abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218706406
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 19:08 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Ik ben binnen 1-2 jaar in de markt voor een nieuwe e-bike en dat gaat denk ik gewoon een Batavus of Koga oid worden. Er vallen mij iets teveel van die nieuwere fabrikanten om.
Met Accell (van Batavus en Koga) gaat het ook niet goed.
pi_218706713
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2025 16:37 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
De markt voor e-bikes is verzadigd.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_218706736
quote:

[..]
Nou lekker is dat dan }:|
  zondag 7 september 2025 @ 22:40:27 #154
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_218710537
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2025 17:08 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Nou lekker is dat dan }:|
Gewoon een (niet-elektrische) Gazelle uit de jaren '50 kopen. Altijd goed.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_218711183
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2025 17:06 schreef W00fer het volgende:

[..]
De markt voor e-bikes is verzadigd.
Nou ja, ik heb wel een idee wat er mis is, die e-bike merken vallen allemaal om doordat die fietsen om de 2 maanden kapot zijn, als ik zo om me heen kijk hoe die jongeren er mee omgaan verbaast me dat niets.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_218711225
quote:

[..]
Ik vind het bizar. Zo'n e-bike verkopen ze tegenwoordig al snel voor 4k en nog is het niet winstgevend?
  Moderator maandag 8 september 2025 @ 07:26:02 #157
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_218711343
Het verbaast mij dat Gamma nog niet op de nominatie staat. Altijd als ik bij de Gamma kom word ik verwelkomd door 9 medewerkers zonder dat er ook maar een andere ziel in de zaak is. Het beperkte aanbod van de Gamma vs de overvloed van de Hornbach lijkt me ook niet echt in het voordeel spreken.

Of is mijn lokale gamma gewoon zo klein en de lokale Hornbach zo extreem groot?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  maandag 8 september 2025 @ 10:28:02 #158
419487 Wertha
Te midden van het moeras
pi_218712510
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 07:26 schreef onlogisch het volgende:
Het verbaast mij dat Gamma nog niet op de nominatie staat. Altijd als ik bij de Gamma kom word ik verwelkomd door 9 medewerkers zonder dat er ook maar een andere ziel in de zaak is. Het beperkte aanbod van de Gamma vs de overvloed van de Hornbach lijkt me ook niet echt in het voordeel spreken.

Ik ben de laatste tijd nog wel eens in Weert in de Gamma te vinden. Loopt weinig volk. Ook bijna geen medewerkers. Het is net of je los wordt gelaten in hun magazijn en succes verder. Misschien dat de klussers hier naar de duurdere Praxis gaan. Geen idee. Ik slaag wel bij de Gamma en ben goedkoper uit.
pi_218712722
quote:

Tegenwoordig zit er tussen het assortiment van de Gamma ook echt minderwaardige, onbruikbare troep waar zelfs de Action zich voor zou schamen. Domme ik kocht deze pedalen een paar weken geleden zonder eerst naar de reviews te kijken, en ook bij mij waren ze binnen een paar kilometer helemaal krom. Dit soort rommel hoort niet in een serieuze winkelketen te liggen.
  maandag 8 september 2025 @ 10:47:04 #160
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218712799
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 10:43 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Tegenwoordig zit er tussen het assortiment van de Gamma ook echt minderwaardige, onbruikbare troep waar zelfs de Action zich voor zou schamen. Domme ik kocht deze pedalen een paar weken geleden zonder eerst naar de reviews te kijken, en ook bij mij waren ze binnen een paar kilometer helemaal krom. Dit soort rommel hoort niet in een serieuze winkelketen te liggen.
Op die manier jaag je ook de laatste klanten nog naar de Hornbach
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_218713087
quote:

Gamma zou er goed aan doen om alle vestigingen om te toveren naar het Karwei concept (beide onderdeel van Intergamma). Maar goed, dan moeten ze 250 vestigingen gaan verbouwen en dat kosten kapitalen. Gamma is echt al 30-40 jaar hetzelfde voor mijn gevoel en doen - wmb - amper echt iets aan goede, moderne marketing.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator maandag 8 september 2025 @ 11:03:30 #162
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_218713156
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 11:01 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Gamma zou er goed aan doen om alle vestigingen om te toveren naar het Karwei concept (beide onderdeel van Intergamma). Maar goed, dan moeten ze 250 vestigingen gaan verbouwen en dat kosten kapitalen. Gamma is echt al 30-40 jaar hetzelfde voor mijn gevoel en doen - wmb - amper echt iets aan goede, moderne marketing.
Nu noem je de Karwei, ook die zit hier in de buurt. Maar daar koop je ook alles wat je bij de Hornbach kunt krijgen maar dan ook beperkt. Bij mijn lokale Karwei zie ik ook zelden veel auto's op de parkeerplaats. Ik vraag me oprecht af hoe zij winstgevend zijn.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  maandag 8 september 2025 @ 11:05:45 #163
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_218713196
Wij gaan wel naar de Gamma voor klusspullen, of naar de Praxis, dat is om het even. Hornbach zit op meer dan een uur rijden.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 8 september 2025 @ 11:10:16 #164
38496 Perrin
pi_218713284
Hier in regio Den Haag is de Hornbach altijd stampvol.
  maandag 8 september 2025 @ 11:12:21 #165
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_218713331
Heel klein klusspul kan je trouwens prima bij So Low halen, zeker als je slechts incidenteel klust.

Schroevendraaiers, rolmaatjes, diverse soorten tape, enzovoort. Ik heb best weleens eens wat meegegraaid als ik toch al bij een van hun filialen in de buurt was. Vooralsnog is het goed bruikbaar.
pi_218713430
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 11:03 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Nu noem je de Karwei, ook die zit hier in de buurt. Maar daar koop je ook alles wat je bij de Hornbach kunt krijgen maar dan ook beperkt. Bij mijn lokale Karwei zie ik ook zelden veel auto's op de parkeerplaats. Ik vraag me oprecht af hoe zij winstgevend zijn.
Hier zijn 2 hornbach's op 45minuten rijden, dus niet zo populair. Daar tegenover zijn er wel een Gamma, Karwei en Praxis op 10 minuten waar altijd volk is.
Daarbij, dat van Intergamma met 2 merken snap ik wel. Karwei is meer voor de huisklusser en gamma om het gat te dichten tussen een de huisklusser en de groothandel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_218713440
quote:
9s.gif Op maandag 8 september 2025 10:47 schreef Perrin het volgende:

[..]
Op die manier jaag je ook de laatste klanten nog naar de Hornbach
De Hirnbach heeft dan weer geen auto- en fietsonderdelen. Daarvoor moet je naar de Bauhaus ;)
A mind with a heart of it's own
pi_218713444
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 11:12 schreef Eightyone het volgende:
Heel klein klusspul kan je trouwens prima bij So Low halen, zeker als je slechts incidenteel klust.

Schroevendraaiers, rolmaatjes, diverse soorten tape, enzovoort. Ik heb best weleens eens wat meegegraaid als ik toch al bij een van hun filialen in de buurt was. Vooralsnog is het goed bruikbaar.
Action is ook koning in die shit. Bouwmarkten hebben echt marginaal betere spullen maar je betaald wel een hoop meer.
1947-2016
  maandag 8 september 2025 @ 11:30:24 #169
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_218713502
Ach, wij hebben nog een ouderwetse klusschuur met gereedschap van 40 jaar oud dat nog prima werkt en een voorraad schroefjes en ander materiaal waar je bang van wordt. Hoeven eigenlijk amper naar de bouwmarkt. :+
  maandag 8 september 2025 @ 11:34:29 #170
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_218713528
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 11:03 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Hier net zo, de Karwei heeft altijd weinig bezoekers. Gamma wat meer maar inderdaad, daar verandert ook heel weinig.
Hornbach vind ik beter; veel meer assortiment en vaak ook nog goedkoper dan hetzelfde ding bij de Gamma of Praxis. En vanuit mijn werk kan ik er makkelijk even langs.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_218713550
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2025 11:18 schreef DrMarten het volgende:

[..]
De Hirnbach heeft dan weer geen auto- en fietsonderdelen. Daarvoor moet je naar de Bauhaus ;)
Bauhaus mag wel wat meer vestigingen neerzetten in NL voordat ze serieus genomen kunnen worden als speler.
1947-2016
pi_218713588
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 11:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Bauhaus mag wel wat meer vestigingen neerzetten in NL voordat ze serieus genomen kunnen worden als speler.
Hij zit hier redelijk in de buurt en ik vind het een veel fijnere zaak dan de Hornbach. Maar het zorgt er inderdaad wel voor dat ik zelden tot nooit meer bij zaken als Praxis en Gamma kom.

De Praxis megastore hier in de stad is al gesloten omdat op 100 meter afstand de Hornbach een vestiging kreeg.
A mind with a heart of it's own
pi_218713597
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 09:57 schreef Berto het volgende:
De volgende best wel grote volgens mij.
Van Lier schoenen is ook op de fles.

https://www.bndestem.nl/b(...)bereikbaar~af5e92eb/
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 10:21 schreef JopieKlaassen het volgende:
Heb drie paar in de kast staan. Jammer, want ik vind ze heerlijk zitten.
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 10:21 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Srs?
Dat waren toch fijne schoenen hoor..
Terugkomende op dit faillissement.
Van Lier maakt doorstart.

*O*

https://www.deondernemer.(...)nck-schoenen~dc4f549

https://www.deondernemer.(...)sser-mipacha~5d12775

Webshop doet t ook weer:
https://www.vanlier.nl/
1947-2016
pi_218713624
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 17:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dat halen ze bij mij niet. Vaak na 2 jaar naar zijn grootje.
Zal eens kijken binnenkort, na 4 jaar bijna iedere dag aan zijn de zool een beetje versleten van mn favo sneakerpaar. Schoen zelf, het leer, de binnenkant perfect in orde.
Schoenmaker misschien met een mooie oplossing. Want ze zitten fantastisch.
1947-2016
pi_218713640
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2025 11:46 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Hij zit hier redelijk in de buurt en ik vind het een veel fijnere zaak dan de Hornbach. Maar het zorgt er inderdaad wel voor dat ik zelden tot nooit meer bij zaken als Praxis en Gamma kom.

De Praxis megastore hier in de stad is al gesloten omdat op 100 meter afstand de Hornbach een vestiging kreeg.
Bewijst het ook weer ja dat de standaard bouwmarkten hier het gewoonweg niet hebben en alleen populair zijn als de hornbach's niet in de buurt zijn.

Deze vond ik laatst ook zo heerlijk:
https://www.praxis.nl/ger(...)81-39-vakken/5556576

https://www.bol.com/nl/nl(...)en/9200000114745628/

e56,- of e27,- voor hetzelfde gereedschappenkastje.
Hoe dan?
Dan leg je het wel af tegen de Duitsers en Internet binnenkort ja.
1947-2016
pi_218713703
Nou heeft de Hornbach ook niet meer alles bijvoorbeeld fietsspullen en lampen met vreemde fittingen vond ik toch alleen bij de Praxis en gamma.

Maar goed het klopt wel dat het vaak erg rustig is bij deze 2 laatstgenoemde zaken..
pi_218713872
quote:

[..]
Gamma en de Karwei zitten hier naast elkaar.
En daarnaast zit de Praxis.
Tap tap tap
  maandag 8 september 2025 @ 12:37:25 #178
38496 Perrin
pi_218713889
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 12:33 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Gamma en de Karwei zitten hier naast elkaar.
En daarnaast zit de Praxis.
Emmen City.
pi_218713902
quote:
17s.gif Op maandag 8 september 2025 12:37 schreef Perrin het volgende:

[..]
Emmen City.
Ede :P
Tap tap tap
pi_218713927
quote:

Mijn lokale Gamma is best groot en ik slaag er ook bijna altijd. Wel meestal rustig inderdaad. Maakt het shoppen voor mij alleen maar beter.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_218713988
quote:

[..]
Gamma is een bouwmarkt en Karwei een interieurwinkel met wat bouwmarktspullen.
Overigens tussen 2005 en 2010 als student bij een Gamma gewerkt en toen was het al tanende met af en toe echte Kinzooi producten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_218714958
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 12:39 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Ede :P
Ik ga altijd naar de Karwei. Praxis maar ook Gamma vind ik erg ongezellig in Ede :p
pi_218715379
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 14:41 schreef Drass het volgende:

[..]
Ik ga altijd naar de Karwei. Praxis maar ook Gamma vind ik erg ongezellig in Ede :p
Ik kijk gewoon waar de aanbieding is :') Maar anders ga ik ook naar de Karwei, ook omdat ze daar ook veel troepjes voor in huis hebben.
Tap tap tap
pi_218716601
Praxis is anders de laatste jaren forse duurder geworden in mijn beleving.

Karwei kan me niet herinneren wanneer ik daar voor het laatst was.

De onafhankelijke tuincentra kregen het moeilijk. Zeker omdat iedereen tegenwoordig op 25m2 moet wonen zie ik daar weinig heil meer in.

Tuinen dat wordt of is al iets voor de rijken. De Gen Z die via kopen zonder kijken 4.5 ton neerlegt voor een huis willen allemaal een mega uitbouw voor een kookeiland en dus geen tuin en al helemaal niet tuinieren want dan kun je niet wijnen met je oppervlakkige vrinden.
pi_218717113
Ik begrijp niet hoe de Intergamma-winkels kunnen blijven bestaan. Het zijn een beetje generalistische, middensegmentwinkels die nergens echt in uitblinken. Waarschijnlijk draait hun succes vooral om de locaties, aangezien Bauhaus en Hornbach nog geen volledige landelijke dekking hebben?
  maandag 8 september 2025 @ 19:33:36 #186
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_218717227
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 18:25 schreef W00fer het volgende:

Voor hun toilet (onderweg naar de naastgelegen kringloopwinkel in Uden, die er geen heeft). :P
pi_218720263
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 19:22 schreef Havermout2 het volgende:
Ik begrijp niet hoe de Intergamma-winkels kunnen blijven bestaan. Het zijn een beetje generalistische, middensegmentwinkels die nergens echt in uitblinken. Waarschijnlijk draait hun succes vooral om de locaties, aangezien Bauhaus en Hornbach nog geen volledige landelijke dekking hebben?
Dat lijkt mij inderdaad de juiste conclusie. En mogelijk nog algemene naamsbekendheid. Die denk ik iets hoger is vanuit de geschiedenis dan voor Hornbach en zeker voor Bauhaus.
pi_218720308
quote:

De onafhankelijke tuincentra kregen het moeilijk. Zeker omdat iedereen tegenwoordig op 25m2 moet wonen zie ik daar weinig heil meer in.

Tuinen dat wordt of is al iets voor de rijken. De Gen Z die via kopen zonder kijken 4.5 ton neerlegt voor een huis willen allemaal een mega uitbouw voor een kookeiland en dus geen tuin en al helemaal niet tuinieren want dan kun je niet wijnen met je oppervlakkige vrinden.
Beetje kort door de bocht dit, maar het is niets voor niets dat tuincentra ook vol inzetten in het verbreden van het assortiment, waarbij men ook richt op BBQen, loungesets, huisdieren etc.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_218726456
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 09:29 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Beetje kort door de bocht dit, maar het is niets voor niets dat tuincentra ook vol inzetten in het verbreden van het assortiment, waarbij men ook richt op BBQen, loungesets, huisdieren etc.
Je weet dat elke m2 omzet moet opleveren? Ben je wel eens op de loungeset afdeling geweest van een tuincentrum? Spuuglelijk, lomp, groot en allemaal de hipsterkleurtjes maar kwaliteit blijft matig tot slecht.
Huisdieren heb je winkels voor zoals MaxiZoo of Jumper.
pi_218731665
twitter
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 10 september 2025 @ 16:46:36 #191
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_218731862
Die ene keer dat ik er geweest ben (Rotterdam, vlakbij het Centraal Station) smaakte het eten naar karton. Niet voor herhaling vatbaar.

Maar misschien had ik pech.
pi_218731917
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 16:46 schreef Eightyone het volgende:
Die ene keer dat ik er geweest ben (Rotterdam, vlakbij het Centraal Station) smaakte het eten naar karton. Niet voor herhaling vatbaar.

Dat is ook het enige filiaal waar ik heb gegeten, je moest bestellen via de app en ik had aangegeven 'geen ui'. Kreeg vervolgens een hele dikke laag ui.
Lezen konden ze dus niet.
Tap tap tap
pi_218734447
quote:
oke doei

slaat wel een krater in de food court van the mall of the netherlands :o

bij de vestiging in Rotterdam centrum naast holland casino zat er een keer enorm lange haar in mijn pizza :r
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_218734930
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 16:46 schreef Eightyone het volgende:

Vapiano?

Eten is er in mijn ervaring niet veel beter dan bij de Domino's of New Yorker. Het is meer betalen voor de mooiere uitstraling dan voor goed en lekker eten.
pi_218734954
quote:

Mijn boomer-ma is dol op de Intratuin. Die heeft echt als hobby haar tuin onderhouden.

Ik vind er geen zak aan. Misschien was dat anders als ik een tuin had, zoals jij zegt.
pi_218736539
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 22:21 schreef Kabouterjte het volgende:

[..]
Mijn boomer-ma is dol op de Intratuin. Die heeft echt als hobby haar tuin onderhouden.

Ik vind er geen zak aan. Misschien was dat anders als ik een tuin had, zoals jij zegt.
Tuincentra weten exact wat ze kunnen vragen. Aan de echte tuinliefhebbers een vermogen. Zolang die koe nog uit te melken is blijven ze dat doen. Ze weten ook dat mensen in deze drukke tijden de tuin zien als een stukje zwaarbevochten vrijheid, een stukje privé en eigenheid.
pi_218737419
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 22:20 schreef Kabouterjte het volgende:

[..]
Vapiano?

Eten is er in mijn ervaring niet veel beter dan bij de Domino's of New Yorker. Het is meer betalen voor de mooiere uitstraling dan voor goed en lekker eten.
Die uitstraling is ook zo fake als maar zijn kan, en je mot ook nog zelf je eten afhalen als het klaar is, ingredienten is ook allemaal van dat fabrieks spul, maar je betaalt wel de rekening van een restaurant.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 11 september 2025 @ 19:01:22 #198
419487 Wertha
Te midden van het moeras
pi_218743677
quote:
Weg met die troep. ^O^ Alleen maar slechte ervaringen mee gehad.
pi_218812651
quote:
Doek valt na 42 jaar voor vloerenbedrijf Carpetright, dat 75 winkels in Nederland heeft

Carpetright is vrijdag failliet verklaard door de rechter. Dat heeft advocatenkantoor Okkerse & Schop Advocaten namens de curatoren bekendgemaakt.

Carpetright is een woonwinkelketen die vloeren, vloerkleden, raamdecoratie en traprenovatieproducten verkoopt. Het vloerenbedrijf heeft 75 vestigingen in Nederland waar ongeveer 350 mensen werkten. De eerste Nederlandse winkel opende in 1983 in Amsterdam.

In 2002 werden de Nederlandse en Belgische vestigingen overgenomen door het Britse Carpetright. De Britse tak van het noodlijdende vloerenbedrijf werd vorig jaar al overgenomen door een concurrent en daarmee was een faillissement in dat land vooralsnog afgewend.
https://www.ad.nl/economi(...)land-heeft~ae92f66c/
pi_218812703
Moederbedrijf van Saturn en Mediamarkt overgenomen door JD.com
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')