abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218208673
quote:
President Donald Trump reignited a decades-long feud with comedian Rosie O’Donnell Saturday, taking to his Truth Social platform to write he was considering revoking her citizenship.

“Because of the fact that Rosie O’Donnell is not in the best interests of our Great Country, I am giving serious consideration to taking away her Citizenship,” Trump wrote. “She is a Threat to Humanity, and should remain in the wonderful Country of Ireland, if they want her. GOD BLESS AMERICA!”

Steve Vladeck, CNN Supreme Court analyst and professor at Georgetown Law, said Saturday that Trump’s threat of “coercive expatriation” was “patently unconstitutional.”

“For good reasons, it is difficult to denaturalize a U.S. citizen and even harder to expatriate one,” Vladeck wrote in April. “Congress has provided for only a handful of circumstances in which the executive branch is empowered to pursue such a move; and the Supreme Court has recognized meaningful constitutional limits (and an entitlement to meaningful judicial review) even in those cases.”

CNN has reached out to the White House about what prompted the president’s threat — but O’Donnell drew attention last weekend after she posted a video to TikTok slamming the Trump administration’s response to the Texas floods, claiming the president “gut(ted) all of the early warning systems and the weathering‑forecast abilities of the government,” stymying the federal response.

American-born O’Donnell moved to Ireland shortly before Trump’s inauguration in January, telling CNN in April that Trump’s reelection prompted the move.

“I knew after reading Project 2025 that if Trump got in, it was time for me and my nonbinary child to leave the country,” she told CNN’s Wolf Blitzer and Pamela Brown. “I have no regrets. Not a day has gone by that I thought it was the wrong decision. I was welcomed with open arms.”

Responding to the president’s post Saturday, O’Donnell wrote on Instagram, “you want to revoke my citizenship? go ahead and try, king joffrey with a tangerine spray tan. i’m not yours to silence. i never was.”

On Sunday, the comedian went further, telling Ireland’s RTÉ Radio 1 that Trump is “a danger to the world. I mean that’s the bottom line.”

“I am very proud to be opposed to every single thing he says and does and represents. I think he’s a racist and he’s misogynistic and he’s sexist,” O’Donnell said.

Asked about Trump’s threat to remove her citizenship, O’Donnell added, “I know he can’t do that, but the Supreme Court has given him unbridled powers, and who knows what he can and can’t do.”

“He shouldn’t be allowed to be doing what he is to immigrants in the United States without due process, but he’s doing it anyway,” she said. “This is not America. This is not democracy.”

Trump and O’Donnell have clashed since at least 2006, after O’Donnell — then a co-host of “The View” — called Trump a “snake-oil salesman on Little House On The Prairie,” and said he went bankrupt, which Trump denied.

For his part, Trump has called O’Donnell “a real loser,” “crude, rude, obnoxious, and dumb,” and “a pig” over the years.
https://edition.cnn.com/2(...)donnell-donald-trump

TLDR: Trump dreigt nu bij ruzies om staatsburgerschap af te pakken van mensen die geboren in Amerika zijn. Vrijheid van meningsuiting staat zwaar onder druk in de VS.

Alles om de aandacht af te leiden van ene Doe 174 en zijn connecties met 's werelds meest bekende pedo netwerk.
pi_218208746
En na Rosie word Elon uitgezet naar Zuid Afrika als hij onaardig blijft naar Trump.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 14 juli 2025 @ 11:33:02 #3
14505 OProg
A Life in Music
pi_218208775
“She is a Threat to Humanity, and should remain in the wonderful Country of Ireland, if they want her."

Dus iemand die in de VS geboren is uit ouders die ook de Amerikaanse nationaliteit hadden moet 'terug' naar Ierland op basis van een afkomst uit het verleden.

Trump zijn opa kwam uit Duitsland en zijn moeder uit de kust van Schotland. Naar welk land kan die dan 'terug' als het een keer uitkomt?
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  maandag 14 juli 2025 @ 11:53:15 #4
319979 Fok-it
All is well
pi_218208896
Allemaal 5d chess ofniet @Eagles89

_O- _O-
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_218208906
Kijk, zo ziet een dictatuur eruit.
pi_218209165
quote:
9s.gif Op maandag 14 juli 2025 11:33 schreef OProg het volgende:
“She is a Threat to Humanity, and should remain in the wonderful Country of Ireland, if they want her."

Dus iemand die in de VS geboren is uit ouders die ook de Amerikaanse nationaliteit hadden moet 'terug' naar Ierland op basis van een afkomst uit het verleden.

Trump zijn opa kwam uit Duitsland en zijn moeder uit de kust van Schotland. Naar welk land kan die dan 'terug' als het een keer uitkomt?
Ze is zelf naar Ierland gegaan omdat ze kwaad was dat Trump won, en ze wou nooit meer terugkomen.
Het is een stomme ruzie die al een tijd bezig is voor zover ik het begreep.
pi_218209739
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 12:19 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Ze is zelf naar Ierland gegaan omdat ze kwaad was dat Trump won, en ze wou nooit meer terugkomen.
Het is een stomme ruzie die al een tijd bezig is voor zover ik het begreep.
Maar is dat een reden om iemand stateloos te maken? Iets wat volgens internationale verdragen absoluut verboden is.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_218210057
Voor iemand met zoveel macht zou je denken dat hij wel wat beters te doen heeft dan tijd en energie te besteden aan specifieke individuen die eigenlijk geen enkele bedreiging kunnen vormen voor zijn machtspositie. Deze man zit emotioneel op basisschoolniveau, en dat is mogelijk een belediging voor de meeste kinderen.
pi_218210094
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 13:22 schreef 215 het volgende:

[..]
Maar is dat een reden om iemand stateloos te maken? Iets wat volgens internationale verdragen absoluut verboden is.
Trump veegt zijn achterwerk af men verdragen, de betekenis van dat woord is hem totaal vreemd _O- , behalve dan dat ze nuttig zijn op het toilet :Y
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 14 juli 2025 @ 13:46:46 #10
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218210097
Rosie O’Donnell is naast een actrice en comedian een uitgesproken linkse activiste die inmiddels zo geradicaliseerd is dat ze na de overwinning van Trump het land besloot te verlaten en in Ierland is gaan wonen. Ze is ook Iers qua komaf en heeft zelfs al een aanvraag voor het Ierse staatsburgerschap gedaan. Kortom, die zal niet staatloos worden. Dit soort radicale individuen is de VS ook beter kwijt dan rijk.
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 13:46 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Trump veegt zijn achterwerk af men verdragen, de betekenis van dat woord is hem totaal vreemd _O-
Dat doet menig land. Het wapperen met internationale verdragen wordt dan ook nogal selectief toegepast.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 14 juli 2025 @ 13:47:35 #11
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_218210112
Toch knap dat zelfs dit nog verdedigd kan worden.
Where law ends, tyrrany begins.
  maandag 14 juli 2025 @ 13:48:48 #12
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_218210126
Maak een crimineel president en dan krijg je dit. Verrassing.
Dit, dus.
  maandag 14 juli 2025 @ 13:49:55 #13
307622 Perox
(niet de echte)
pi_218210136
quote:
14s.gif Op maandag 14 juli 2025 13:46 schreef HowardRoark het volgende:
Rosie O’Donnell is naast een actrice en comedian een uitgesproken linkse activiste die inmiddels zo geradicaliseerd is dat ze na de overwinning van Trump het land besloot te verlaten en in Ierland is gaan wonen. Ze is ook Iers qua komaf en heeft zelfs al een aanvraag voor het Ierse staatsburgerschap gedaan. Kortom, die zal niet staatloos worden. Dit soort radicale individuen is de VS ook beter kwijt dan rijk.
[..]
Dat doet menig land. Het wapperen met internationale verdragen wordt dan ook nogal selectief toegepast.
Dus jij zou dat gewoon goedkeuren als op basis van zoiets het staatsburgerschap wordt afgenomen?
  maandag 14 juli 2025 @ 13:49:59 #14
319979 Fok-it
All is well
pi_218210139
Ah Howard heeft zich weer in allerlei bochten geworpen om koning Donald goed te praten.

Ook al heeft ze het Iers staatsburgerschap kan Trump haar Amerikaanse niet afpakken
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  maandag 14 juli 2025 @ 13:52:28 #15
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218210167
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 13:49 schreef Perox het volgende:

[..]
Dus jij zou dat gewoon goedkeuren als op basis van zoiets het staatsburgerschap wordt afgenomen?
Ik geef aan dat deze vrouw niet staatloos zal worden zoals de titel van de OP doet vermoeden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 14 juli 2025 @ 13:53:26 #16
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218210176
quote:
14s.gif Op maandag 14 juli 2025 13:52 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik geef aan dat deze vrouw niet staatloos zal worden zoals de titel van de OP doet vermoeden.
Dus politieke tegenstanders mag je paspoort afnemen zo lang ze ook een paspoort hebben van een ander land?
  maandag 14 juli 2025 @ 13:56:05 #17
319979 Fok-it
All is well
pi_218210207
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 13:53 schreef Momo het volgende:

[..]
Dus politieke tegenstanders mag je paspoort afnemen zo lang ze ook een paspoort hebben van een ander land?
In hoeverre je een actrice überhaupt je politieke tegenstander kan noemen
  maandag 14 juli 2025 @ 14:01:13 #18
307622 Perox
(niet de echte)
pi_218210258
quote:
14s.gif Op maandag 14 juli 2025 13:52 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik vraag je om er een uitspraak over te doen. Jouw zorgelijk zwijgen stemt zeer bemoedigend... :X
pi_218210282
quote:
2s.gif Op maandag 14 juli 2025 13:47 schreef Gunner het volgende:
Toch knap dat zelfs dit nog verdedigd kan worden.
Het is een cult.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_218210326
Trump heeft altijd met een jaloers blik naar zijn idolen Poetin, Xi en KIm gekeken. Ohh wat zou hij graag dezelfde methodes toepassen in zijn geliefde Amerika...
  maandag 14 juli 2025 @ 14:10:13 #21
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218210351
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 14:01 schreef Perox het volgende:

[..]
Ik vraag je om er een uitspraak over te doen. Jouw zorgelijk zwijgen stemt zeer bemoedigend... :X
Nee, je legt mij woorden in de mond.

Je trekt eigenlijk al een conclusie op basis van een post waar niets in die richting in staat. Trump gaat natuurlijk niet het paspoort van een actrice en comedian intrekken, daar heeft hij juridisch ook nul macht voor. We weten inmiddels dat Trump van allerlei nonsens op zijn 'Truth Social' plaatst en iedere keer opnieuw nemen mensen alles even serieus.
quote:
1s.gif Op maandag 14 juli 2025 14:03 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Het is een cult.
De cult bevindt zich vooral bij de politieke tegenstanders van Trump, Amerikanen die zelfs zover gaan om ICE-agenten fysiek aan te vallen of illegale migranten in hun huis te verstoppen.

En we een soortgelijk sentiment hier helaas op FOK! ook, als je niet een diepe wrok en haat jegens Trump koestert, dan wordt je gelijk voor van alles weggezet. Ik zie dat niet op die manier, ik kan mij over het algemeen in een flink aantal beleidsplannen van de huidige regering vinden, in andere dingen weer minder. Daar ben ik ook altijd erg open over geweest.
  maandag 14 juli 2025 @ 14:13:36 #22
307622 Perox
(niet de echte)
pi_218210377
quote:
14s.gif Op maandag 14 juli 2025 14:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, je legt mij woorden in de mond.

Je trekt eigenlijk al een conclusie op basis van een post waar niets in die richting in staat. Trump gaat natuurlijk niet het paspoort van een actrice en comedian intrekken, daar heeft hij juridisch ook nul macht voor. We weten inmiddels dat Trump van allerlei nonsens op zijn 'Truth Social' plaatst en iedere keer opnieuw nemen mensen alles even serieus.
[..]
De cult bevindt zich vooral bij de politieke tegenstanders van Trump, de mensen die zover gaan om ICE-agenten fysiek aan te vallen of illegale migranten in hun huis te verstoppen.

En we zien dat hier helaas op FOK! ook wel, als je niet een diepe wrok en haat jegens Trump koestert, dan wordt je gelijk voor van alles weggezet. Ik zie dat niet zo, ik kan mij over het algemeen in een flink aantal beleidsplannen van de huidige regering vinden, in andere dingen weer minder. Daar ben ik ook altijd erg open over geweest.
Wat een slap gelul dit. Zou jij dat goedkeuren als dat zou gebeuren? Ja of nee volstaat, geen heel epistel over dingen die Trump niet zegt maar gewoon graag over wat hij wel zegt. En dan de vervolgvraag, vind jij het normaal dat een president zo praat? Als je nog steeds achter die vent staat hoe kan het dan dat je je niet dagelijks kapot schaamt voor die man?
pi_218210393
Daarmee schept hij een precedent waarmee een toekomstig president hetzelfde kan doen met een aantal van zijn kinderen.
pi_218210412
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 13:22 schreef 215 het volgende:

[..]
Dat zeg ik ook helemaal niet, ik reageer op dat ze uitgezet zou worden, maar ze is vrijwillig vertrokken.
pi_218210423
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 14:17 schreef Jaeger85 het volgende:
Daarmee schept hij een precedent waarmee een toekomstig president hetzelfde kan doen met een aantal van zijn kinderen.
Er schijnen nogal wat vraagtekens te zijn bij het visum van Melania... Misschien dat dat eens onderzocht kan worden.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 14 juli 2025 @ 14:24:24 #26
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218210483
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 14:13 schreef Perox het volgende:

[..]
Wat een slap gelul dit. Zou jij dat goedkeuren als dat zou gebeuren? Ja of nee volstaat, geen heel epistel over dingen die Trump niet zegt maar gewoon graag over wat hij wel zegt. En dan de vervolgvraag, vind jij het normaal dat een president zo praat? Als je nog steeds achter die vent staat hoe kan het dan dat je je niet dagelijks kapot schaamt voor die man?
Dat gaat niet gebeuren. Het zomaar (zonder reden dus) afpakken van mensen hun paspoort is ook niet acceptabel.

En je weet verder op mooie wijze mijn punt te bevestigen, meteen dat aanvallende toontje, want oh jee, er is een user die niet jouw diepgewortelde haat voor Trump deelt. Dat werkt iedere keer weer als een rode lap op een stier bij sommigen.

Waarom is het zo moeilijk te accepteren dat sommige mensen dit anders zien dan jij? Jij haat Trump, dat staat je helemaal vrij maar ik sta daar een stuk genuanceerder in.
  maandag 14 juli 2025 @ 14:25:14 #27
307622 Perox
(niet de echte)
pi_218210494
quote:
14s.gif Op maandag 14 juli 2025 14:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat gaat niet gebeuren. Het zomaar (zonder reden dus) afpakken van mensen hun paspoort is ook niet acceptabel.

En je weet verder op mooie wijze mijn punt te bevestigen, meteen dat aanvallende toontje, want oh jee, er is een user die niet jouw diepgewortelde haat voor Trump deelt. Dat werkt iedere keer weer als een rode lap op een stier bij sommigen.

Waarom is het zo moeilijk te accepteren dat sommige mensen dit anders zien dan jij? Jij haat Trump, dat staat je helemaal vrij maar ik sta daar een stuk genuanceerder in.
Je lult er maar weer omheen. Niet voor het eerst weer door het mandje vallen.
  maandag 14 juli 2025 @ 14:31:13 #28
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218210555
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 14:25 schreef Perox het volgende:

[..]
Je lult er maar weer omheen. Niet voor het eerst weer door het mandje vallen.
Je kunt je punt dus niet onderbouwen en ook geen antwoord geven op mijn vraag. Dat dacht ik al.
  maandag 14 juli 2025 @ 14:31:55 #29
307622 Perox
(niet de echte)
pi_218210568
quote:
14s.gif Op maandag 14 juli 2025 14:31 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je kunt je punt dus niet onderbouwen en ook geen antwoord geven op mijn vraag. Dat dacht ik al.
Beantwoord jij eerst mijn vragen maar. :W :W :W
  maandag 14 juli 2025 @ 14:33:04 #30
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218210585
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 14:31 schreef Perox het volgende:

[..]
Beantwoord jij eerst mijn vragen maar. :W :W :W
Die is al beantwoord. Nota bene nog in de eerste zin in de vorige post die hebt gequote.
  maandag 14 juli 2025 @ 14:34:11 #31
307622 Perox
(niet de echte)
pi_218210605
quote:
14s.gif Op maandag 14 juli 2025 14:33 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Die is al beantwoord. Nota bene nog in de eerste zin in de vorige post die hebt gequote.
Nee. Maar het is goed hoor. Ik ben weer klaar met je. Jammer want soms heb je juist wel inhoud. Vandaag laten we maar eventjes schieten dan.
  maandag 14 juli 2025 @ 14:43:05 #32
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218210739
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 14:34 schreef Perox het volgende:

[..]
Nee. Maar het is goed hoor. Ik ben weer klaar met je. Jammer want soms heb je juist wel inhoud. Vandaag laten we maar eventjes schieten dan.
Tja, je moet simpelweg niet zo raar reageren als mensen het niet met je eens zijn over Trump. Dit is een openbaar forum, er is hier plek voor vele meningen en perspectieven. Helaas koesteren sommige mensen een diepgewortelde haat jegens Trump, waarbij iedereen die deze haat en afkeer niet deelt meteen moet worden aangevallen. Dat is waar het misgaat.
  maandag 14 juli 2025 @ 14:54:46 #33
307622 Perox
(niet de echte)
pi_218210838
quote:
14s.gif Op maandag 14 juli 2025 14:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, je moet simpelweg niet zo raar reageren als mensen het niet met je eens zijn over Trump. Dit is een openbaar forum, er is hier plek voor vele meningen en perspectieven. Helaas koesteren sommige mensen een diepgewortelde haat jegens Trump, waarbij iedereen die deze haat en afkeer niet deelt meteen moet worden aangevallen. Dat is waar het misgaat.
Ik stelde je een vraag daar blijf je voor duiken. Dikke doei.
  maandag 14 juli 2025 @ 15:03:41 #34
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_218210912
quote:
14s.gif Op maandag 14 juli 2025 14:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

En we een soortgelijk sentiment hier helaas op FOK! ook, als je niet een diepe wrok en haat jegens Trump koestert, dan wordt je gelijk voor van alles weggezet.
“Wrok en haat”. Hmm, jij vindt het, zoals altijd eigenlijk, noodzakelijk een president te verdedigen die, zoals altijd eigenlijk, met zijn uitingen de Amerikaanse rechtsorde geweld aan doet. Sommigen van ons vinden dat nogal zorgelijk, juist vanwege het structurele karakter. Dat jij dat onder wrok en haat rubriceert zegt nogal wat over jouw echte morele kompas
  maandag 14 juli 2025 @ 15:05:07 #35
117098 Hathor
Effe niet
pi_218210922
Is zoiets wettelijk gezien uberhaupt wel mogelijk?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_218210959
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 15:05 schreef Hathor het volgende:
Doet dat er nog veel toe in de huidige VS :{
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 14 juli 2025 @ 15:15:27 #37
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_218211007
quote:
Nee maar daar lijkt Trump zich nooit zoveel van aan te trekken aangezien hij denkt boven de wet te staan.
  maandag 14 juli 2025 @ 15:18:51 #38
117098 Hathor
Effe niet
pi_218211042
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 15:10 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Doet dat er nog veel toe in de huidige VS :{
Ik mag toch hopen van wel. Trump en O'Donnell zijn elkaar al sinds 2006 met modder aan het bekogelen op de socials en dit lijkt gewoon weer het zoveelste hoofdstuk in een vreselijk kinderachtig scenario. Je slaat als VS een ongelofelijk modderfiguur voor het oog van de hele wereld met deze narcist als president. Niet dat die O'Donnell nou zoveel beter is overigens....we hebben het hier over twee volwassen publieke figuren die elkaar al bijna 20 jaar voor rotte vis aan het uitmaken zijn. Kleuterschool taferelen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 14 juli 2025 @ 18:35:38 #39
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218213018
De clownshow gaat lustig voort, zie ik.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218213349
Ik ga voor geen goud naar de VSA. De houding die ze er daar op nahouden is niet goed. Dat kan je zien aan hun huidige president die maar met alles weg komt.
pi_218213427
Kan mij Trolmp neuken...
pi_218214061
Kunnen we niet een Chamberlain-award in het leven roepen voor landen en mensen die nu nog geen fascisme herkennen in de VS?
What Would Goku Do
pi_218216696
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 11:53 schreef Fok-it het volgende:
Allemaal 5d chess ofniet @:Eagles89

_O- _O-
5D chess is ook: je tegenstander laten denken dat je zwak bent terwijl je sterk bent. Laat ze maar lekker grappen over je maken, je debiel noemen, een clown, en ondertussen de ene mega deal na de andere binnenhalen, en je tegenstanders terwijl je ze keihard van achter neemt er nog dankjewel voor laten zeggen ook *O*
Dan heb je met recht het spelletje uitgespeeld hoor. Wie is nu de domme eigenlijk precies? LOL

https://www.nu.nl/spannin(...)pa-moet-betalen.html

EINDBAAS _O_
pi_218216876
En nu de tekst in het Nederlands graag.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_218218562
Ach gut, Kanariepietje99 is weer eens aan zijn begeleiding ontsnapt :')
A murky, forgotten land.
pi_218218985
quote:

Er tussenin als je er niet uitkomt. Noordzee denk ik dan. Krijgt hij een eigen Boorplatform. Drill baby drill wekker.
  dinsdag 15 juli 2025 @ 11:35:33 #47
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218219007
De trump wtf van de dag.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 15 juli 2025 @ 12:07:59 #48
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218219273
quote:
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_218220963
quote:

[..]
Trump sloopt de rechtstaat en de democratie en is hard op weg naar een autocratie. Dus ja, iedereen die er met afstand naar kijkt - ook al deel je sommige standpunten - zou hem en zijn handelswijze moeten afkeuren. Het is verder gewoon een cult, een maga cult zelfs.

Iemand die met nepnieuws desinformatie en andere nonsens zo’n groot land bestiert en mensen misleid. Iemand die via het presidentschap Trump towers aan landen verkoopt, zijn vriendjes aan deals helpt in het buitenland, actief speculeert met een eigen ‘coin’ en door zijn eigen beleid met vriendjes daar veel aan verdiend….. als je zo iemand op positieve wijze bekijkt dan gaat het echt niet goed met je. Iemand die eerder volle bak allerlei politici aanviel, omdat ze een keer aandelen hebben gehad, of een zoon van biden die wellicht wat handel deed dankzij zijn vader… Maar zelf zo openlijk corrupt is…. Sorry, dan ben je af….

Dat je misschien sommige standpunten ‘oké’ vindt is dan nog tot daaraan toe, maar trump bijna aanbidden is wel een ding ja…. Maar goed, Als je trump zo’n toffe peer vindt, hij vindt Kim Yung Un ook een fantastisch leider, dus wellicht kan je daar ook nog wat van vinden..

Alleen al het hypocriete dat hij zijn capitoolbestormende buddies vrijlaat via een presidentieel pardon… Hoe kan je zoiets actief toejuigen? En hoe hypocriet ook?

[ Bericht 4% gewijzigd door inXs op 15-07-2025 16:10:25 ]
pi_218220989
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 06:16 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
5D chess is ook: je tegenstander laten denken dat je zwak bent terwijl je sterk bent. Laat ze maar lekker grappen over je maken, je debiel noemen, een clown, en ondertussen de ene mega deal na de andere binnenhalen, en je tegenstanders terwijl je ze keihard van achter neemt er nog dankjewel voor laten zeggen ook *O*
Dan heb je met recht het spelletje uitgespeeld hoor. Wie is nu de domme eigenlijk precies? LOL

https://www.nu.nl/spannin(...)pa-moet-betalen.html

EINDBAAS _O_
Mega deal voor zijn eigen bedrijven en vriendjes, corruptie noemen we dat, maar dan openlijk… Raar dat je zo iemand steunt, die op zo’n wijze opereert, zegt ook wat over jou overigens. Het hele land wordt uitgekleed, als je ziek bent, oud bent, of je hebt geen geld dan ben je voor eeuwig de lul en mag je met 3 banen hopen dat je het hoofd boven water houdt. Ja.. toffe peer die Trump, als je al miljardair bent… Ander woord: oligarchie, als je dat actief nastreeft en zoals jij actief aanmoedigt dan zit er een steekje los.
  dinsdag 15 juli 2025 @ 16:08:37 #51
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218221021
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 16:00 schreef inXs het volgende:

[..]
Trump sloopt de rechtstaat en de democratie en is hard op weg naar een autocratie. Dus ja, iedereen die er met afstand naar kijkt - ook al deel je sommige standpunten - zou hem en zijn handelswijze moeten afkeuren. Het is verder gewoon een cult, een maga cult zelfs.

Iemand die met nepnieuws desinformatie en andere nonsens zo’n groot land bestiert en mensen misleid. Iemand die via het presidentschap Trump towers aan landen verkoopt, zijn vriendjes aan deals helpt in het buitenland, actief speculeert met een eigen ‘coin’ en door zijn eigen beleid met vriendjes daar veel aan verdiend….. als je zo iemand op positieve wijze bekijkt dan gaat het echt niet goed met je. Iemand die eerder volle bak allerlei politici aanviel, omdat ze een keer aandelen hebben gehad, of een zoon van biden die wellicht wat handel deed dankzij zijn vader… Maar zelf zo openlijk corrupt is…. Sorry, dan ben je af….

Dat je misschien sommige standpunten ‘oké’ vindt is dan nog tot daaraan toe, maar trump bijna aanbidden is wel een ding ja…. Maar goed, Als je trump zo’n toffe peer vindt, hij vindt Kim Yung Un ook een fantastisch leider, dus wellicht kan je daar ook nog wat van vinden..
Ah, en op welke manier gaat de VS in de richting van een autocratie? Kun je hier bijvoorbeeld een paar concrete argumenten geven waar we echt aan kunnen zien dat de democratie op het spel wordt gezet?
pi_218221276
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 16:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ah, en op welke manier gaat de VS in de richting van een autocratie? Kun je hier bijvoorbeeld een paar concrete argumenten geven waar we echt aan kunnen zien dat de democratie op het spel wordt gezet?
Al meerdere keren gedaan, ik blijf niet bezig… Maar alleen al:

- dreigementen om iemand stateloos te maken als president, terwijl je in de US geboren bent.
- actief democraten op te pakken als ze in een staat iets vragen wat je tegenstaat
- congresleden actief wegsturen vanwege andere mening: https://www.ad.nl/buitenl(...)nald-trump~a488f7bd/
- afname persvrijheid: https://nos.nl/artikel/25(...)eid-brokkelt-snel-af
- actief dreigen een democratische burgemeester op te pakken, omdat hij een andere mening heeft: https://www.hln.be/buiten(...)-te-werken~a5d1f374/
- het hooggerechtshof zijn poppetjes van Trump en de senaat wordt actief buitenspel gezet
- kristi: "We are staying here (in Los Angeles) to liberate this city from the socialists and the burdensome leadership that this governor and this mayor have placed on this country and what they have tried to insert into this city." Bekijk deze YouTube-video
- ICE als een soort van razzia leger van trump: https://www.theguardian.c(...)ce-raid-andrea-velez
- journalistiek is in handen van miljardairbuddies van Trump
- Onderwijs wordt enorm uitgehold (na vandaag nog meer), kansarme mensen hebben daardoor geen kans meer op onderwijs.
- regeren vanuit het opleggen van sancties voor burgers en mensen met een andere mening, zelfs als het feiten zijn : https://www.newsweek.com/(...)rating-polls-2064949
- negeren van uitspraken van rechters, “ Meanwhile, the regime continues to attack all the independent institutions in this country that have traditionally served as buffers against tyranny – universities, non-profits, lawyers and law firms, the media, science and researchers, libraries and museums, the civil service and independent agencies – threatening them with extermination or loss of funding if they do not submit to its oversight and demands”: https://www.theguardian.c(...)/trump-next-100-days

And so on and so on, mooi leesvoer: https://www.theguardian.c(...)/trump-next-100-days

Wellicht vind je het allemaal prachtig, maar in een functionerende democratie (wat de vs deels al niet was) hoort dit niet. Door o.a. angst te zaaien neemt hij de stem weg van tegenstanders. Door mensen te bedreigen, op te pakken, rechters te negeren of zelfs publiekelijk aan te pakken wordt de rechtsorde flink ondermijnd. Zo begon poetin ook, net als Erdogan.

Onder andere via project 2025 en zijn conservatieve christelijke, rechtse vrienden: https://www.project-syndi(...)y-ian-buruma-2025-02

En: https://www.murphy.senate(...)-before-its-too-late

En: https://theconversation.c(...)-us-democracy-253139

Nogmaals, je mag het prachtig en leuk vinden, democratisch is het vooralsnog niet. En dus ja, als je trump toejuicht dan is dat onbegrijpelijk. Regeren via angsten en actief tegenstanders opruimen (vooralsnog geweldloos, maar dreigen met oneindige rechtszaken, etc) moet je niet aan willen moedigen.

[ Bericht 1% gewijzigd door inXs op 15-07-2025 16:37:56 ]
pi_218221307
quote:

[..]
Je komt werkelijk ook nergens met goede argumenten ofzo. Iedereen ziet/voelt/beleeft wat Trump doet en wat de gevolgen zijn. Beloftes die hij maakt en vervolgens niet na komt, dreigementen die hij uit en beslissingen die hij neemt waar zowel de VS als de rest van de wereld niks aan hebben.

Je komt op mij een beetje over als iemand die vooral wil laten zien dat hij een afwijkende mening durft te hebben. Dat kan (en zoals je zelf al zei; dat mag op een forum) maar jij weet zelf ook heus wel dat de meeste dingen die bruin zijn en stinken gewoon keutels zijn natuurlijk :)
pi_218221346
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 16:38 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Je komt werkelijk ook nergens met goede argumenten ofzo. Iedereen ziet/voelt/beleeft wat Trump doet en wat de gevolgen zijn. Beloftes die hij maakt en vervolgens niet na komt, dreigementen die hij uit en beslissingen die hij neemt waar zowel de VS als de rest van de wereld niks aan hebben.

Je komt op mij een beetje over als iemand die vooral wil laten zien dat hij een afwijkende mening durft te hebben. Dat kan (en zoals je zelf al zei; dat mag op een forum) maar jij weet zelf ook heus wel dat de meeste dingen die bruin zijn en stinken gewoon keutels zijn natuurlijk :)
Ik heb boven jou getracht om een kleine (kun je nagaan) opsomming te maken dat aantoont dat ‘keutels stinken’. Ik vermoed dat zijn antwoord zoals die van een Trump zullen zijn, ontkennend, projecterend, ‘fake news’ en ‘als het gewoon kan, dan is het toch democratie?’ Of wellicht vindt hij het prima en is het een manier die volgens hem hoort… Totdat je zelf het bokje bent….

Hij moet dit lezen als een begin: https://www.theguardian.c(...)/trump-next-100-days en deze: https://nos.nl/artikel/25(...)eid-brokkelt-snel-af

Bijvoorbeeld:

quote:
Het Witte Huis bepaalt nu wie wel en niet aanwezig mag zijn bij persconferenties. Journalisten van AP worden voorlopig geweerd, omdat het internationaal opererende persbureau Trumps naamswijziging van de Golf van Mexico niet overneemt. En media als The New York Times, CNN en Politico verliezen hun werkruimte in het Pentagon.
En

quote:
"Het tempo is ongekend, zelfs in vergelijking met de meest ondemocratische landen", zegt Nazish. "Als dictators de macht overnemen, verdwijnt de vrije pers stap voor stap. Nu worden in amper een paar weken al heel zware maatregelen genomen
En

quote:
Journalisten zijn bang voor rechtszaken en voor mogelijke hoge kosten, zegt Nazish. Ze vragen zich volgens haar af of ze wel worden geholpen als ze in een juridische strijd verwikkeld raken. "Daarom stellen ze niet de vragen die ze zouden moeten stellen."
En openlijke censuur

quote:
Dat Trumps intimidatie werkt blijkt uit de draai van multimiljardair Jeff Bezos. Als eigenaar van The Washington Post staat hij op de opiniepagina's alleen nog stukken toe die persoonlijke vrijheden en de vrije markt verdedigen. Gezwicht voor de druk van Trump, zei oud-hoofdredacteur Martin Baron tegen Nieuwsuur.
Dit zijn tekenen genoeg lijkt me? En dat al in 1 artikel…

[ Bericht 7% gewijzigd door inXs op 15-07-2025 18:00:09 ]
  dinsdag 15 juli 2025 @ 19:33:11 #55
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218222591
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 16:32 schreef inXs het volgende:

[..]

- dreigementen om iemand stateloos te maken als president, terwijl je in de US geboren bent.
Daar heeft Trump de macht niet eens voor.
quote:

[..]

- actief democraten op te pakken als ze in een staat iets vragen wat je tegenstaat
Ah, bron hiervan?
quote:

[..]

- congresleden actief wegsturen vanwege andere mening: https://www.ad.nl/buitenl(...)nald-trump~a488f7bd/
Als je schreeuwend een speech van de president probeert te onderbreken, kan dit gebeuren. Dat is namelijk ook niet netjes om te doen. Dit heeft dus niets te maken met het hebben van een andere mening, maar met grensoverschrijdend gedrag.
quote:

[..]
- afname persvrijheid: https://nos.nl/artikel/25(...)eid-brokkelt-snel-af
Het meest in het oog springende punt is hier dat de dominantie van gerenommeerde media wordt doorbroken, waarbij ook kleinere, alternatieve media ruimte krijgen in het Witten Huis. Is dat juist niet de persvrijheid vergroten?
quote:

[..]
- actief dreigen een democratische burgemeester op te pakken, omdat hij een andere mening heeft: https://www.hln.be/buiten(...)-te-werken~a5d1f374/
Er staat in deze bron niets over een burgemeester.
quote:

[..]
- het hooggerechtshof zijn poppetjes van Trump en de senaat wordt actief buitenspel gezet
Nee, het Amerikaanse Hooggerechtshof bestaat uit rechters die allemaal de normale procedure hebben doorlopen en nadien beëdigd zijn. Die hebben zelfs al meermaals besloten dat Trump bepaalde dingen niet kon uitvoeren.
quote:

[..]
- kristi: "We are staying here (in Los Angeles) to liberate this city from the socialists and the burdensome leadership that this governor and this mayor have placed on this country and what they have tried to insert into this city."
Hier kan ik niets mee, dit is een persconferentie van een half uur van de minister van Binnenlandse Veiligheid, niet Trump.
quote:

[..]
- ICE als een soort van razzia leger van trump: https://www.theguardian.c(...)ce-raid-andrea-velez
Hier is schijnbaar iemand opgepakt voor geweld tegen een agent van ICE?
quote:
Authorities have not told lawyers what charges Velez faces, but an official with the Department of Homeland Security told media that she was arrested for assaulting an Ice officer. US Immigration and Customs Enforcement did not immediately respond to a request for comment.
quote:

[..]
- journalistiek is in handen van miljardairbuddies van Trump
Dit is gewoon een ongefundeerde claim. Talloze media zijn juist tegen Trump zoals we weten.
quote:

[..]
- Onderwijs wordt enorm uitgehold (na vandaag nog meer), kansarme mensen hebben daardoor geen kans meer op onderwijs.
Wederom een ongefundeerde claim en wat heeft onderwijsbeleid überhaupt te maken met een autocratie?
quote:

[..]
- regeren vanuit het opleggen van sancties voor burgers en mensen met een andere mening, zelfs als het feiten zijn : https://www.newsweek.com/(...)rating-polls-2064949
Dit zijn rare uitspraken ja, helemaal mee eens.
quote:
- negeren van uitspraken van rechters, “ Meanwhile, the regime continues to attack all the independent institutions in this country that have traditionally served as buffers against tyranny – universities, non-profits, lawyers and law firms, the media, science and researchers, libraries and museums, the civil service and independent agencies – threatening them with extermination or loss of funding if they do not submit to its oversight and demands”: https://www.theguardian.c(...)/trump-next-100-days
Dit is een ongefundeerde claim in een op-ed van The Guardian, door een linkse econoom.
quote:

[..]
And so on and so on, mooi leesvoer: https://www.theguardian.c(...)/trump-next-100-days
Weer een opiniestuk van diezelfde econoom.
quote:

[..]
Wellicht vind je het allemaal prachtig, maar in een functionerende democratie (wat de vs deels al niet was) hoort dit niet. Door o.a. angst te zaaien neemt hij de stem weg van tegenstanders. Door mensen te bedreigen, op te pakken, rechters te negeren of zelfs publiekelijk aan te pakken wordt de rechtsorde flink ondermijnd. Zo begon poetin ook, net als Erdogan.
Ah, nu was de VS zelfs al geen functionerende democratie? En waarom niet?
quote:

[..]
Onder andere via project 2025 en zijn conservatieve christelijke, rechtse vrienden: https://www.project-syndi(...)y-ian-buruma-2025-02
En wéér een opiniestuk.
quote:
Dit is een uiteenzetting van een politicus van de Democraten, de oppositie van Trump's partij. Dat zo iemand nog vrij zijn zegje kan doen benadrukt natuurlijk dat er helemaal geen sprake is van een autocratie, wat jouw initiële claim was.
quote:

[..]
Nogmaals, je mag het prachtig en leuk vinden, democratisch is het vooralsnog niet. En dus ja, als je trump toejuicht dan is dat onbegrijpelijk. Regeren via angsten en actief tegenstanders opruimen (vooralsnog geweldloos, maar dreigen met oneindige rechtszaken, etc) moet je niet aan willen moedigen.
Een artikel waarin wordt geclaimd dat Trump een bondgenootschap aangaat met Poetin, dit waar de regering-Trump gisteren nog met sancties heeft gedreigd richting Rusland?
quote:
Het is vooral merkbaar dat jij een grote moeite hebt een verschil te maken tussen meningen en feiten. Als een willekeurige columnist van een linkse krant zoals The Guardian, een mening heeft is dit nog niet de onomstreden waarheid.

En afgaande op jouw bijdrage zou het denk ik goed zijn om wat minder van zulke media te nuttigen. Het lijkt nogal veel angst aan te jagen en dat is nooit goed. Een wat meer gevarieerd mediadieet zal je wereldbeeld ook ten goede komen.

Er is natuurlijk helemaal geen sprake van een autocratie in de VS, wat we wel zien is dat Trump zoals altijd soms maffe dingen zegt, dit olie op het vuur is bij politieke tegenstanders en dienst adepten en dat omdat men het niet kan accepteren dat er nu iemand het voor zeggen heeft waar men het niet mee eens is, wordt die frustratie geuit in allerlei claims over het systeem:

'De democratie werkt niet meer'
'De democratie staat op het spel'
'*Insert politieke tegenstander ..* is een fascist'
'*Insert politieke tegenstander ..* is een autocraat'
'Er is geen persvrijheid meer'

Enzovoort ..

Dit zagen we ook (zij het in mindere mate) na de overwinning van Wilders en het kabinet van de afgelopen 1,5 jaar. Dit zien we in andere landen ook als er conservatieve en rechtse partijen of politici winnen. Helaas is dit hoe een deel aan de progressieve en linker kant van het spectrum met een verlies van verkiezingen of beleid waar men het niet mee eens is, omgaan.

Maar met de realiteit heeft dit verder niets te maken, Amerika is nog altijd een bloeiende democratie en zo ook Nederland.
pi_218222830
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 19:33 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Daar heeft Trump de macht niet eens voor.
[..]
Ah, bron hiervan?
[..]
Als je schreeuwend een speech van de president probeert te onderbreken, kan dit gebeuren. Dat is namelijk ook niet netjes om te doen. Dit heeft dus niets te maken met het hebben van een andere mening, maar met grensoverschrijdend gedrag.
[..]
Het meest in het oog springende punt is hier dat de dominantie van gerenommeerde media wordt doorbroken, waarbij ook kleinere, alternatieve media ruimte krijgen in het Witten Huis. Is dat juist niet de persvrijheid vergroten?
[..]
Er staat in deze bron niets over een burgemeester.
[..]
Nee, het Amerikaanse Hooggerechtshof bestaat uit rechters die allemaal de normale procedure hebben doorlopen en nadien beëdigd zijn. Die hebben zelfs al meermaals besloten dat Trump bepaalde dingen niet kon uitvoeren.
[..]
Hier kan ik niets mee, dit is een persconferentie van een half uur van de minister van Binnenlandse Veiligheid, niet Trump.
[..]
Hier is schijnbaar iemand opgepakt voor geweld tegen een agent van ICE?
[..]
[..]
Dit is gewoon een ongefundeerde claim. Talloze media zijn juist tegen Trump zoals we weten.
[..]
Wederom een ongefundeerde claim en wat heeft onderwijsbeleid überhaupt te maken met een autocratie?
[..]
Dit zijn rare uitspraken ja, helemaal mee eens.
[..]
Dit is een ongefundeerde claim in een op-ed van The Guardian, door een linkse econoom.
[..]
Weer een opiniestuk van diezelfde econoom.
[..]
Ah, nu was de VS zelfs al geen functionerende democratie? En waarom niet?
[..]
En wéér een opiniestuk.
[..]
Dit is een uiteenzetting van een politicus van de Democraten, de oppositie van Trump's partij. Dat zo iemand nog vrij zijn zegje kan doen benadrukt natuurlijk dat er helemaal geen sprake is van een autocratie, wat jouw initiële claim was.
[..]
Een artikel waarin wordt geclaimd dat Trump een bondgenootschap aangaat met Poetin, dit waar de regering-Trump gisteren nog met sancties heeft gedreigd richting Rusland?
[..]
Het is vooral merkbaar dat jij een grote moeite hebt een verschil te maken tussen meningen en feiten. Als een willekeurige columnist van een linkse krant zoals The Guardian, een mening heeft is dit nog niet de onomstreden waarheid.

En afgaande op jouw bijdrage zou het denk ik goed zijn om wat minder van zulke media te nuttigen. Het lijkt nogal veel angst aan te jagen en dat is nooit goed. Een wat meer gevarieerd mediadieet zal je wereldbeeld ook ten goede komen.

Er is natuurlijk helemaal geen sprake van een autocratie in de VS, wat we wel zien is dat Trump zoals altijd soms maffe dingen zegt, dit olie op het vuur is bij politieke tegenstanders en dienst adepten en dat omdat men het niet kan accepteren dat er nu iemand het voor zeggen heeft waar men het niet mee eens is, wordt die frustratie geuit in allerlei claims over het systeem:

'De democratie werkt niet meer'
'De democratie staat op het spel'
'*Insert politieke tegenstander ..* is een fascist'
'*Insert politieke tegenstander ..* is een autocraat'
'Er is geen persvrijheid meer'

Enzovoort ..

Dit zagen we ook (zij het in mindere mate) na de overwinning van Wilders en het kabinet van de afgelopen 1,5 jaar. Dit zien we in andere landen ook als er conservatieve en rechtse partijen of politici winnen. Helaas is dit hoe een deel aan de progressieve en linker kant van het spectrum met een verlies van verkiezingen of beleid waar men het niet mee eens is, omgaan.

Maar met de realiteit heeft dit verder niets te maken, Amerika is nog altijd een bloeiende democratie en zo ook Nederland.
Edit: normaal NL:

Ik kwam dit artikel tegen: https://www.bnnvara.nl/jo(...)-door-trumps-gestapo. En om gelijk iets recht te zetten: ik ben geen ‘linkse activist’, zoals je lijkt te suggereren. Dat beeld klopt simpelweg niet. Je projecteert flink. Vergeet je ook niet de aanval op het Capitool? Of Trump die blijft volhouden dat de verkiezingen van hem zijn gestolen? Het zijn opvallend vaak rechtse politici die hard schreeuwen zodra ze een nederlaag moeten slikken.

Je kunt het met bepaalde standpunten eens zijn, maar het verdedigen van Trumps werkwijze is echt naïef. Het is alsof je bewust weigert te zien wat er daadwerkelijk gebeurt. Zelf zie ik mezelf eerder als centrumrechts. Juist daarom erger ik me aan figuren als Wilders, die tegen zijn eigen asielwet stemt of het EU-migratiepact afwijst, terwijl hij er inhoudelijk baat bij zou hebben. Dat is puur populisme: schreeuwen wat goed scoort, zonder inhoudelijke consistentie.

Overigens lees ik allerlei bronnen, van rechtse tot linkse media. Jij lijkt daar wat selectiever in te zijn. Je komt vrij conservatief over. Alleen al de innige band tussen Trump en conservatief-christelijke groepen als de evangelicals zou voor enige terughoudendheid mogen zorgen. Het samengaan van religie en politiek op die schaal is ronduit zorgwekkend.

Je beschuldigt mij ervan dat ik feiten zou negeren, maar daar is geen sprake van. Het probleem is juist dat er veel feiten zijn die jij negeert. Wie bijvoorbeeld ziet hoe de machtsopbouw onder Trump zich ontwikkelde, en de vergelijking durft te maken met Rusland of Turkije, ziet een patroon. Dat is geen hysterische vergelijking, maar een serieuze waarschuwing gebaseerd op concrete gebeurtenissen.

Onderwijs speelt een sleutelrol in een democratie. Een autocratie is juist gebaat bij slecht of ontoegankelijk onderwijs. Dat maakt het makkelijker om kritiek te framen als ‘meningen’ en wetenschap als iets subjectiefs weg te zetten. Dat is geen toeval. Wie het onderwijs ondermijnt, tast de basis van de rechtsstaat aan. En precies dat houdt de bestaande machtsstructuur in stand.

In de VS zie je hoe politiek benoemde rechters in het Hooggerechtshof uitspraken doen die opvallend goed uitkomen voor Trump en zijn agenda. Benoemingen zijn officieel wettelijk geregeld, maar in de praktijk zijn ze puur politiek gekleurd. Dat het Hof grotendeels uit Republikeinse conservatieven bestaat, is geen toeval, en ook niet gezond. Zie bijvoorbeeld deze uitspraak: https://nos.nl/artikel/25(...)op-decreet-van-trump.

Als je democratische systemen vergelijkt, zijn landen als Nederland, Zweden, Noorwegen en Denemarken veel gezonder en beter gebalanceerd dan de VS. Geen tweepartijenstelsel dat alles verstikt. Geen president die zijn tegenstanders openlijk bedreigt. Denemarken is wat dat betreft een goed voorbeeld: streng op migratie, maar sociaal en economisch rechtvaardig. Geen Trump voor nodig.

Het lijkt erop dat jouw sympathie vooral wordt aangewakkerd door migratie, religie en misschien cultuur. Dat is begrijpelijk, maar kom dan met argumenten. Noem me één land waar het beleid van Trump of Wilders heeft geleid tot een stabiele, welvarende en eerlijke samenleving. Die voorbeelden zijn er niet. Je blijft hangen in ideeën, maar de praktijk wijst keer op keer het tegendeel uit.

Je beweert dat ‘links’ het systeem aanvalt, maar kijk eens goed naar de feiten. Het is juist Trump die structureel het vertrouwen in verkiezingen ondermijnt, die zijn tegenstanders ‘vijanden van binnenuit’ noemt en openlijk dreigt met vervolging van critici. Dat is geen stevige retoriek meer, dat is ronduit gevaarlijk.

Kijk zelf maar:
https://www.latimes.com/p(...)-of-american-history
https://www.nbcnews.com/news/amp/rcna175198
https://decorrespondent.n(...)is-al-langer-tanende
https://historiek.net/amerikaanse-democratie-onder-druk/173275/
https://www.businessinsid(...)tie-scenario-trump/#

Je stelt dat ik ongefundeerde claims maak, maar ik baseer mijn opmerkingen juist op feiten, trends en onderbouwde analyses. Soms heb ik niet direct een bron bij de hand, maar dat maakt de inhoud niet minder valide. De ironie is dat jij zelf veel stelt zonder onderbouwing, maar dat vervolgens mij verwijt.

Als je werkelijk gelooft dat Trump de democratie gaat redden, dan zie je niet wat er op het spel staat. Dan ruil je vrijheid en gelijkwaardigheid in voor illusies van controle. De VS is het rijkste land met de diepste armoede, zonder goed zorgsysteem, zonder sociaal vangnet, en met een tanende rechtsstaat. Dat als voorbeeld nemen is geen visie, maar verdwaling

Tot slot, een mooie bron, onafhankelijk, met data en vanuit de wetenschap:

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)o-af-naar-autocratie

Dit laatste is zeker geen opiniestuk (maar wellicht tracht jij dat zo te framen), maar duidt het probleem en trekt vergelijkingen met andere landen die eindigen in een autocratie. Ook dit soort stukken negeren of zelfs bagatelliseren is je kop in het zand steken. Heeft niets met rechts en/of links te maken overigens. Maar kom maar met argumenten en bronnen die dit stuk weerleggen.

Edit 2: in hoeverre is jouw betoog dan geen opinie? Maar dan zonder enige bron

[ Bericht 5% gewijzigd door inXs op 15-07-2025 21:36:10 ]
pi_218223021
Op welk punt wordt het precies legaal om het 2nd amendment te gebruiken om Trump een kogel door z'n kop te knallen? Die wet is er specifiek voor bedoeld om onderdrukking van de regering te voorkomen. Ofwel, het is bedoeld om te zorgen dat burgers ten alle tijde een corrupte of foute regering omver kunnen werpen, desnoods met geweld. Hoe ver moet een dictator in spe gaan voor je met de wapens de straat op kunt gaan en daar niet voor vervolgd wordt?
No amount of money ever bought a second of time.
pi_218223520
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 20:26 schreef TigerXtrm het volgende:
Op welk punt wordt het precies legaal om het 2nd amendment te gebruiken om Trump een kogel door z'n kop te knallen? Die wet is er specifiek voor bedoeld om onderdrukking van de regering te voorkomen. Ofwel, het is bedoeld om te zorgen dat burgers ten alle tijde een corrupte of foute regering omver kunnen werpen, desnoods met geweld. Hoe ver moet een dictator in spe gaan voor je met de wapens de straat op kunt gaan en daar niet voor vervolgd wordt?
Meerdere redenen. Een deel vindt dat alle illegalen hun banen innemen en nemen de rest op de koop toe. Een deel is conservatief christelijk en voor een groot deel is het angst. Baanzekerheid en rechtszekerheid is daar lager dan hier. Als je ‘baas’ je op tv ziet dan kan je zomaar je baan kwijt zijn. Weg huis, weg… etc. Komt ook nog bij kijken dat het zomaar kan dat Trump gaat schreeuwen tegen (of een ander), over ‘staatsburgerschap afpakken’ of ‘je baan afpakken’.
pi_218225065
Rutte bij Fox Nieuws: Trump is de absolute eindbaas der eindbazen. En gelijk heeft hij. Iedereen begint het eindelijk te snappen. Die domme clown Trump lacht ALTIJD het laatst. Wat.Een.Held.

Blijf hem hier toch lekker dom noemen!! Hij woont huurvrij in jullie hoofd en ondertussen domineert hij de HELE wereld.

Bekijk deze YouTube-video
pi_218225120
Als de termijn van Trump voorbij zal zijn dan zal hij en zijn familie in grote problemen komen.in de VS voor alles wat hij nu de Amerikanen aan het aandoen is.
pi_218225189
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 04:48 schreef Eagles89 het volgende:
Rutte bij Fox Nieuws: Trump is de absolute eindbaas der eindbazen. En gelijk heeft hij. Iedereen begint het eindelijk te snappen. Die domme clown Trump lacht ALTIJD het laatst. Wat.Een.Held.

Blijf hem hier toch lekker dom noemen!! Hij woont huurvrij in jullie hoofd en ondertussen domineert hij de HELE wereld.

Rutte bedrijft politiek, die snap wel hoe je een narcist en zielige vent als Trump blij moet krijgen. Beetje kriebelen, beetje slijmen. Die heeft 1 doel, de navo bij elkaar houden - in ieder geval tot europa op niveau is - en dat lukt vooralsnog nog.

Wat is jouw belang bij een trump? Wat doet hij zo goed in jouw ogen wat jij ook graag wilt zien? Besef je wel dat wanneer dit in Nl zou zijn en je zou behoefte hebben aan zorg, een operatie, kinderen met onderwijs, net even je baan kwijtraken, niet meer dan 40uur willen werken, geen miljardair zou zijn, etc je op termijn de lul zou zijn. Je pensioen kan je ook wel vergeten…

En in hoeverre vind jij de openlijke corruptie zo prima? Het verkopen van trump towers en golf resorts om gunsten te verlenen als president van de VS?

Aanvullende vraag: wat is het redden van de westerse beschaving? (Corruptie mag daarin gewoon? Mensen bijstaan bij rampen zoals in texas hoort daar niet bij?). Het feit dat trump vooralsnog zo lomp kan hakken is dat het systeem niet klopt. Een dictator is leuk, wat nou als er iemand aan de macht komt die niet de dingen doet waar jij voor staat? De capitoolbestorming vond je ook best?

O ja: vooralsnog heeft hij ook binnen de dag de oorlog van ruslan/oekraine niet opgelost ;)

[ Bericht 4% gewijzigd door inXs op 16-07-2025 07:48:19 ]
  woensdag 16 juli 2025 @ 08:26:07 #62
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_218225727
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 11:21 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
https://edition.cnn.com/2(...)donnell-donald-trump

TLDR: Trump dreigt nu bij ruzies om staatsburgerschap af te pakken van mensen die geboren in Amerika zijn. Vrijheid van meningsuiting staat zwaar onder druk in de VS.

Alles om de aandacht af te leiden van ene Doe 174 en zijn connecties met 's werelds meest bekende pedo netwerk.
maakt de Trumpfan allemaal niet uit, die blijven fan.
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_218228391
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juli 2025 06:56 schreef inXs het volgende:

[..]
Rutte bedrijft politiek, die snap wel hoe je een narcist en zielige vent als Trump blij moet krijgen. Beetje kriebelen, beetje slijmen. Die heeft 1 doel, de navo bij elkaar houden - in ieder geval tot europa op niveau is - en dat lukt vooralsnog nog.

Wat is jouw belang bij een trump? Wat doet hij zo goed in jouw ogen wat jij ook graag wilt zien? Besef je wel dat wanneer dit in Nl zou zijn en je zou behoefte hebben aan zorg, een operatie, kinderen met onderwijs, net even je baan kwijtraken, niet meer dan 40uur willen werken, geen miljardair zou zijn, etc je op termijn de lul zou zijn. Je pensioen kan je ook wel vergeten…

En in hoeverre vind jij de openlijke corruptie zo prima? Het verkopen van trump towers en golf resorts om gunsten te verlenen als president van de VS?

Aanvullende vraag: wat is het redden van de westerse beschaving? (Corruptie mag daarin gewoon? Mensen bijstaan bij rampen zoals in texas hoort daar niet bij?). Het feit dat trump vooralsnog zo lomp kan hakken is dat het systeem niet klopt. Een dictator is leuk, wat nou als er iemand aan de macht komt die niet de dingen doet waar jij voor staat? De capitoolbestorming vond je ook best?

O ja: vooralsnog heeft hij ook binnen de dag de oorlog van ruslan/oekraine niet opgelost ;)
Ik lees dat je al een zeer goed geindoctrineerd schaapje van de linkse massa media bent geworden lol. Ze zullen trots op je zijn. Bijna alles wat je noemt komt rechtstreeks af van de anti Trump media, en ik moet er wel een beetje om lachen. “Alleen als miljardair wordt je ontzien” hahaha. en “als je kinderen naar het onderwijs wilt sturen” en “als je zorg nodig hebt”. Er zijn 330 miljoen Amerikanen en ongeveer 500(?) miljardairs? Laten het er 1000 zijn. De 329,9999 miljoen andere Amerikanen krijgen vanaf nu idd geen zorg en kinderen geen onderwijs meer LOL.

Trump is de grootste zegen voor de westerse beschaving sinds de jaren 50. Hij is nog van de oude generatie niet lullen maar poetsen, en het perfecte anti gif voor de ultra slappe generaties van de laatste decennia. Als we zo iemand in Nederland hadden gehad zou het land nog gered kunnen worden, nu weet ik zeker dat Nederland er niet meer zonder hele grote ellende in de toekomst uit gaat komen.
  woensdag 16 juli 2025 @ 13:44:46 #64
319979 Fok-it
All is well
pi_218228437
Er moet toch wel een punt komen dat de ouders van Eagles voor een gedwongen opname kiezen zou je zeggen.
pi_218228593
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 13:44 schreef Fok-it het volgende:
Er moet toch wel een punt komen dat de ouders van Eagles voor een gedwongen opname kiezen zou je zeggen.
Postnatale abortie lijkt mij beter O-)
A murky, forgotten land.
pi_218228606
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juli 2025 13:39 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Ik lees dat je al een zeer goed geindoctrineerd schaapje van de linkse massa media bent geworden lol. Ze zullen trots op je zijn. Bijna alles wat je noemt komt rechtstreeks af van de anti Trump media, en ik moet er wel een beetje om lachen. “Alleen als miljardair wordt je ontzien” hahaha. en “als je kinderen naar het onderwijs wilt sturen” en “als je zorg nodig hebt”. Er zijn 330 miljoen Amerikanen en ongeveer 500(?) miljardairs? Laten het er 1000 zijn. De 329,9999 miljoen andere Amerikanen krijgen vanaf nu idd geen zorg en kinderen geen onderwijs meer LOL.

Trump is de grootste zegen voor de westerse beschaving sinds de jaren 50. Hij is nog van de oude generatie niet lullen maar poetsen, en het perfecte anti gif voor de ultra slappe generaties van de laatste decennia. Als we zo iemand in Nederland hadden gehad zou het land nog gered kunnen worden, nu weet ik zeker dat Nederland er niet meer zonder hele grote ellende in de toekomst uit gaat komen.
Mooie vorm van projectie, zeker gezien het feit dat je zelf vooral je argumenten lijkt te ontlenen aan een Trumpiaanse filterbubbel en ook nog behoorlijk eenzijdig. Mijn informatie heeft een veel bredere basis, waarin ik ook nog afwegingen maak en nuances aanbreng.

Als je durft te beweren dat de Amerikaanse zorg ‘goed’ is, terwijl miljoenen mensen geen toegang hebben tot betaalbare medische hulp, dan moet er echt iets mis zijn met je realiteitszin. De federale overheidsvoorziening Medicaid, waar ruim 80 miljoen Amerikanen afhankelijk van zijn, staat onder druk. Onder Trump zijn pogingen gedaan om dekking af te bouwen, en met het terugdraaien van de Affordable Care Act en het uitbreiden van ‘werkverplichtingen’ is die toegang verder beperkt. Zie o.a. The Hill (conservatief-liberaal georiënteerd) over de invoering van striktere regels onder Trump, en Forbes, dat aangeeft dat miljoenen mensen sinds 2020 hun dekking dreigden te verliezen. Als je dit Nl toewenst dan snap je er niets van.

Qua armoedeniveau staan de VS zeer laag (slecht). Volgens cijfers van World Population Review ligt het armoedepercentage in de VS op 17,8 procent. In Nederland is dat ongeveer 6,2 procent. De conclusie is onvermijdelijk: de kloof tussen arm en rijk in de VS is gigantisch, en er is nauwelijks een effectief sociaal vangnet. Mensen hebben massale schulden en hebben soms 3-4 banen nodig en hebben naast de hypotheek hoge schulden.

Toegang tot onderwijs wordt eveneens slechter. Dat is geen mening, maar het gevolg van politieke besluiten, waaronder de recente uitspraak van het Amerikaanse Hooggerechtshof die Trump en zijn bondgenoten de ruimte geeft om het Department of Education grotendeels af te breken. Volgens Business Insider betekent dit onder meer het schrappen van duizenden ambtenaren, het inperken van federale subsidies voor kansarme leerlingen en het ontmantelen van landelijke toezichtsorganen op burgerrechten in het onderwijs. Zelfs de doorgaans gematigde Wall Street Journal stelt dat het beleid tot een structurele afbraak van het publieke onderwijssysteem leidt, en dat de ongelijkheid daarmee verder toeneemt.

Je gedraagt je alsof deze feiten er niet toe doen. Alsof het om meningen gaat. Terwijl ik je hierboven feitelijk heb laten zien waar het beleid van Trump toe leidt: een terugtrekkende overheid, verminderde toegang tot zorg en onderwijs, en een toename van economische en sociale ongelijkheid. En dat is geen links frame – die analyses komen ook van bronnen als The Atlantic, Forbes, WSJ, Politico en Brookings.

In plaats van inhoudelijke weerlegging kom je met lege kreten en oneliners, en leg je me woorden in de mond die ik niet heb uitgesproken. Ik heb nergens gezegd dat niemand meer onderwijs of zorg krijgt. Ik zeg, onderbouwd, dat de toegang daartoe hard afneemt – met name voor mensen zonder middelen. En dat is exact wat in de data en analyses uit mijn eerdere bronnen staat. Het negeren van die feiten is jouw keuze, maar dat maakt ze niet minder waar.

Trump zelf is geen voorbeeld van kracht of visie. Hij is geboren in rijkdom, heeft via zijn familie miljoenen meegekregen, en desondanks meerdere faillissementen op zijn naam. Volgens Forbes was zijn vermogen in 2021 lager dan het jaren ervoor was, ondanks gunstige marktomstandigheden. Zijn reputatie als ‘zakenman’ is een zorgvuldig geconstrueerde façade, waarbij schulden, mismanagement en juridische trucs het fundament vormen. Hij is allesbehalve het bewijs dat je in de VS met hard werken alles kunt bereiken. Integendeel: hij is het bewijs dat je met veel geld en weinig integriteit heel ver kunt komen – zolang niemand je verantwoordelijk houdt.

Dan de vraag: waarvan moeten we eigenlijk gered worden? En wat doet Trump daar dan concreet aan, behalve met de vinger wijzen, de instellingen aanvallen, en zijn eigen falen verkopen als ‘strijd tegen het systeem’? Welke concrete maatregel heeft hij genomen die aantoonbaar de democratie versterkt, de zorg toegankelijker heeft gemaakt, of het onderwijs verbeterd heeft? En welke ‘slappe generatie’ bedoel je eigenlijk? Wie is er precies geïndoctrineerd – en door wie? Ik geef onderbouwde voorbeelden, jij komt met retoriek.

Als ik er volgens jou zo naast zit, laat dan zien waar. Maar kom met feiten, niet met loze zinnen. Tot nu toe geef ik bronnen, uit uiteenlopende hoeken, die bevestigen dat de koers die jij lijkt te verdedigen niet leidt tot een gezondere samenleving. Jij geeft vooral je mening, en dat is je goed recht, maar je doet het alsof het feiten zijn. En precies daar wringt het.

En vast een duimpje voor mij, dit zonder linkse en ideologische en geïndoctrineerde bronnen, nu jij nog…
pi_218229889
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juli 2025 14:01 schreef inXs het volgende:

[..]
Mooie vorm van projectie, zeker gezien het feit dat je zelf vooral je argumenten lijkt te ontlenen aan een Trumpiaanse filterbubbel en ook nog behoorlijk eenzijdig. Mijn informatie heeft een veel bredere basis, waarin ik ook nog afwegingen maak en nuances aanbreng.

Als je durft te beweren dat de Amerikaanse zorg ‘goed’ is, terwijl miljoenen mensen geen toegang hebben tot betaalbare medische hulp, dan moet er echt iets mis zijn met je realiteitszin. De federale overheidsvoorziening Medicaid, waar ruim 80 miljoen Amerikanen afhankelijk van zijn, staat onder druk. Onder Trump zijn pogingen gedaan om dekking af te bouwen, en met het terugdraaien van de Affordable Care Act en het uitbreiden van ‘werkverplichtingen’ is die toegang verder beperkt. Zie o.a. The Hill (conservatief-liberaal georiënteerd) over de invoering van striktere regels onder Trump, en Forbes, dat aangeeft dat miljoenen mensen sinds 2020 hun dekking dreigden te verliezen. Als je dit Nl toewenst dan snap je er niets van.

Qua armoedeniveau staan de VS zeer laag (slecht). Volgens cijfers van World Population Review ligt het armoedepercentage in de VS op 17,8 procent. In Nederland is dat ongeveer 6,2 procent. De conclusie is onvermijdelijk: de kloof tussen arm en rijk in de VS is gigantisch, en er is nauwelijks een effectief sociaal vangnet. Mensen hebben massale schulden en hebben soms 3-4 banen nodig en hebben naast de hypotheek hoge schulden.

Toegang tot onderwijs wordt eveneens slechter. Dat is geen mening, maar het gevolg van politieke besluiten, waaronder de recente uitspraak van het Amerikaanse Hooggerechtshof die Trump en zijn bondgenoten de ruimte geeft om het Department of Education grotendeels af te breken. Volgens Business Insider betekent dit onder meer het schrappen van duizenden ambtenaren, het inperken van federale subsidies voor kansarme leerlingen en het ontmantelen van landelijke toezichtsorganen op burgerrechten in het onderwijs. Zelfs de doorgaans gematigde Wall Street Journal stelt dat het beleid tot een structurele afbraak van het publieke onderwijssysteem leidt, en dat de ongelijkheid daarmee verder toeneemt.

Je gedraagt je alsof deze feiten er niet toe doen. Alsof het om meningen gaat. Terwijl ik je hierboven feitelijk heb laten zien waar het beleid van Trump toe leidt: een terugtrekkende overheid, verminderde toegang tot zorg en onderwijs, en een toename van economische en sociale ongelijkheid. En dat is geen links frame – die analyses komen ook van bronnen als The Atlantic, Forbes, WSJ, Politico en Brookings.

In plaats van inhoudelijke weerlegging kom je met lege kreten en oneliners, en leg je me woorden in de mond die ik niet heb uitgesproken. Ik heb nergens gezegd dat niemand meer onderwijs of zorg krijgt. Ik zeg, onderbouwd, dat de toegang daartoe hard afneemt – met name voor mensen zonder middelen. En dat is exact wat in de data en analyses uit mijn eerdere bronnen staat. Het negeren van die feiten is jouw keuze, maar dat maakt ze niet minder waar.

Trump zelf is geen voorbeeld van kracht of visie. Hij is geboren in rijkdom, heeft via zijn familie miljoenen meegekregen, en desondanks meerdere faillissementen op zijn naam. Volgens Forbes was zijn vermogen in 2021 lager dan het jaren ervoor was, ondanks gunstige marktomstandigheden. Zijn reputatie als ‘zakenman’ is een zorgvuldig geconstrueerde façade, waarbij schulden, mismanagement en juridische trucs het fundament vormen. Hij is allesbehalve het bewijs dat je in de VS met hard werken alles kunt bereiken. Integendeel: hij is het bewijs dat je met veel geld en weinig integriteit heel ver kunt komen – zolang niemand je verantwoordelijk houdt.

Dan de vraag: waarvan moeten we eigenlijk gered worden? En wat doet Trump daar dan concreet aan, behalve met de vinger wijzen, de instellingen aanvallen, en zijn eigen falen verkopen als ‘strijd tegen het systeem’? Welke concrete maatregel heeft hij genomen die aantoonbaar de democratie versterkt, de zorg toegankelijker heeft gemaakt, of het onderwijs verbeterd heeft? En welke ‘slappe generatie’ bedoel je eigenlijk? Wie is er precies geïndoctrineerd – en door wie? Ik geef onderbouwde voorbeelden, jij komt met retoriek.

Als ik er volgens jou zo naast zit, laat dan zien waar. Maar kom met feiten, niet met loze zinnen. Tot nu toe geef ik bronnen, uit uiteenlopende hoeken, die bevestigen dat de koers die jij lijkt te verdedigen niet leidt tot een gezondere samenleving. Jij geeft vooral je mening, en dat is je goed recht, maar je doet het alsof het feiten zijn. En precies daar wringt het.

En vast een duimpje voor mij, dit zonder linkse en ideologische en geïndoctrineerde bronnen, nu jij nog…
Wat heeft het voor zin om er uitgebreid op in te gaan. Ik heb inmiddels ervaring met mensen zoals jij. Jarenlang geindoctrineerd door de linkse anti Trump massa media. Die mensen die nog steeds geloven dat Trump zei dat je chloor moest injecteren tegen Corona, en de mensen die geloven dat Trump zei dat rechts extremistische racisten “hele fijne mensen zijn”. En oneindig veel meer hoaxen. Allemaal zorgvuldig geknipt en geplakt in de media, en als een heerlijke lekkere maaltijd voorgeschoteld aan het schaapjes volk. Die vervolgens massaal bij de koffie automaat tegen elkaar konden vertellen wat die debiele Trump nu weer allemaal had gezegd en gedaan. Ik heb de opkomst van Trump vanaf 2015 heel intensief gevolgd en heel erg veel gezien, en als ik dan alles vervolgens een dag later in de Nederlandse en buitenlandse media kartel las, was het zo ongelofelijk verdraaid en geknipt en geframed dat ik sindsdien alles met een enorme korrel zout neem uit de standaard media. Ik volg het nauwelijks nog na al die jaren van propaganda, ik heb het opgegeven. Dus als ik dan jou argumenten lees moet ik wel lachen, het is namelijk klassiek de mening/argumenten precies uit het boekje van de grote media kanalen. Die ik dus bewust niet of nauwelijks nog volg na al het geframe en na alle leugens.

Ik neem het je verder ook niet kwalijk, je zal best het hart op de juiste plek hebben, maar je hebt je zoveel jaren in goed vertrouwen laten informeren door een zeer select groepje redacties met veel te veel macht, dat je gewoon niet meer weet hoe het écht zit. Mijn lieve ouders zijn precies hetzelfde. Elke dag trouw om 20:00 uur naar het journaal kijken. En de volgende ochtend trouw de Volkskrant, Trouw en NRC lezen vanuit hun bejaarde chique autochtone wijkje ver weg van alle multikul problemen, maar nu die problemen dichterbij komen zijn ze als een konijn die kijkt in de koplampen van een 140 km/uur op hun af rijdende auto. Elke vier jaar stemmen ze CDA of ChristenUnie, en hebben geen idee op welke ellende Nederland afdondert. Ik neem het ze niet kwalijk. Maar ik zag vanaf jongs af aan wel het gevaar en heb vanaf jongs af aan al maatregelen genomen dat ik als persoon met het inzicht die het ziet gebeuren, dat ik in elk geval niet óók het slachtoffer zal worden. Want dat zou wel het allerergste zijn. Zelf slachtoffer worden van iets waar je 25 jaar voor hebt gewaarschuwd.
pi_218230254
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juli 2025 16:06 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Wat heeft het voor zin om er uitgebreid op in te gaan. Ik heb inmiddels ervaring met mensen zoals jij. Jarenlang geindoctrineerd door de linkse anti Trump massa media. Die mensen die nog steeds geloven dat Trump zei dat je chloor moest injecteren tegen Corona, en de mensen die geloven dat Trump zei dat rechts extremistische racisten “hele fijne mensen zijn”. En oneindig veel meer hoaxen. Allemaal zorgvuldig geknipt en geplakt in de media, en als een heerlijke lekkere maaltijd voorgeschoteld aan het schaapjes volk. Die vervolgens massaal bij de koffie automaat tegen elkaar konden vertellen wat die debiele Trump nu weer allemaal had gezegd en gedaan. Ik heb de opkomst van Trump vanaf 2015 heel intensief gevolgd en heel erg veel gezien, en als ik dan alles vervolgens een dag later in de Nederlandse en buitenlandse media kartel las, was het zo ongelofelijk verdraaid en geknipt en geframed dat ik sindsdien alles met een enorme korrel zout neem uit de standaard media. Ik volg het nauwelijks nog na al die jaren van propaganda, ik heb het opgegeven. Dus als ik dan jou argumenten lees moet ik wel lachen, het is namelijk klassiek de mening/argumenten precies uit het boekje van de grote media kanalen. Die ik dus bewust niet of nauwelijks nog volg na al het geframe en na alle leugens.

Ik neem het je verder ook niet kwalijk, je zal best het hart op de juiste plek hebben, maar je hebt je zoveel jaren in goed vertrouwen laten informeren door een zeer select groepje redacties met veel te veel macht, dat je gewoon niet meer weet hoe het écht zit. Mijn lieve ouders zijn precies hetzelfde. Elke dag trouw om 20:00 uur naar het journaal kijken. En de volgende ochtend trouw de Volkskrant, Trouw en NRC lezen vanuit hun bejaarde chique autochtone wijkje ver weg van alle multikul problemen, maar nu die problemen dichterbij komen zijn ze als een konijn die kijkt in de koplampen van een 140 km/uur op hun af rijdende auto. Elke vier jaar stemmen ze CDA of ChristenUnie, en hebben geen idee op welke ellende Nederland afdondert. Ik neem het ze niet kwalijk. Maar ik zag vanaf jongs af aan wel het gevaar en heb vanaf jongs af aan al maatregelen genomen dat ik als persoon met het inzicht die het ziet gebeuren, dat ik in elk geval niet óók het slachtoffer zal worden. Want dat zou wel het allerergste zijn. Zelf slachtoffer worden van iets waar je 25 jaar voor hebt gewaarschuwd.
Is dit alles waar je mee komt?

Dus dit filmpje is nep?
Je hoort hem hier gewoon zeggen dat injecteren van desinfectiemiddel misschien onderzocht kan worden. Dat is geen knip- en plakwerk, geen uit z’n verband gerukt citaat, maar een letterlijke uitspraak van Trump tijdens een officiële persconferentie. Hij probeerde het daarna af te doen als sarcasme, maar dat doet niets af aan wat er live werd uitgesproken en breed is uitgezonden. Ook Reuters en BBC hebben hierover gerapporteerd, en de transcripties bevestigen zijn woorden. Er is dus geen sprake van manipulatie.

En dan zijn grote vriend Robert F. Kennedy Jr., die al jarenlang chloordioxide (MMS) promoot als oplossing tegen van alles, inclusief autisme en COVID. Niet alleen gevaarlijk, maar ook ronduit misdadig. De Amerikaanse FDA heeft hier herhaaldelijk waarschuwingen voor uitgegeven. Wired, een tech-centrisch medium zonder linkse agenda, beschreef uitgebreid hoe Kennedy deze theorieën verspreidt, ondanks duidelijke wetenschap die het tegendeel aantoont: https://www.wired.com/sto(...)ism-rfk-fda-warning/ maar…. Nep begrijp ik? Waaruit blijkt dat? Alle verifieerbare onderzoeken zijn dus volgens jou niet verifieerbaar en allemaal massaal gemanipuleerd? En ik als dom schaap trap daar met open ogen in? Maar gelukkig zie jij de waarheid? En wordt dit aangetoond via allerlei mysterieuze bronnen die ook verifieerbaar zijn? Dan houdt het wel een beetje op natuurlijk….

Het zijn allemaal letterlijke beelden, volledige video’s, en publieke documenten. En dan durf jij te suggereren dat dit alles fake is, of propaganda? Omdat het je niet uitkomt? Alsof mensen dom zijn omdat ze deze uitspraken serieus nemen en daar conclusies uit trekken? Dat is echt veel te simpel en staat elke constructieve discussie in de weg. Dan ook nog het rare trekje om alle bronnen die je niet aanstaan (volgens mij lees je ze niet eens) ‘links’ te noemen, terwijl die uitspraak van je al een leugen is. Toon dan maar eens een dat alle data nep is en waar dat uit blijkt. En wat dan de echte data is. Is de armoede in de VS bijvoorbeeld vele malen kleiner dan deze cijfers suggereren? En waar blijkt dat dan uit?

Daarbij beschuldig je mij van indoctrinatie door “anti-Trump media”, alsof dat een argument is. Maar ik hoef geen enkele mediabron te volgen om te zien dat Trump een narcistische, onbetrouwbare figuur is die rijk is geboren, failliet is gegaan met meerdere projecten, en voortdurend juridische dreigementen inzet tegen critici en concurrenten. Dat is geen gerucht, dat is openbare informatie, gedocumenteerd in rechtbankverslagen en commerciële dossiers. Forbes, zeker geen linkse bron, heeft uitgebreid geschreven over zijn verliezen, zijn dubieuze waarderingen van vastgoed, en zijn fiscale trucs.

Trump is dus geen selfmade man, maar iemand die met een gouden lepel is geboren en sindsdien vooral goed is in het verkopen van illusies. Hij heeft niets te maken met het idee dat ‘je in Amerika met hard werken alles kunt bereiken’. Tenzij je bedoelt dat alles bereikbaar is als je genoeg geld, macht en juridische intimidatie tot je beschikking hebt.

Je ontwijkt bovendien systematisch de inhoudelijke vragen. Waar worden Amerikanen precies van gered? Welke concrete maatregelen heeft Trump genomen die de democratie of het dagelijks leven van gewone burgers structureel verbeteren? Waarom is zijn aanpak beter dan bijvoorbeeld die van Denemarken, waar een streng migratiebeleid wordt gecombineerd met een sterk sociaal vangnet en een gezonde democratische rechtsorde?

Als jouw argument tegen migratie is, prima. Maar waarom dan kiezen voor Trump, met zijn retoriek, zijn ondermijning van instituties, zijn minachting voor wet en wetenschap? Waarom niet de Noorse of Deense koers, die op veel vlakken effectiever is gebleken?

En nog steeds geef je geen duidelijk antwoord. Welke betrouwbare bronnen gebruik jij dan, die al die cijfers, rapporten en beelden die ik noem onderuit zouden halen? Wat is het grote gevaar waar Trump ons zogenaamd voor beschermt, en waar blijkt dat uit?

Tot slot: hou op met mij af te schilderen als ‘geïndoctrineerd’. Je kent me niet, weet niets van mijn achtergrond of drijfveren. Je zit vooral gevangen in je eigen aannames. Maar ik sta open voor argumenten — als ze gebaseerd zijn op feiten. Ik noem jou ook niet consequent geïndoctrineerde extreemrechtse complotwappieTot die tijd is het vooral geschreeuw, zonder onderbouwing. Toon dan aan hoe het echt zit… Dat doe je consequent niet!

Edit: er zijn zelfs begrippen voor wat jij doet:

quote:
1. Epistemisch nihilisme
Een houding waarbij kennis en waarheid worden gerelativeerd of ondermijnd. Alles is verdacht, niets is waar tenzij het in de eigen ideologie past. In extreemrechtse kringen wordt dit gebruikt om het vertrouwen in wetenschap, media en democratische instituties te ondermijnen.
En

quote:
2. Gish gallop
Een debatstrategie waarbij iemand snel en veel onjuiste of misleidende claims maakt, zodat de tegenstander wordt overspoeld en niet alles kan weerleggen. Vaak gebruikt in combinatie met selectief bronnen vragen, en bij tegenspraak roepen dat het ‘geframe’ of ‘nep’ is.
En

quote:
4. Gaslighting (in politieke context)
Het systematisch onderuithalen van iemands waarneming van de realiteit. Bijvoorbeeld: “Dat heeft hij nooit gezegd” terwijl er video is; “Dat is uit z’n verband gerukt” terwijl het letterlijk is gezegd. Dit gebeurt frequent bij Trump-achtige retoriek.
En

quote:
5. “Fake news” framing
Een door Trump gepopulariseerd begrip, waarin alle kritische media of onderzoeksjournalistiek automatisch worden afgedaan als “fake”. Dit is niet gebaseerd op bewijs, maar op persoonlijke afwijzing. Het doel is verwarring zaaien, niet duidelijkheid scheppen.
En dan zit ik in een bubbel vast? Project2025 is geen bubbel? Naja, ik wacht graag op de onderbouwde antwoorden, want die blijven uit. Ik laat me graag overtuigen van mijn ongelijk. Anders geef ik het ook maar op!

[ Bericht 10% gewijzigd door inXs op 16-07-2025 17:18:16 ]
pi_218231711
quote:
Ik denk dat geen enkel land hem wil.
pi_218240001
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juli 2025 16:43 schreef inXs het volgende:

[..]
Is dit alles waar je mee komt?

Dus dit filmpje is nep?
Je hoort hem hier gewoon zeggen dat injecteren van desinfectiemiddel misschien onderzocht kan worden. Dat is geen knip- en plakwerk, geen uit z’n verband gerukt citaat, maar een letterlijke uitspraak van Trump tijdens een officiële persconferentie. Hij probeerde het daarna af te doen als sarcasme, maar dat doet niets af aan wat er live werd uitgesproken en breed is uitgezonden. Ook Reuters en BBC hebben hierover gerapporteerd, en de transcripties bevestigen zijn woorden. Er is dus geen sprake van manipulatie.

En dan zijn grote vriend Robert F. Kennedy Jr., die al jarenlang chloordioxide (MMS) promoot als oplossing tegen van alles, inclusief autisme en COVID. Niet alleen gevaarlijk, maar ook ronduit misdadig. De Amerikaanse FDA heeft hier herhaaldelijk waarschuwingen voor uitgegeven. Wired, een tech-centrisch medium zonder linkse agenda, beschreef uitgebreid hoe Kennedy deze theorieën verspreidt, ondanks duidelijke wetenschap die het tegendeel aantoont: https://www.wired.com/sto(...)ism-rfk-fda-warning/ maar…. Nep begrijp ik? Waaruit blijkt dat? Alle verifieerbare onderzoeken zijn dus volgens jou niet verifieerbaar en allemaal massaal gemanipuleerd? En ik als dom schaap trap daar met open ogen in? Maar gelukkig zie jij de waarheid? En wordt dit aangetoond via allerlei mysterieuze bronnen die ook verifieerbaar zijn? Dan houdt het wel een beetje op natuurlijk….

Het zijn allemaal letterlijke beelden, volledige video’s, en publieke documenten. En dan durf jij te suggereren dat dit alles fake is, of propaganda? Omdat het je niet uitkomt? Alsof mensen dom zijn omdat ze deze uitspraken serieus nemen en daar conclusies uit trekken? Dat is echt veel te simpel en staat elke constructieve discussie in de weg. Dan ook nog het rare trekje om alle bronnen die je niet aanstaan (volgens mij lees je ze niet eens) ‘links’ te noemen, terwijl die uitspraak van je al een leugen is. Toon dan maar eens een dat alle data nep is en waar dat uit blijkt. En wat dan de echte data is. Is de armoede in de VS bijvoorbeeld vele malen kleiner dan deze cijfers suggereren? En waar blijkt dat dan uit?

Daarbij beschuldig je mij van indoctrinatie door “anti-Trump media”, alsof dat een argument is. Maar ik hoef geen enkele mediabron te volgen om te zien dat Trump een narcistische, onbetrouwbare figuur is die rijk is geboren, failliet is gegaan met meerdere projecten, en voortdurend juridische dreigementen inzet tegen critici en concurrenten. Dat is geen gerucht, dat is openbare informatie, gedocumenteerd in rechtbankverslagen en commerciële dossiers. Forbes, zeker geen linkse bron, heeft uitgebreid geschreven over zijn verliezen, zijn dubieuze waarderingen van vastgoed, en zijn fiscale trucs.

Trump is dus geen selfmade man, maar iemand die met een gouden lepel is geboren en sindsdien vooral goed is in het verkopen van illusies. Hij heeft niets te maken met het idee dat ‘je in Amerika met hard werken alles kunt bereiken’. Tenzij je bedoelt dat alles bereikbaar is als je genoeg geld, macht en juridische intimidatie tot je beschikking hebt.

Je ontwijkt bovendien systematisch de inhoudelijke vragen. Waar worden Amerikanen precies van gered? Welke concrete maatregelen heeft Trump genomen die de democratie of het dagelijks leven van gewone burgers structureel verbeteren? Waarom is zijn aanpak beter dan bijvoorbeeld die van Denemarken, waar een streng migratiebeleid wordt gecombineerd met een sterk sociaal vangnet en een gezonde democratische rechtsorde?

Als jouw argument tegen migratie is, prima. Maar waarom dan kiezen voor Trump, met zijn retoriek, zijn ondermijning van instituties, zijn minachting voor wet en wetenschap? Waarom niet de Noorse of Deense koers, die op veel vlakken effectiever is gebleken?

En nog steeds geef je geen duidelijk antwoord. Welke betrouwbare bronnen gebruik jij dan, die al die cijfers, rapporten en beelden die ik noem onderuit zouden halen? Wat is het grote gevaar waar Trump ons zogenaamd voor beschermt, en waar blijkt dat uit?

Tot slot: hou op met mij af te schilderen als ‘geïndoctrineerd’. Je kent me niet, weet niets van mijn achtergrond of drijfveren. Je zit vooral gevangen in je eigen aannames. Maar ik sta open voor argumenten — als ze gebaseerd zijn op feiten. Ik noem jou ook niet consequent geïndoctrineerde extreemrechtse complotwappieTot die tijd is het vooral geschreeuw, zonder onderbouwing. Toon dan aan hoe het echt zit… Dat doe je consequent niet!

Edit: er zijn zelfs begrippen voor wat jij doet:
[..]
En
[..]
En
[..]
En
[..]
En dan zit ik in een bubbel vast? Project2025 is geen bubbel? Naja, ik wacht graag op de onderbouwde antwoorden, want die blijven uit. Ik laat me graag overtuigen van mijn ongelijk. Anders geef ik het ook maar op!
Ik ga met iemand die de meest machtige man die tot vandaag op deze wereld bestaan heeft loopt te kleineren, bespotten en te veroordelen, niet in discussie. Besef je dat zelf wel? Je noemt de meest machtige man op deze wereld een mislukkeling!!! Die je tegelijkertijd loopt te verwijten allerlei vriendjes en miljardairs te helpen dmv corruptie, maar op hetzelfde moment heeft die bij wijze van geen cent om op te krabben omdat die zovaak failliet is gegaan!! Ondertussen vliegt hij met vliegtuigen met zn naam erop en bezit hij vastgoed ter waarde van miljarden en beweer jij hier dat het een mislukkeling is!!! Heb jij het allemaal dan wel helemaal op een rijtje? Bovendien heb ik jarenlang mensen hier proberen te overtuigen, en mijn ervaring is dat er toch niet naar geluisterd wordt. Alleen al dat filmpje van dat chloor tegen Corona. Je zegt dat je het hele filmpje plaatst, maar de hele persco duurde minstens een uur, die ik toevallig live toen heb gezien, en dan post je een video clip van amper een minuut door een linkse anti Trump zender die precies zo geknipt is dat het Trump het meest onzinnig neerzet, terwijl die eerder in die persco van een uur heel erg duidelijk dingen zei die het in volledige context plaatste. DAT BEDOEL IK DUS en jij brengt het nu alsof je het ei van Columbus aan me op een zilveren plaat tentoonstel hebt gesteld en alle twijfels en argumenten met een filmpje van een minuut even van tafel veegt! LOL. Die originele clip/persco duurde ruim een uur!!! En dat is dan jou grote argument tegen framing in de media. Je haalt JUIST het voorbeeld aan dat het bevestigd! De rest van je argumenten zet dan natuurlijk ook weinig geloofwaardigheid neer.
Hartstikke attent van je dat je zoveel moeite doet om me met je geindoctrineerde mening door jarenlange linkse media te overtuigen, maar bespaar je de moeite. Ik merk dat ik alleen maar meer en meer radicaliseer. Elke dag die overduidelijke framing en soms zelfs pure leugens door enorm grote media kanalen, de NOS in Nederland bijvoorbeeld zelfs al, die we nota bene zouden moeten kunnen vertrouwen van belastinggeld betaald!!!
Als zelfs die al volledig gekleurd zijn, en verder een uitgesproken radicaal linkse familie van Thillo DPG Media in handen heeft, die nu ongeveer 75% van de Nederlandse media controleren, dan ga ik niet eens meer moeite doen. Laat ze dr lekker in stikken, ik trek mijn eigen plan en over 15 jaar zullen we gaan zien wie er gelijk had. Ik ga mijn tijd niet meer besteden aan mensen die ik het niet meer waard vindt te overtuigen. Ik heb jarenlang mijn mening gegeven en mijn ervaring was altijd: de mensen moeten het ZELF aan den lijve ondervinden voor ze pas veranderen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Eagles89 op 17-07-2025 15:40:42 ]
pi_218240081
VIESMAD
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_218240090
:')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_218240115
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juli 2025 08:26 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
maakt de Trumpfan allemaal niet uit, die blijven fan.
Mwah, de Epsteinfiles maakt momenteel veel MAGA-fans woedend op Trump
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_218240407
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 15:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Mwah, de Epsteinfiles maakt momenteel veel MAGA-fans woedend op Trump
Gelukkig is er nog 1 user hier die trouw fapjes blijft machen voor de cheeto Benito.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_218241957
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juli 2025 15:33 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Ik ga met iemand die de meest machtige man die tot vandaag op deze wereld bestaan heeft loopt te kleineren, bespotten en te veroordelen, niet in discussie. Besef je dat zelf wel? Je noemt de meest machtige man op deze wereld een mislukkeling!!! Die je tegelijkertijd loopt te verwijten allerlei vriendjes en miljardairs te helpen dmv corruptie, maar op hetzelfde moment heeft die bij wijze van geen cent om op te krabben omdat die zovaak failliet is gegaan!! Ondertussen vliegt hij met vliegtuigen met zn naam erop en bezit hij vastgoed ter waarde van miljarden en beweer jij hier dat het een mislukkeling is!!! Heb jij het allemaal dan wel helemaal op een rijtje? Bovendien heb ik jarenlang mensen hier proberen te overtuigen, en mijn ervaring is dat er toch niet naar geluisterd wordt. Alleen al dat filmpje van dat chloor tegen Corona. Je zegt dat je het hele filmpje plaatst, maar de hele persco duurde minstens een uur, die ik toevallig live toen heb gezien, en dan post je een video clip van amper een minuut door een linkse anti Trump zender die precies zo geknipt is dat het Trump het meest onzinnig neerzet, terwijl die eerder in die persco van een uur heel erg duidelijk dingen zei die het in volledige context plaatste. DAT BEDOEL IK DUS en jij brengt het nu alsof je het ei van Columbus aan me op een zilveren plaat tentoonstel hebt gesteld en alle twijfels en argumenten met een filmpje van een minuut even van tafel veegt! LOL. Die originele clip/persco duurde ruim een uur!!! En dat is dan jou grote argument tegen framing in de media. Je haalt JUIST het voorbeeld aan dat het bevestigd! De rest van je argumenten zet dan natuurlijk ook weinig geloofwaardigheid neer.
Hartstikke attent van je dat je zoveel moeite doet om me met je geindoctrineerde mening door jarenlange linkse media te overtuigen, maar bespaar je de moeite. Ik merk dat ik alleen maar meer en meer radicaliseer. Elke dag die overduidelijke framing en soms zelfs pure leugens door enorm grote media kanalen, de NOS in Nederland bijvoorbeeld zelfs al, die we nota bene zouden moeten kunnen vertrouwen van belastinggeld betaald!!!
Als zelfs die al volledig gekleurd zijn, en verder een uitgesproken radicaal linkse familie van Thillo DPG Media in handen heeft, die nu ongeveer 75% van de Nederlandse media controleren, dan ga ik niet eens meer moeite doen. Laat ze dr lekker in stikken, ik trek mijn eigen plan en over 15 jaar zullen we gaan zien wie er gelijk had. Ik ga mijn tijd niet meer besteden aan mensen die ik het niet meer waard vindt te overtuigen. Ik heb jarenlang mijn mening gegeven en mijn ervaring was altijd: de mensen moeten het ZELF aan den lijve ondervinden voor ze pas veranderen.
Wat een projectie weer. Je klaagt over media die zogenaamd in handen zijn van “links”, maar negeert dat juist in de VS veel conservatieve media als Fox News, OANN en Newsmax regelrecht functioneren als spreekbuis voor Trump. Dat is geen complottheorie, dat is gewoon zichtbaar in hun verslaggeving, redactionele lijn en banden met de Republikeinse partij. Als je dan zo principieel bent tegen ‘machtige media in handen van een kliek’, veroordeel dit dan óók. Maar nee, blijkbaar geldt jouw morele verontwaardiging alleen als het tegen je eigen kamp inwerkt. Hypocriet en doorzichtig.

Trump een self made man? Laat me niet lachen. Hij is geboren in een familie met honderden miljoenen, zijn vader was een succesvolle vastgoedmagnaat. Trump heeft dat geld vooral gebruikt om zichzelf een imago aan te meten, terwijl hij meerdere keren financieel aan de rand van de afgrond stond. Zijn casino’s, luchtvaartmaatschappij, universiteit, steaks – noem ze allemaal maar op, failliet of stilgelegd. Dit zijn gewoon harde feiten, onderbouwd door financiële stukken en media als Forbes en Bloomberg, die zeker niet bekendstaan als linkse propaganda.

En ja, er zijn serieuze aanwijzingen dat hij jarenlang afhankelijk is geweest van buitenlandse financiering, waaronder Russisch vastgoedgeld via schimmige constructies. Dat werd al in 2018 gemeld in The Guardian, The Hill en door Reuters, en werd door ex-insiders binnen de Trump Organization verder bevestigd. Maar ach, dat zijn natuurlijk weer allemaal ‘linkse bronnen’, toch?

Trump is machtig geworden door precies datgene waar jij zogenaamd tegen zegt te zijn: een ondemocratisch kiessysteem en een informatiemachine die wordt gevoed door oligarchische belangen. Je durft DPG Media hier te veroordelen omdat er teveel macht zou liggen bij één partij, maar ondertussen loop je warm voor een systeem waarin miljardairs als Murdoch en tech-magnaten hele narratieven bepalen via nieuws én sociale media. Wees dan ook eens consequent en keur dat óók af. Anders is het gewoon zielig gedrag: meten met twee maten.

Ondertussen blijf jij maar roepen over ‘linkse media’, terwijl ik hier juist bewust bronnen aandraag uit uiteenlopende richtingen. Internationale onderzoeksrapporten, economische data, officiële documenten – jij weigert ze allemaal structureel te erkennen, omdat ze niet in je tunnelvisie passen. Je zit zo diep in de Trump-cult dat je alles wat buiten dat frame valt afdoet als propaganda. En als het écht niet meer lukt, dan trek je de NOS erbij als ‘framer’, terwijl het juist Trump is die framing tot zijn core business heeft gemaakt. Dat is uitgebreid geanalyseerd in wetenschappelijk onderzoek, zoals in deze studie: “Defining the Enemy: How Donald Trump Frames the News Media” op ResearchGate. Maar ook dat zal je wel weer negeren. Ook heb je geen voorbeelden over het framen van de nos, net als de zogenaamde desinformatie.. Je gaat helemaal los vanwege een filmpje, maar je komt dan niet met informatie wat er wel zou moeten kloppen. Op andere bronnen reageer je dan maar niet meer, want je vindt jezelf iets te goed daarvoor…. Als je het transcript van de persco bekijkt, dan zegt grump gewoon dit:

quote:
Trump, April 23: A question that probably some of you are thinking of if you’re totally into that world, which I find to be very interesting. So, supposing we hit the body with a tremendous, whether it’s ultraviolet or just very powerful light, and I think you said that hasn’t been checked, but you’re going to test it. And then I said supposing you brought the light inside the body, which you can do either through the skin or in some other way. And I think you said you’re going to test that too. Sounds interesting, right? And then I see the disinfectant, where it knocks it out in a minute, one minute. And is there a way we can do something like that by injection inside or almost a cleaning, because you see it gets in the lungs and it does a tremendous number on the lungs. So it’d be interesting to check that. So that you’re going to have to use medical doctors with, but it sounds interesting to me. So, we’ll see, but the whole concept of the light, the way it kills it in one minute. That’s pretty powerful.
Precies wat ik zeg dus, in een latere persco zegt hij ‘ik was sarcastisch’. Leg mij eens uit wat hier niet aan te begrijpen is, op een niet idiote verheven manier alsof je de waarheid als een godheid in pacht hebt.

En dan dat religieuze fanatisme waarmee je Trump aanbidt, vergelijkbaar met hoe jihadisten hun geloof verdedigen. Alles is een hoax, alles is manipulatie, behalve wat jouw held zegt. Je negeert mijn bronnen, je negeert het stuk over Kennedy die MMS als wondermiddel promoot (nota bene door de FDA als levensgevaarlijk bestempeld), en je hebt geen inhoudelijke weerlegging voor de feiten die ik aandraag. Dat is geen debat voeren, dat is cultusgedrag. Ook de discutabele extreem rechtse tatoeages van hegseth negeer je maar weer even.

En zoals altijd: geen antwoorden op concrete vragen. Dus hier, nog één keer, voor de helderheid:

Welk concreet doemscenario bedreigt ons, volgens jou?
Hoe lost Trump dat op, feitelijk en aantoonbaar?
Hoe helpt het afbreken van rechtsstaat, onderwijs en zorg daarbij?
Wat maakt een Deens model – sociaal-democratisch én streng op migratie – dan slechter dan Trumps aanpak?
En waarom heeft hij, ondanks zijn grote mond, de oorlog nog niet beëindigd?

Beantwoord dat nou eens. Kom met feiten. Niet met zielig gejammer of vage beschuldigingen. Als je het écht beter weet, laat het dan zien. Tot die tijd blijf je hangen in loze retoriek, slachtofferschap en een verering die totaal niet strookt met de realiteit. En dat is precies waarom niemand je serieus neemt.

[ Bericht 3% gewijzigd door inXs op 17-07-2025 18:50:31 ]
  donderdag 17 juli 2025 @ 18:58:42 #76
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_218242292
Neem niet zoveel tijd voor zo’n troll. Zonde van je energie.
pi_218242406
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juli 2025 18:14 schreef inXs het volgende:

[..]
Wat een projectie weer. Je klaagt over media die zogenaamd in handen zijn van “links”, maar negeert dat juist in de VS veel conservatieve media als Fox News, OANN en Newsmax regelrecht functioneren als spreekbuis voor Trump. Dat is geen complottheorie, dat is gewoon zichtbaar in hun verslaggeving, redactionele lijn en banden met de Republikeinse partij. Als je dan zo principieel bent tegen ‘machtige media in handen van een kliek’, veroordeel dit dan óók. Maar nee, blijkbaar geldt jouw morele verontwaardiging alleen als het tegen je eigen kamp inwerkt. Hypocriet en doorzichtig.

Trump een self made man? Laat me niet lachen. Hij is geboren in een familie met honderden miljoenen, zijn vader was een succesvolle vastgoedmagnaat. Trump heeft dat geld vooral gebruikt om zichzelf een imago aan te meten, terwijl hij meerdere keren financieel aan de rand van de afgrond stond. Zijn casino’s, luchtvaartmaatschappij, universiteit, steaks – noem ze allemaal maar op, failliet of stilgelegd. Dit zijn gewoon harde feiten, onderbouwd door financiële stukken en media als Forbes en Bloomberg, die zeker niet bekendstaan als linkse propaganda.

En ja, er zijn serieuze aanwijzingen dat hij jarenlang afhankelijk is geweest van buitenlandse financiering, waaronder Russisch vastgoedgeld via schimmige constructies. Dat werd al in 2018 gemeld in The Guardian, The Hill en door Reuters, en werd door ex-insiders binnen de Trump Organization verder bevestigd. Maar ach, dat zijn natuurlijk weer allemaal ‘linkse bronnen’, toch?

Trump is machtig geworden door precies datgene waar jij zogenaamd tegen zegt te zijn: een ondemocratisch kiessysteem en een informatiemachine die wordt gevoed door oligarchische belangen. Je durft DPG Media hier te veroordelen omdat er teveel macht zou liggen bij één partij, maar ondertussen loop je warm voor een systeem waarin miljardairs als Murdoch en tech-magnaten hele narratieven bepalen via nieuws én sociale media. Wees dan ook eens consequent en keur dat óók af. Anders is het gewoon zielig gedrag: meten met twee maten.

Ondertussen blijf jij maar roepen over ‘linkse media’, terwijl ik hier juist bewust bronnen aandraag uit uiteenlopende richtingen. Internationale onderzoeksrapporten, economische data, officiële documenten – jij weigert ze allemaal structureel te erkennen, omdat ze niet in je tunnelvisie passen. Je zit zo diep in de Trump-cult dat je alles wat buiten dat frame valt afdoet als propaganda. En als het écht niet meer lukt, dan trek je de NOS erbij als ‘framer’, terwijl het juist Trump is die framing tot zijn core business heeft gemaakt. Dat is uitgebreid geanalyseerd in wetenschappelijk onderzoek, zoals in deze studie: “Defining the Enemy: How Donald Trump Frames the News Media” op ResearchGate. Maar ook dat zal je wel weer negeren. Ook heb je geen voorbeelden over het framen van de nos, net als de zogenaamde desinformatie.. Je gaat helemaal los vanwege een filmpje, maar je komt dan niet met informatie wat er wel zou moeten kloppen. Op andere bronnen reageer je dan maar niet meer, want je vindt jezelf iets te goed daarvoor…. Als je het transcript van de persco bekijkt, dan zegt grump gewoon dit:
[..]
Precies wat ik zeg dus, in een latere persco zegt hij ‘ik was sarcastisch’. Leg mij eens uit wat hier niet aan te begrijpen is, op een niet idiote verheven manier alsof je de waarheid als een godheid in pacht hebt.

En dan dat religieuze fanatisme waarmee je Trump aanbidt, vergelijkbaar met hoe jihadisten hun geloof verdedigen. Alles is een hoax, alles is manipulatie, behalve wat jouw held zegt. Je negeert mijn bronnen, je negeert het stuk over Kennedy die MMS als wondermiddel promoot (nota bene door de FDA als levensgevaarlijk bestempeld), en je hebt geen inhoudelijke weerlegging voor de feiten die ik aandraag. Dat is geen debat voeren, dat is cultusgedrag. Ook de discutabele extreem rechtse tatoeages van hegseth negeer je maar weer even.

En zoals altijd: geen antwoorden op concrete vragen. Dus hier, nog één keer, voor de helderheid:

Wat maakt een Deens model – sociaal-democratisch én streng op migratie – dan slechter dan Trumps aanpak?

Beantwoord dat nou eens. Kom met feiten. Niet met zielig gejammer of vage beschuldigingen. Als je het écht beter weet, laat het dan zien. Tot die tijd blijf je hangen in loze retoriek, slachtofferschap en een verering die totaal niet strookt met de realiteit. En dat is precies waarom niemand je serieus neemt.
Je reageert op een user die 24/7 Pong aan het spelen is met die ene hersencel in z'n hoofd.
pi_218242420
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juli 2025 18:58 schreef Gunner het volgende:
Neem niet zoveel tijd voor zo’n troll. Zonde van je energie.
Ja blijkbaar, maar ik probeer nog enige diepgang in de discussie te brengen in de hoop dat er daadwerkelijk wat op tafel komt…..
pi_218242425
quote:
10s.gif Op donderdag 17 juli 2025 19:09 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Je reageert op een user die 24/7 Pong aan het spelen is met die ene hersencel in z'n hoofd.
En ook die mensen hebben stemrecht.. ;)
pi_218242483
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 19:11 schreef inXs het volgende:

[..]
En ook die mensen hebben stemrecht.. ;)
Maar denk je echt dat een gedegen onderbouwde argumentatie aan gaat komen?
pi_218242499
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 19:16 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Maar denk je echt dat een gedegen onderbouwde argumentatie aan gaat komen?
Inmiddels niet meer gezien de reacties, maar ik blijf - enige - hoop houden.
pi_218242651
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 19:19 schreef inXs het volgende:

[..]
Inmiddels niet meer gezien de reacties, maar ik blijf - enige - hoop houden.
Optimist tot in de kist!
pi_218246062
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juli 2025 18:14 schreef inXs het volgende:

[..]

[..]

Die tekst van de persco, serieus, wat is daar nou mis mee? Hij zegt letterlijk: “het is interessant te onderzoeken, het is interessant het te bekijken”. Dat is in de huidige tijd al helemaal niet raar, maar is al helemaaaaal niet vreemd in de tijd een paar weken/maanden na het ontstaan van corona. Toen was echt iedereen in paniek en las je echt iedere dag wel een nieuwe bizarre behandeling door de meest grote en minst grote wetenschappers. Dus om dit zoals de media destijds deed op die manier te framen is echt lachwekkend.

Het Deens model is niks mis mee, en kan prima beter werken dan hoe Trump in de VS met de huidge immigratie problemen om gaat. Dat zeg ik ook nergens toch? West Europa is geen Denemarken; Noord Europa heeft een stuk beter beleid nu Zweden ook volledig gedraaid is.

Maar wat er met oa Duitsland, Nederland, Frankrijk, het VK en België gaat gebeuren, daar zie ik het enorm somber voor in. Demografisch zijn die landen gewoon ten dode opgeschreven. Nu is al ongeveer een derde van de jeugd van niet westerse afkomst, mensen die het land waar hun ouders in sommige gevallen niet eens meer geboren zijn, maar wiens kant ze toch blind zullen kiezen als er ooit een loyaliteits keuze gemaakt moet worden. Je hebt geen idee wat er gebeurd is met samenlevingen in het verleden die zulke enorme verdeeldheid kenmerkt.

Wat Trump in Amerika en door de invloed van Amerika in de rest van het westen voor elkaar krijgt, is dat er een gezonde tegenbeweging ontstaat tegen de zeer snel extreem doorgeslagen woke samenleving van de laatste 25 jaar. De bescherming van de samenleving die we kenden vóór de totaal doorgeslagen woke/cancel cultuur gekte. Die bij uit de hand lopende protesten keihard ingrijpt, die een celstraf heeft ingevoerd tegen het verbranden van de Amerikaanse vlag, die joodse minderheden die hun leven op universiteiten niet meer zeker waren bescherm door de totaal vergiftigde antisemitische universiteitsbesturen keihard hun subsidie te onthouden. Door mensen die openlijk het land waar ze een visum voor ontvingen te ondermijnen hun visum in te trekken. En dat het soms niet goed afloopt door allerlei rechtszaken doet er niet eens toe, er wordt tenminste wél meteen actie ondernomen, en dan zien ze later wel of het stand blijft houden en eventueel aanpassingen nodig zijn. Ook enorm verfrissend is het snijden in het veel te vet geworden overheidsapparaat, en het snijden in buitenlandse hulp terwijl ondertussen in Amerika voedselbonnen moeten worden uitgedeeld aan de minst bedeelden. En afschaffen van milieu wetten waarvan de effecten die op lange termijn zeer onduidelijk zijn en zeer schadelijk voor de economische groei zijn, is ook gewoon hartstikke logisch. En dan heb ik nog niet eens de enorme investeringen in de Navo dankzij Trump genoemd, de rol die hij heeft gespeeld in het Midden Oosten waar het in zijn eerste termijn al historisch was met de Abrahams akkoorden, en waar die nu enorme deals sluit met landen die zeer slechte contacten met Biden onderhielden, en waar hij conflicten tussen landen zeer snel weet op te lossen zoals India en Pakistan. En dat er uberhaupt serieuze vredesgesprekken plaatsvinden tussen Rusland en Oekraine is alleen vanwege Trump. En dat al 25 jaar niemand het nucleaire programma van Iran durfde aan te pakken en Trump er gewoon eventjes een stuk of 20 van de zwaarste non nucleaire bommen in de wereld op weet te gooien….respect. Dat straalt enorme kracht uit. Met de VS met Trump worden geen spelletjes meer gespeeld.

[ Bericht 2% gewijzigd door Eagles89 op 18-07-2025 02:01:37 ]
pi_218246437
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 01:53 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Die tekst van de persco, serieus, wat is daar nou mis mee? Hij zegt letterlijk: “het is interessant te onderzoeken, het is interessant het te bekijken”. Dat is in de huidige tijd al helemaal niet raar, maar is al helemaaaaal niet vreemd in de tijd een paar weken/maanden na het ontstaan van corona. Toen was echt iedereen in paniek en las je echt iedere dag wel een nieuwe bizarre behandeling door de meest grote en minst grote wetenschappers. Dus om dit zoals de media destijds deed op die manier te framen is echt lachwekkend.

Het Deens model is niks mis mee, en kan prima beter werken dan hoe Trump in de VS met de huidge immigratie problemen om gaat. Dat zeg ik ook nergens toch? West Europa is geen Denemarken; Noord Europa heeft een stuk beter beleid nu Zweden ook volledig gedraaid is.

Maar wat er met oa Duitsland, Nederland, Frankrijk, het VK en België gaat gebeuren, daar zie ik het enorm somber voor in. Demografisch zijn die landen gewoon ten dode opgeschreven. Nu is al ongeveer een derde van de jeugd van niet westerse afkomst, mensen die het land waar hun ouders in sommige gevallen niet eens meer geboren zijn, maar wiens kant ze toch blind zullen kiezen als er ooit een loyaliteits keuze gemaakt moet worden. Je hebt geen idee wat er gebeurd is met samenlevingen in het verleden die zulke enorme verdeeldheid kenmerkt.

Wat Trump in Amerika en door de invloed van Amerika in de rest van het westen voor elkaar krijgt, is dat er een gezonde tegenbeweging ontstaat tegen de zeer snel extreem doorgeslagen woke samenleving van de laatste 25 jaar. De bescherming van de samenleving die we kenden vóór de totaal doorgeslagen woke/cancel cultuur gekte. Die bij uit de hand lopende protesten keihard ingrijpt, die een celstraf heeft ingevoerd tegen het verbranden van de Amerikaanse vlag, die joodse minderheden die hun leven op universiteiten niet meer zeker waren bescherm door de totaal vergiftigde antisemitische universiteitsbesturen keihard hun subsidie te onthouden. Door mensen die openlijk het land waar ze een visum voor ontvingen te ondermijnen hun visum in te trekken. En dat het soms niet goed afloopt door allerlei rechtszaken doet er niet eens toe, er wordt tenminste wél meteen actie ondernomen, en dan zien ze later wel of het stand blijft houden en eventueel aanpassingen nodig zijn. Ook enorm verfrissend is het snijden in het veel te vet geworden overheidsapparaat, en het snijden in buitenlandse hulp terwijl ondertussen in Amerika voedselbonnen moeten worden uitgedeeld aan de minst bedeelden. En afschaffen van milieu wetten waarvan de effecten die op lange termijn zeer onduidelijk zijn en zeer schadelijk voor de economische groei zijn, is ook gewoon hartstikke logisch. En dan heb ik nog niet eens de enorme investeringen in de Navo dankzij Trump genoemd, de rol die hij heeft gespeeld in het Midden Oosten waar het in zijn eerste termijn al historisch was met de Abrahams akkoorden, en waar die nu enorme deals sluit met landen die zeer slechte contacten met Biden onderhielden, en waar hij conflicten tussen landen zeer snel weet op te lossen zoals India en Pakistan. En dat er uberhaupt serieuze vredesgesprekken plaatsvinden tussen Rusland en Oekraine is alleen vanwege Trump. En dat al 25 jaar niemand het nucleaire programma van Iran durfde aan te pakken en Trump er gewoon eventjes een stuk of 20 van de zwaarste non nucleaire bommen in de wereld op weet te gooien….respect. Dat straalt enorme kracht uit. Met de VS met Trump worden geen spelletjes meer gespeeld.
Het gaat mij niet om de problemen die je noemt, die moeten inderdaad opgelost worden en dat gebeurd nu inderdaad niet. Het deense en zweedse model zijn daar perfect voor, waarbij ook de sociale zekerheid, zorg, etc verbeterd wordt. Zo kan het ook.

Trump sloopt de rechtsgang, de sociale zekerheid, het onderwijs en brengt zijn extreem rechtse conservatieve christelijke, vrouwenhatende vrienden aan de macht, ofwel een oligarchie in de dop. Hij is openlijk corrupt, persvrijheid neemt af, net weer een stroom geld stopgezet, en (social)media is in de handen van diezelfde vriendjes. Juist datgene waar hij op reageert in NL is daar gewoon aanwezig, maar daar keur je het goed?

Hij is openlijk corrupt, verkoopt trump towers en golfbanen in ruil voor politiek handelen. Hij helpt zijn vrienden aan deals in afrika. Dit alles is wat jij vindt dat mis is in onze samenleving, is wat Trump openlijk doet, maar dan mag het? Hoezo hard spelen tegen de zoon van Biden en Biden vanwege ‘corruptie’ tijdens de ambtstermijn van Biden, hoezo H. Clinton aanklagen vanwege het hebben van mails… En dan zelf hele dossiers thuis hebben liggen, zijn zoons actief aan klussen helpen tijdens zijn ambtstermijn, een eigen crypto manipuleren met landsbeleid, etc.

Nieuw voorbeeld: kritische maga en trump show (maar best bekeken) krijgt geen geld meer: https://edition.cnn.com/2(...)cels-stephen-colbert

Claimen dat de verkiezingen vals waren, een bestorming door mongolen van het capitool actief steunen en achteraf gratie verlenen….

Hoezo moet een land extreem conservatief rechts worden en moet de democratie gesloopt worden om migratie tegen te gaan? En vandaar meerdere keren mijn vraag, waarom is een fatsoenlijk model zoals het deense niet beter volgens mij? Waarom een poetin achtige man in het zadel zo adoreren? Plus maar de oprechte vraag of trump hier het brein van is. Nogmaal bekijk project 2025, Trump is hoogstens de pop. Alles wat nu in in gang is gezet, alle geitenpaadjes, alle mazen in de wet, etc gebeurd op de achtergrond. Trump mag met de eer strijken, vindt hij prima genoeg als narcist. Voor de rest - heb ik al aangetoond - heeft hij persoonlijk vrij veel zaken laten mislukken en zit rusland er diep in.

Daar ageer ik tegen, tegen een autocraat en een idioot zoals trump die zijn geloogsgekkies in het zadel helpt. Een soort Iran dus, maar dan Christelijk. Via populisme aan de macht en dan richting een land zoals rusland. Ik ageer niet tegen de problemen die opgelost dienen te worden, alleen worden er vooral veel problemen gemaakt.

Het is ook maar de vraag of Trump alles oplost, aangezien migratie niet het grootste probleem is in de VS, maar de ongelijkheid. Alleen de meest arme mensen zien die ongelijkheid niet als het probleem, maar de migratie (arbeidsmigratie dus, die erg groot is in de Vs, omdat al die mensen het vuile werk opknappen, net als hier….). Onder Trump worden de rijken nog machtiger, de armen nog armer. 3 banen om te overleven, zorg doe je maar niet want duur, onderwijs moeten we thuis maar geven en altijd de angst om je baan te verliezen. Leuk leven ja….

Zie ook die ramp in texas laatst, dat toont het probleem van dit systeem en die idiote christelijke houding wel aan… Doe maar veel thoughts and prayers…. En notabene mexico komt helpen. Dit zijn de problemen die dankzij al die dingen van trump alleen maar groter worden.

Dit is wat er mis is met die cult van hem: Bekijk deze YouTube-video

O.a alle evangelicals, project 2025

En https://www.theguardian.c(...)ngelicals-christians

Dat moet je bijna meer angst aanjagen dan migranten, helemaal als je vrouw bent!

Dus concluderend, fijn dat we het dus wel eens zijn over de problemen die aangepakt moeten worden! Ik denk dat veel meer mensen het daarmee eens zijn dan dat je denkt. Echter is jouw idolate obsessie met trump het probleem.

Echter het is mij een raadsel waarom Trump dan ineens de messias moet zijn. Trump is de belichaming van alles waar jij zo tegen bent hier. (Corruptie, media met te grote macht en geframed, etc. ). Net als een populistische PVV die niets voor elkaar krijgt. Die openlijk tegen EU beleid stemt zoals het migratiepact, wat juist problemen kan oplossen (die de pvv nota bene zelf voorstelt). Of bezuinigen op de coa’s, ‘want geen geld meer naar migratie’. Terwijl er juist daardoor zaken misgaan. Migratie tegen gaan kost juist geld en tijd. En verder, wokeisme in de VS is echt nog een ander ding dan hier overigens, maar ook flink uitvergroot. Als je dan toch kritisch bent op de media en framing, wees dan ook zelf kritisch op de informatie die je tot je je neemt.

Laten we gewoon streven naar uiteindelijk een fijne maatschappij met gelijke kansen, rechten en plichten en een streng migratiebeleid. Goed sociaal stelsel, goed onderwijs en betaalbare zorg En dan dus het deense/zweedse/noorse/finse model. Hopelijk dan Denemarken als voorzitter van de EU hier een lans in kan breken.

[ Bericht 3% gewijzigd door inXs op 18-07-2025 11:20:59 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')