Mensen die 's avonds uit eten gaan niet meer kunnen betalen en vervangen met gezellig lunchen voor minder geld?quote:Op maandag 14 juli 2025 08:02 schreef raptorix het volgende:
Je zult je leger ook maar moeten vullen met dit soort lui.
Ik vond het als kind een zeer eenzijdige keuze van een schoolkantine. Roze koeken, gevulde koeken en stroopwafels…quote:Op maandag 14 juli 2025 11:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Kinderen zijn met hele andere zaken bezig dan culinaire analyses. Je 'moet' er enkel voor zorgen dat je kinderen genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt.
Niets mis met stroopwafels overigens. Zeker niet als je een energiek kind hebt die veel aan beweging komt.
Ik ben heel calvinistisch als ik moet werken, maar als ik vrij ben dan neem ik het er wel van.quote:Op maandag 14 juli 2025 11:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik ben toch vrij calvinistisch. Een lunch moet voedzaam en sober zijn, en daarna weer aan het werk. Geen ingewikkelde poespas, volkoren boterhammen met kaas, vleeswaren of pindakaas of zo. Stukje fruit en als je gek wilt doen een krentenbol voor erbij.
Ik lust ze prima, zoals eerder gezegd. Maar met een dikke portemonnee had ik wel meer afgewisseld.quote:Op maandag 14 juli 2025 11:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik ben toch vrij calvinistisch. Een lunch moet voedzaam en sober zijn, en daarna weer aan het werk. Geen ingewikkelde poespas, volkoren boterhammen met kaas, vleeswaren of pindakaas of zo. Stukje fruit en als je gek wilt doen een krentenbol voor erbij.
Ja ik lust het ook prima maar als ik mijn hele leven in moet richten op wat ik lekker vind ipv wat ik nodig heb bouw je ook nooit een buffer op.quote:Op maandag 14 juli 2025 12:06 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Ik lust ze prima, zoals eerder gezegd. Maar met een dikke portemonnee had ik wel meer afgewisseld.
Maar goed, de warme (avond-)maaltijd is er ook nog.
Als je de bammetjes (niks mis mee als lunch in de pauze) buiten in het zonnetje op eet, lunch je ook buiten de deurquote:Op maandag 14 juli 2025 12:07 schreef ZarB het volgende:
Ik neem ook brood met pindakaas mee. Dat eet het makkelijkst en is het snelst te maken. Ik heb 30 min pauze en moet kiezen tussen een wandeling (etend) of in de kantine zitten. Dus dan kies ik voor t makkelijkste eten. Doodsaai. Maar goed, loonslaven life.
Je had als kind al zoiets van: 'ik wil diversiteit in wat ik kan eten'.quote:Op maandag 14 juli 2025 11:25 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik vond het als kind een zeer eenzijdige keuze van een schoolkantine. Roze koeken, gevulde koeken en stroopwafels…
Pure armoede is het, zeker als je naar andere landen en hun schoolkantine-aanbod kijkt. En users zoals jij houden die armoede juist in stand met je boterham en stroopwafels.
Het 'prakkie'quote:Op maandag 14 juli 2025 12:06 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Ik lust ze prima, zoals eerder gezegd. Maar met een dikke portemonnee had ik wel meer afgewisseld.
Maar goed, de warme (avond-)maaltijd is er ook nog.
Dit soort gejank werd eerst altijd op millennials geprojecteerd en toen was het ook zwaar overtrokken (tja voor influencers en wannabe influencertypes niet), dus ik zie niet in waarom dat nu ineens heel anders zou zijn voor Gen Z.quote:Op maandag 14 juli 2025 12:03 schreef ZarB het volgende:
Ik ben een millennial dus ik zou me er miss iets minder druk om moeten maken maar dat jankerige gedoe van gen-z komt een beetje mijn strot uit. Die gaan het echt zwaar krijgen (nog zwaarder want ze hebben het nu al heel zwaar).
Een ouderwetse bammenbakquote:Op maandag 14 juli 2025 13:05 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
gewoon een handige ruime lunchbox aanschaffen i.p.v. zo een plastic zakje, waarin bammetjes en fruit platgedrukt worden.
*Salt Bae entered the chatquote:Op maandag 14 juli 2025 13:27 schreef ieniminimuis het volgende:
10 euro voor de lunch thuis? Wat eten die mensen? Goud?
Ik vind het best zielig dat je zo opgevoed bent. Ik nam de ene dag een krabsalade, de andere dag kaas, een derde dag salami en de 4e dag kreeg ik wel eens mayonaise+ui+komkommer mee, wat stonk maar ook lekker was.quote:Op zondag 13 juli 2025 20:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik kom uit de jaren 70. En ik had in mijn jeugd ook niet 5 of 7 dagen in de week, jaar in jaar uit, twee boterhammen met kaas of pindakaas voor lunch.
Echt. Ik vind dat echt het toppunt van triestigheid.
Een en al armoede van geest.
supermarkt in Duitsland, kilo tomaten ¤1.59 en je hebt kilo tomaten voor ¤26.61quote:Op maandag 14 juli 2025 13:27 schreef ieniminimuis het volgende:
10 euro voor de lunch thuis? Wat eten die mensen? Goud?
Ja, zie de OP blijkbaar willen meer jongeren dat nu. Je klinkt trouwens wel als een ouderwetse zure boomer.quote:Op maandag 14 juli 2025 12:47 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je had als kind al zoiets van: 'ik wil diversiteit in wat ik kan eten'.
Geloofwaardig wel.
"Ik kan nog maar 5x per week wat eten bestellen voor avondeten en maar 4x uit lunchen gaan!quote:
Hear hear.quote:Op maandag 14 juli 2025 11:25 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik vond het als kind een zeer eenzijdige keuze van een schoolkantine. Roze koeken, gevulde koeken en stroopwafels…
Pure armoede is het, zeker als je naar andere landen en hun schoolkantine-aanbod kijkt. En users zoals jij houden die armoede juist in stand met je boterham en stroopwafels.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |