Hmm, dat zou wel ellendig zijn. En er was nog een liedje een maand of 2 geleden (rond koningsdag) waarvan de titel me even ontschoten is, en ik kan nu niet zoeken. Die werd ook nog wel eens op 2 gedraaid, net als Jan. Dat is altijd gevaarlijk.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 16:17 schreef Fred_B het volgende:
Hier Mag Alles staat er nog niet in.
In het café-genre maakt Lotje ook kans.
Dat is een ander liedje dan wat ze vroegah bij ADO over haar zongen neem ik aan.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 16:24 schreef Tussle266 het volgende:
Gelukkig duurt het nooit lang. Sam Welten heet die knul volgens mij, met dat liedje over Sylvie Meis. Die is wel een paar keer voorbij gekomen, ook buiten de Afkeururen op vrijdagmiddag.
Ik had hier een schreeuwende Joel Beukers associatie bij. Dat was al ellendig, maar desondanks wist dat wat het wel was de ellendigheid nog wel te overtreffen toen ik het net opzocht.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 18:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
Blikkendag mist natuurlijk ook nog!
Die had toch laatst een George Michaeltje dat ie door een roddelkanaal betrapt was met een man? Niet dat het wat uitmaakt maar misschien komt dat de geloofwaardigheid van t Sylvie Meis-liedje niet ten goedequote:Op dinsdag 15 juli 2025 16:24 schreef Tussle266 het volgende:
Gelukkig duurt het nooit lang. Sam Welten heet die knul volgens mij, met dat liedje over Sylvie Meis. Die is wel een paar keer voorbij gekomen, ook buiten de Afkeururen op vrijdagmiddag.
Dat is toch in het geval van Berendse niet zo? Die werd regelmatig gedraaid op 2 voordat ie vorig jaar in de lijst kwam meen ik mij te herinneren.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 19:05 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ik had hier een schreeuwende Joel Beukers associatie bij. Dat was al ellendig, maar desondanks wist dat wat het wel was de ellendigheid nog wel te overtreffen toen ik het net opzocht.
Maar van al deze liederen, is er één van Kuitenbrouwer- of Berendse-achtig 'niveau'? Want dat Jantje de rode loper krijgt zegt ook niet zoveel. Kuitenbrouwer en Berendse werden volledig genegeerd op 2 voor ze de lijst haalden...
Berendse is natuurlijk ook een wat 'emotioneler' lied. Engelbewaarder is toch wel echt hele platte volksmuzak. Wel lollige platte volksmuzak.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 20:55 schreef Tussle266 het volgende:
Dat is wel echt bijna uitsluitend in de Afkeururen geweest (dat kan je ook in de stats zien, veel vrijdagen). Voor Kuitenbrouwer is dat nog steeds zo (en in die nachtelijke Top 2000 blokken). Daarom was dat gedweep van de linker- en de rechterhersenhelft in de stemweek destijds ook zo opvallend, die hadden hem misschien 2x gedraaid in heel '23. Mogelijk wisten ze al dat ze met Rob en Gerard op vakantie gingen. Berendse is sinds de toetreding wel wat breder gedragen, die komt zo nu en dan wel voorbij.
Engelbewaarder heeft echt een hele goede tekst (oké het is een cover, dus dat is niet de verdienste van Schuitmaker). Terug In De Tijd bezingt een thema dat al honderdduizend keer is bezongen en vind ik tekstueel heel goedkoop.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 21:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Berendse is natuurlijk ook een wat 'emotioneler' lied. Engelbewaarder is toch wel echt hele platte volksmuzak. Wel lollige platte volksmuzak.
In dat arrangement is het platte volksmuzak. In het originele arrangement niet. En tekstueel inderdaad beter.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 21:25 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Engelbewaarder heeft echt een hele goede tekst (oké het is een cover, dus dat is niet de verdienste van Schuitmaker). Terug In De Tijd bezingt een thema dat al honderdduizend keer is bezongen en vind ik tekstueel heel goedkoop.
Jij bent fan van Yves Berendse?quote:Op dinsdag 15 juli 2025 22:03 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Dit vind ik dingen wat echt niet kan.
SPOILER: 1697-1676Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
We zitten nu ook niet meer in het gedeelte waar je nog kunt zeggen dat bij de vorige 3000 er minimaal 300 zaten die er meer in zouden moeten horen, dus wat dat betreft logisch.quote:Op woensdag 16 juli 2025 10:35 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
Oeh, we komen nu wel écht in de top2000 klassiekers. Allemaal lekkere nummers die niet misstaan in de lijst, staan wel prima in dit blokje
Ik dacht hier even iets heel anders bij, maar de Franc is inmiddels gevallen.quote:Op woensdag 16 juli 2025 10:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
De garderobedame van de Cavern Club die uiteindelijk zelf ook onder de hoede van Epstein kwam.
Gewoon 20 liedjes in een uur, ne dan het uur daarna Echoes en Tubular Bellsquote:Op woensdag 16 juli 2025 11:31 schreef Tussle266 het volgende:
Die rock 'n roll liedjes zijn natuurlijk per definitie een beetje rechtvooruit en klaar naar huis. Een soort punk op loungetempo. Dat is wel anders dan If I Can Dream, wat inderdaad wel meer iets uitgewerkts is waar je in kan duiken. Maar ik kan altijd best wel blij worden van die liedjes van 2.30, niet alleen van Elvis, maar ook van Buddy, Chuck of Bo. Lekker man. Beetje twee minuten aan die snaartjes trekken, tekstje uitstotteren en door naar de volgende.
Morgen toch maar wat controversiëlere meuk erin knallen, dit is ook niet echt spannend zo!quote:Op woensdag 16 juli 2025 23:16 schreef DecoAoreste het volgende:
Nummers (1700-1676) die ik hoger zou zetten:
–: Jep, geen. Dat wil in deze regionen niet zeggen dat ik het een kutblokje vind, integendeel. Onder meer de genoemde platen van Joe Cocker, Status Quo, Elvis Presley, Bob Dylan en The Black Keys worden jaarlijks erg gewaardeerd in de Lijst der Lijsten, al zijn het ook weer geen absolute topfavorieten. Ook een aantal wat minder bekende, zoals die van Cilla Black en Alquin, klinken behoorlijk lekker en zouden niet misstaan in de Top 2000.
Nummers (1700-1676) die ik lager zou zetten:
1693 Buddy Holly - That'll Be the Day: Toch wat gevonden! Een beetje aan de oubollige kant en er zit een galm in waar ik niet heel enthousiast van word. Voor de rest dus niet veel op aan te merken, deze worp.
Als morgen Het Lichtje opduikt gaan er wel stoelen gegooid worden.quote:Op woensdag 16 juli 2025 23:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Morgen toch maar wat controversiëlere meuk erin knallen, dit is ook niet echt spannend zo!
Van wanneer was de tiktokhype? Geloof niet dat tiktokkers extra op haar gaan stemmen omdat ze nu dood is. Maar if so: prima. De reden mag lelijk zijn, het nummer is gewoon een golden oldie. Voor t laatst door stemming genoteerd in 2007quote:Op donderdag 17 juli 2025 11:36 schreef Tussle266 het volgende:
Connie Francis eraan voor de moeite. Misschien moeten we dat Xi Jinping hitje van 2 maanden geleden toch vrezen?
Als er staat 2 maanden geleden, dan gok ik dat het mei wasquote:Op donderdag 17 juli 2025 13:27 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Van wanneer was de tiktokhype? Geloof niet dat tiktokkers extra op haar gaan stemmen omdat ze nu dood is. Maar if so: prima. De reden mag lelijk zijn, het nummer is gewoon een golden oldie. Voor t laatst door stemming genoteerd in 2007
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |