Heeft medvedev al getweet dat er een rode lijn wordt overschreden?quote:Op zondag 13 juli 2025 22:01 schreef Perrin het volgende:
Rusland gaat de Iran-behandeling krijgen.![]()
[ x ]![]()
Ik heb niet het idee dat Trump zo blij is dat Poetin hem als een sukkeltje heeft gepiepeld. En als hij daarom een keer zijn briefings heeft gelezen dan is het zo maar mogelijk dat hij zich realiseert dat Rusland niks voorstelt.quote:Op zondag 13 juli 2025 22:06 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Heeft medvedev al getweet dat er een rode lijn wordt overschreden?
Overigens eerst zien, dan geloven. Het zou namelijk een trendbreuk zijn van Trump, en daar is ook weer niet zoveel aanleiding voor.
Mijn non educated guess is dat de opmerking vanuit China dat deze oorlog in hun voordeel is er ook wel wat mee te maken.quote:Op zondag 13 juli 2025 22:15 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat Trump zo blij is dat Poetin hem als een sukkeltje heeft gepiepeld. En als hij daarom een keer zijn briefings heeft gelezen dan is het zo maar mogelijk dat hij zich realiseert dat Rusland niks voorstelt.
Dat is goed mogelijk.quote:Op zondag 13 juli 2025 22:20 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Mijn non educated guess is dat de opmerking vanuit China dat deze oorlog in hun voordeel is er ook wel wat mee te maken.
Als ze ervoor kunnen zorgen dat er niemand meer olie van ze koopt dan heeft het meer impact dan meer wapens, op termijn tenminste.quote:
Ook dit geeft jouw onzin weer. Je moet dictators vernederen en je nooit laten intimideren door idioten als Poetin. We hadden het Russische ambassadepersoneel ook al lang de grens over moeten schoppen bijvoorbeeld.quote:
Ik had het in ieder geval helemaal niet verwacht en ben nog sceptisch om eerlijk te zijn.quote:Op zondag 13 juli 2025 22:53 schreef Breekfast het volgende:
We moeten het nog allemaal zien, en ja Europa moet het allemaal betalen enzo, maar wie had deze ommezwaai van Trump een paar maanden geleden durven voorspellen?
Het zou fantastisch nieuws zijn voor Oekraïne.
Poetin laat zich niet vernederen, het Westen wordt nu vernederd door haar starre houding. En de Oekraieners zijn het slachtoffer van de show die draait om aanzien en imago.quote:Op zondag 13 juli 2025 22:54 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Ook dit geeft jouw onzin weer. Je moet dictators vernederen en je nooit laten intimideren door idioten als Poetin. We hadden het Russische ambassadepersoneel ook al lang de grens over moeten schoppen bijvoorbeeld.
Oekrainers zijn slachtoffer van Russische agressie en niets anders.quote:Op zondag 13 juli 2025 23:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Poetin laat zich niet vernederen, het Westen wordt nu vernederd door haar starre houding. En de Oekraieners zijn het slachtoffer van de show die draait om aanzien en imago.
Klopt. Maar die agressie is geïnduceerd door het Westen.quote:Op zondag 13 juli 2025 23:12 schreef Perox het volgende:
[..]
Oekrainers zijn slachtoffer van Russische agressie en niets anders.
Het hele verhaal dat Rusland geen keus had is een frame die al vele malen is ontkracht. Begin anders nog even over nazi's in Oekraïne of de onderdrukking van de Russische minderheden. Kracht in herhaling nietwaar?quote:Op zondag 13 juli 2025 23:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt. Maar die agressie is geïnduceerd door het Westen.
Jij bent het toch wel met mij eens dat dit een proxy oorlog is?
Er is niks ontkracht hoor. Het is zeer onduidelijk (dubieus) of Oekraiene de autonomie zou hebben om bij Westerse allianties aan te sluiten.quote:Op zondag 13 juli 2025 23:16 schreef Perox het volgende:
[..]
Het hele verhaal dat Rusland geen keus had is een frame die al vele malen is ontkracht. Begin anders nog even over nazi's in Oekraïne of de onderdrukking van de Russische minderheden. Kracht in herhaling nietwaar?
Oekraïne is een soeverein land en daarbij hoort het recht tot zelfbeschikking.quote:Op zondag 13 juli 2025 23:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er is niks ontkracht hoor. Het is zeer onduidelijk (dubieus) of Oekraiene de autonomie zou hebben om bij Westerse allianties aan te sluiten.
Verder heb ik altijd al gezegd dat dat hele nazi verhaal opgeklopt is, en vooral gebruik van propaganda doeleinden. Doen wij hier ook in het Westen over die "ontvoeringen" of opblazen NS2. Propaganda komt van beide kanten indeze.
Ik vind dat serieus lastig. Moreel gezien vind ik dat namelijk ook.quote:Op zondag 13 juli 2025 23:30 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Oekraïne is een soeverein land en daarbij hoort het recht tot zelfbeschikking.
Da's een volslagen stompzinnig argument in een wereld waar je ICBMs hebt.quote:Op maandag 14 juli 2025 00:01 schreef UitStraling het volgende:
Of het slim en raadzaam was om Amerikaanse kernwapens te ambiëren op 750 km van Moskou is een tweede.
Je verwart zelfbeschikking met soevereinitiet,quote:Op zondag 13 juli 2025 23:55 schreef Perrin het volgende:
Je verwart machtspolitiek met recht. Zelfbeschikking is een fundamenteel internationaal recht, geen gunst van grootmachten. Oekraïne wíl niet alleen onafhankelijk zijn: het ís het, erkend door de VN.
Russische agressie schendt dat recht. Zelfbeschikking is geen illusie maar een norm die beschermd moet worden. Juist tegen het recht van de sterkste. Opportunisme mag moreel besef niet vervangen.
Het probleem van internationaal recht is dat het bestaat bij de gratie van de grootmachten en historisch gezien ook direct instort als de grootmachten wat meer speelruimte wensen.quote:Zelfbeschikking en soevereiniteit zijn twee nauw verwante begrippen, maar ze hebben verschillende nuances. Zelfbeschikking verwijst naar het recht van een volk om zijn eigen politieke status en economische, sociale en culturele ontwikkeling te bepalen, vaak verbonden met dekolonisatie of het streven naar zelfbestuur. Soevereiniteit daarentegen, is het recht van een staat om zijn eigen zaken te besturen zonder inmenging van buitenaf, en om het hoogste gezag binnen zijn grondgebied uit te oefenen.
quote:Trump is also facing calls from Republicans and Democrats as well as European allies to support legislation in the Senate that aims to cripple Russia’s oil industry and hit Moscow with U.S. sanctions for its ongoing invasion of Ukraine.
The legislation, in part, calls for a 500% tariff on goods imported from countries that continue to buy Russian oil, gas, uranium and other exports. It would have an enormous impact on the economies of Brazil, China and India, which account for the vast majority of Russia’s energy trade.
“The big offender here is China, India and Brazil,” Graham said. “My goal is to end this war. And the only way you are going to end this war is to get people who prop up Putin — make them choose between the American economy and helping Putin.”
AP Newsquote:The bill has overwhelming support in the Senate, but Republican leadership has been waiting for Trump to give the green light before moving ahead with it.
The White House had expressed some reservations about the legislation. Trump made clear he wants full authority over the waiver process to lift the sanctions, tariffs or other penalties, without having to cede control to Congress.
Ik vind Verbrugge een ouwehoer die zichzelf te graag hoort praten.quote:Op zondag 13 juli 2025 22:51 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Ad Verbrugge is een extreme Poetinaanhanger. Het is lachwekkend dat hij Rusland neerzet als slachtoffer. Dat jij hem aanhaalt voor jouw onzin zegt voldoende.
NOSquote:De Amerikaanse president Trump heeft aangekondigd Patriot-luchtverdedigingsraketten naar Oekraïne te sturen. Dat zei hij zondag tegen journalisten op de luchtmachtbasis Andrews in Maryland.
Trump zegt dit, Trump zegt dat. Dit soort dingen zijn pas interessant als het daar staat. Want zelfs als het onderweg is, zijn ze nog in staat om hun keutel in te trekken.quote:
Zeker.quote:Op maandag 14 juli 2025 09:16 schreef bleiblei het volgende:
Het liefst lees ik de komende jaren Trump heeft dit gedaan, Trump heeft dat geregeld. Dan komen we ergens.
In die zin snapt Rutte wel wat er gedaan moet worden.quote:Op maandag 14 juli 2025 09:16 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Trump zegt dit, Trump zegt dat. Dit soort dingen zijn pas interessant als het daar staat. Want zelfs als het onderweg is, zijn ze nog in staat om hun keutel in te trekken.
Het liefst lees ik de komende jaren Trump heeft dit gedaan, Trump heeft dat geregeld. Dan komen we ergens.
'ontvoeringen'quote:Op zondag 13 juli 2025 23:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er is niks ontkracht hoor. Het is zeer onduidelijk (dubieus) of Oekraiene de autonomie zou hebben om bij Westerse allianties aan te sluiten.
Verder heb ik altijd al gezegd dat dat hele nazi verhaal opgeklopt is, en vooral gebruik van propaganda doeleinden. Doen wij hier ook in het Westen over die "ontvoeringen" of opblazen NS2. Propaganda komt van beide kanten indeze.
Het lastige is dat ieders mening welkom is zolang men de policy naleeft. Ik zal je maandabo kado doen dan kun je een paar users onder de negeer knop plaatsen.quote:Op maandag 14 juli 2025 09:52 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
'ontvoeringen'
Gooi jezelf weg man met dit soort drek.
Ik verlaat dit topic wel weer, geen zin dit soort jarenlang weerlegde onzin dat grenst aan landverraad steeds voorbij te zien komen.
Het is een combi van verschillende dingen. Trump wilde een snelle deal - maar de belangen van Amerika in het geheel zijn anti-Rusland - Putin bleef dwars doen - China zei duidelijk dat ze pro-Rusland zijn.quote:
Rusland levert in militair opzicht een wanprestatie en puur vanwege de aantallen soldaten maakt Rusland kleine vorderingen. En de Oekraïners zijn het slachtoffer van een imperialistische nationalistische buurman die de soevereiniteit van het land ontkent.quote:Op zondag 13 juli 2025 23:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Poetin laat zich niet vernederen, het Westen wordt nu vernederd door haar starre houding. En de Oekraieners zijn het slachtoffer van de show die draait om aanzien en imago.
Vraag het me af, ze zitten er al zo diep in dat er geen weg meer terug is.quote:Op maandag 14 juli 2025 09:34 schreef Breekfast het volgende:
De beste manier om Rusland aan de onderhandelingstafel te krijgen is hun economie echt te raken: Brazilië, India en China moeten hard gestraft worden als ze nog olie en gas uit Rusland importeren.
Ik ben benieuwd of Trump zo ver gaat. Dit zal natuurlijk wel iets gaan doen met de energieprijs.
Dat had misschien voor of vlak na de invasie kunnen werken.quote:Op maandag 14 juli 2025 10:21 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Vraag het me af, ze zitten er al zo diep in dat er geen weg meer terug is.
Toch berusten naar mijn idee de verhalen over kindontvoeringen op waarheid. Past geheel bij het beeld van de russificatie die Rusland uit laat voeren in de bezette/geannexeerde gebieden. Daarnaast kampt Rusland met een dalend geboortecijfer, dus extra kinderen zijn welkom.quote:Op zondag 13 juli 2025 23:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Geen enkel medelijden mee, integendeelquote:
Op basis waarvan zou Oekraïne die autonomie niet hebben?quote:Op zondag 13 juli 2025 23:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vriend, ik ga maar weer eens tegen de leugens in: die Russisiche ontvoeringen en martelingen zijn staand beleid en staande praktijk. Daar wordt niets opgeklopt. Er is ruimschoots voldoende bewijs - aangeleverd bij o.a. het internationaal strafhof. Dit afdoen als propaganda ís zelf Russische propaganda.quote:Op zondag 13 juli 2025 23:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het staat mensen vrij om hun eigen domme keuzes te maken.quote:Op maandag 14 juli 2025 11:42 schreef ExTec het volgende:
Filmpje, van het ge-red-pillde domme gansje.
[ x ]
Ja maar Jippie, die ontvoeringen zijn geen mening. Er loopt verdorie een arrestatiebevel tegen Poetin vanwege dit.quote:Op maandag 14 juli 2025 10:17 schreef Jippie het volgende:
[..]
Het lastige is dat ieders mening welkom is zolang men de policy naleeft. Ik zal je maandabo kado doen dan kun je een paar users onder de negeer knop plaatsen.
Ja php gebruikt dit topic duidelijk voor het verspreiden van Kremlinpropagandaquote:Op maandag 14 juli 2025 11:52 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja maar Jippie, die ontvoeringen zijn geen mening. Er loopt verdorie een arrestatiebevel tegen Poetin vanwege dit.
Zaken ontkennen die al meermaals zijn onderbouwd met bronnen heeft niets met meningsuiting te maken. Zo kan je ook zeggen dat de holocaust een zionistisch verzinsel zou zijn, maar dat mag ook niet.
Ik vind het ontkennen van de soevereiniteit van Oekraïne en het ontkennen van Russische oorlogsmisdaden eigenlijk best walgelijk. Net als het steeds terugkerende both sides-gelul “ja maar Oekraïne is ook niet helemaal zuiver heurrr”. Allemaal retoriek om de oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid gepleegd door Rusland te relativeren. Oekraïne zal ongetwijfeld ook dingen hebben gedaan die niet helemaal conform de Geneefse Conventies zijn maar het staat in geen enkele verhouding tot wat Rusland in Oekraïne flikt.quote:Op maandag 14 juli 2025 11:54 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja php gebruikt dit topic duidelijk voor het verspreiden van Kremlinpropaganda
Kijk als meer van dit soort figuren nou zouden oprotten naar Rusland. Weg met de hele FvD top, ga naar je droomland!quote:Op maandag 14 juli 2025 11:42 schreef ExTec het volgende:
[ x ]
Enkele maanden geleden boden Europese landen al aan die systemen te kopen. Het enige wat Trump nu doet is hard roepen dat dat zijn idee was.quote:Op zondag 13 juli 2025 22:53 schreef Breekfast het volgende:
We moeten het nog allemaal zien, en ja Europa moet het allemaal betalen enzo, maar wie had deze ommezwaai van Trump een paar maanden geleden durven voorspellen?
Het zou fantastisch nieuws zijn voor Oekraïne.
Er was wel een FvD-vrouw die een vriendschapsreis wilde organiseren. Maar volgens mij is dat uiteindelijk niet door gegaan.quote:Op maandag 14 juli 2025 12:01 schreef Momo het volgende:
[..]
Kijk als meer van dit soort figuren nou zouden oprotten naar Rusland. Weg met de hele FvD top, ga naar je droomland!
Laat hem dat lekker denken, ogen op de bal, als dat spul uiteindelijk naar UA gaat is prima en daar gaat het om.quote:Op maandag 14 juli 2025 12:04 schreef Ulx het volgende:
[..]
Enkele maanden geleden boden Europese landen al aan die systemen te kopen. Het enige wat Trump nu doet is hard roepen dat dat zijn idee was.
Het probleem daarmee is dat je europese tegenstanders van hulp weer iets geeft om over te klagen.quote:Op maandag 14 juli 2025 12:07 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Laat hem dat lekker denken, ogen op de bal, als dat spul uiteindelijk naar UA gaat is prima en daar gaat het om.
quote:
Sommige mensen zijn overtuigd van hun eigen gelijk, anderen hebben een levensgroot bord voor hun hoofd. Als je vind dat iemand onwaarheden of propaganda verspreidt kun je die persoon het beste negeren.quote:Op maandag 14 juli 2025 11:52 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja maar Jippie, die ontvoeringen zijn geen mening. Er loopt verdorie een arrestatiebevel tegen Poetin vanwege dit.
Zaken ontkennen die al meermaals zijn onderbouwd met bronnen heeft niets met meningsuiting te maken. Zo kan je ook zeggen dat de holocaust een zionistisch verzinsel zou zijn, maar dat mag ook niet.
Om het een ontvoering te noemen is nogal controversieel.quote:Op maandag 14 juli 2025 10:26 schreef Jippie het volgende:
[..]
Toch berusten naar mijn idee de verhalen over kindontvoeringen op waarheid. Past geheel bij het beeld van de russificatie die Rusland uit laat voeren in de bezette/geannexeerde gebieden. Daarnaast kampt Rusland met een dalend geboortecijfer, dus extra kinderen zijn welkom.
Je bedoelt die vreselijke Marie-Thérèse ter Haar. Je kunt met die Poetinpijpster naar Rusland op vakantie: https://www.eurazie-instituut.nl/.quote:Op maandag 14 juli 2025 12:05 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er was wel een FvD-vrouw die een vriendschapsreis wilde organiseren. Maar volgens mij is dat uiteindelijk niet door gegaan.
Voor wie precies? phpmystyle? Zelfs Rusland zelf ontkent het niet.quote:Op maandag 14 juli 2025 12:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Om het een ontvoering te noemen is nogal controversieel.
Het is waar dat Rusland slecht -soms martelt zelf- omgaat met krijgsgevangenen. Heb ik nooit ontkent. Maar dat staat los van de door het Westen neergezette narratief dat Rusland massaal kinderen van Oekraieners aan het stelen is.quote:Op maandag 14 juli 2025 10:53 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Vriend, ik ga maar weer eens tegen de leugens in: die Russisiche ontvoeringen en martelingen zijn staand beleid en staande praktijk. Daar wordt niets opgeklopt. Er is ruimschoots voldoende bewijs - aangeleverd bij o.a. het internationaal strafhof. Dit afdoen als propaganda ís zelf Russische propaganda.
Log toch uit joh.quote:Op maandag 14 juli 2025 12:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Rusland is er duidelijk in dat zij die kinderen hebben opgevangen omdat deze -vul zelf reden in- kinderen wees zijn geraakt. Deze zijn door Rusland opgevangen. Ik vind het gevaarlijk om je tegenstander weg te zetten als een kinderkidnapper o.b.v. summiere en subjectieve informatie. Je weet wat er achteraf waar bleek te zijn over de vermeende Russische actie om NS2 op te blazen?
Het verhaal over Russificatie lijkt goeddeels wel te kloppen als je bedoelt dat kinderen in bezette gebieden Russische geschiedenis krijgen en vrijwel alleen maar gekleurde en eenzijdige verhalen. Oftewel denken en spreken in narratieven. Je zou haast denken dat de Russen het van ons hebben afgekeken.
NB: mocht uit stukken achteraf blijken dat het wel degelijk om intentionele cq geplande ontvoeringen te gaan omdat bijvoorbeeld Kremlin kopstukken lekken, of andere goed verifieerbare informatie. Dan zal ik mijn mening vanzelfsprekend moeten herzien.
Ja die, inderdaad.quote:Op maandag 14 juli 2025 12:27 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Je bedoelt die vreselijke Marie-Thérèse ter Haar. Je kunt met die Poetinpijpster naar Rusland op vakantie: https://www.eurazie-instituut.nl/.
Ik vind het bagatelliseren, ontkennen en salonfähig maken van oorlogsmisdaden en genocide eigenlijk ook wel controversieel, mag dat ook?quote:Op maandag 14 juli 2025 12:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
O dat mag. Geen probleem mee ook, ik maak mij daar niet schuldig aan.quote:Op maandag 14 juli 2025 12:35 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik vind het bagatelliseren, ontkennen en salonfähig maken van oorlogsmisdaden en genocide eigenlijk ook wel controversieel, mag dat ook?
Waar heb jij dat narratief gevonden dan? Of verzin je die nu ook ter plekke? Het zit em in het gebrek aan nuance dat jij er subiet bij verzint. Er heeft nooit iemand gepost dat Rusland massaal kinderen van Oekrainers steelt. Wel is algemeen bekend dat er veel kinderen uit Oekraïne ontvoert zijn naar Rusland om daar herplaatst te worden. Vaak gaat het dan om bijvoorbeeld weeskinderen.quote:Op maandag 14 juli 2025 12:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het is waar dat Rusland slecht -soms martelt zelf- omgaat met krijgsgevangenen. Heb ik nooit ontkent. Maar dat staat los van de door het Westen neergezette narratief dat Rusland massaal kinderen van Oekraieners aan het stelen is.
Jouw denkfout is dat er twee kanten zijn en daarmee twee waarheden die evenveel waarde hebben. Dat is onzin. Ter Haar verdedigt op een absurde manier een land dat je gemakkelijk kunt vergelijken met fascistisch-Italië, terwijl Salemon bergen kritiek heeft op dictator Poetin en zijn maffiabende.quote:Op maandag 14 juli 2025 12:35 schreef phpmystyle het volgende:
Die ter Haar doet mij denken aan die andere gek vrouw: Helga Salemon.
Die twee hebben veel gemeen: beiden snapper geen snars van. De een is verliefd op Rusland, de andere haat Rusland
Volgens mij zijn wij het ongeveer eens?quote:Op maandag 14 juli 2025 12:39 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Waar heb jij dat narratief gevonden dan? Of verzin je die nu ook ter plekke? Het zit em in het gebrek aan nuance dat jij er subiet bij verzint. Er heeft nooit iemand gepost dat Rusland massaal kinderen van Oekrainers steelt. Wel is algemeen bekend dat er veel kinderen uit Oekraïne ontvoert zijn naar Rusland om daar herplaatst te worden. Vaak gaat het dan om bijvoorbeeld weeskinderen.
quote:Ontvoering, ook wel kidnapping genoemd, is het wederrechtelijk meenemen en wegvoeren van een persoon tegen zijn wil, vaak met als doel losgeld te eisen of andere criminele doeleinden. Het is een strafbaar feit waarbij iemand tegen zijn wil wordt vervoerd of gevangengehouden.
Marc Dutroux nam die meisjes ook gewoon mee omdat hij ze op straat aantrof, zeker.quote:Op maandag 14 juli 2025 12:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Volgens mij zijn wij het ongeveer eens?
Maar het gaat een beetje om de semantiek van hoe je het "opnemen" van kinderen benoemt als je ze wees/dakloos aantreft als militair. Rusland heeft er voor gekozen die kinderen mee te nemen. En ja, die krijgen blijkbaar nu scholing uit boekjes die het Russische narratief uitleggen. Je kan/mag dat brainwashing noemen. Volstrekt zicnloos bij kinderen die al wat ouders zijn, maar ok.
Definitie
[..]
Beiden verblindt door emoties. En ik heb van beiden wel uren naar hun verhalen geluisterd.quote:Op maandag 14 juli 2025 12:41 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Jouw denkfout is dat er twee kanten zijn en daarmee twee waarheden die evenveel waarde hebben. Dat is onzin. Ter Haar verdedigt op een absurde manier een land dat je gemakkelijk kunt vergelijken met fascistisch-Italië, terwijl Salemon bergen kritiek heeft op dictator Poetin en zijn maffiabende.
Kijk, hier verdraai je het weer. Als je als militair een weeshuis met personeel aantreft en dat hele weeshuis met een bus afvoert naar Rusland waar je ze onderbrengt in kampen waarin ze gehersenspoelt worden dat hun cultuur verachtelijk is en de grote poetin fantastisch...quote:Op maandag 14 juli 2025 12:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij zijn wij het ongeveer eens?
Maar het gaat een beetje om de semantiek van hoe je het "opnemen" van kinderen benoemt als je ze wees/dakloos aantreft als militair. Rusland heeft er voor gekozen die kinderen mee te nemen. En ja, die krijgen blijkbaar nu scholing uit boekjes die het Russische narratief uitleggen. Je kan/mag dat brainwashing noemen. Volstrekt zicnloos bij kinderen die al wat ouders zijn, maar ok.
Definitie
Ik verdraai niets. Als je goed leest zijn/waren we het al eens.quote:Op maandag 14 juli 2025 12:44 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Kijk, hier verdraai je het weer. Als je als militair een weeshuis met personeel aantreft en dat hele weeshuis met een bus afvoert naar Rusland waar je ze onderbrengt in kampen waarin ze gehersenspoelt worden dat hun cultuur verachtelijk is en de grote poetin fantastisch...
Klinkt dat alleen voor een totaaldebiel als een goede menselijke daad.
Wtf moderatie? Seriously?quote:Op maandag 14 juli 2025 12:43 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Marc Dutroux nam die meisjes ook gewoon mee omdat hij ze op straat aantrof, zeker.
Man man man.
Je kunt ook je best doen om kinderen die zonder hun ouders worden aangetroffen terug te brengen bij hun ouders of andere familieleden. Het is maar een ideetje hoor. Maar Rusland zal vast het beste voor hebben met die kinderen en daar nog niet aan gedacht hebben.quote:Op maandag 14 juli 2025 12:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik verdraai niets. Als je goed leest zijn/waren we het al eens.
Rusland neemt Oekraiense weeskinderen op omdat ze in gebieden worden aangetroffen zonder hun ouders.
Als er behoefte is om dat ontvoeringen/kidnapping te noemen dan doe je dat. Ik ben zeer duidelijk geweest dat er geen twijfel over mag bestaan dat die kinderen terug naar Oekraiene moeten.
Nee. Het ophemelen van Rusland en Poetin is van een volstrekt andere orde dan op een harde manier kritiek leveren, emoties of niet.quote:Op maandag 14 juli 2025 12:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Beiden verblindt door emoties. En ik heb van beiden wel uren naar hun verhalen geluisterd.
Dan luister ik nog liever naar de Wijk.
Rusland kent geen empathie. De hele doctrine is gebouwd op het verwoesten van hele steden en het zo diep mogelijk vernederen van de bevolking.quote:Op maandag 14 juli 2025 12:57 schreef zuchtje het volgende:
- Rusland vermoord ouders
- Rusland neemt kinderen mee
- Rusland noemt dit humanitaire hulp
- Intellectueel uitgedaagden verdedigen het beleid van Rusland
Wat een treurnis
Rusland kan stoppen met aanvallen. Of de kinderen tijdelijk opvangen en zo snel mogelijk terugsturen. Er vind namelijk regelmatig een gevangenenruil plaats. Maar met het terugsturen van kinderen krijg je natuurlijk niks terug Dat zou je alleen doen als je een vorm van respect of empathie hebt ontwikkeld. Maar in de beerput wat Rusland heet is daar bar weinig van terug te vinden. Het zal wel te liberaal en decadent zijn, dat denken aan de medemens.
Nee, ik ben het niet met je eens. Ik ben niet met je eens dat je selectief de Westerse narratief zwaarder plot dan de waarheid en de Russische handelingen verzacht met zorgvuldig gekozen woorden.quote:Op maandag 14 juli 2025 12:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik verdraai niets. Als je goed leest zijn/waren we het al eens.
Rusland neemt Oekraiense weeskinderen op omdat ze in gebieden worden aangetroffen zonder hun ouders.
Als er behoefte is om dat ontvoeringen/kidnapping te noemen dan doe je dat. Ik ben zeer duidelijk geweest dat er geen twijfel over mag bestaan dat die kinderen terug naar Oekraiene moeten.
Dutroux was bijna een heilige vergeleken bij Russen in Oekraïne.quote:
Als je de moeder verkracht, de vader aftuigt en daarna beiden een nekschot geeft, dan is het kind daarna technisch gezien wees, natuurlijk.quote:Op maandag 14 juli 2025 12:58 schreef ExTec het volgende:
Kinderen worden ook gewoon gestolen van hun ouders, ipv dat het allemaal zielige weesjes zijn. Maar dat zal wel westerse propaganda zijn, dat dit gewoon gesignaleerd wordt.
Volgens goed Russisch gebruik wel eerst even vrouw en kinderen verkrachten voor de ogen van de rest van de familie uiteraard.quote:Op maandag 14 juli 2025 13:01 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als je de moeder verkracht, de vader aftuigt en daarna beiden een nekschot geeft, dan is het kind daarna technisch gezien wees, natuurlijk.
Ik vraag me af wat een verschrikkelijk ziek figuur je moet zijn om je te vergrijpen aan een kleuter. Ik zal dat nooit begrijpen denk ik.quote:Op maandag 14 juli 2025 13:12 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Volgens goed Russisch gebruik wel eerst even vrouw en kinderen verkrachten voor de ogen van de rest van de familie uiteraard.
Hoeft er alleen maar dom voor te zijn, de Virgin cleasing myth is daar een triest voorbeeld van. De mythe die jaren, en misschien nog steeds, bestaat/bestond in Afrika dat als je seks met een maagd hebt je genezen wordt van je aids. Met als gevolg dat mannen zich massaal aan kinderen en baby's vergrepen. In Zuid-Afrika gingen de verkachtingscijfers van voornamelijk volwassenen in 2000 naar 65-70% kinderen in 2001, waaronder meer dan 20000 baby's.quote:Op maandag 14 juli 2025 13:15 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat een verschrikkelijk ziek figuur je moet zijn om je te vergrijpen aan een kleuter. Ik zal dat nooit begrijpen denk ik.
Oh ja zo'n ruil waar gemartelde en zwaar ondervoede Oekraïners worden geruild voor goed doorvoede niet-gemartelde Russen die netjes volgens alle Geneefse conventies zijn vastgehouden. Ook weer een visueel hoogstandje van wat Rusland doet t.o.v. Oekraine.quote:Op maandag 14 juli 2025 12:57 schreef zuchtje het volgende:
Rusland kan stoppen met aanvallen. Of de kinderen tijdelijk opvangen en zo snel mogelijk terugsturen. Er vind namelijk regelmatig een gevangenenruil plaats. Maar met het terugsturen van kinderen krijg je natuurlijk niks terug Dat zou je alleen doen als je een vorm van respect of empathie hebt ontwikkeld. Maar in de beerput wat Rusland heet is daar bar weinig van terug te vinden. Het zal wel te liberaal en decadent zijn, dat denken aan de medemens.
Kijk gewoon eens verder dan je neus lang is. Ook een impulsieve ontvoering blijft een ontvoering. Heb je het nieuws gemist dat de Russen laatst een aantal Oekraïense kinderen hadden teruggegeven bij een uitwisseling van gevangenen? Een kind gevangen nemen en meenemen naar Rusland is in mijn ogen ook ontvoering. Kinderen waren al in Russische gezinnen geplaatst om de russificatie te starten.quote:Op maandag 14 juli 2025 12:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Rusland is er duidelijk in dat zij die kinderen hebben opgevangen omdat deze -vul zelf reden in- kinderen wees zijn geraakt. Deze zijn door Rusland opgevangen. Ik vind het gevaarlijk om je tegenstander weg te zetten als een kinderkidnapper o.b.v. summiere en subjectieve informatie. Je weet wat er achteraf waar bleek te zijn over de vermeende Russische actie om NS2 op te blazen?
Het verhaal over Russificatie lijkt goeddeels wel te kloppen als je bedoelt dat kinderen in bezette gebieden Russische geschiedenis krijgen en vrijwel alleen maar gekleurde en eenzijdige verhalen. Oftewel denken en spreken in narratieven. Je zou haast denken dat de Russen het van ons hebben afgekeken.
NB: mocht uit stukken achteraf blijken dat het wel degelijk om intentionele cq geplande ontvoeringen te gaan omdat bijvoorbeeld Kremlin kopstukken lekken, of andere goed verifieerbare informatie. Dan zal ik mijn mening vanzelfsprekend moeten herzien.
Ook dat narratief is geen leugen, maar aangetoond voor het strafhof en Kremlinbeleid sinds 2014(!). Ook hier papegaai je Kremlin retoriek na.quote:Op maandag 14 juli 2025 12:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het is waar dat Rusland slecht -soms martelt zelf- omgaat met krijgsgevangenen. Heb ik nooit ontkent. Maar dat staat los van de door het Westen neergezette narratief dat Rusland massaal kinderen van Oekraieners aan het stelen is.
Vind je het zelf niet een beetje krom dat iedereen propagandisten maar niet moeten weerspreken omdat wij anders het topic verpesten..quote:Op maandag 14 juli 2025 14:29 schreef Straatcommando. het volgende:
Is hem al zo vaak uitgelegd, maar daar -wil- hij niks van weten omdat iedereen er telkens maar weer op in gaat en het topic weer verpest
Omdat leugens en propaganda niet ongehinderd en onbeantwoord gespuid horen te kunnen worden.quote:Op maandag 14 juli 2025 14:52 schreef PicoMMP het volgende:
Waarom gaat iedereen na al die maanden/jaren nog in op php?
Ook al zo vaak uitgelegd, ben er klaar mee. Jullie willen blijkbaar een ballenbak, geniet er dan ook maar van.quote:Op maandag 14 juli 2025 15:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vind je het zelf niet een beetje krom dat iedereen propagandisten maar niet moeten weerspreken omdat wij anders het topic verpesten..
Ik wens Oekraïne een goede jacht.quote:Op maandag 14 juli 2025 11:42 schreef ExTec het volgende:
[ x ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |