Je weet in elk geval nu dat je capricia kan inhuren voor cateringquote:Op maandag 14 juli 2025 08:08 schreef tesssssssss het volgende:
1 van de meest vreemde discussies die ik hier ooit heb gelezen.
Nou smakelijke lunch dan met een stuk roggebrood met varkensreuzel. Kijk uit dat je je hoofd niet te ver uit het schuttersputje steekt want je moet nog wel m'n AOW kunnen betalen de komende jaren.quote:
M'n schuttersputjesjaren waren eigenlijk m'n marine kokkiejaren, en liggen al ver achter me. Ik zit nu in m'n terrasje in zuid Europa jaren.quote:Op maandag 14 juli 2025 22:55 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Nou smakelijke lunch dan met een stuk roggebrood met varkensreuzel. Kijk uit dat je je hoofd niet te ver uit het schuttersputje steekt want je moet nog wel m'n AOW kunnen betalen de komende jaren.
Welk gerecht voor ¤6 ?quote:Op zondag 13 juli 2025 19:55 schreef capricia het volgende:
Ik lunch ook wel vaak buiten de deur. Zeker met dochter (13 jaar) als ze vroeg uit school is. Dat kan ook de La Place zijn, met de fiets. Ben je 6 euro kwijt voor een vers gemaakt lunchgerecht waar je met zijn tweeën van kunt etenEn kan ook een tosti zijn buiten de deur.
Of los ontbijten in een hotel (vdvalk bijv). Als ze een keertje om 10 uur begint met school, of vakantie heeft.
Prijzen zijn een stuk relaxter dan dineren. En je eet toch uit.
Noodle soepjes zijn nog wel meer symbool voor pure eet-armoede dan een boterham met kaas hoorquote:Op dinsdag 15 juli 2025 00:48 schreef phpmystyle het volgende:
Ik moet zeggen dat Capricia hier wel wat geforceerd elitair overkomt.. máár
Wij hebben in Nederland ook wel een ronduit armoedige eet-cultuur. Ik heb in het verleden stage gelopen in Ierland, ik kreeg een maaltijdcheque om daar in de kantine te eten. Doorgaans was dat een gezonde wrap, of friet met doperwten met een stukje vlees, of iets anders maar wel degelijk voedzaam en gevarieerd. Iedereen at op die manier! Later in Aruba stage gelopen, daar was het minder gezond. Vooral gefrituurde meuk met rijst wat de klok sloeg. Maar wederom voedzaam. In Nederland niks van dat alles. Slecht een broodje kaas of wat anders met een appel. Ik voel mij daar ook niet prettig bij. Als ik thuiswerk haal ik op woensdag gewoon lekker een kibbeling met een zoute haring. Op andere dagen een noodle soupje. Als ik op kantoor werk doorgaans het hollandse broodje kaas, maar soms pak ik de auto naar de AH voor een voorverpakt broodje.
Serieus. Wij eten in Nederland als sloebers. Er is ook niks gezonds aan om dag in dag uit hetzelfde te eten. Je voelt je er ook futloos bij.
En daar betalen ouders dus wel 80 euro per maand aan mee, niet dat ik het afkeur maar het is wel een fors bedrag, zeker omdat kinderen hebben in Italie al gigantisch duur is.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 00:52 schreef phpmystyle het volgende:
Als ik gewoon volstrekt willekeurig google op een Italiaanse school lunch krijg je bijvoorbeeld dit:
[ afbeelding ]
Dat is echt wel wat anders als Nederlandse kinderen krijgen. Dat is gewoon een broodje ofzo van 50 euro cent.
Spaghetti/Rijst met stroop is prima te doenquote:Op dinsdag 15 juli 2025 01:07 schreef Barbusse het volgende:
Instant noedelsoepjes hebben mij door m'n studententijd geholpen
Vers gemaakte en voor je neus gebakken pizza Margaretha, of een nacho-schotel met toebehoren of taco 's etc.quote:
Geloof je het zelf?quote:Op dinsdag 15 juli 2025 00:52 schreef phpmystyle het volgende:
Als ik gewoon volstrekt willekeurig google op een Italiaanse school lunch krijg je bijvoorbeeld dit:
[ afbeelding ]
Dat is echt wel wat anders als Nederlandse kinderen krijgen. Dat is gewoon een broodje ofzo van 50 euro cent.
Ja?quote:
Zou wat mij betreft de staat mogen betalen.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 04:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
En daar betalen ouders dus wel 80 euro per maand aan mee, niet dat ik het afkeur maar het is wel een fors bedrag, zeker omdat kinderen hebben in Italie al gigantisch duur is.
Ja want dan is het gratisquote:Op dinsdag 15 juli 2025 07:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zou wat mij betreft de staat mogen betalen.
Dat vraag ik mij ook af. Alleen een kop koffie ben je zo rond de drie euro kwijt. Dat mensen buiten de deur lunchen moet men uiteraard zlef weten. Maar dat lijkt mij niet goedkoper dan zelf je lunch thuis maken.quote:
De millenials worden nu ook al langzaamaan boomersquote:Op maandag 14 juli 2025 12:03 schreef ZarB het volgende:
Ik ben een millennial dus ik zou me er miss iets minder druk om moeten maken maar dat jankerige gedoe van gen-z komt een beetje mijn strot uit. Die gaan het echt zwaar krijgen (nog zwaarder want ze hebben het nu al heel zwaar).
Tja armzalig, maar vroegaaah waren kinderen nog slank en sportief, in tegenstelling tot vaak de plofkippetjes wat ze nu zijn. Lekker een glas melk en een brood met kaas. Misschien nog eentje extra met hagelslag.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 00:48 schreef phpmystyle het volgende:
Ik moet zeggen dat Capricia hier wel wat geforceerd elitair overkomt.. máár
Wij hebben in Nederland ook wel een ronduit armoedige eet-cultuur. Ik heb in het verleden stage gelopen in Ierland, ik kreeg een maaltijdcheque om daar in de kantine te eten. Doorgaans was dat een gezonde wrap, of friet met doperwten met een stukje vlees, of iets anders maar wel degelijk voedzaam en gevarieerd. Iedereen at op die manier! Later in Aruba stage gelopen, daar was het minder gezond. Vooral gefrituurde meuk met rijst wat de klok sloeg. Maar wederom voedzaam. In Nederland niks van dat alles. Slecht een broodje kaas of wat anders met een appel. Ik voel mij daar ook niet prettig bij. Als ik thuiswerk haal ik op woensdag gewoon lekker een kibbeling met een zoute haring. Op andere dagen een noodle soupje. Als ik op kantoor werk doorgaans het hollandse broodje kaas, maar soms pak ik de auto naar de AH voor een voorverpakt broodje.
Serieus. Wij eten in Nederland als sloebers. Er is ook niks gezonds aan om dag in dag uit hetzelfde te eten. Je voelt je er ook futloos bij.
Snijden we lekker in al die onderwijs adviseurs. En in plaats daarvan geven wij kinderen voedzame goede maaltijden.quote:
Of ze nu een broodje kaas van huis meekrijgen of vanuit èèn of andere instantie maakt ook geen verschil.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 09:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Snijden we lekker in al die onderwijs adviseurs. En in plaats daarvan geven wij kinderen voedzame goede maaltijden.
4 euro voor zo'n lunch.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 04:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
En daar betalen ouders dus wel 80 euro per maand aan mee, niet dat ik het afkeur maar het is wel een fors bedrag, zeker omdat kinderen hebben in Italie al gigantisch duur is.
'Broodje kaas is goed genoeg', lijkt de NLse cultuur te zijn.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 09:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Snijden we lekker in al die onderwijs adviseurs. En in plaats daarvan geven wij kinderen voedzame goede maaltijden.
Google zelf eens op typical schoollunches.quote:
Graaaaag.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 09:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |