And then the whole bus clapped-achtige verhaaltjes die in werkelijkheid nooit gebeuren, maar het wel lekker doen bij je moreel correcte achterban op LinkedIn.quote:Op donderdag 17 juli 2025 10:19 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik geloof het niet, die woorden die die jongen gezegd zou hebben.
Daar zit Linkedin vol mee.quote:Op donderdag 17 juli 2025 11:06 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
And then the whole bus clapped-achtige verhaaltjes die in werkelijkheid nooit gebeuren, maar het wel lekker doen bij je moreel correcte achterban op LinkedIn.
Wat moet ze dan? Gauw al haar accounts deleten ofzo?quote:Op donderdag 17 juli 2025 10:28 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ze zit toch zelf openbaar op de socials?
Nee maar ik vind het opmerkelijk dat zij nu actief is op random sociale media.quote:Op donderdag 17 juli 2025 11:45 schreef r_one het volgende:
[..]
Wat moet ze dan? Gauw al haar accounts deleten ofzo?
Wat je postte, was van 7 maanden geleden.quote:Op donderdag 17 juli 2025 11:45 schreef roos94 het volgende:
[..]
Nee maar ik vind het opmerkelijk dat zij nu actief is op random sociale media.
Okequote:Op donderdag 17 juli 2025 11:49 schreef r_one het volgende:
[..]
Wat je postte, was van 7 maanden geleden.
Als ze hem nou op de socials verdedigde oke, maar mag ze ajb gewoon haar eigen leven leven?
Ja, m.b.t. types als Benno L. Een hele legitieme vraag, gezien het leed wat hij wederom heeft aangericht.quote:
quote:
Hij is geboren in Haïti. Geen idee of hij een Nederlandse naam aangenomen heeft toen hij immigreerde naar Nederland.quote:
De identiteit van de dader wordt beter beschermd dan zn moederquote:Op donderdag 17 juli 2025 18:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[..]
Hij is geboren in Haïti. Geen idee of hij een Nederlandse naam aangenomen heeft toen hij immigreerde naar Nederland.
Sandrina staat op het punt de discriminatietroef te spelen.quote:Op donderdag 17 juli 2025 10:13 schreef roos94 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Heb eens op haar profiel gekeken en ze is hartstikke actief op Linkedin deze dagen, zelfs vandaag nog. Je zou denken dat je wat anders aan je hoofd hebt maar ach
Het zijn niet de buur(t)kinderen die hij te grazen heeft genomen dus zo heel erg legitiem is die vraag niet.quote:Op donderdag 17 juli 2025 18:54 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ja, m.b.t. types als Benno L. Een hele legitieme vraag, gezien het leed wat hij wederom heeft aangericht.
Sorry hoor, maar:quote:Op donderdag 17 juli 2025 21:47 schreef r_one het volgende:
[..]
Het zijn niet de buur(t)kinderen die hij te grazen heeft genomen dus zo heel erg legitiem is die vraag niet.
Als de vraag nou was waarom de Duitse justitie niet gewaarschuwd is ..... ja, dan was heel wat leed voorkomen geweest.
quote:Opnieuw slachtofffers
Nadat hij twee derde van zijn straf in Nederland had uitgezeten, kwam L. vrij. Hij verhuisde naar Duitsland waar hij opnieuw slachtoffers maakte. Onder de naam Hans Peter begon hij een nieuw leven in het stadje Düren, waar hij bevriend raakte met twee kwetsbare gezinnen.
quote:"Ik kreeg een tip van een bezorgde moeder. Zij herkende Benno L. via een filmpje op YouTube als haar buurtgenoot", vertelt Sven van der Meulen woensdagochtend in het radioprogramma Wakker! van Omroep Brabant.
juist wel de buurtkinderen .... hij was een soort van opa voor hen ....quote:Op donderdag 17 juli 2025 21:47 schreef r_one het volgende:
[..]
Het zijn niet de buur(t)kinderen die hij te grazen heeft genomen dus zo heel erg legitiem is die vraag niet.
Als de vraag nou was waarom de Duitse justitie niet gewaarschuwd is ..... ja, dan was heel wat leed voorkomen geweest.
Deze informatie is nieuw voor mij. Ik had ergens gelezen dat hij aan de slag was gegaan als klusjesman, muziekleraar en oppas en in die hoedanigheid opnieuw slachtoffers had gemaakt (en dus niet als buurtbewoner zich aan kinderen 'in de straat' had vergrepen).quote:
NWS / Pedo Benno L. sloeg weer toe, nu in Duitslandquote:Op donderdag 17 juli 2025 22:42 schreef r_one het volgende:
[..]
Deze informatie is nieuw voor mij. Ik had ergens gelezen dat hij aan de slag was gegaan als klusjesman, muziekleraar en oppas en in die hoedanigheid opnieuw slachtoffers had gemaakt (en dus niet als buurtbewoner zich aan kinderen 'in de straat' had vergrepen).
quote:Op donderdag 17 juli 2025 22:39 schreef maily het volgende:
[..]
juist wel de buurtkinderen .... hij was een soort van opa voor hen ....
'buurtkinderen' had ik er nog niet direct uit gehaald, 'oppas opa' wel (en klusjesman en muziekleraar).quote:Op donderdag 17 juli 2025 22:43 schreef maily het volgende:
[..]
NWS / Pedo Benno L. sloeg weer toe, nu in Duitsland
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 20% gewijzigd door r_one op 17-07-2025 23:02:31 ]r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
Maar waarom vind je het nu zo relevant in welke hoedanigheid hij dat heeft gedaan of dat de slachtoffers wel of geen buurtkinderen zijn? Deze discussie begon met de vraag waarom omwonenden niet zijn gewaarschuwd en jouw antwoord daarop (even geparafraseerd) dat dat alleen in bananenrepublieken gebeurt.quote:Op donderdag 17 juli 2025 22:42 schreef r_one het volgende:
[..]
Deze informatie is nieuw voor mij. Ik had ergens gelezen dat hij aan de slag was gegaan als klusjesman, muziekleraar en oppas en in die hoedanigheid opnieuw slachtoffers had gemaakt (en dus niet als buurtbewoner zich aan kinderen 'in de straat' had vergrepen).
Omdat een wet als Megan's Law (het enige voorbeeld voorhanden) er puur op gericht is de buurtkinderen te beschermen (en dat was ook precies de vraag van Lospedrosa).quote:Op donderdag 17 juli 2025 23:03 schreef Repentless het volgende:
[..]
Maar waarom vind je het nu zo relevant in welke hoedanigheid hij dat heeft gedaan of dat de slachtoffers wel of geen buurtkinderen zijn?
Even voor de duidelijkheid: zo'n Benno Larue is wel de laatste waar ik ook nog maar enige sympathie voor kan opbrengen, laat staan dat ik hem wil verdedigen.quote:Deze discussie begon met de vraag waarom omwonenden niet zijn gewaarschuwd en jouw antwoord daarop (even geparafraseerd) dat dat alleen in bananenrepublieken gebeurt.
Je weet allemaal redenen te verzinnen waarom het ontzettend zielig voor de dader kan zijn (met een voorbeeld wanneer het seks tussen twee tieners betreft, wat een hele andere casus is),
Ach welnee, hou op!quote:maar dat het ontzettend zielig voor de kinderen wiens leven wordt verwoest kan zijn, lijk je volledig aan voorbij te gaan.
En dat is nou precies wat Megan's Law wél behelst: je krijgt een bordje 'sexual offender' in de voortuin zonder enige context. Willen we dat? Ik niet, dat gaat mij nét iets te ver. Niet voor een Larue, wel tegen 'collateral damage'.quote:Voor de duidelijkheid: het is geen 'one size fits all'. Niet elke 'sex offender' moet altijd gemeld worden aan omwonenden zonder enige context, zeker wanneer het bijvoorbeeld extreme grensgevallen betreft die jij ertussenuit pikt. Bij gevallen als Benno L. heb ik maling aan de privacy van deze klootzak.
quote:"De Duitse media heeft het niet opgepikt. Zij zien wel dat hij eerder is veroordeeld in Nederland, maar ze hebben de link niet gelegd met Duitsland."
Het ging juist specifiek over Benno L. en waarom die gezinnen in Duitsland niet waren geïnformeerd. Daarop is jouw reactie dat ze dat alleen in bananenrepublieken doen, zoals die Megan's law.quote:Op donderdag 17 juli 2025 23:19 schreef r_one het volgende:
[..]
Omdat een wet als Megan's Law (het enige voorbeeld voorhanden) er puur op gericht is de buurtkinderen te beschermen (en dat was ook precies de vraag van Lospedrosa).
[..]
Even voor de duidelijkheid: zo'n Benno Larue is wel de laatste waar ik ook nog maar enige sympathie voor kan opbrengen, laat staan dat ik hem wil verdedigen.
Mijn betoog betrof dan ook enkel "Megan's Law" (een dergelijke wetgeving kennen wij in West-Europa niet) en dáár zette ik mijn kanttekeningen bij. Niet bij de smeerpijperij van Larue
En daarom schiet je volgende opmerking me ook compleet in het verkeerde keelgat:
[..]
Ach welnee, hou op!![]()
Ga me niet dit soort woorden in de mond leggen hè
[..]
En dat is nou precies wat Megan's Law wél behelst: je krijgt een bordje 'sexual offender' in de voortuin zonder enige context. Willen we dat? Ik niet, dat gaat mij nét iets te ver. Niet voor een Larue, wel tegen 'collateral damage'.
Ik zie meer heil in het uitwisselen van strafdossiers tussen de West-Europese landen en bij de minste of geringste dreiging van recidive in een ander land: hup, de bak in en voor het hekje. Dáár is het mis gegaan bij Larue![]()
Ook opmerkelijk:
[..]
Ja dat zei je al.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 00:26 schreef Repentless het volgende:
[..]
Het ging juist specifiek over Benno L. en waarom die gezinnen in Duitsland niet waren geïnformeerd. Daarop is jouw reactie dat ze dat alleen in bananenrepublieken doen, zoals die Megan's law.
Maar het draaide dus om waarom dat in het geval van Benno L. niet was gebeurd.
Een soort megan's law kan toch juist prima werken, je dient dan alleen ook vrij te geven wat ze hebben gedaan. Dat kan dan op een soort google maps wat publiekelijk te bezichtigen is.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 01:27 schreef r_one het volgende:
[..]
Ja dat zei je al.
En het enige antwoord is dus dat Duitsland (net als Nederland) niet zo'n Megan's Law kent.
Tevreden zo?
Het kan zelfs averechts gaan werken.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 01:54 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Een soort megan's law kan toch juist prima werken,
Op een soort onderbordje? Dat gaat nooit gebeuren.quote:je dient dan alleen ook vrij te geven wat ze hebben gedaan.
Ik ben daar al helemáál geen voorstander vanquote:Dat kan dan op een soort google maps wat publiekelijk te bezichtigen is.
Waarom kan het averechts werken?quote:Op vrijdag 18 juli 2025 01:57 schreef r_one het volgende:
[..]
Het kan zelfs averechts gaan werken.
[..]
Op een soort onderbordje? Dat gaat nooit gebeuren.
[..]
Ik ben daar al helemáál geen voorstander van
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |