Was er hier maar een keer iets plat.quote:Op maandag 21 juli 2025 16:51 schreef flipsen het volgende:
Tja, loslopende honden horen (helaas) ook bij het Spaanse platteland (nou ja, "platte land" valt ook wel weer mee hehe)
Wat een lage bedragen. Wegenbelasting enzo ook al zo laag. Hoe kunnen ze op die manier een land overeind houdenquote:Op dinsdag 22 juli 2025 15:12 schreef Isegrim het volgende:
Even voor een beeld van de belastingdruk hier. Mijn bruto salaris (ik werk twee dagen per week voor een Nederlands bedrijf) is ¤ 1.400.
premie gezondheidszorg (hieronder is LHO ook gedekt momenteel): ¤ 65,80 (in Nederland zaten we inmiddels tegen de ¤ 400 met zijn tweeën)
WW-premie: ¤ 21,70
Loonbelasting: ¤ 36,82
En dan nog een paar minieme bedragen (intergenerationele gelijkheid, opleiding), bij elkaar: ¤ 3,22
Waar ik echt heel erg gelukkig van word is om 'gewoon' weer een ziekenfonds te hebben. Het is niet dat er hier geen grote problemen zijn in de gezondheidszorg (enorme tekorten aan personeel o.a.), maar gezondheidszorg wordt nog wel veel meer gezien als een recht (in elk geval waar wij wonen). En hier lokaal zijn de dingen echt fijn geregeld, onze minigemeente heeft een gezondheidscentrum én een apotheek en alles verloopt altijd onwijs soepel en prettig. En we zijn ook al een keer naar het ziekenhuis geweest en afgezien van dat de reden daarvoor niet echt leuk waswas ook daar alles heel prettig geregeld.
quote:Op dinsdag 22 juli 2025 18:31 schreef Isegrim het volgende:
Kuiken drie zit in de maag van de vos denk ik. En de honT lag te maffen. Goud waard, zo'n veebeschermingshond.
Ik koop speciaal in Spanje vuilniszakken voor mee naar Nederlandquote:Op donderdag 24 juli 2025 15:12 schreef Isegrim het volgende:
Oh, weet je wat ik mis? KOMO-zakken. Fatsoenlijke vuilniszakken bestaan hier gewoon niet.
Is wel zo ongeveer het enige dat ik mis aan Nederland.Dat en Zaanse mayo.
Wat doe jij in hemelsnaam met je vuilniszakken ??quote:Op donderdag 24 juli 2025 16:23 schreef Isegrim het volgende:
Ik haat alle vuilniszakken hier.Veel te dun. KOMO is mijn enige en eeuwige liefde op het gebied van vuilniszakken.
Naar de container brengen, dan bij voorkeur zonder dat ze scheuren. 🤷🤣quote:Op donderdag 24 juli 2025 17:06 schreef Bramito het volgende:
[..]
Wat doe jij in hemelsnaam met je vuilniszakken ??
De zomer is in Portugal ook feestseizoen, het is wel grappig om te zien, elk dorp heeft hier zijn eigen thema. Ik weet het ook niet waarom alles in de zomer is, ook alle leuke metalfestivals hier zijn in de zomer, ik ga niet met 35-40 graden op een festival staan.quote:Op donderdag 24 juli 2025 12:15 schreef Isegrim het volgende:
Er zijn momenteel elk weekend meerdere feesten in de directe omgeving. Als het aan mij lag hoefden niet al die feesten in juli en augustus te zijn, ik ben moe.Komend weekend (onder andere...) Feria de Santa Ana, een jaarmarkt (veemarkt) die al meer dan 500 jaar op dezelfde plek wordt gehouden.
Wat ik echt cool vind: als een officiële (lokale) feestdag in een weekend valt, dan hebben veel mensen de maandag erop vrij zodat ze tóch die vrije dag hebben. Ik hou van deze mentaliteit.
Wat doe je er in dan?quote:Op donderdag 24 juli 2025 17:16 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Naar de container brengen, dan bij voorkeur zonder dat ze scheuren. 🤷🤣
Zo warm is het hier meestal niet gelukkig. 😅quote:Op donderdag 24 juli 2025 19:20 schreef Managarm het volgende:
[..]
De zomer is in Portugal ook feestseizoen, het is wel grappig om te zien, elk dorp heeft hier zijn eigen thema. Ik weet het ook niet waarom alles in de zomer is, ook alle leuke metalfestivals hier zijn in de zomer, ik ga niet met 35-40 graden op een festival staan.
Die regel van vrije dagen is in België ook zo volgens mij.
Gelukkig maar. Voor mij is het onhoudbaar. Én als het zò warm is, doe ik graag wapperende wijde kleding aan.quote:Op zondag 3 augustus 2025 22:27 schreef Isegrim het volgende:
Legging, er was geen schaduw. Maar heel droog en heb er eigenlijk weinig last van.
Je moet je deur even dicht doen hoor, het tocht!quote:
Badajoz is vlakbij de camping waar we stonden.quote:Op maandag 4 augustus 2025 14:02 schreef golfer het volgende:
Intussen is code rood afgekondigd vanwege de extreme hitte:
https://nos.nl/artikel/2577548
Dat is dan ook geen paard.quote:Op maandag 4 augustus 2025 15:08 schreef Isegrim het volgende:
Ik zeg al jaren dat ik nooit meer een paard koop. Mooi aan gehouden. 😆
[ link | afbeelding ]
Het is wel een hele mooie! Luisterde hij goed? Kan die samen met muilezel vervoerd? Hebben jullie er plek voor? Trapt hij wolven en beren van zich af?quote:Op maandag 4 augustus 2025 15:08 schreef Isegrim het volgende:
Ik zeg al jaren dat ik nooit meer een paard koop. Mooi aan gehouden. 😆
[ link | afbeelding ]
Volgens mij is dit een muilezel...quote:Op maandag 4 augustus 2025 16:20 schreef AnneX het volgende:
[..]
Kan die samen met muilezel vervoerd?
#vragen
Dit is de muilezel.quote:Op maandag 4 augustus 2025 16:20 schreef AnneX het volgende:
[..]
Het is wel een hele mooie! Luisterde hij goed? Kan die samen met muilezel vervoerd? Hebben jullie er plek voor? Trapt hij wolven en beren van zich af?
Weet je het zeker?
#vragen
Oh shut…my bad.quote:Op maandag 4 augustus 2025 16:32 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Volgens mij is dit een muilezel...
Kortom een prachtig dier om te zien!quote:Op maandag 4 augustus 2025 16:55 schreef Isegrim het volgende:
Muildier overigens eigenlijk. Merrie = paard, hengst = ezel. Muilezel is andersom.
Deze bus weet ook waar mijn identiteitspapieren zijn, want hij zegt met regelmaat "pas-port open"quote:Op maandag 4 augustus 2025 05:40 schreef flipsen het volgende:
[..]
Je moet je deur even dicht doen hoor, het tocht!
Hier ook, mijn vriendin is gestopt met wand van buiten isoleren, omdat ze zich door haar broek heen verbrandde aan het metaal van de steiger.quote:Op maandag 4 augustus 2025 17:00 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Heerlijk koel vandaag, met slechts 42 graden
Geen goed buitenwerkweer nee.quote:Op maandag 4 augustus 2025 17:05 schreef Managarm het volgende:
[..]
Hier ook, mijn vriendin is gestopt met wand van buiten isoleren, omdat ze zich door haar broek heen verbrandde aan het metaal van de steiger.
Daarom kan ze beter zonder broek werkenquote:Op maandag 4 augustus 2025 17:05 schreef Managarm het volgende:
[..]
Hier ook, mijn vriendin is gestopt met wand van buiten isoleren, omdat ze zich door haar broek heen verbrandde aan het metaal van de steiger.
quote:Op maandag 4 augustus 2025 16:54 schreef Isegrim het volgende:
Muilezels worden soms wel gebruikt als bewaking voor ander vee.
Het muildier wordt mijn rijdier. Muildieren zijn uitstekende klimmers. En laten wij nou in de bergen wonen.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 12:47 schreef AnneX het volgende:
Oh ja…wat zijn de plannen met het muildier eigenlijk?
En wat is het’s naam geworden?
Bah @:wolf dichtbij.
quote:Op donderdag 7 augustus 2025 14:16 schreef Isegrim het volgende:
Zaterdag:
https://www.aquidiario.co(...)805172536029889.html
Wie kent ze nietquote:bandas como Andhrea & The Black Cats o Femfarria
Hier is het compleet grijs, wel 40 graden, rook in combinatie met saharazand.quote:Op maandag 11 augustus 2025 13:27 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
(die zonsondergang is dik een uur voor de zonsondergang, en het rook naar kampvuur)
Hier was het gelukkig alleen een beetje alsof er smog was (maar dan zonder een noemenswaardige stad in de buurt). En alles kleurde mooi rossig en de geur van kampvuur.quote:Op maandag 11 augustus 2025 14:16 schreef Managarm het volgende:
[..]
Hier is het compleet grijs, wel 40 graden, rook in combinatie met saharazand.
Het is op 35 kilometer afstand hemelsbreed, met de auto 1.5 uur rijden.quote:Op maandag 11 augustus 2025 14:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Hier was het gelukkig alleen een beetje alsof er smog was (maar dan zonder een noemenswaardige stad in de buurt). En alles kleurde mooi rossig en de geur van kampvuur.
Hier dik 50km naar het zuiden en +-50km naar het noord-oosten. Mag mooi daar blijvenquote:Op maandag 11 augustus 2025 14:26 schreef Managarm het volgende:
[..]
Het is op 35 kilometer afstand hemelsbreed, met de auto 1.5 uur rijden.
Redelijk vergelijkbaar, al was het de afgelopen twee en is het waarschijnlijk de komende twee weken ook droog. En heet, zeker voor lokale normen dik boven de 30).quote:Op maandag 11 augustus 2025 14:32 schreef Faraday01 het volgende:
Hoe is het normaal gesproken met de droogte in jullie omgeving @:LeeharveyOswald ? En staat er regen in de planning?
Ik dacht altijd dat in noord Spanje relatief veel regen valt. Of is dat meer richting het Baskendland en is het bij jullie van nature een stuk droger?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |