O ja, Alkmaar. En dan allemaal mensen die gaan werken regio Amsterdam, waardoor de A9 nog meer dan nu al dagelijks gebeurt, dichtslibt.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 13:10 schreef KareldeStoute het volgende:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)oor-minister-keijzer
Het kabinet presenteert haar Nota Ruimte met onder andere plannen voor grootschalige nieuwbouw bij steden als Apeldoorn en Alkmaar. Ook krijgt het belang van bedrijventerreinen de nodige aandacht.
Ben benieuwd naar het hele stuk.
Wilders zoekt op TwitteX ruzie met mullahs in Pakistan. Die bedreigen hem dan, en dan moeten wij het allemaal heel erg vinden.quote:De stijging komt vooral voort uit het toegenomen aantal meldingen door één Tweede Kamerlid, Geert Wilders. Minimaal de helft van de 1125 meldingen kwam van de PVV-leider. Veel dreigementen die hij ontving kwamen van buiten de Europese Unie. Vooral uit Pakistan kwamen veel dreigementen.
(...)
Het OM concludeerde dat vorig jaar 889 meldingen gingen om een strafbare bedreiging. Bijna 600 van de 889 strafbare bedreigingen kwamen uit landen als Pakistan.
Haha, daarom ben ik ook wel benieuwd naar het grotere verhaal. Op zich wel interessant dat er weer een poging gewaagd wordt de Ruimtelijke Ordening van heel Nederland een impuls te geven.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 13:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
O ja, Alkmaar. En dan allemaal mensen die gaan werken regio Amsterdam, waardoor de A9 nog meer dan nu al dagelijks gebeurt, dichtslibt.
Absoluut. En dat de overheid daar een belangrijke taak voor zichzelf in ziet, vind ik ook goed. Maar ik ben wel echt benieuwd hoe dan.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 13:22 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Haha, daarom ben ik ook wel benieuwd naar het grotere verhaal. Op zich wel interessant dat er weer een poging gewaagd wordt de Ruimtelijke Ordening van heel Nederland een impuls te geven.
Terecht natuurlijk. Ik ben geen christen, maar volgens mij is er weinig christelijk acceptabel aan deze wetgeving. De SGP is meestal een stuk principiëler en laat zich doorgaans niet zo meeslepen door de populistische waan van de dag.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 13:24 schreef Hanca het volgende:
Stoffer is intern flink in de problemen: https://www.nd.nl/nieuws/(...)r-niet-eerder-nu-vin
Voor SGP doen is dit best heftig.
Zie ook het RD in haar commentaar van de hoofdredactie, vaak het geweten van de krant: https://www.rd.nl/artikel(...)Ds60qAMvgZ6Gml_3_pvg
Die Menno de Bruyne is trouwens ook flink door het ijs gezakt. En Van Dijk, de woordvoerder asiel, die was door jurist Bikker gewaarschuwd voor exact de uitwerking die de minister ook gaf: elke hulp is strafbaar.
En tussen Apeldoorn en Hoevelaken rijdt nu ook niemand, inderdaad.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 13:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
O ja, Alkmaar. En dan allemaal mensen die gaan werken regio Amsterdam, waardoor de A9 nog meer dan nu al dagelijks gebeurt, dichtslibt.
Alkmaar is ook wel een wat vreemde eend in deze bijt. De andere opties, Hengelo/Enschede, Apeldoorn en Helmond, zou je nog kunnen zeggen dat het hogere gronden zijn, wat gezien de klimaatverandering en zeespiegelstijging best interessant is. Maar dat geldt voor Noord Holland natuurlijk niet echt.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 13:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Absoluut. En dat de overheid daar een belangrijke taak voor zichzelf in ziet, vind ik ook goed. Maar ik ben wel echt benieuwd hoe dan.
Ik woon zelf regio Alkmaar. Er zijn hier best wat bouwplannen, maar een groot deel hangt ook vast op de aansluiting op de A9 bij Heiloo. Anders loopt niet alleen de A9 vol, maar ook alle dorpen in die regio. Deze regio ken ik, maar ik kan me voorstellen dat er ook in de andere drie aangewezen gebieden dergelijke problemen zijn.
Ik vind het vooral interessant hoe ze dit infrastructureel denken te gaan oplossen. Je ontkomt niet aan grootschalige uitbouw van bestaande wegen. Maar vanwege stikstof kan er niks. Nederland raakt zo alleen maar verder verstopt.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 13:28 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Alkmaar is ook wel een wat vreemde eend in deze bijt. De andere opties, Hengelo/Enschede, Apeldoorn en Helmond, zou je nog kunnen zeggen dat het hogere gronden zijn, wat gezien de klimaatverandering en zeespiegelstijging best interessant is. Maar dat geldt voor Noord Holland natuurlijk niet echt.
In theorie beschouwt de Nota Ruimte die opgaven integraalquote:Op vrijdag 11 juli 2025 13:30 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik vind het vooral interessant hoe ze dit infrastructureel denken te gaan oplossen. Je ontkomt niet aan grootschalige uitbouw van bestaande wegen. Maar vanwege stikstof kan er niks. Nederland raakt zo alleen maar verder verstopt.
Nee hoor, de media vindt dat prima. Maar iemand die Kaag op twitter een heks noemt is landelijk nieuws.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 13:21 schreef -XOR- het volgende:
Ik heb het hier al vaker betoogd maar:
[..]
Wilders zoekt op TwitteX ruzie met mullahs in Pakistan. Die bedreigen hem dan, en dan moeten wij het allemaal heel erg vinden.
Interessant punt. Ik woon op een hogergelegen stuk dat net niet overstroomt, maar Alkmaar ligt dan toch weer een paar meter lager. Dus naast goede aansluiting op de A9 en verbreding en verbetering van de A9 en ruimte op het elektranet (niet allee extra huizen, maar ook bijbehorende bedrijven en elektrische auto's bijvoorveeld) moeten ze daar dan ook nog wat doe aan dijkverhoging/verbetering.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 13:28 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Alkmaar is ook wel een wat vreemde eend in deze bijt. De andere opties, Hengelo/Enschede, Apeldoorn en Helmond, zou je nog kunnen zeggen dat het hogere gronden zijn, wat gezien de klimaatverandering en zeespiegelstijging best interessant is. Maar dat geldt voor Noord Holland natuurlijk niet echt.
Mensen hoeven geen auto te kopen.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 13:30 schreef Spablauw214 het volgende:
Je ontkomt niet aan grootschalige uitbouw van bestaande wegen.
TINA.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 13:55 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Mensen hoeven geen auto te kopen.
Wat dan wel?quote:Op vrijdag 11 juli 2025 13:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zeg: goed plan. Succes. Gaat de woningnood niet heel snel oplossen.
Kaag een heks noemen is vrouwenhaat, maar Faber op prime-time voor lul zetten op de nationale televisie is helemaal prima, inderdaad.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 13:50 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee hoor, de media vindt dat prima. Maar iemand die Kaag op twitter een heks noemt is landelijk nieuws.
Iedere oplossing die snel voor meer woningen zorgt is natuurlijk complexquote:Op vrijdag 11 juli 2025 13:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Interessant punt. Ik woon op een hogergelegen stuk dat net niet overstroomt, maar Alkmaar ligt dan toch weer een paar meter lager. Dus naast goede aansluiting op de A9 en verbreding en verbetering van de A9 en ruimte op het elektranet (niet allee extra huizen, maar ook bijbehorende bedrijven en elektrische auto's bijvoorveeld) moeten ze daar dan ook nog wat doe aan dijkverhoging/verbetering.
En ik hoop dat de prachtige kust- en duingebieden met rust gelaten worden.
Niets gaat de woningnood heel snel oplossen.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 13:51 schreef miss_sly het volgende:
Goed verhaal man.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 13:55 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Nee, werken wordt afgeschaft? We bouwen elke 20km een ziekenhuis? Familiebezoek wordt als nutteloze activiteit beschouwd?quote:Op vrijdag 11 juli 2025 13:55 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Onze huidige grootste nieuwbouwproject heeft een parkeernorm van 0,0. Wens ze veel succes daarmee. Links bolwerk wel, maar dit is wel wat overdreven.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 14:11 schreef Hanca het volgende:
Een auto is voor de meeste mensen net zo'n eerste levensbehoefte als een bed, water uit de kraan of een internetverbinding. Dat is gewoon een feit waar je rekening mee moet houden als je gaat bouwen. Je bouwt met een slaapkamer, met waterleidingen en met een internetaansluiting. En dus ook met voldoende wegen en parkeerruimte. Anders ben je nutteloos bezig.
Vooral succes voor de buurten eromheen, die krijgen een dubbele parkeerdruk.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 14:14 schreef nostra het volgende:
[..]
Onze huidige grootste nieuwbouwproject heeft een parkeernorm van 0,0. Wens ze veel succes daarmee. Links bolwerk wel, maar dit is wel wat overdreven.
Sowieso zijn betaalbare mobiliteit en goede, toereikende infrastructuur cruciale pijlers van de welvaartsstaat.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 14:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, werken wordt afgeschaft? We bouwen elke 20km een ziekenhuis? Familiebezoek wordt als nutteloze activiteit beschouwd?
Een auto is voor de meeste mensen net zo'n eerste levensbehoefte als een bed, water uit de kraan of een internetverbinding. Dat is gewoon een feit waar je rekening mee moet houden als je gaat bouwen. Je bouwt met een slaapkamer, met waterleidingen en met een internetaansluiting. En dus ook met voldoende wegen en parkeerruimte. Anders ben je nutteloos bezig.
De oplossing bestaat wel, maar de politiek wil daar niet aan.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 14:10 schreef KareldeStoute het volgende:
Maar onder aan de streep hebben we al ruim 85 jaar woningnood in meer of mindere mate. De oplossing daarvoor bestaat vermoedelijk niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |