abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218309757
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 16:10 schreef FINONAF het volgende:
Meegenomen. Puur op basis van de zekerheden. Ik heb zo mijn twijfels of op deze lokatie buiten het centrum zijn café een succes gaat worden. We gaan het beleven.
Idem, ik heb hem afgesloten. ^O^
pi_218309843
Wat is dat allemaal met die Mo C?
Kan dat zomaar ?

Die was al definitief

[ Bericht 23% gewijzigd door Boyette op 24-07-2025 17:21:47 ]
pi_218310048
Met dank aan het linkje ook weer eens een project mee kunnen nemen ^O^
pi_218310512
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2025 16:54 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Het feit dat CCF geen enkele verwijzing doet naar dat eerste project met inderdaad de vervroegde aflossing, is voor mij voldoende om deze te laten lopen.
Er staat toch een 2 in de titel
Vind je dat geen verwijzing ?

Kan bijna niet duidelijker..
pi_218310576
GVE 21434 het verwachte wat late updateje inzake 21434 Zwartsluis. Dit komt wel goed met HA + 1e hypo + pandrecht huur en een courant bedrijfshutje. Evenwel "slordig" van de leningnemers als de leninggevers (GVE).
Kort op de bal zitten is het devies

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_218310631
MS Houdoe. Als ze dat maar niet naar de investeerders gaan zeggen.

Bedrag: ¤ 350.000
Classificatie: 5
Rente: 8,00% per jaar
Looptijd: 60 maanden
LTV: 70%

Linkje: https://e.geldvoorelkaar.(...)w0xcisDu_iMH7LSVNR8E
pi_218310640
Nieuw bootje GVE

350K
8%
60 maanden
LTV 70%

Link:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_218310646
J
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 17:42 schreef KrekelJapie het volgende:
MS Houdoe. Als ze dat maar niet naar de investeerders gaan zeggen.

Bedrag: ¤ 350.000
Classificatie: 5
Rente: 8,00% per jaar
Looptijd: 60 maanden
LTV: 70%

Linkje: https://e.geldvoorelkaar.(...)w0xcisDu_iMH7LSVNR8E
Je was mij net voor haha
pi_218310903
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Collin63 op 24-07-2025 18:08:53 ]
pi_218310911
quote:
7s.gif Op donderdag 24 juli 2025 18:07 schreef Collin63 het volgende:

Vreemd

SPOILER
pi_218311012
quote:
7s.gif Op donderdag 24 juli 2025 18:08 schreef Collin63 het volgende:

[..]

Ja ik schreef al eerder dat ik het ook een vreemde gang van zaken vind
Collin heeft kennelijk het bedrag ook nooit verstrekt maar je zou zeggen dat ie dan nog open had moeten staan..maar goed het is wel een beetje kip ei discussie en uiteindelijk heeft men ons willen behoeden voor een groot debacle...moeten we daar een probleem van maken ?
pi_218311144
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 18:14 schreef Boyette het volgende:

[..]
Collin heeft kennelijk het bedrag ook nooit verstrekt maar je zou zeggen dat ie dan nog open had moeten staan..maar goed het is wel een beetje kip ei discussie en uiteindelijk heeft men ons willen behoeden voor een groot debacle...moeten we daar een probleem van maken ?
Doet me denken aan Tschin Holding B.V. 00049241 in 2024. Ook na een dikke maand het bedrag teruggeboekt omdat het bij de notaris fout liep.

In de update stond "Omtrent de nadere afwikkeling zullen wij u zo spoedig mogelijk informeren." doelend op misgelopen rente. Maar daar hebben we nooit meer wat van gehoord. Collin is lekker bezig...
pi_218311556
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 18:26 schreef ShowMeTheMoney het volgende:

[..]
Doet me denken aan Tschin Holding B.V. 00049241 in 2024. Ook na een dikke maand het bedrag teruggeboekt omdat het bij de notaris fout liep.

In de update stond "Omtrent de nadere afwikkeling zullen wij u zo spoedig mogelijk informeren." doelend op misgelopen rente. Maar daar hebben we nooit meer wat van gehoord. Collin is lekker bezig...
Waarschijnlijk is de beoogde debiteur weinig happig om de portemonnee te trekken.... 😉
Pecunia non olet
pi_218311762
Nieuwe SIG project voor morgen in Maastricht
Stond te koop voor 195.000. Volgens SIG gekocht voor 257.000 zal inclusief kosten koper zijn en nog wat zaken.

Waardering taxateur van ditzelfde object voor 365.000 voor verbouwing. Benieuwd waar die 105.000 waardestijging vandaan komt?

Waarde na verbouwing is dit 918.000 waard. is 4000 per m2. De wijk doet 3500 per m2.

Er wordt 750.000 geleend, betekent dat je totdat het af is een enorm risico loopt.

Ik geloof best dat het haalbaar is, maar risico is stuk groter dan de tekst doet vermoeden. Of zie ik iets over het hoofd?
pi_218312610
Het firelab heeft toch gewoon netjes uitbetaald vandaag met aflossing.. storm in een glas water uiteindelijk
  donderdag 24 juli 2025 @ 20:44:15 #216
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_218312709
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 17:30 schreef Boyette het volgende:

[..]
Er staat toch een 2 in de titel
Vind je dat geen verwijzing ?

Kan bijna niet duidelijker..
Nee, dat is te mager. Er moet gewoon in de pitch een link staan naar de eerste lening, zodat investeerders alle ins en outs op een rijtje hebben.

• Begin maart 2024 leent deze man 375k tegen 8%, looptijd 48m. Eerste hypotheek van 3,12mio bij de Rijnlandse
• Kennelijk op 16 mei 2025 herfinanciering. Nu 3,0mio + 1,04mio, bij Casarion.
• Op 25 mei 2025 wordt CCF funding vervroegd afgelost (na 13 maanden)
• Nog geen 2 maanden later gaat hij opnieuw een lening aan bij CCF. Nu 350k, 24 mnd, 8%.

Ik zeg niet dat dit goed of fout is, maar wil gewoon deze info hebben van Collin.
pi_218313075
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 18:14 schreef Boyette het volgende:

[..]
Bij Collin worden de projecten standaard na een x aantal dagen rentedragend. Dit gaat bijna altijd goed en de investeerders zijn niet de dupe als het papierwerk pas een aantal dagen of weken later voor elkaar is. Voor die enkele keer dat het toch spaak loopt is het belangrijkste dat de centjes nog veilig staan. Maar hetis natuurlijk wel balen.
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 18:26 schreef ShowMeTheMoney het volgende:

[..]

Beter zo dan dat je gelijk tegen een financieel debacle aanloopt. Niet alles loopt nu eenmaal altijd op rolletjes en niet alle geldnemers zijn eerlijk. Er passeren bij Collin gewoon veel projecten en gelukkig merken wij zelden dat er strubbelingen in het papierwerk zijn. Ik denk dat dit soort zaken niet te voorkomen zijn en zolang het zelden gebeurt en de schade beperkt blijft tot een aantal weken renteverlies hebben we naar mijn mening weinig te klagen. Uiteraard moet Collin zich wel inspannen om de schade vergoed te krijgen maar je kunt dat m.i. niet tegen elke prijs eisen.
pi_218313404
Ik ben bezig mijn werkelijk rendement voor 2022 te bepalen (negatief rendement dankzij MCF) en nu blijkt dat de opgave van SiG niet klopt met de onttrekkingen en stortingen. Mijn vraag is of anderen hier dat ook ervaren
pi_218314163
quote:
14s.gif Op donderdag 24 juli 2025 21:10 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Bij Collin worden de projecten standaard na een x aantal dagen rentedragend. Dit gaat bijna altijd goed en de investeerders zijn niet de dupe als het papierwerk pas een aantal dagen of weken later voor elkaar is. Voor die enkele keer dat het toch spaak loopt is het belangrijkste dat de centjes nog veilig staan. Maar hetis natuurlijk wel balen.
[..]
Beter zo dan dat je gelijk tegen een financieel debacle aanloopt. Niet alles loopt nu eenmaal altijd op rolletjes en niet alle geldnemers zijn eerlijk. Er passeren bij Collin gewoon veel projecten en gelukkig merken wij zelden dat er strubbelingen in het papierwerk zijn. Ik denk dat dit soort zaken niet te voorkomen zijn en zolang het zelden gebeurt en de schade beperkt blijft tot een aantal weken renteverlies hebben we naar mijn mening weinig te klagen. Uiteraard moet Collin zich wel inspannen om de schade vergoed te krijgen maar je kunt dat m.i. niet tegen elke prijs eisen.
Ik zit ook nog in een ander project begin dit jaar van Mo C. Daar loopt alles volgens plan. Deze vastgoedjongens hebben toch wel meer projecten lopen die normaal altijd goed lopen dus het is wel opvallend dat dit zo loopt.
Misschien was het gewoon iets administratiefs maar is er verder niet veel aan de hand,
Ze zullen dat geld nu wel hard nodig hebben om dat pand in Haarlem te kunnen aankopen en het zal hoe dan ook toch wel gebeuren. ZIe hem nog wel terug komen.
pi_218314740
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 22:36 schreef Boyette het volgende:
n ander project begin dit jaar van Mo C. Daar loopt alles volgens plan. Deze vastgoedjongens hebben toch wel meer projecten lopen die normaal altijd goed lopen dus het is wel opvallend dat dit zo loopt.
Misschien was het gewoon iets administratiefs maar is er verder niet veel aan de hand,
Ze zullen dat geld nu wel hard nodig hebben om dat pand in Haarlem te
Ik zit wel in andere projecten van MoC, wat was de update?
pi_218315517
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 00:53 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
Ik zit wel in andere projecten van MoC, wat was de update?
Zie bericht van gisteren 18.08 van Collin63.
pi_218315803
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 21:41 schreef Slingervinger het volgende:
Ik ben bezig mijn werkelijk rendement voor 2022 te bepalen (negatief rendement dankzij MCF) en nu blijkt dat de opgave van SiG niet klopt met de onttrekkingen en stortingen. Mijn vraag is of anderen hier dat ook ervaren
Heb je meegedaan met het volgende project?
Nieuwegein Klin*geburg 9

Dat project uit november 2022 is niet doorgegaan, maar is door SIG verwerkt als afgelost, waardoor in mijn tabblad met 'Behaalde resultaten' het saldo aan aflossing en uitgekeerd voor 2022 hoger is dan de werkelijkheid.

Of wellicht heb je niet meegedaan met dit project, maar is een soortgelijk project op dezelfde manier verwerkt. Ben benieuwd of dit je helpt!
pi_218315861
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 09:02 schreef djtiesto8 het volgende:

[..]
Heb je meegedaan met het volgende project?
Nieuwegein Klin*geburg 9

Dat project uit november 2022 is niet doorgegaan, maar is door SIG verwerkt als afgelost, waardoor in mijn tabblad met 'Behaalde resultaten' het saldo aan aflossing en uitgekeerd voor 2022 hoger is dan de werkelijkheid.

Of wellicht heb je niet meegedaan met dit project, maar is een soortgelijk project op dezelfde manier verwerkt. Ben benieuwd of dit je helpt!
Zeer bedankt voor je reaktie maar helaas is mijn probleem wat groter: de uitstaande saldi per 1-1-22 en 31-12-22 kloppen totaal niet met de bij- en afschrijvingen. Destijds niet opgemerkt omdat er nog geen werkelijk rendement opgave bestond
pi_218316056
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 09:11 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Zeer bedankt voor je reaktie maar helaas is mijn probleem wat groter: de uitstaande saldi per 1-1-22 en 31-12-22 kloppen totaal niet met de bij- en afschrijvingen. Destijds niet opgemerkt omdat er nog geen werkelijk rendement opgave bestond
Dat heb ik ook. Bij mij ligt het aan de toezeggingen die al in december zijn gedaan, maar nog geen betaling nodig was. Deze neemt hij wel mee, terwijl dit niet juist is.
pi_218316299
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 21:41 schreef Slingervinger het volgende:
Met SIG kan ik je helaas niet helpen, maar weet je wel zeker dat je in 2022 al een negatief werkelijk rendement bij MCF had? Volgens mij zijn de meeste problemen pas daarna gaan spelen. En een aantal defaults lopen nu nog qua afwikkeling. Bij mij zijn de eerste daadwerkelijke verliezen (afronding defaults) pas vorig jaar ontstaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')