Oh nee kaas is walgelijk. Tenzij gesmoltenquote:Op zondag 13 juli 2025 21:31 schreef capricia het volgende:
[..]
En dat is toch ook gewoon lekker. Met een goed plak oude kaas enzo.![]()
Of een heerlijke tosti als je thuis bent met de lunch (of als werkgever/werknemer een simpel tosti apparaat op de zaak zetten). Heerlijk gewoon!
Maar niet alle dagen in de week, als je enige lunch.
Voor ons dan hè.
Ik krijg dit soort vibes...quote:Op zondag 13 juli 2025 21:15 schreef stalybridge het volgende:
Pas nu op, zo meteen vindt iemand het denigrerend
Bifanaquote:Op zondag 13 juli 2025 21:32 schreef Barbusse het volgende:
Oh, ik kan ook bifana maken.
En we hebben zalm in huis.
[ afbeelding ]
Jij. Doet niet meer meequote:Op zondag 13 juli 2025 21:31 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Oh nee kaas is walgelijk. Tenzij gesmolten
quote:Op zondag 13 juli 2025 21:04 schreef Hexagon het volgende:
Maar ik doe het ook wel, al kan ik me als 41-jarige niet meer jongere noemen. Ik werk twee keer per week op kantoor, op 2 verschillende locaties. Bij locatie 1 is een restaurant waar ik altijd wat haal en bij locatie 2 haal ik belegde broodjes uit een supermarkt die er naast ligt.
Ik ben te lui om het te smeren en kan het geld prima missen.
Het verschil tussen je eigen lunch mee nemen of deze lekker makkelijk buiten de deur halen is ongeveer 2000 euro op jaarbasis. Geen probleem als je dat geld kunt missen lijkt mij.quote:Op zondag 13 juli 2025 21:27 schreef Fok-it het volgende:
Vers brood van de bakker
Al snap ik @:Capricia wel. Het is de simpelere keus. Niet zozeer qua smaak maar qua gemak.
Alleen de guac is moeilijk meeneembaar/houdbaar (al zijn daar natuurlijk ook weer trucjes voor).quote:Op zondag 13 juli 2025 21:29 schreef Barbusse het volgende:
Hmm, kan een bolas de Mafra ovenwarm maken, met geitenkaas, sla, jamon Iberico, tomaat en een drupje balsamico
Of roggebrood met roomkaas, guacamole, tomaat en gepocheerd eitje
Moeilijk, moeilijk.
Dat is helemaal goedkoop maar ik was al bij het volgende punt, thuis een extra lekker broodje maken.quote:Op zondag 13 juli 2025 19:49 schreef maily het volgende:
[..]
Wat voor broodje?
Worden er geen boterhammen meer gegeten?
Ik eet geen bagels en goede zalm moet je tegenwoordig zelf gaan vangen lijkt het. Ik prop niet meer dan een half zakje ruccola op mijn broodje, evenmin 2 ons chevre buche die niet idd niet goedkoop is en beter dan wat je bij een lunchtent krijgt. Een citroen gooi ik ook niet weg na een paar druppels over de garnalen. Ik zie echt niet hoe ik boven de 5 euro uit zou moeten komen als de kaviaar weglaat.quote:Op zondag 13 juli 2025 20:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Pardon?
Een bagel met huttenkase, goede zalm en verse citroen en wat rucola, ben je ook thuis wel meer dan 3 euro aan kwijt.
Succes met de zalm dan, ieg.quote:Op zondag 13 juli 2025 21:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is helemaal goedkoop maar ik was al bij het volgende punt, thuis een extra lekker broodje maken.
[..]
Ik eet geen bagels en goede zalm moet je tegenwoordig zelf gaan vangen lijkt het. Ik prop niet meer dan een half zakje ruccola op mijn broodje, evenmin 2 ons chevre buche die niet idd niet goedkoop is en beter dan wat je bij een lunchtent krijgt. Een citroen gooi ik ook niet weg na een paar druppels over de garnalen. Ik zie echt niet hoe ik boven de 5 euro uit zou moeten komen als de kaviaar weglaat.
Dat valt ook wel mee aangezien ik maar 2x in de week buiten de deur werk.quote:Op zondag 13 juli 2025 21:34 schreef quo_ het volgende:
[..]
[..]
Het verschil tussen je eigen lunch mee nemen of deze lekker makkelijk buiten de deur halen is ongeveer 2000 euro op jaarbasis. Geen probleem als je dat geld kunt missen lijkt mij.
Ik kan soms een snob zijn als het op eten aankomt.quote:Op zondag 13 juli 2025 21:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Alleen de guac is moeilijk meeneembaar/houdbaar (al zijn daar natuurlijk ook weer trucjes voor).
De rest kan prima, als je niet thuis wil lunchen, mee. Gewoon met een koelelement.
Klinkt alsof jij wel diverser luncht.
Nee, dan stink je uit je bek. Werkt niet als je daarna weer een meeting hebt.quote:Op zondag 13 juli 2025 21:38 schreef capricia het volgende:
Eten mensen nog wel eens vis met de lunch? Een haring of zo, dat je die haalt en eet?
De visboer is vaak wel druk rondom lunch. Maar kan natuurlijk ook voor kibbeling of garnalenkroket zijn.
ik wel.quote:Op zondag 13 juli 2025 21:38 schreef capricia het volgende:
Eten mensen nog wel eens vis met de lunch? Een haring of zo, dat je die haalt en eet?
De visboer is vaak wel druk rondom lunch. Maar kan natuurlijk ook voor kibbeling of garnalenkroket zijn.
Maar dat heb je toch niet altijd?quote:Op zondag 13 juli 2025 21:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, dan stink je uit je bek. Werkt niet als je daarna weer een meeting hebt.
Helaas in 9 van de 10 gevallen wel. Bakkie kibbeling zou ik zo opvreten, maar helaas is het mij niet gegund.quote:Op zondag 13 juli 2025 21:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar dat heb je toch niet altijd?
In elk geval staat er vaak wel een rij rondom lunchtijd.
En vis is natuurlijk ook wel een variatie op een buiten de deur gekochte (hele of halve) lunch.
Ja. Vind ik ook. Heerlijk zo af en toe.quote:
Het probleem zit hem natuurlijk erin dat de maximale hypotheek die ze kunnen krijgen niet toereikend is. Niet dat ze het gedeelte wat ze in kunnen zetten voor een hypotheek aan iets anders uitgeven, daar kunnen ze mee stoppen maar dat leidt nog steeds tot niks.quote:
gewoon ook vis uit blik. niks mis mee.quote:Op zondag 13 juli 2025 21:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Vind ik ook. Heerlijk zo af en toe.![]()
En volgens mij moeten we ook meer vette vis eten. Is alleen maar gezond, ook voor de afwisseling.
Morgen vrij dus waarschijnlijk weer eens arroz de marisco ergens etenquote:Op zondag 13 juli 2025 21:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Vind ik ook. Heerlijk zo af en toe.![]()
En volgens mij moeten we ook meer vette vis eten. Is alleen maar gezond, ook voor de afwisseling.
"broodje pindakaas in koffie dopen".quote:Op zondag 13 juli 2025 21:50 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Het probleem zit hem natuurlijk erin dat de maximale hypotheek die ze kunnen krijgen niet toereikend is. Niet dat ze het gedeelte wat ze in kunnen zetten voor een hypotheek aan iets anders uitgeven, daar kunnen ze mee stoppen maar dat leidt nog steeds tot niks.
En ja, ze kunnen sparen, maar reken eens uit hoe hard de huizen prijzen stijgen en hoeveel je redelijkerwijs kan sparen.
Overigens groot brood fan en kan elke dag genieten van broodje pindakaas in koffie dopen. Maar ben echt klaar met dat feiten vrije gelul over iemand anders zijn positie op de woningmarkt om dat als argument tegen ander gedrag in te zetten. Of het nou gaat om jongeren die braaf zouden moeten sparen of ouderen die geluk hebben gehad, bemoei je niet zo met de ander want als het allemaal zo makkelijk was hadden we deze grote problemen niet.
Ik word altijd zo aangekeken ja.quote:Op zondag 13 juli 2025 21:54 schreef capricia het volgende:
[..]
"broodje pindakaas in koffie dopen".
Is dat iets wat meer mensen doen? Nooit van gehoord.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |