Oh ja, zeker wel! Die andere is het KPN-clublied? Ik zou de moeder van Erykah (niet Janet) wel meer als hiphop zien dan. Maar die moeten dus allebei nog?quote:Op donderdag 17 juli 2025 22:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Tel je het duo die nog wat excuses meedeelt aan een bekende moeder trouwens nog als hiphop? Want die moeten beide noteringen ook nog. Had ik natuurlijk kunnen bedenken, die andere heeft nog wel eens mijn ongeschoonde top 10 gehaald.
SPOILER: 1647-1626Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Begin dit jaar of ergens vorig jaar had jij een overzichtje van liederen die hoog in de alternatieve lijstjes staan, maar in week 53 nergens te bekennen zijn. Kan je die simpel oplepelen? Want ik kan hem niet vinden.quote:
quote:Op zondag 20 juli 2025 10:45 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Begin dit jaar of ergens vorig jaar had jij een overzichtje van liederen die hoog in de alternatieve lijstjes staan, maar in week 53 nergens te bekennen zijn. Kan je die simpel oplepelen? Want ik kan hem niet vinden.
SPOILER: 1622-1601Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Eentje met Bef Hard moet nog komen, dat vind ik echt een geweldige song.quote:Op zondag 20 juli 2025 11:22 schreef Tussle266 het volgende:
Wel jammer dat deze Joe Boterberg plaats heeft moeten maken voor die befcovers. Al is dit niet zijn beste, dan nog zou het wel fijn zijn als deze behouden was gebleven. Mijn oude heer is groot fan en ik denk dat dat ook de doelgroep concertgangers is. Joe op NSJ vorige week was ook gewoon prima, en toen speelde hij wel zijn beste.
Die inmiddels weer verdwenen is moet nog toch? Die is op zich wel prima. Ik denk dat ik doordat die ouwe het vaak opzet een klein vooroordeel ten faveure van zijn soloplaten heb. Hoewel hij die platen met Bef ook gewoon in de kast heeft staan.quote:Op zondag 20 juli 2025 11:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Eentje met Bef Hard moet nog komen, dat vind ik echt een geweldige song.
I’ll take care of you staat op zaagmans-niveau, die is volgend jaar echt niet weg hoorquote:Op zondag 20 juli 2025 11:34 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Die inmiddels weer verdwenen is moet nog toch? Die is op zich wel prima. Ik denk dat ik doordat die ouwe het vaak opzet een klein vooroordeel ten faveure van zijn soloplaten heb. Hoewel hij die platen met Bef ook gewoon in de kast heeft staan.
Ik keek net even in de elitegroep van 11.000, er staan 3 Befliedjes en naast Dust Bowl nog 1 sololiedje, dus 5 totaal. Er zijn er dit jaar ook 2 solo gedraaid, dus die zouden erbij kunnen komen. Met andere woorden. Dit zijn mogelijk de laatste woorden die we aan Joe besteden in Top 2000 context. Best jammer, ik vind Joe niet minder dan Chris Bon Jovi of zo. En (vele malen) beter dan Luuk met het kammetje, om maar iets te noemen.
Oh nee, dat is waar.quote:Op zondag 20 juli 2025 13:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
I’ll take care of you staat op zaagmans-niveau, die is volgend jaar echt niet weg hoor
quote:Op zondag 20 juli 2025 11:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
Goedemorgen.
1625 Focus - Sylvia
Internationaal de meest succesvolle song van Focus, genoemd naar een beoogd zangeres van een niet-instrumentale versie van dit lied. Die is nooit uitgebracht, in plaats daarvan kennen we nu deze versie. Die is vrijwel instrumentaal, al is er in het midden even een stukje waar Thijs zijn jodelstem weer wat oefening geeft. Ik vind de riff en de leadgitaar in dit nummer allebei wel lekker, maar wel merk ik altijd dat het wat snel gaat vervelen. Er gebeurt net niet genoeg om het hele nummer spannend te blijven, maar de basis staat wel als een huis en dat levert deze plek op. In de Top 2000 was het lied lang een vaste waarde, maar in 2018 werd de gevarenzone bereikt en in 2020, 2023 en 2024 was het lied volledig afwezig. In 2003 was 583 dan weer de hoogste notering.
1624 Bob Dylan - I Want You
Dylan met een lief, schattig liefdesliedje. Dat is nog eens wat anders dan kritiek op de maatschappij of oorlogen. Maar ik heb hier altijd wel een zwak voor, de mondharmonica kan een nummer wel net even dat stukje extra geven en sowieso zitten er flink wat instrumenten in het lied verstopt voor een fraaie dynamiek. Van zijn simpele, minder maatschappijkritische liedjes zeker zijn leukste - al kan hij nog steeds niet zingen. In 1999 en van 2001 tot 2021 stond dit in de lijst. In de beginjaren nog niet eens zo hoog, maar in 2004 stond het lied ineens op 387 en daarna jaren op 29 december. Maar sinds 2014 begon de achteruitgang, zoals bij zo veel nummers.
1623 10cc - Feel the Love
Ook wel bekend als Oomachasaooma, uit de nadagen van 10cc. Toch weer een beetje dat reggae/ska-sfeertje dat de band wel eens vaker hanteert op deze plaat, maar in dat genre vind ik de nummers van 10cc die daarbinnen passen wel bij de leukste behoren. Misschien omdat ze er ook andere stijlen bij halen. Dit stond maar 2x in de lijst, vind ik best weinig. In 2009 op 1714 en in 2011 op 1792. Dat waren eigenlijk de jaren dat 10cc flinke klappen kreeg, best opvallend.Was vorige week bij Joe Bonamassa op NSJ.SPOILER: 1622-1601Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat valt er niet aan te snappen dat iemand zijn concert wil zien? Die vent is een virtuoosMy friends all drive horses
Omdat die kaartjes mokerduur zijn.quote:Op zondag 20 juli 2025 13:55 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Was vorige week bij Joe Bonamassa op NSJ.
Wat valt er niet aan te snappen dat iemand zijn concert wil zien? Die vent is een virtuoos
Ik was er ook, was echt prima. Ik heb het zelfs nog teruggekeken op NPO 2 Extra. Volgens mij kan dat nog steeds, voor wie het wil weten.quote:Op zondag 20 juli 2025 13:55 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Was vorige week bij Joe Bonamassa op NSJ.
Wat valt er niet aan te snappen dat iemand zijn concert wil zien? Die vent is een virtuoos
Dat klopt wel ja. Daarom waren NSJ en Bospop goede kansen om hem voor een schappelijke prijs te zienquote:Op zondag 20 juli 2025 13:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Omdat die kaartjes mokerduur zijn.
Het B-kantje van Angels, Say My Name, staat bij mij meestal nog een tikje hoger dan Angels zelf. Wel weer een ballad trouwens, net als Memories. Maar ze zijn allebei heerlijk.quote:Op zondag 20 juli 2025 23:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
Angels is inderdaad een stuk beter dan Memories, dat is het beste nummer van de band na de eerste 2 platen
Net even gekeken. Een deel hiervan stond natuurlijk al op de keuzelijst. Er zijn tot nu toe ook 3 mogelijke toevoegingen: een terugkeer op de keuzelijst van nummer 13 (hoi Tim, lekker gewerkt). Een serieuze kans op nummer 18 (want 2x gedraaid bij Tim en Em). En er is ook nog een keer een stukje nummer 22 doorheen gejaagd. Die zou ik er supergraag bij hebben, dus die zal het sowieso niet gaan redden. Er zijn trouwens wel van verschillende artiesten op deze lijst (Simple Minds, Wolf Alice, White Lies 3x, Depeche Mode, Blur, om maar wat te noemen) andere niet-keuzelijst liederen doorheen gejaagd tot op heden.quote:
SPOILER: 1597-1576Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |