1 ik heb niet gezegd dat mensen die niet studeren die behoefte niet hebben.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 01:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, want mensen die niet studeren hebben geen behoefte aan die ontwikkeling.
En natuurlijk is het al eeuwenlang prima gegaan zonder die eigen kamer 'ter zelfontwikkeling', maar ergens is sinds de jaren '90 het idee ontstaan dat je op je 18e met een VWO-diploma recht hebt op eigen onderdak. Alles daaronder? Wat boeit ons gegoede burgers dat werkvolk plebs. Die mogen gewoon zelf jaren aanploeteren en hun onderdak zelf bekostigen, zonder papa's portemonnee c.q. studiefinanciering.
En alsnog jezelf presenteren als oh zo progressief. Gewoon ouderwets, ordinair elitair gebeuzel.
Je bent weer lekker bezig zie ik.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 20:29 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je maakt hier een eigen doelpunt en praat nog neerbuigend ook
Over 10 jaar is een groot deel van de jongeren niet meer vruchtbaar. Goh waarom hebben mensen toch haast?quote:Op zaterdag 12 juli 2025 01:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waarom ten koste van boeren?
Wat stel je nu precies voor? De complete bebouwing van Nederland?
Wacht nog 10 jaar en we hebben een overschot aan woningen.
Maar goed, 'wachten', dat is een vies woord tegenwoordig. Moet allemaal NU. Want men heeft recht op dingen. En zo. Zo gaat het al eeuwen immers. Pas nu zijn jongeren ineens enorm zielig.
Altijd fijn om een compliment te krijgen van mensen met wie je het vak ineens bent. Stoer van je en dankjewel!quote:Op zaterdag 12 juli 2025 10:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je bent weer lekker bezig zie ik.
Heb je gedronken ofzo? Dit is echt serieus onsamenhangend.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 10:11 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Over 10 jaar is een groot deel van de jongeren niet meer vruchtbaar. Goh waarom hebben mensen toch haast?
WAAROM WIL JE EEN LEEG LAND MET KOEIEN EN VLUCHTELINGEN UIT GAZA EN VOOR DE REST NIKS!!!?!! Wat een niveau. Boeren omdat heel het land al verdeeld is en daarom geen ander land voor woningen te vinden is. Tenzij je de Veluwe wil kappen, maar dan kies ik liever voor grasfald vol bouwen.
Het is zeg maar onderdeel van een gesprek waar je midden in komt. En het capslock gedeelte is Otto op hysterische wijze woorden in de mond leggen zoals hij hier een aantal keer op rij zelf doet.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 10:16 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Heb je gedronken ofzo? Dit is echt serieus onsamenhangend.
Uiteraard moet het weer ten koste gaan van anderen als mijn wensen maar geaccordeerd worden en ik ga krijgen wat ik wil. Die tyfusboeren zitten mij in de weg en hebben het veel te goed dus onteigenen die hap.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 01:08 schreef Glazenmaker het volgende:
Voor het land zou het goed zijn als mensen zo rond hun 25e ergens zelfstandig zouden kunnen wonen. Sociale huur en meer aanbod in de private sector ten koste van boeren zou daarbij helpen.
quote:Op zaterdag 12 juli 2025 10:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
Uiteraard moet het weer ten koste gaan van anderen als mijn wensen maar geaccordeerd worden en ik ga krijgen wat ik wil. Die tyfusboeren zitten mij in de weg en hebben het veel te goed dus onteigenen die hap.
Maar goed, er zijn onderussen gebieden aangewezen:
[ afbeelding ]
https://www.rtl.nl/nieuws(...)oor-minister-keijzer
En nu zeker ja maar hoho, daar wil ik niet wonen...
Jij leeft liever in een fantasiewereld waarin iedereen meer krijgt van een eindig goed? Nieuwe defensie munitiedepots gaan ook ten koste van omwonenden en boeren. Moeten we ook maar niet doen dus?quote:Op zaterdag 12 juli 2025 10:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
Uiteraard moet het weer ten koste gaan van anderen als mijn wensen maar geaccordeerd worden en ik ga krijgen wat ik wil. Die tyfusboeren zitten mij in de weg en hebben het veel te goed dus onteigenen die hap.
Maar goed, er zijn onderussen gebieden aangewezen:
[ afbeelding ]
https://www.rtl.nl/nieuws(...)oor-minister-keijzer
En nu zeker ja maar hoho, daar wil ik niet wonen...
Dan zijn het al een tijdje geen jongeren meer...quote:Op zaterdag 12 juli 2025 10:11 schreef Glazenmaker het volgende:
Over 10 jaar is een groot deel van de jongeren niet meer vruchtbaar. Goh waarom hebben mensen toch haast?
Nou ja, het is juist de bedoeling dat het bos op de Veluwe verdwijnt want dat is niet de door de "deskundigen" aangemerkte gewenste natuur. Bos gedijt veel te goed op stikstof...quote:WAAROM WIL JE EEN LEEG LAND MET KOEIEN EN VLUCHTELINGEN UIT GAZA EN VOOR DE REST NIKS!!!?!! Wat een niveau. Boeren omdat heel het land al verdeeld is en daarom geen ander land voor woningen te vinden is. Tenzij je de Veluwe wil kappen, maar dan kies ik liever voor grasfald vol bouwen.
Anders zoek je even op hoeveel defensiecomplexen de laatste 35 jaar zijn omgetoverd/opgeofferd tot woongebied of zijn teruggegeven aan de natuur. Je kunt prima een complex bouwen op bv de locatie van de voormalige Winkelman Kazerne bij Nunspeet. Maar ja, natuur enzo he?quote:Op zaterdag 12 juli 2025 10:45 schreef Glazenmaker het volgende:
L
Jij leeft liever in een fantasiewereld waarin iedereen meer krijgt van een eindig goed? Nieuwe defensie munitiedepots gaan ook ten koste van omwonenden en boeren. Moeten we ook maar niet doen dus?
Het ging toch niet om jou maar om de jongeren?quote:Ik heb al een woning in een van de gebieden die schijnbaar gestimuleerd gaan worden. Laat het bouwen maar beginnen.
Het is tegenwoordig een term voor mensen tm 34. Na je 30e nog een keertje gaan samenwonen en dan nog kinderen krijgen is spannend voor veel vrouwen.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 10:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dan zijn het al een tijdje geen jongeren meer...
[..]
Nou ja, het is juist de bedoeling dat het bos op de Veluwe verdwijnt want dat is niet de door de "deskundigen" aangemerkte gewenste natuur. Bos gedijt veel te goed op stikstof...
Mijn ouders wonen op de kazerne waar opa en papa werkten.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 10:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Anders zoek je even op hoeveel defensiecomplexen de laatste 35 jaar zijn omgetoverd/opgeofferd tot woongebied of zijn teruggegeven aan de natuur. Je kunt prima een complex bouwen op bv de locatie van de voormalige Winkelman Kazerne bij Nunspeet. Maar ja, natuur enzo he?
[..]
Het ging toch niet om jou maar om de jongeren?
In mijn wereld ligt die leeftijd een stukje lager:quote:Op zaterdag 12 juli 2025 10:52 schreef Glazenmaker het volgende:
Het is tegenwoordig een term voor mensen tm 34. Na je 30e nog een keertje gaan samenwonen en dan nog kinderen krijgen is spannend voor veel vrouwen.
quote:Wie zijn jongeren?
Jongeren zijn mensen die nog niet volwassen zijn maar ook geen kind meer zijn. Op hun 18e worden jongeren meerderjarig, maar dat dekt de lading niet helemaal. Psychologen gebruiken liever de term adolescentie, de fase tussen je 10e en 22 jaar. Wat daarnaast ook meespeelt is het feit dat het brein zich nog doorontwikkelt tot ongeveer het 25e levensjaar.
Hoe oud zijn jongeren?
Volgens de Van Dale zijn jongeren tussen de 16 en 30 jaar oud. Het Centraal Bureau voor de Statistiek gebruikt de term voor alle mensen van 0 t/m 25 jaar.
Wat wil eigenlijk zeggen? Dat boeren niet weten wat goed voor het land is ofzo?quote:Jouw meninkjes over luchtafweer zijn ook maar net zo valide als die ieder ander toch? Iedere boerenlul met een onderbuik weet tenslotte net zoveel als iemand die er jaren van zijn leven iedere dag mee bezig is geweest.
Als je maar een beperkte hoeveelheid land tot je beschikking hebt moet je misschien eens aan andere knoppen gaan draaien. Het land van elke boer die er vrijwillig mee stopt staat binnen no-time vol met of windmolens, of zonnepanelen of distributie-/datacentra. Op bv. dat hele nieuwe Wehkamp terrein ten noorden van Zwolle had je makkelijk een paar duizend man kunnen herbergen. Of wat te denken dat hele datacentrum circus in de kop van Noord Holland.quote:Oh en ik zie dat je te laf bent geweest om het hoofdpunt aan te vallen. Namelijk dat er maar een beperkte hoeveelheid land is en iedere keuze om wat anders te doen dus wel ten koste van iets of iemand moet gaan. Geen keuze gaat overigens ook ten koste van mensen.
Dus?quote:Op zaterdag 12 juli 2025 10:54 schreef Glazenmaker het volgende:
Mijn ouders wonen op de kazerne waar opa en papa werkten.
Maar bij jou moet het ten koste gaan van de boeren en als ze niet willen stoppen dan maar onteigenen toch?quote:Als je goed leest dan heb ik dus al een woning in een van de steden op je kaartje en is het bouwen inderdaad voor anderen dan mij. Sterker ik zal waarschijnlijk overlast gaan ervaren. Desondanks schrijf ik: laat het bouwen maar beginnen.
Je info is niet nieuw voor mij.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 11:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus?
[..]
Maar bij jou moet het ten koste gaan van de boeren en als ze niet willen stoppen dan maar onteigenen toch?
Nederland het dichtstbevolkte land van europa...
Ok.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 11:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
In mijn wereld ligt die leeftijd een stukje lager:
[..]
[..]
Wat wil eigenlijk zeggen? Dat boeren niet weten wat goed voor het land is ofzo?
[..]
Als je maar een beperkte hoeveelheid land tot je beschikking hebt moet je misschien eens aan andere knoppen gaan draaien. Het land van elke boer die er vrijwillig mee stopt staat binnen no-time vol met of windmolens, of zonnepanelen of distributie-/datacentra. Op bv. dat hele nieuwe Wehkamp terrein ten noorden van Zwolle had je makkelijk een paar duizend man kunnen herbergen. Of wat te denken dat hele datacentrum circus in de kop van Noord Holland.
Als men de afgelopen 40 jaar het lef had gehad om een paar kerncentrales bij te bouwen was al die zonnepanelen en windmolen ongein niet nodig geweest.
[ afbeelding ]
Zoals ik al zei, ze gaan maar andere knoppen gebruiken om aan te draaien en zeker niet gaan onteigenen. Lees ook dat Eenvandaag stuk waar ik naar linkte:quote:Op zaterdag 12 juli 2025 11:33 schreef Glazenmaker het volgende:
Je info is niet nieuw voor mij.
Ja. Bij wie moeten volgens jou de nieuwe woningen komen? Dat ontbreekt gek genoeg altijd bij de boerenfans.
quote:Vrije ruimte
Een andere grote uitdaging is hoe om te gaan met de 'vrije' ruimte. Belangrijk daarin wordt aandacht voor natuur, denkt Veenstra. "En dan niet natuur als iets wat op zichzelf staat, maar natuur als onderdeel van het leven van de mens", voegt hij toe. "Daarin is de positie van de landbouw bijzonder belangrijk."
"Nederland is een delta en dat houdt in dat een groot deel van ons land bijzonder vruchtbaar is, in tegenstelling tot andere delen in Noordwest-Europa", legt hij uit. "Ik geloof dat we moeten doorgaan met de productie van voedsel op onze vruchtbare gronden, maar wel in combinatie met natuurontwikkeling."
Meer boeren
Het substantieel verminderen van landbouwgrond voor bijvoorbeeld woningen of industrie vindt de Rijksbouwmeester niet zo'n goed idee: "Mijn pleidooi zou zijn dat we niet moeten naar minder boeren, maar misschien wel naar méér boeren." Maar, voegt Veenstra daar meteen aan toe: de boeren krijgen er wel een belangrijke opdracht bij.
Ja, die vuile kutboeren weer he?quote:Nederland, ook het dichtstbevolkte land met koeien van Europa.
Kortom een "meninkje" uit jouw onderbuik.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 11:41 schreef Glazenmaker het volgende:
Ok.
Nee boeren weten inderdaad niet wat goed voor voor het land is. Alles wat ze doen tegenwoordig is aan de hand van wat "deskundigen" voor ze bedacht hebben.
Om het maar even bij de Veluwe te houden, schrale heide is de gewenste natuur want zo "heurt het" volgens diezelfde deskundigen. Ik hoor ze dan weer nooit over het (oer)bos wat de Veluwe ooit was.quote:Je weet wel veel van dezelfde "deskundigen" die jij tussen haakjes zet. Maar wat ik origineel schreef is dat je manier van schrijven over wetenschappers idioot is en ik probeerde het te relateren aan een onderwerp waar jij veel vanaf weet en een rando zoals ik je dus ook niet de les over kan lezen.
Dus alle bomen zijn weggehaald en er onstaat een grote zandverstuiving, vervolgens groeit de Veluwe weer dicht met bos maar dat is niet de bedoeling. We gaan beleid verzinnen om het een zandverstuiving te laten blijven/worden...quote:Toen het klimaat warmer werd, in het Holoceen, raakte de Veluwe bebost, maar in de Middeleeuwen zorgde de mens voor ontbossing. Grootschalige boskap voor de ijzerindustrie die veel houtskool gebruikte, zorgde samen met intensieve landbouw ervoor dat de wind in de Middeleeuwen vat kreeg op de arme zandgronden. Hierdoor ontstonden grote zandverstuivingen en werden er stuifduinen gevormd. Hierdoor trok de bevolking weg van de Veluwe. Door de boskap is er geen oerbos bewaard gebleven, een groot deel van de huidige Veluwse bossen is aangeplant ten gunste van de houtproductie.
Waar was ik precies "te laf" voor dan?quote:Had allemaal gekund, maar is niet gebeurd. Omdat mensen zoals jij 40 jaar geleden te laf waren kunnen we de jongere van nu niet extra straffen.
Ja, en wiens schuld is dat?quote:Op zaterdag 12 juli 2025 10:01 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
[..]
Moet je nagaan hoe kut de situatie is als mensen al deze dingen doen en naar verhouding nog steeds veel meer van hun inkomen naar wonen gaat. Tweede eigen doel.
Kennelijk volgt hij een wedstrijd die verder niemand kan zien.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 10:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je bent weer lekker bezig zie ik.
Al die grote betonnen overslag pakhuizen kunnen prima verdwijnen. Voegt weinig toe, zijn lelijk en er kunnen ook huizen gebouwd worden.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 11:33 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je info is niet nieuw voor mij.
Ja. Bij wie moeten volgens jou de nieuwe woningen komen? Dat ontbreekt gek genoeg altijd bij de boerenfans.
Nederland, ook het dichtstbevolkte land met koeien van Europa.
Dit, om even bij het eerder genoemde Zwolle te blijven:quote:Op zaterdag 12 juli 2025 12:43 schreef Bouke-p het volgende:
Al die grote betonnen overslag pakhuizen kunnen prima verdwijnen. Voegt weinig toe, zijn lelijk en er kunnen ook huizen gebouwd worden.
Maar dan moet je misschien 3 dagen langer wachten op de temu troep, dus dat is dan geen optie meer.
Ik word echt schijtziek van dat stikstof gezeik. Boeren zijn slecht voor het milieu! Dus hup! Weg ermee! Vervolgens mag wel alles volgebouwd worden. Een nieuwe woonwijk is niet slecht voor t milieu ofzo?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |