Kijk, hier verdraai je het weer. Als je als militair een weeshuis met personeel aantreft en dat hele weeshuis met een bus afvoert naar Rusland waar je ze onderbrengt in kampen waarin ze gehersenspoelt worden dat hun cultuur verachtelijk is en de grote poetin fantastisch...quote:Op maandag 14 juli 2025 12:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij zijn wij het ongeveer eens?
Maar het gaat een beetje om de semantiek van hoe je het "opnemen" van kinderen benoemt als je ze wees/dakloos aantreft als militair. Rusland heeft er voor gekozen die kinderen mee te nemen. En ja, die krijgen blijkbaar nu scholing uit boekjes die het Russische narratief uitleggen. Je kan/mag dat brainwashing noemen. Volstrekt zicnloos bij kinderen die al wat ouders zijn, maar ok.
Definitie
Ik verdraai niets. Als je goed leest zijn/waren we het al eens.quote:Op maandag 14 juli 2025 12:44 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Kijk, hier verdraai je het weer. Als je als militair een weeshuis met personeel aantreft en dat hele weeshuis met een bus afvoert naar Rusland waar je ze onderbrengt in kampen waarin ze gehersenspoelt worden dat hun cultuur verachtelijk is en de grote poetin fantastisch...
Klinkt dat alleen voor een totaaldebiel als een goede menselijke daad.
Wtf moderatie? Seriously?quote:Op maandag 14 juli 2025 12:43 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Marc Dutroux nam die meisjes ook gewoon mee omdat hij ze op straat aantrof, zeker.
Man man man.
Je kunt ook je best doen om kinderen die zonder hun ouders worden aangetroffen terug te brengen bij hun ouders of andere familieleden. Het is maar een ideetje hoor. Maar Rusland zal vast het beste voor hebben met die kinderen en daar nog niet aan gedacht hebben.quote:Op maandag 14 juli 2025 12:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik verdraai niets. Als je goed leest zijn/waren we het al eens.
Rusland neemt Oekraiense weeskinderen op omdat ze in gebieden worden aangetroffen zonder hun ouders.
Als er behoefte is om dat ontvoeringen/kidnapping te noemen dan doe je dat. Ik ben zeer duidelijk geweest dat er geen twijfel over mag bestaan dat die kinderen terug naar Oekraiene moeten.
Nee. Het ophemelen van Rusland en Poetin is van een volstrekt andere orde dan op een harde manier kritiek leveren, emoties of niet.quote:Op maandag 14 juli 2025 12:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Beiden verblindt door emoties. En ik heb van beiden wel uren naar hun verhalen geluisterd.
Dan luister ik nog liever naar de Wijk.
Rusland kent geen empathie. De hele doctrine is gebouwd op het verwoesten van hele steden en het zo diep mogelijk vernederen van de bevolking.quote:Op maandag 14 juli 2025 12:57 schreef zuchtje het volgende:
- Rusland vermoord ouders
- Rusland neemt kinderen mee
- Rusland noemt dit humanitaire hulp
- Intellectueel uitgedaagden verdedigen het beleid van Rusland
Wat een treurnis
Rusland kan stoppen met aanvallen. Of de kinderen tijdelijk opvangen en zo snel mogelijk terugsturen. Er vind namelijk regelmatig een gevangenenruil plaats. Maar met het terugsturen van kinderen krijg je natuurlijk niks terug Dat zou je alleen doen als je een vorm van respect of empathie hebt ontwikkeld. Maar in de beerput wat Rusland heet is daar bar weinig van terug te vinden. Het zal wel te liberaal en decadent zijn, dat denken aan de medemens.
Nee, ik ben het niet met je eens. Ik ben niet met je eens dat je selectief de Westerse narratief zwaarder plot dan de waarheid en de Russische handelingen verzacht met zorgvuldig gekozen woorden.quote:Op maandag 14 juli 2025 12:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik verdraai niets. Als je goed leest zijn/waren we het al eens.
Rusland neemt Oekraiense weeskinderen op omdat ze in gebieden worden aangetroffen zonder hun ouders.
Als er behoefte is om dat ontvoeringen/kidnapping te noemen dan doe je dat. Ik ben zeer duidelijk geweest dat er geen twijfel over mag bestaan dat die kinderen terug naar Oekraiene moeten.
Dutroux was bijna een heilige vergeleken bij Russen in Oekraïne.quote:
Als je de moeder verkracht, de vader aftuigt en daarna beiden een nekschot geeft, dan is het kind daarna technisch gezien wees, natuurlijk.quote:Op maandag 14 juli 2025 12:58 schreef ExTec het volgende:
Kinderen worden ook gewoon gestolen van hun ouders, ipv dat het allemaal zielige weesjes zijn. Maar dat zal wel westerse propaganda zijn, dat dit gewoon gesignaleerd wordt.
Volgens goed Russisch gebruik wel eerst even vrouw en kinderen verkrachten voor de ogen van de rest van de familie uiteraard.quote:Op maandag 14 juli 2025 13:01 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als je de moeder verkracht, de vader aftuigt en daarna beiden een nekschot geeft, dan is het kind daarna technisch gezien wees, natuurlijk.
Ik vraag me af wat een verschrikkelijk ziek figuur je moet zijn om je te vergrijpen aan een kleuter. Ik zal dat nooit begrijpen denk ik.quote:Op maandag 14 juli 2025 13:12 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Volgens goed Russisch gebruik wel eerst even vrouw en kinderen verkrachten voor de ogen van de rest van de familie uiteraard.
Hoeft er alleen maar dom voor te zijn, de Virgin cleasing myth is daar een triest voorbeeld van. De mythe die jaren, en misschien nog steeds, bestaat/bestond in Afrika dat als je seks met een maagd hebt je genezen wordt van je aids. Met als gevolg dat mannen zich massaal aan kinderen en baby's vergrepen. In Zuid-Afrika gingen de verkachtingscijfers van voornamelijk volwassenen in 2000 naar 65-70% kinderen in 2001, waaronder meer dan 20000 baby's.quote:Op maandag 14 juli 2025 13:15 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat een verschrikkelijk ziek figuur je moet zijn om je te vergrijpen aan een kleuter. Ik zal dat nooit begrijpen denk ik.
Oh ja zo'n ruil waar gemartelde en zwaar ondervoede Oekraïners worden geruild voor goed doorvoede niet-gemartelde Russen die netjes volgens alle Geneefse conventies zijn vastgehouden. Ook weer een visueel hoogstandje van wat Rusland doet t.o.v. Oekraine.quote:Op maandag 14 juli 2025 12:57 schreef zuchtje het volgende:
Rusland kan stoppen met aanvallen. Of de kinderen tijdelijk opvangen en zo snel mogelijk terugsturen. Er vind namelijk regelmatig een gevangenenruil plaats. Maar met het terugsturen van kinderen krijg je natuurlijk niks terug Dat zou je alleen doen als je een vorm van respect of empathie hebt ontwikkeld. Maar in de beerput wat Rusland heet is daar bar weinig van terug te vinden. Het zal wel te liberaal en decadent zijn, dat denken aan de medemens.
Kijk gewoon eens verder dan je neus lang is. Ook een impulsieve ontvoering blijft een ontvoering. Heb je het nieuws gemist dat de Russen laatst een aantal Oekraïense kinderen hadden teruggegeven bij een uitwisseling van gevangenen? Een kind gevangen nemen en meenemen naar Rusland is in mijn ogen ook ontvoering. Kinderen waren al in Russische gezinnen geplaatst om de russificatie te starten.quote:Op maandag 14 juli 2025 12:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Om het een ontvoering te noemen is nogal controversieel.
Rusland is er duidelijk in dat zij die kinderen hebben opgevangen omdat deze -vul zelf reden in- kinderen wees zijn geraakt. Deze zijn door Rusland opgevangen. Ik vind het gevaarlijk om je tegenstander weg te zetten als een kinderkidnapper o.b.v. summiere en subjectieve informatie. Je weet wat er achteraf waar bleek te zijn over de vermeende Russische actie om NS2 op te blazen?
Het verhaal over Russificatie lijkt goeddeels wel te kloppen als je bedoelt dat kinderen in bezette gebieden Russische geschiedenis krijgen en vrijwel alleen maar gekleurde en eenzijdige verhalen. Oftewel denken en spreken in narratieven. Je zou haast denken dat de Russen het van ons hebben afgekeken.
NB: mocht uit stukken achteraf blijken dat het wel degelijk om intentionele cq geplande ontvoeringen te gaan omdat bijvoorbeeld Kremlin kopstukken lekken, of andere goed verifieerbare informatie. Dan zal ik mijn mening vanzelfsprekend moeten herzien.
Ook dat narratief is geen leugen, maar aangetoond voor het strafhof en Kremlinbeleid sinds 2014(!). Ook hier papegaai je Kremlin retoriek na.quote:Op maandag 14 juli 2025 12:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het is waar dat Rusland slecht -soms martelt zelf- omgaat met krijgsgevangenen. Heb ik nooit ontkent. Maar dat staat los van de door het Westen neergezette narratief dat Rusland massaal kinderen van Oekraieners aan het stelen is.
Vind je het zelf niet een beetje krom dat iedereen propagandisten maar niet moeten weerspreken omdat wij anders het topic verpesten..quote:Op maandag 14 juli 2025 14:29 schreef Straatcommando. het volgende:
Is hem al zo vaak uitgelegd, maar daar -wil- hij niks van weten omdat iedereen er telkens maar weer op in gaat en het topic weer verpest
Omdat leugens en propaganda niet ongehinderd en onbeantwoord gespuid horen te kunnen worden.quote:Op maandag 14 juli 2025 14:52 schreef PicoMMP het volgende:
Waarom gaat iedereen na al die maanden/jaren nog in op php?
Ook al zo vaak uitgelegd, ben er klaar mee. Jullie willen blijkbaar een ballenbak, geniet er dan ook maar van.quote:Op maandag 14 juli 2025 15:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vind je het zelf niet een beetje krom dat iedereen propagandisten maar niet moeten weerspreken omdat wij anders het topic verpesten..
Ik wens Oekraïne een goede jacht.quote:Op maandag 14 juli 2025 11:42 schreef ExTec het volgende:
Filmpje, van het ge-red-pillde domme gansje.
[ x ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |