zeggen. Een verdachte is precies dat, een verdachte. Het kan dus ook zijn dat diegene het niet gedaan heeft of dat de rechtbank oordeelde dat hij of zij het niet gedaan heeft.

Als dan al je gegevens op internet staan blijf dat je voor altijd achtervolgen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 18 juli 2025 @ 22:28:45 #97
438527 MissButterflyy
pi_218254725
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 22:26 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik zou eerder dader willen zeggen. Een verdachte is precies dat, een verdachte. Het kan dus ook zijn dat diegene het niet gedaan heeft of dat de rechtbank oordeelde dat hij of zij het niet gedaan heeft.

Als dan al je gegevens op internet staan blijf dat je voor altijd achtervolgen.
Ik bedoel ook de dader. En dan inderdaad als ie is veroordeeld voor huiselijk geweld.
  Spellchecker vrijdag 18 juli 2025 @ 22:43:29 #98
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_218254837
Familie rouwt om doodgeschoten Joeweela; ze werd al jarenlang bedreigd
quote:
De 39-jarige Joeweela uit Eindhoven werd dinsdag in Gouda doodgeschoten door haar ex-man Driekus K., voor de ogen van hun jonge kinderen. Het nieuws kwam hard aan in het Limburgse woonwagenkamp in Amstenrade, waar Joeweela is opgegroeid en waar haar familie nog altijd woont. Haar oom en tante vertellen tegen L1 hoe er vanaf het begin sprake was van geweld en bedreigingen. "We hebben haar talloze keren gewaarschuwd, maar waarom ze bij hem bleef, geen idee."

Oom Heino en tante Frouke brachten Joeweela groot op het kamp in Amstenrade, omdat haar ouders niet meer leefden. Ze vertellen aan L1 hoe ze negen jaar geleden het kamp verliet om bij Driekus in Eindhoven te gaan wonen.

Negen jaar vol geweld en intimidatie
Volgens de familie ontmoette Joeweela Driekus toen hij nog in de gevangenis zat voor een moordpoging op zijn vorige partner. Al snel zagen de familieleden hoe gevaarlijk hij was "We hebben haar talloze keren gewaarschuwd, maar waarom ze bij hem bleef, geen idee."

De familie spreekt over negen jaar vol geweld en intimidatie. "Hij heeft haar paspoort afgepakt en ook haar uitkering werd haar afgenomen. Ze zat volledig onder dwang, maar ging weer verschillende keren bij hem terug. Liefde maakt misschien blind of misschien durfde ze gewoon niets anders meer. Want ze wilde eigenlijk terug naar Amstenrade, maar dat kon ze helemaal niet", zegt haar oom.

'Hij was niet meer welkom op het kamp'
De angst voor K. werd zo groot dat Joeweela niet meer naar haar familie durfde te komen. "We hebben meerdere keren aangifte gedaan. Hij kwam zelfs een keer naar het kamp, maar daarna hebben we hem de toegang ontzegd. Hij was hier niet meer welkom. Maar omdat hij dreigde ook de familie iets aan te doen, durfde Joeweela niet meer naar ons toe te komen."

Vier blijf-van-mijn-lijfhuizen
De afgelopen jaren verbleef Joeweela in verschillende blijf-van-mijn-lijfhuizen, opvanghuizen waar mensen terecht kunnen die slachtoffer zijn van huiselijk geweld. Ze zat onder meer in Maastricht, Eindhoven en Den Bosch, en de laatste drie weken in Gouda, samen met haar kinderen. De adressen van deze huizen moeten normaal gesproken geheim zijn. Toch lukte het K. om erachter te komen dat zijn ex in Gouda zat. "We weten niet hoe. Vlak voor de schietpartij is ze ook door iemand gebeld, het lijkt erop dat ze uit het huis is gelokt. We hebben dat allemaal aan de politie verteld, ik hoop dat ze dat allemaal onderzoeken, want misschien is er nog iemand medeplichtig."

Kritiek op politie en justitie
De familie snapt niet hoe het zo mis kon gaan. "Hoe kan het zijn dat iemand na zoveel bedreigingen en aangiftes nog vrij rondloopt. Hij had nota bene op Facebook aangekondigd om haar iets aan te doen. Gelukkig zijn de kinderen ongedeerd gebleven, maar dat had ook anders kunnen aflopen", vertelt Heino de Gelder.

Uitvaart in Amstenrade
De familieleden van Joeweela zijn bezig met het regelen van een afscheid. Volgende week vrijdag is de uitvaartdienst in Amstenrade. Daarna gaat er een rouwstoet naar Helmond waar ze wordt begraven in een familiegraf.
pi_218254884
quote:
Vlak voor de schietpartij is ze ook door iemand gebeld, het lijkt erop dat ze uit het huis is gelokt. We hebben dat allemaal aan de politie verteld, ik hoop dat ze dat allemaal onderzoeken, want misschien is er nog iemand medeplichtig."
Ik hoop dat diegene achter de tralies beland. Medeplichtig aan moord.
pi_218254983
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 22:21 schreef MissButterflyy het volgende:
De privacy van de dader en wat hij eerder heeft uitgespookt is zo’n beetje heilig in NL.
Ik las daar vandaag een artikel over. In het VK kan het wel. Maar er is daar wel twijfel over de effectiviteit.

Een mooie tussenvorm kan zijn dat iemand een soort van verklaring van goed relatiegedrag kan aanvragen. Als iemand dat dan niet wil, dan weet je al voldoende lijkt mij. En je hebt geen discussie over privacy.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')