Paar maanden geleden konden ze nog 727.000 euro missen.quote:Op woensdag 16 juli 2025 19:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
Zou zo'n evenement dit nog te boven komen? Natuurlijk zijn ze verzekerd (denk ik?) maar alle mensen terug betalen, artiesten betalen. Dit gaat een mega financiële strop worden.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)bekers-727-000-euro/quote:Het dancefestival Tomorrowland in Boom moet 727.200 euro boete betalen, omdat het afgelopen zomer nog steeds wegwerpbekers heeft gebruikt in plaats van herbruikbare.
Waarschijnlijk. Het gaat op zo'n festival enkel om het cosmetische. Een stalen skelet met daarin pyrotechnics verwerkt,een lasertje hier en daar. Verder is die aankleding natuurlijk niet van steen gemaakt of zo.quote:
Als dat zo was, had er echt alleen nog maar een frame gestaan. Nu zie je nog wel wat restanten.quote:
Als het zo snel fikt, zullen er wel nieuwe regels voor komen.quote:Op woensdag 16 juli 2025 19:44 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Waarschijnlijk. Het gaat op zo'n festival enkel om het cosmetische. Een stalen skelet met daarin pyrotechnics verwerkt,een lasertje hier en daar. Verder is die aankleding natuurlijk niet van steen gemaakt of zo.
quote:Op woensdag 16 juli 2025 19:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als dat zo was, had er echt alleen nog maar een frame gestaan. Nu zie je nog wel wat restanten.
Wooow, die brand heeft wel heel goed om zich heen geslagenquote:Op woensdag 16 juli 2025 19:47 schreef Dutch_view het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Niet alleen dat, maar een significant deel van de totale voorraad apparatuur in heel België is hier gesneuveld.quote:Op woensdag 16 juli 2025 19:33 schreef SiGNe het volgende:
Daar is voor een paar miljoen aan apparatuur in de fik gegaan
In Nederland zijn er gewwoon zeer strenge eisen mbt brandveiligheid. De brand op Defqon was ook een goede fik maar verpreide zich veel minder snel..quote:Op woensdag 16 juli 2025 19:44 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Waarschijnlijk. Het gaat op zo'n festival enkel om het cosmetische. Een stalen skelet met daarin pyrotechnics verwerkt,een lasertje hier en daar. Verder is die aankleding natuurlijk niet van steen gemaakt of zo.
Deels wel, met name de sculpturen zijn van papier maché en gips op frames van gaas.quote:
Ja, dit is natuurlijk voor niemand leuk nieuws en voor heel veel mensen kutnieuwsquote:Op woensdag 16 juli 2025 19:52 schreef capuchon_jongen het volgende:
Je zou maar zoals mijn neef en zijn vriendin eindelijk dolblij zijn dat je eindelijk naar tomorrowland kan omdat ze eindelijk tickets hebben kunnen bemachtigen .
Voor mijn neef heel erg maar wat in theorie nog veel erger is. Iemand met het vliegtuig die heel ver vliegt speciaal voor dit festival.
Dat zal in de Belg niet anders zijn. Laten we niet op de zaken vooruit lopen en het onderzoek afwachten.quote:Op woensdag 16 juli 2025 19:51 schreef The-BFG het volgende:
[..]
In Nederland zijn er gewwoon zeer strenge eisen mbt brandveiligheid. De brand op Defqon was ook een goede fik maar verpreide zich veel minder snel..
Nog niet. Maar het lijkt me sterk dat de politie/brandweer dit terrein binnen 48 uur vrijgeeft.quote:Op woensdag 16 juli 2025 19:55 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het is toch überhaupt nog niet afgelast ook?
Nou ja, het is natuurlijk wel een erg lang festival, wellicht dat er mogelijkheden bestaan om de tweede week wel in stand te houden of iets dergelijks (al dan niet in een soort aangepaste versie).quote:Op woensdag 16 juli 2025 19:55 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Nog niet. Maar het lijkt me sterk dat de politie/brandweer dit terrein binnen 48 uur vrijgeeft.
Eens hoor, maar valt me gewoon op dat de brand wel heel snel uitbreide.quote:Op woensdag 16 juli 2025 19:54 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dat zal in de Belg niet anders zijn. Laten we niet op de zaken vooruit lopen en het onderzoek afwachten.
Het duurt 3 weekenden. De mainstage zal niet open gaan nee, maar er zijn nog ik meen 9 andere areas.quote:Op woensdag 16 juli 2025 19:55 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Nog niet. Maar het lijkt me sterk dat de politie/brandweer dit terrein binnen 48 uur vrijgeeft.
Ik weet niet of je dat als organisatie ook wilt. Bij dit soort festivals is het toch groot groter grootst. Ieder jaar wil je het voorgaande overtreffen. Dat zit er dit jaar niet inquote:Op woensdag 16 juli 2025 19:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, het is natuurlijk wel een erg lang festival, wellicht dat er mogelijkheden bestaan om de tweede week wel in stand te houden of iets dergelijks (al dan niet in een soort aangepaste versie).
Maar goed, geen idee wat er allemaal überhaupt wel of niet mogelijk is wat dat betreft natuurlijk.
Maar er is wel een verschil in het niet overtreffen vanwege, nou ja, gewoon het neerzetten van een matige show, of vanwege pure tegenslag als dit. Ik denk dat het publiek het ze bij dit wel zou vergeven als het nu minder extravagant isquote:Op woensdag 16 juli 2025 19:57 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik weet niet of je dat als organisatie ook wilt. Bij dit soort festivals is het toch groot groter grootst. Ieder jaar wil je het voorgaande overtreffen. Dat zit er dit jaar niet in
De belangrijkste stage is weg, al dat publiek gaat zich verspreiden over de resterende kleinere podiums die daar niet op berekend zijn. Het zou mij echt enorm verbazen als dit doorgang kan vinden zonder dat er enorm afgeschaald wordt.quote:Op woensdag 16 juli 2025 19:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, het is natuurlijk wel een erg lang festival, wellicht dat er mogelijkheden bestaan om de tweede week wel in stand te houden of iets dergelijks (al dan niet in een soort aangepaste versie).
Maar goed, geen idee wat er allemaal überhaupt wel of niet mogelijk is wat dat betreft natuurlijk.
Zeg dat nou niet te hard, anders komt straks Rolf Wouters opdraven 😱quote:
Volgens mij is er bijna geen hardcore, maar een breed aanbod van house dj’s. Van hardstyle en techno tot deephouse.quote:Op woensdag 16 juli 2025 19:58 schreef heywoodu het volgende:
Bovendien weet 80% bij zulke hardcore-achtige festivals na een uurtje toch al niet meer waar ze eigenlijk zijn, of is mijn beeld verkeerd? Die gaan toch ook gewoon lekker staan knallen en hakken en doen als er geen main stage is, kan hun het verrotten.
Dit is geen hardcorefestivalquote:Op woensdag 16 juli 2025 19:58 schreef heywoodu het volgende:
Bovendien weet 80% bij zulke hardcore-achtige festivals na een uurtje toch al niet meer waar ze eigenlijk zijn, of is mijn beeld verkeerd? Die gaan toch ook gewoon lekker staan knallen en hakken en doen als er geen main stage is, kan hun het verrotten.
Nou ja, dat bedoel ik met hardcore-achtig, ik dacht dat bij al die stijlen (die voor de leek, zoals ik, bijna hetzelfde klinken, ook al weet ik dat ze dat niet zijn) het gros wel aan de pillen zou zittenquote:Op woensdag 16 juli 2025 20:00 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Volgens mij is er bijna geen hardcore, maar een breed aanbod van house dj’s. Van hardstyle en techno tot deephouse.
Sterkte voor je neef in deze moeilijke tijdenquote:Op woensdag 16 juli 2025 19:52 schreef capuchon_jongen het volgende:
Je zou maar zoals mijn neef en zijn vriendin eindelijk dolblij zijn dat je eindelijk naar tomorrowland kan omdat ze eindelijk tickets hebben kunnen bemachtigen .
Voor mijn neef heel erg maar wat in theorie nog veel erger is. Iemand met het vliegtuig die heel ver vliegt speciaal voor dit festival.
Zal wel niet doorgaan. Hoe wil je bepalen wie dan wel mag komen en wie niet?quote:Op woensdag 16 juli 2025 20:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De belangrijkste stage is weg, al dat publiek gaat zich verspreiden over de resterende kleinere podiums die daar niet op berekend zijn. Het zou mij echt enorm verbazen als dit doorgang kan vinden zonder dat er enorm afgeschaald wordt.
Heel jammer, maar de wereld vergaat niet en volgend jaar weer een kans.quote:Op woensdag 16 juli 2025 19:52 schreef capuchon_jongen het volgende:
Lekker rondjes lopenquote:Op woensdag 16 juli 2025 19:58 schreef heywoodu het volgende:
Ach, niks mis mee af en toe.quote:Op woensdag 16 juli 2025 20:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, dat bedoel ik met hardcore-achtig, ik dacht dat bij al die stijlen (die voor de leek, zoals ik, bijna hetzelfde klinken, ook al weet ik dat ze dat niet zijn) het gros wel aan de pillen zou zitten
Aannames, aannamesquote:Op woensdag 16 juli 2025 20:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, dat bedoel ik met hardcore-achtig, ik dacht dat bij al die stijlen het gros wel aan de pillen zou zitten
Oh nee hoor, als ze er niemand kwaad mee doen en er lekker mee genieten moeten ze dat helemaal zelf weten tochquote:
Toch hoorde ik vorig jaar van collega's dat het met een open riool en overstromende pisbakken tegenwoordig ook wel reuze mee valt.quote:Op woensdag 16 juli 2025 20:04 schreef SemperLibertas het volgende:
Het gegeven dat er blijkbaar duizenden mensen opeen gepakt willen samenkomen en dat dagenlang terwijl tien euro voor een lauw flesje water moet worden afgetikt en als je dan al kan pissen dat je dat dan in een open riool moet doen terwijl van douchen sowieso geen sprake is want altijd bezet en ranzig
quote:Op woensdag 16 juli 2025 20:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, dat bedoel ik met hardcore-achtig, ik dacht dat bij al die stijlen (die voor de leek, zoals ik, bijna hetzelfde klinken, ook al weet ik dat ze dat niet zijn) het gros wel aan de pillen zou zitten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De verzekeraars zullen in dit geval ook nog wel even onderzoek willen doen verwacht ik. Dan wil je geen 60.000 man daar rond hebben lopen.quote:Op woensdag 16 juli 2025 19:55 schreef onlogisch het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 16 juli 2025 20:05 schreef Tegan het volgende:
[..]Klopt dit niet dan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.100.000 katjes
Fuck the EBU!
Je bent er overduidelijk nog nooit geweest.quote:Op woensdag 16 juli 2025 20:04 schreef SemperLibertas het volgende:
Het gegeven dat er blijkbaar duizenden mensen opeen gepakt willen samenkomen en dat dagenlang terwijl tien euro voor een lauw flesje water moet worden afgetikt en als je dan al kan pissen dat je dat dan in een open riool moet doen terwijl van douchen sowieso geen sprake is want altijd bezet en ranzig
Vertel me dat je nooit naar Tomorrowland bent geweest zonder te vertellen dat je nooit naar Tomorrowland bent geweest.quote:Op woensdag 16 juli 2025 20:04 schreef SemperLibertas het volgende:
Jij bent voor het laatst in 1980 op een festival geweest? Je weet dat onder ander het sanitair op festivals tegenwoordig prima geregeld is?quote:Op woensdag 16 juli 2025 20:04 schreef SemperLibertas het volgende:
Ik vind dat ze het voorgaande jaar hiermee aardig overtreft hebben.quote:Op woensdag 16 juli 2025 19:57 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik weet niet of je dat als organisatie ook wilt. Bij dit soort festivals is het toch groot groter grootst. Ieder jaar wil je het voorgaande overtreffen. Dat zit er dit jaar niet in
Als het met publiek was en er vielen erge gewonden of doden was het nog maar de vraag of het überhaupt nog een doorstart krijgt volgend jaar. Nu is het wat minder "erg"quote:Op woensdag 16 juli 2025 20:08 schreef vul_maar_in het volgende:
Sjemig zeg. Wel blij dat het zonder publiek is gebeurd. Ellende was niet te overzien geweest.
Ik zie wel een thema voor volgend jaar hier liggen "in the ashes rises a phoenix" ofzoiets.quote:Op woensdag 16 juli 2025 20:25 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Ik vind dat ze het voorgaande jaar hiermee aardig overtreft hebben.
Neem aan dat er ook nog een onderzoek komt voordat ze de boel vrijgeven. Dan moeten ze de boel afzetten (instortingsgevaar) en dan nog alles omgooien om te kijken of het veilig kan organiseren zonder mainstage.quote:Op woensdag 16 juli 2025 20:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De belangrijkste stage is weg, al dat publiek gaat zich verspreiden over de resterende kleinere podiums die daar niet op berekend zijn. Het zou mij echt enorm verbazen als dit doorgang kan vinden zonder dat er enorm afgeschaald wordt.
Klopt, festival gaat gewoon door.quote:Op woensdag 16 juli 2025 20:39 schreef PirE het volgende:
Denk dat eerder een Fyre festival wordt dan een editie van Tomorrowland.
Ja ze kunnen nu natuurlijk niets anders zeggen.quote:Op woensdag 16 juli 2025 20:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
Volgens de organisatie gaat het door.
https://www.hln.be/boom/m(...)rganisatie~aa5fc169/
quote:IMPORTANT UPDATE
Due to a serious incident and fire on the Tomorrowland Mainstage, our beloved Mainstage has been severely damaged.
We can confirm that no one was injured during the incident.
We can announce that, DreamVille (campsite) will open tomorrow (Thursday, July 17) as planned and will be ready for all DreamVille visitors.
All Global Journey activities in Brussels and Antwerp will take place as planned.
We are focused on finding solutions for the festival weekend (Friday – Saturday – Sunday).
More updates and detailed information will be communicated as soon as possible.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |