Ja krijg effe snel het heen en weer, bekijk je eigen geschiedenis maar. Blijkbaar ben je echt super vergeetachtig, ik heb je er zelfs meerdere keren over aangesproken en nu doe je net alsof je dat niet meer weet.quote:
Gloria Wekker, Greta Thunberg, Robin Di'Angelo, Hamas-leider nummer zoveel.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 20:14 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Onzin, ook die punten uit het lijstje niet.
Welke charismatische leider hebben ze dan?
Zolang je geen quote kunt geven waarin ik je een antisemiet noem is dit gewoon voorbeeld nummer zoveel van het claustrofobisch gehalte van de Grote Gelijk bubbel.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 20:15 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja krijg effe snel het heen en weer, bekijk je eigen geschiedenis maar. Blijkbaar ben je echt super vergeetachtig, ik heb je er zelfs meerdere keren over aangesproken en nu doe je net alsof je dat niet meer weet.
Sorry hoor, maar je begint nu wel bodemniveau aan te tikken.
Dat zijn toch helemaal geen leiders? In welke politiek?quote:Op dinsdag 15 juli 2025 20:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
Gloria Wekker, Greta Thunberg, Robin Di'Angelo, Hamas-leider nummer zoveel.
Denk nu effe na, ik zet dan een TR, dus het is zoeken in een hooiberg naar verwijderde berichten. Ik dacht dat jij wel een beetje een eerlijke vent was, maar helaas.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 20:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zolang je geen quote kunt geven waarin ik je een antisemiet noem is dit gewoon voorbeeld nummer zoveel van het claustrofobisch gehalte van de Grote Gelijk bubbel.
Dit zijn de figuren die het hele intersectionaliteit-debacle hebben aangezwengeld, en waardoor je nu dus dit soort kneejerk reacties krijgt wanneer men ook maar even denkt of voelt dat er aan een onfeilbare waarheid wordt geknabbeld.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 20:18 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat zijn toch helemaal geen leiders? In welke politiek?
Ja, ik kan met de beste wil van de wereld niet terugdenken aan een moment waarin ik jou antisemitisch heb genoemd.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 20:21 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Denk nu effe na, ik zet dan een TR, dus het is zoeken in een hooiberg naar verwijderde berichten. Ik dacht dat jij wel een beetje een eerlijke vent was, maar helaas.
Triest maar waar, ik word echt bijzonder moe van deze wisselwerking, het loopt elke keer op hetzelfde uit en over 3 weken kom je weer precies hetzelfde doen en doe je net alsof ook dit gesprek niet heeft plaatsgevonden.
quote:Trump seen pocketing FIFA medal as he walks on stage to hand Chelsea replica club championship trophy
The president was given the medal to look at by Gianni Infantino while handing others out to the winning squad, though Trump later tucked it into his suit blazer
Met andere woorden, jij vindt het fascisme, terwijl de omschrijving van fascisme je meteen al tegen spreekt. Daarnaast was het cancelen op geen enkele manier een politiek iets, kwam het van kleine hoeveelheden individuen, waarvan het nog maar de vraag is waar ze in het politieke spectrum staan. Ook werd bij dat cancelen geen geweld gebruikt en gooi je voor het gemak allerlei losstaande dingen op een hoop en doet alsof dat één linkse politieke beweging of partij is.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 20:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dit zijn de figuren die het hele intersectionaliteit-debacle hebben aangezwengeld, en waardoor je nu dus dit soort kneejerk reacties krijgt wanneer men ook maar even denkt of voelt dat er aan een onfeilbare waarheid wordt geknabbeld.
Mijn aversie jegens de GOP en Trump in het bijzonder is helder. Al jaren. Edoch, de minste afwijking in opinie daaromtrent, of het aankaarten van net zulke walgelijke ontwikkelingen elders, is anathema. De rijen sluiten zich ook direct: die gekkerd toch met zijn 'stokpaardjes'.
Jij vindt de bizar doorgeslagen woke epidemie in de VS niet problematisch en in de kern semi-fascistisch, wat met al die roepen om boycots en canceling en weren van sprekers en brodeloos maken van 'dissidenten', ik wel.
Sterker nog, dat een randdebiel als Trump uberhaupt WEER verkozen is, is grotendeels te wijten aan de volstrekt intolerante, irrationele wijze waarop 'progressivisme', zeker in de VS, de laatste decennia bezig is.
Nee, ik reageerde op een user die de vraag stelde: fascisme versus...?quote:Op dinsdag 15 juli 2025 20:32 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Met andere woorden, jij vindt het fascisme, terwijl de omschrijving van fascisme je meteen al tegen spreekt. Daarnaast was het cancelen op geen enkele manier een politiek iets, kwam het van kleine hoeveelheden individuen, waarvan het nog maar de vraag is waar ze in het politieke spectrum staan. Ook werd bij dat cancelen geen geweld gebruikt en gooi je voor het gemak allerlei losstaande dingen op een hoop en doet alsof dat één linkse politieke beweging of partij is.
Ik heb niets met XR, of eigenlijk welke demonstranten dan ook. Daarnaast vind ik beide partijen in Gaza\Israël al decennia fout. Maar toch moet ik wel een hypocriet zijn, want ik heb het alleen over MAGA, maar niet over XR of linkse mensen in het topic van politiek VS.
En ik heb toch duidelijk onderbouwd waarom het geen fascisme kan zijn. Het is verder ook niet een stroming die verbonden is aan welke partij dan ook, en kan net zo goed rechtse mensen bevatten.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 20:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, ik reageerde op een user die de vraag stelde: fascisme versus...?
En daar stelde ik fascisme tegenover, en ik heb onderbouwd waarom.
Het is heel simpel.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 20:39 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En ik heb toch duidelijk onderbouwd waarom het geen fascisme kan zijn. Het is verder ook niet een stroming die verbonden is aan welke partij dan ook, en kan net zo goed rechtse mensen bevatten.
?quote:Op dinsdag 15 juli 2025 20:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het is heel simpel.
Je hebt in de VS sinds pak 'm beet een jaar of 10 twee extremen tegen over elkaar staan: woke en maga. In de kern zijn het allebei intolerante, sektarische, dictatoriale en hersendode bewegingen die geen weerwoord dulden. IJzeren dogma's en wetten. Eigen rituelen en heilsgeschiedenissen. Duidelijke vijanden en ketters.
En het erge is, zoals altijd, die bagger hebben we hier nu ook.
Maar dus geen politiek, dus kunnen we het hier weer over de politiek hebben in plaats van wat mensen op sociale media? Een van die twee groepen staat inmiddels met levens te spelen, de ander is bezig met het verven van het haar. Maar je plakte free palestina en XR toch ook net aan 'de andere kant van MAGA'? of gaat het nu ineens alleen maar over het cancelen van mensen, of wil je beweren dat het exact dezelfde mensen zijn?quote:Op dinsdag 15 juli 2025 20:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het is heel simpel.
Je hebt in de VS sinds pak 'm beet een jaar of 10 twee extremen tegen over elkaar staan: woke en maga. In de kern zijn het allebei intolerante, sektarische, dictatoriale en hersendode bewegingen die geen weerwoord dulden. IJzeren dogma's en wetten. Eigen rituelen en heilsgeschiedenissen. Duidelijke vijanden en ketters.
En het erge is, zoals altijd, die bagger hebben we hier nu ook.
Really?quote:Op dinsdag 15 juli 2025 20:48 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Maar dus geen politiek, dus kunnen we het hier weer over de politiek hebben in plaats van wat mensen op sociale media? Een van die twee groepen staat inmiddels met levens te spelen, de ander is bezig met het verven van het haar. Maar je plakte free palestina en XR toch ook net aan 'de andere kant van MAGA'? of gaat het nu ineens alleen maar over het cancelen van mensen, of wil je beweren dat het exact dezelfde mensen zijn?
Om niet te reageren op de rest van de vraag?quote:
Amerikanistiek is nogal mijn ding, en beweren dat woke in de VS niet politiek actief is en is geweest... tja...quote:Op dinsdag 15 juli 2025 20:49 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Om niet te reageren op de rest van de vraag?
Ik vroeg net naar de leider, en dat was Greta, zat die dan in de Amerikaanse politiek?quote:Op dinsdag 15 juli 2025 20:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
Amerikanistiek is nogal mijn ding, en beweren dat woke in de VS niet politiek actief is en is geweest... tja...
Dat zeg ik dus echt nergens.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 20:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
Verder valt mij vooral op dat het kennelijk niet wenselijk is als men nuance aanbrengt. Dat Trump een gevaar en een farce is staat buiten kijf, maar laten we svp niet doen alsof het enige middel daartegen die wanstaltige houding en air van 'progressieven' is. Integendeel, daarmee ga je mensen in West-Virginia, Alabama en Oklahoma echt niet mee overtuigen.
Er is geen 'leider', er is een doctrine, en een dogma. Een semi-evangelie.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 20:56 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik vroeg net naar de leider, en dat was Greta, zat die dan in de Amerikaanse politiek?
Ik heb toch echt sterk het idee dat je wat losse dingen op een hoop hebt gegooid en dat als een geheel ziet. Wie was die charismatische leider dan wel, die politiek actief was in de VS?
Laat ik het eens met je meespelen. Kan jij mij vertellen wanneer dat precies was?quote:Op dinsdag 15 juli 2025 20:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Er is geen 'leider', er is een doctrine, en een dogma. Een semi-evangelie.
Maar opnieuw: ontken jij dat woke in de Verenigde Staten een buitengewoon onevenredige politieke rol heeft gespeeld de afgelopen jaren?
Zou je eerst mijn vraag kunnen beantwoorden?quote:Op dinsdag 15 juli 2025 20:59 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Laat ik het eens met je meespelen. Kan jij mij vertellen wanneer dat precies was?
Ik heb zo goed als geen woke beleid gezien, maar jij zal vast aankomen met DEI. Ik vind gelijkheid op de markt weinig fascistisch, eigenlijk, jij? Het heeft een hoop gehandicapten e.d. geholpen aan een baan, wel zo fijn!quote:Op dinsdag 15 juli 2025 21:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zou je eerst mijn vraag kunnen beantwoorden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |