abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218213287
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 08:08 schreef tesssssssss het volgende:
1 van de meest vreemde discussies die ik hier ooit heb gelezen.
Je weet in elk geval nu dat je capricia kan inhuren voor catering :7
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  maandag 14 juli 2025 @ 22:55:14 #277
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_218215473
quote:
14s.gif Op maandag 14 juli 2025 19:04 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Ok boomer.
Nou smakelijke lunch dan met een stuk roggebrood met varkensreuzel. Kijk uit dat je je hoofd niet te ver uit het schuttersputje steekt want je moet nog wel m'n AOW kunnen betalen de komende jaren.
Wie dit leest is gek
pi_218215626
Vis een optie?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_218215939
quote:
99s.gif Op maandag 14 juli 2025 22:55 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]
Nou smakelijke lunch dan met een stuk roggebrood met varkensreuzel. Kijk uit dat je je hoofd niet te ver uit het schuttersputje steekt want je moet nog wel m'n AOW kunnen betalen de komende jaren.
M'n schuttersputjesjaren waren eigenlijk m'n marine kokkiejaren, en liggen al ver achter me. Ik zit nu in m'n terrasje in zuid Europa jaren.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  dinsdag 15 juli 2025 @ 00:38:50 #280
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_218215973
quote:
1s.gif Op zondag 13 juli 2025 19:55 schreef capricia het volgende:
Ik lunch ook wel vaak buiten de deur. Zeker met dochter (13 jaar) als ze vroeg uit school is. Dat kan ook de La Place zijn, met de fiets. Ben je 6 euro kwijt voor een vers gemaakt lunchgerecht waar je met zijn tweeën van kunt eten :D En kan ook een tosti zijn buiten de deur.

Of los ontbijten in een hotel (vdvalk bijv). Als ze een keertje om 10 uur begint met school, of vakantie heeft.

Prijzen zijn een stuk relaxter dan dineren. En je eet toch uit. O+
Welk gerecht voor ¤6 ?
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  dinsdag 15 juli 2025 @ 00:48:11 #281
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_218215987
Ik moet zeggen dat Capricia hier wel wat geforceerd elitair overkomt.. máár

Wij hebben in Nederland ook wel een ronduit armoedige eet-cultuur. Ik heb in het verleden stage gelopen in Ierland, ik kreeg een maaltijdcheque om daar in de kantine te eten. Doorgaans was dat een gezonde wrap, of friet met doperwten met een stukje vlees, of iets anders maar wel degelijk voedzaam en gevarieerd. Iedereen at op die manier! Later in Aruba stage gelopen, daar was het minder gezond. Vooral gefrituurde meuk met rijst wat de klok sloeg. Maar wederom voedzaam. In Nederland niks van dat alles. Slecht een broodje kaas of wat anders met een appel. Ik voel mij daar ook niet prettig bij. Als ik thuiswerk haal ik op woensdag gewoon lekker een kibbeling met een zoute haring. Op andere dagen een noodle soupje. Als ik op kantoor werk doorgaans het hollandse broodje kaas, maar soms pak ik de auto naar de AH voor een voorverpakt broodje.

Serieus. Wij eten in Nederland als sloebers. Er is ook niks gezonds aan om dag in dag uit hetzelfde te eten. Je voelt je er ook futloos bij.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
  dinsdag 15 juli 2025 @ 00:52:43 #282
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_218215994
Als ik gewoon volstrekt willekeurig google op een Italiaanse school lunch krijg je bijvoorbeeld dit:

Dat is echt wel wat anders als Nederlandse kinderen krijgen. Dat is gewoon een broodje ofzo van 50 euro cent.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 15 juli 2025 @ 01:01:01 #283
284411 crew  heywoodu
pi_218216003
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 00:48 schreef phpmystyle het volgende:

Wij hebben in Nederland ook wel een ronduit armoedige eet-cultuur. Ik heb in het verleden stage gelopen in Ierland, ik kreeg een maaltijdcheque om daar in de kantine te eten. Doorgaans was dat een gezonde wrap, of friet met doperwten met een stukje vlees, of iets anders maar wel degelijk voedzaam en gevarieerd. Iedereen at op die manier! Later in Aruba stage gelopen, daar was het minder gezond. Vooral gefrituurde meuk met rijst wat de klok sloeg. Maar wederom voedzaam. In Nederland niks van dat alles. Slecht een broodje kaas of wat anders met een appel. Ik voel mij daar ook niet prettig bij. Als ik thuiswerk haal ik op woensdag gewoon lekker een kibbeling met een zoute haring. Op andere dagen een noodle soupje. Als ik op kantoor werk doorgaans het hollandse broodje kaas, maar soms pak ik de auto naar de AH voor een voorverpakt broodje.

Serieus. Wij eten in Nederland als sloebers. Er is ook niks gezonds aan om dag in dag uit hetzelfde te eten. Je voelt je er ook futloos bij.
Noodle soepjes zijn nog wel meer symbool voor pure eet-armoede dan een boterham met kaas hoor :D

Wat verder niet uit maakt, want iedereen heeft zijn of haar eigen smaak en dat is prima. Dat elitaire gedoe, waarbij gedaan wordt alsof mensen hun kinderen van alles aan doen als ze een gewone lunch krijgen, dat was het pijnpunt vooral.
pi_218216019
Instant noedelsoepjes hebben mij door m'n studententijd geholpen :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_218216235
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 00:52 schreef phpmystyle het volgende:
Als ik gewoon volstrekt willekeurig google op een Italiaanse school lunch krijg je bijvoorbeeld dit:

[ afbeelding ]

Dat is echt wel wat anders als Nederlandse kinderen krijgen. Dat is gewoon een broodje ofzo van 50 euro cent.
En daar betalen ouders dus wel 80 euro per maand aan mee, niet dat ik het afkeur maar het is wel een fors bedrag, zeker omdat kinderen hebben in Italie al gigantisch duur is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_218216236
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 01:07 schreef Barbusse het volgende:
Instant noedelsoepjes hebben mij door m'n studententijd geholpen :')
Spaghetti/Rijst met stroop is prima te doen :)
  Moderator dinsdag 15 juli 2025 @ 06:20:26 #287
236264 crew  capricia
pi_218216706
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 00:38 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Welk gerecht voor ¤6 ?
Vers gemaakte en voor je neus gebakken pizza Margaretha, of een nacho-schotel met toebehoren of taco 's etc.

Maar vooral die pizza is goed te doen met zijn tweeën.
Begint (begon?) vanaf ¤5,50.

[ Bericht 4% gewijzigd door capricia op 15-07-2025 06:36:43 ]
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_218216888
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 00:52 schreef phpmystyle het volgende:

[ afbeelding ]

Geloof je het zelf?
Corporate translator
  dinsdag 15 juli 2025 @ 07:30:26 #289
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_218216892
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 07:29 schreef HSG het volgende:

[..]
Geloof je het zelf?
Ja?
School lunches zijn in veel landen verplicht gesteld. Vaak best wel gezond en voedzaam. Wat dacht je dan dat ze aten?
  dinsdag 15 juli 2025 @ 07:31:20 #290
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_218216894
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 04:19 schreef raptorix het volgende:

[..]
En daar betalen ouders dus wel 80 euro per maand aan mee, niet dat ik het afkeur maar het is wel een fors bedrag, zeker omdat kinderen hebben in Italie al gigantisch duur is.
Zou wat mij betreft de staat mogen betalen.
pi_218217007
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 07:31 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Zou wat mij betreft de staat mogen betalen.
Ja want dan is het gratis :')
pi_218217183
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 00:38 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Welk gerecht voor ¤6 ?
Dat vraag ik mij ook af. Alleen een kop koffie ben je zo rond de drie euro kwijt. Dat mensen buiten de deur lunchen moet men uiteraard zlef weten. Maar dat lijkt mij niet goedkoper dan zelf je lunch thuis maken.
pi_218217250
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 12:03 schreef ZarB het volgende:
Ik ben een millennial dus ik zou me er miss iets minder druk om moeten maken maar dat jankerige gedoe van gen-z komt een beetje mijn strot uit. Die gaan het echt zwaar krijgen (nog zwaarder want ze hebben het nu al heel zwaar).
De millenials worden nu ook al langzaamaan boomers :+
pi_218217404
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 00:48 schreef phpmystyle het volgende:

Tja armzalig, maar vroegaaah waren kinderen nog slank en sportief, in tegenstelling tot vaak de plofkippetjes wat ze nu zijn. Lekker een glas melk en een brood met kaas. Misschien nog eentje extra met hagelslag.

Nu schuiven ze er doorgaans een frikandelbroodje en een blikje energydrank in.
  dinsdag 15 juli 2025 @ 09:14:08 #295
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_218217612
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 07:58 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ja want dan is het gratis :')
Snijden we lekker in al die onderwijs adviseurs. En in plaats daarvan geven wij kinderen voedzame goede maaltijden.
  dinsdag 15 juli 2025 @ 09:19:05 #296
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_218217687
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 09:14 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Snijden we lekker in al die onderwijs adviseurs. En in plaats daarvan geven wij kinderen voedzame goede maaltijden.
Of ze nu een broodje kaas van huis meekrijgen of vanuit èèn of andere instantie maakt ook geen verschil.
Denk niet dat ze hier pasta pesto gaan maken om te geven.
  dinsdag 15 juli 2025 @ 09:22:05 #297
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218217704
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 04:19 schreef raptorix het volgende:

[..]
4 euro voor zo'n lunch.
Sorry maar dat is totaal niet gek.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator dinsdag 15 juli 2025 @ 09:22:15 #298
236264 crew  capricia
pi_218217706
quote:

[..]
'Broodje kaas is goed genoeg', lijkt de NLse cultuur te zijn.
En 'Ons bin zuunig', zie de teneur van dit topic.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  dinsdag 15 juli 2025 @ 09:24:50 #299
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218217723
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 07:29 schreef HSG het volgende:

[..]
Geloof je het zelf?
Google zelf eens op typical schoollunches.

En ja, er zijn collegas van mij uit veel verschillende landen die het heel raar vinden dat wij koters onder de middag naar huis sturen om een broodje kaas in hun monden te schuiven.
1947-2016
  dinsdag 15 juli 2025 @ 09:25:26 #300
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218217728
quote:

[..]
Graaaaag.
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')