https://edition.cnn.com/2(...)donnell-donald-trumpquote:President Donald Trump reignited a decades-long feud with comedian Rosie O’Donnell Saturday, taking to his Truth Social platform to write he was considering revoking her citizenship.
“Because of the fact that Rosie O’Donnell is not in the best interests of our Great Country, I am giving serious consideration to taking away her Citizenship,” Trump wrote. “She is a Threat to Humanity, and should remain in the wonderful Country of Ireland, if they want her. GOD BLESS AMERICA!”
Steve Vladeck, CNN Supreme Court analyst and professor at Georgetown Law, said Saturday that Trump’s threat of “coercive expatriation” was “patently unconstitutional.”
“For good reasons, it is difficult to denaturalize a U.S. citizen and even harder to expatriate one,” Vladeck wrote in April. “Congress has provided for only a handful of circumstances in which the executive branch is empowered to pursue such a move; and the Supreme Court has recognized meaningful constitutional limits (and an entitlement to meaningful judicial review) even in those cases.”
CNN has reached out to the White House about what prompted the president’s threat — but O’Donnell drew attention last weekend after she posted a video to TikTok slamming the Trump administration’s response to the Texas floods, claiming the president “gut(ted) all of the early warning systems and the weathering‑forecast abilities of the government,” stymying the federal response.
American-born O’Donnell moved to Ireland shortly before Trump’s inauguration in January, telling CNN in April that Trump’s reelection prompted the move.
“I knew after reading Project 2025 that if Trump got in, it was time for me and my nonbinary child to leave the country,” she told CNN’s Wolf Blitzer and Pamela Brown. “I have no regrets. Not a day has gone by that I thought it was the wrong decision. I was welcomed with open arms.”
Responding to the president’s post Saturday, O’Donnell wrote on Instagram, “you want to revoke my citizenship? go ahead and try, king joffrey with a tangerine spray tan. i’m not yours to silence. i never was.”
On Sunday, the comedian went further, telling Ireland’s RTÉ Radio 1 that Trump is “a danger to the world. I mean that’s the bottom line.”
“I am very proud to be opposed to every single thing he says and does and represents. I think he’s a racist and he’s misogynistic and he’s sexist,” O’Donnell said.
Asked about Trump’s threat to remove her citizenship, O’Donnell added, “I know he can’t do that, but the Supreme Court has given him unbridled powers, and who knows what he can and can’t do.”
“He shouldn’t be allowed to be doing what he is to immigrants in the United States without due process, but he’s doing it anyway,” she said. “This is not America. This is not democracy.”
Trump and O’Donnell have clashed since at least 2006, after O’Donnell — then a co-host of “The View” — called Trump a “snake-oil salesman on Little House On The Prairie,” and said he went bankrupt, which Trump denied.
For his part, Trump has called O’Donnell “a real loser,” “crude, rude, obnoxious, and dumb,” and “a pig” over the years.
Ze is zelf naar Ierland gegaan omdat ze kwaad was dat Trump won, en ze wou nooit meer terugkomen.quote:Op maandag 14 juli 2025 11:33 schreef OProg het volgende:
“She is a Threat to Humanity, and should remain in the wonderful Country of Ireland, if they want her."
Dus iemand die in de VS geboren is uit ouders die ook de Amerikaanse nationaliteit hadden moet 'terug' naar Ierland op basis van een afkomst uit het verleden.
Trump zijn opa kwam uit Duitsland en zijn moeder uit de kust van Schotland. Naar welk land kan die dan 'terug' als het een keer uitkomt?
Maar is dat een reden om iemand stateloos te maken? Iets wat volgens internationale verdragen absoluut verboden is.quote:Op maandag 14 juli 2025 12:19 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ze is zelf naar Ierland gegaan omdat ze kwaad was dat Trump won, en ze wou nooit meer terugkomen.
Het is een stomme ruzie die al een tijd bezig is voor zover ik het begreep.
Trump veegt zijn achterwerk af men verdragen, de betekenis van dat woord is hem totaal vreemdquote:Op maandag 14 juli 2025 13:22 schreef 215 het volgende:
[..]
Maar is dat een reden om iemand stateloos te maken? Iets wat volgens internationale verdragen absoluut verboden is.
Dat doet menig land. Het wapperen met internationale verdragen wordt dan ook nogal selectief toegepast.quote:Op maandag 14 juli 2025 13:46 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Trump veegt zijn achterwerk af men verdragen, de betekenis van dat woord is hem totaal vreemd
Dus jij zou dat gewoon goedkeuren als op basis van zoiets het staatsburgerschap wordt afgenomen?quote:Op maandag 14 juli 2025 13:46 schreef HowardRoark het volgende:
Rosie O’Donnell is naast een actrice en comedian een uitgesproken linkse activiste die inmiddels zo geradicaliseerd is dat ze na de overwinning van Trump het land besloot te verlaten en in Ierland is gaan wonen. Ze is ook Iers qua komaf en heeft zelfs al een aanvraag voor het Ierse staatsburgerschap gedaan. Kortom, die zal niet staatloos worden. Dit soort radicale individuen is de VS ook beter kwijt dan rijk.
[..]
Dat doet menig land. Het wapperen met internationale verdragen wordt dan ook nogal selectief toegepast.
Ik geef aan dat deze vrouw niet staatloos zal worden zoals de titel van de OP doet vermoeden.quote:Op maandag 14 juli 2025 13:49 schreef Perox het volgende:
[..]
Dus jij zou dat gewoon goedkeuren als op basis van zoiets het staatsburgerschap wordt afgenomen?
Dus politieke tegenstanders mag je paspoort afnemen zo lang ze ook een paspoort hebben van een ander land?quote:Op maandag 14 juli 2025 13:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik geef aan dat deze vrouw niet staatloos zal worden zoals de titel van de OP doet vermoeden.
In hoeverre je een actrice überhaupt je politieke tegenstander kan noemenquote:Op maandag 14 juli 2025 13:53 schreef Momo het volgende:
[..]
Dus politieke tegenstanders mag je paspoort afnemen zo lang ze ook een paspoort hebben van een ander land?
Ik vraag je om er een uitspraak over te doen. Jouw zorgelijk zwijgen stemt zeer bemoedigend...quote:Op maandag 14 juli 2025 13:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik geef aan dat deze vrouw niet staatloos zal worden zoals de titel van de OP doet vermoeden.
Het is een cult.quote:Op maandag 14 juli 2025 13:47 schreef Gunner het volgende:
Toch knap dat zelfs dit nog verdedigd kan worden.
Nee, je legt mij woorden in de mond.quote:Op maandag 14 juli 2025 14:01 schreef Perox het volgende:
[..]
Ik vraag je om er een uitspraak over te doen. Jouw zorgelijk zwijgen stemt zeer bemoedigend...![]()
De cult bevindt zich vooral bij de politieke tegenstanders van Trump, Amerikanen die zelfs zover gaan om ICE-agenten fysiek aan te vallen of illegale migranten in hun huis te verstoppen.quote:
Wat een slap gelul dit. Zou jij dat goedkeuren als dat zou gebeuren? Ja of nee volstaat, geen heel epistel over dingen die Trump niet zegt maar gewoon graag over wat hij wel zegt. En dan de vervolgvraag, vind jij het normaal dat een president zo praat? Als je nog steeds achter die vent staat hoe kan het dan dat je je niet dagelijks kapot schaamt voor die man?quote:Op maandag 14 juli 2025 14:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, je legt mij woorden in de mond.
Je trekt eigenlijk al een conclusie op basis van een post waar niets in die richting in staat. Trump gaat natuurlijk niet het paspoort van een actrice en comedian intrekken, daar heeft hij juridisch ook nul macht voor. We weten inmiddels dat Trump van allerlei nonsens op zijn 'Truth Social' plaatst en iedere keer opnieuw nemen mensen alles even serieus.
[..]
De cult bevindt zich vooral bij de politieke tegenstanders van Trump, de mensen die zover gaan om ICE-agenten fysiek aan te vallen of illegale migranten in hun huis te verstoppen.
En we zien dat hier helaas op FOK! ook wel, als je niet een diepe wrok en haat jegens Trump koestert, dan wordt je gelijk voor van alles weggezet. Ik zie dat niet zo, ik kan mij over het algemeen in een flink aantal beleidsplannen van de huidige regering vinden, in andere dingen weer minder. Daar ben ik ook altijd erg open over geweest.
Dat zeg ik ook helemaal niet, ik reageer op dat ze uitgezet zou worden, maar ze is vrijwillig vertrokken.quote:Op maandag 14 juli 2025 13:22 schreef 215 het volgende:
[..]
Maar is dat een reden om iemand stateloos te maken? Iets wat volgens internationale verdragen absoluut verboden is.
Er schijnen nogal wat vraagtekens te zijn bij het visum van Melania... Misschien dat dat eens onderzocht kan worden.quote:Op maandag 14 juli 2025 14:17 schreef Jaeger85 het volgende:
Daarmee schept hij een precedent waarmee een toekomstig president hetzelfde kan doen met een aantal van zijn kinderen.
Dat gaat niet gebeuren. Het zomaar (zonder reden dus) afpakken van mensen hun paspoort is ook niet acceptabel.quote:Op maandag 14 juli 2025 14:13 schreef Perox het volgende:
[..]
Wat een slap gelul dit. Zou jij dat goedkeuren als dat zou gebeuren? Ja of nee volstaat, geen heel epistel over dingen die Trump niet zegt maar gewoon graag over wat hij wel zegt. En dan de vervolgvraag, vind jij het normaal dat een president zo praat? Als je nog steeds achter die vent staat hoe kan het dan dat je je niet dagelijks kapot schaamt voor die man?
Je lult er maar weer omheen. Niet voor het eerst weer door het mandje vallen.quote:Op maandag 14 juli 2025 14:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat gaat niet gebeuren. Het zomaar (zonder reden dus) afpakken van mensen hun paspoort is ook niet acceptabel.
En je weet verder op mooie wijze mijn punt te bevestigen, meteen dat aanvallende toontje, want oh jee, er is een user die niet jouw diepgewortelde haat voor Trump deelt. Dat werkt iedere keer weer als een rode lap op een stier bij sommigen.
Waarom is het zo moeilijk te accepteren dat sommige mensen dit anders zien dan jij? Jij haat Trump, dat staat je helemaal vrij maar ik sta daar een stuk genuanceerder in.
Je kunt je punt dus niet onderbouwen en ook geen antwoord geven op mijn vraag. Dat dacht ik al.quote:Op maandag 14 juli 2025 14:25 schreef Perox het volgende:
[..]
Je lult er maar weer omheen. Niet voor het eerst weer door het mandje vallen.
Beantwoord jij eerst mijn vragen maar.quote:Op maandag 14 juli 2025 14:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je kunt je punt dus niet onderbouwen en ook geen antwoord geven op mijn vraag. Dat dacht ik al.
Die is al beantwoord. Nota bene nog in de eerste zin in de vorige post die hebt gequote.quote:
Nee. Maar het is goed hoor. Ik ben weer klaar met je. Jammer want soms heb je juist wel inhoud. Vandaag laten we maar eventjes schieten dan.quote:Op maandag 14 juli 2025 14:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die is al beantwoord. Nota bene nog in de eerste zin in de vorige post die hebt gequote.
Tja, je moet simpelweg niet zo raar reageren als mensen het niet met je eens zijn over Trump. Dit is een openbaar forum, er is hier plek voor vele meningen en perspectieven. Helaas koesteren sommige mensen een diepgewortelde haat jegens Trump, waarbij iedereen die deze haat en afkeer niet deelt meteen moet worden aangevallen. Dat is waar het misgaat.quote:Op maandag 14 juli 2025 14:34 schreef Perox het volgende:
[..]
Nee. Maar het is goed hoor. Ik ben weer klaar met je. Jammer want soms heb je juist wel inhoud. Vandaag laten we maar eventjes schieten dan.
Ik stelde je een vraag daar blijf je voor duiken. Dikke doei.quote:Op maandag 14 juli 2025 14:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, je moet simpelweg niet zo raar reageren als mensen het niet met je eens zijn over Trump. Dit is een openbaar forum, er is hier plek voor vele meningen en perspectieven. Helaas koesteren sommige mensen een diepgewortelde haat jegens Trump, waarbij iedereen die deze haat en afkeer niet deelt meteen moet worden aangevallen. Dat is waar het misgaat.
“Wrok en haat”. Hmm, jij vindt het, zoals altijd eigenlijk, noodzakelijk een president te verdedigen die, zoals altijd eigenlijk, met zijn uitingen de Amerikaanse rechtsorde geweld aan doet. Sommigen van ons vinden dat nogal zorgelijk, juist vanwege het structurele karakter. Dat jij dat onder wrok en haat rubriceert zegt nogal wat over jouw echte morele kompasquote:Op maandag 14 juli 2025 14:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En we een soortgelijk sentiment hier helaas op FOK! ook, als je niet een diepe wrok en haat jegens Trump koestert, dan wordt je gelijk voor van alles weggezet.
Doet dat er nog veel toe in de huidige VSquote:Op maandag 14 juli 2025 15:05 schreef Hathor het volgende:
Is zoiets wettelijk gezien uberhaupt wel mogelijk?
Nee maar daar lijkt Trump zich nooit zoveel van aan te trekken aangezien hij denkt boven de wet te staan.quote:Op maandag 14 juli 2025 15:05 schreef Hathor het volgende:
Ik mag toch hopen van wel. Trump en O'Donnell zijn elkaar al sinds 2006 met modder aan het bekogelen op de socials en dit lijkt gewoon weer het zoveelste hoofdstuk in een vreselijk kinderachtig scenario. Je slaat als VS een ongelofelijk modderfiguur voor het oog van de hele wereld met deze narcist als president. Niet dat die O'Donnell nou zoveel beter is overigens....we hebben het hier over twee volwassen publieke figuren die elkaar al bijna 20 jaar voor rotte vis aan het uitmaken zijn. Kleuterschool taferelen.quote:Op maandag 14 juli 2025 15:10 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Doet dat er nog veel toe in de huidige VS
5D chess is ook: je tegenstander laten denken dat je zwak bent terwijl je sterk bent. Laat ze maar lekker grappen over je maken, je debiel noemen, een clown, en ondertussen de ene mega deal na de andere binnenhalen, en je tegenstanders terwijl je ze keihard van achter neemt er nog dankjewel voor laten zeggen ookquote:
Er tussenin als je er niet uitkomt. Noordzee denk ik dan. Krijgt hij een eigen Boorplatform. Drill baby drill wekker.quote:Op maandag 14 juli 2025 11:33 schreef OProg het volgende:
“She is a Threat to Humanity, and should remain in the wonderful Country of Ireland, if they want her."
Dus iemand die in de VS geboren is uit ouders die ook de Amerikaanse nationaliteit hadden moet 'terug' naar Ierland op basis van een afkomst uit het verleden.
Trump zijn opa kwam uit Duitsland en zijn moeder uit de kust van Schotland. Naar welk land kan die dan 'terug' als het een keer uitkomt?
quote:Op maandag 14 juli 2025 15:05 schreef Hathor het volgende:
Trump sloopt de rechtstaat en de democratie en is hard op weg naar een autocratie. Dus ja, iedereen die er met afstand naar kijkt - ook al deel je sommige standpunten - zou hem en zijn handelswijze moeten afkeuren. Het is verder gewoon een cult, een maga cult zelfs.quote:Op maandag 14 juli 2025 14:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, je moet simpelweg niet zo raar reageren als mensen het niet met je eens zijn over Trump. Dit is een openbaar forum, er is hier plek voor vele meningen en perspectieven. Helaas koesteren sommige mensen een diepgewortelde haat jegens Trump, waarbij iedereen die deze haat en afkeer niet deelt meteen moet worden aangevallen. Dat is waar het misgaat.
Mega deal voor zijn eigen bedrijven en vriendjes, corruptie noemen we dat, maar dan openlijk… Raar dat je zo iemand steunt, die op zo’n wijze opereert, zegt ook wat over jou overigens. Het hele land wordt uitgekleed, als je ziek bent, oud bent, of je hebt geen geld dan ben je voor eeuwig de lul en mag je met 3 banen hopen dat je het hoofd boven water houdt. Ja.. toffe peer die Trump, als je al miljardair bent… Ander woord: oligarchie, als je dat actief nastreeft en zoals jij actief aanmoedigt dan zit er een steekje los.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 06:16 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
5D chess is ook: je tegenstander laten denken dat je zwak bent terwijl je sterk bent. Laat ze maar lekker grappen over je maken, je debiel noemen, een clown, en ondertussen de ene mega deal na de andere binnenhalen, en je tegenstanders terwijl je ze keihard van achter neemt er nog dankjewel voor laten zeggen ook
Dan heb je met recht het spelletje uitgespeeld hoor. Wie is nu de domme eigenlijk precies? LOL
https://www.nu.nl/spannin(...)pa-moet-betalen.html
EINDBAAS
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |