dit was een antwoord op een andere vraag. niet alles gaat om jou.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 16:35 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Hier was sprake van een afgekruist wegdeel waar het voertuig stond, bestemd voor laden en lossen. De vraag was of er sprake was van parkeren of laden en lossen. Hierbij is de rijbaan niet geblokkeerd.
Derhalve, geen vergelijkbare casus.
Ia deze vraag dan wel makkelijk te beantwoorden?quote:Op zaterdag 12 juli 2025 16:39 schreef freak1 het volgende:
[..]
dit was een antwoord op een andere vraag. niet alles gaat om jou.
De vraag naar de details van een uitspraak waaraan gerefereerd werd? Dat is natuurlijk wel te doen.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 18:02 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ia deze vraag dan wel makkelijk te beantwoorden?
ter aanvulling op @sigmequote:Op zaterdag 12 juli 2025 18:02 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ia deze vraag dan wel makkelijk te beantwoorden?
Nou nee, het idee van jurisprudentie is dat dat de regelgeving invult.quote:Op zondag 13 juli 2025 09:13 schreef Ridocar het volgende:
Het hele idee van regelgeving is juist dat je niet afhankelijk hoeft te zijn van jurisprudentie.
Dat kan het best zijn. Soms wel, soms niet, naar inzicht van de handhaver (en eventueel later de rechter).quote:Waarom is artikel 5 in de casus van de op niet van toepassing?
dan hebben wij een fundamenteel verschil van inzicht. en niet alleen wij, jij en de wetgever ookquote:Op zondag 13 juli 2025 09:13 schreef Ridocar het volgende:
Het hele idee van regelgeving is juist dat je niet afhankelijk hoeft te zijn van jurisprudentie.
Waarom is artikel 5 in de casus van de op niet van toepassing?
Een pakketje boeit me niet, dat is idd zo gebeurd. Maar hier zijn er allerlei idioten van de AH en Jumbo die met die bakwagens straten blokkeren en dus 5 minuten bezig zijn met bezorgen, statiegeld en andere onzin. En te beroerd om even zo te gaan staan dat er een auto omheen kan, want dat kan ook gewoon als je hem een beetje normaal neerzet.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 06:31 schreef Hanca het volgende:
Gewoon even een paar seconden wachten, die mensen krijgen ongeveer een halve minuut gepland om een pakketje af te leveren, dan kun je niet steeds inparkeren.
PostNL mag dit trouwens doen, DHL of andere bezorgers zijn eigenlijk in overtreding:
https://www.ad.nl/binnenl(...)n-omzeilen~a615fe54/
https://www.raadvanstate.nl/uitspraken/@:149181/202307171-1-a2/
Al mag PostNL het alleen voor UPD werkzaamheden, daar valt pakketbezorging volgens mij niet onder.
Er is wel een verschil tussen een busje van de pakketbezorger die na een minuut weer weg is een kraan waarmee je een hele tijd een straat afsluit. Bij die kraan moet je eigenlijk een soort melding / vergunning aanvragen. Dan zet de gemeente het in het systeem van de nood diensten. Zodat de ambulance e.d. weten dat ze om moeten rijden. Ik denk dat ze ook checken of er niet toevallig iemand anders ook een kraan heeft besteld die dag. Dan zou je een gedeelte van een wijk helemaal af kunnen snijden, en kunnen de nooddiensten er niet geod meer komen.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 07:56 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Zag laatst wel een filmpje van hendheving die moeilijk ging doen hierom dus het is gewoon het mag niet tot het hun goed uit komt of zo. Was in Leiden volgens mij. Waren ze aan het lossen met een kraan en hadden ze 1 van de 2 banen afgezet en dat mocht dus niet. Maar een hele straat blokkeren mag dus wel?
kinda late to the partyquote:Op vrijdag 18 juli 2025 21:41 schreef Halcon het volgende:
Volgens mij mag dat niet. Het valt niet onder laden en lossen in elk geval. Pakkans is natuurlijk laag. 95% van die lui zijn al gesjeesde tokkies en als ze dan ook nog onder tijdsdruk komen te staan, dan krijg je dit.
Oplossing is simpel: bestel gewoon veel minder online.
Al valt het wel onder laden en lossen, het mag gewoon niet.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 21:41 schreef Halcon het volgende:
Volgens mij mag dat niet. Het valt niet onder laden en lossen in elk geval. Pakkans is natuurlijk laag. 95% van die lui zijn al gesjeesde tokkies en als ze dan ook nog onder tijdsdruk komen te staan, dan krijg je dit.
Daar is 'ie weer, blame the victim. De klant gaat niet over de bezorgmethode.quote:Oplossing is simpel: bestel gewoon veel minder online.
En dat maak jij uit?quote:
zucht. je valt in herhaling. dit is echt mijn laatste poging want het begint nu trollen te worden.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 09:23 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Al valt het wel onder laden en lossen, het mag gewoon niet.
das toch wel gek. als ik wat bestel krijg ik vaak de optie welke bezorgmaatschappij ik mag kiezen. en verder is het ook al 100 keer aan je aangetoond dat de verkoper verantwoordelijkheid draagt voor het pakket tot aan ontvangst van de koper. dus als een verkoper consequent een maatschappij gebruikt waar klachten over binnenkomt, dan is dat wel een bewuste keus. en ook de klant blijft dus bestellen bij een maatschappij die aso bezorgmethodes gebruikt. er zijn meer dan genoeg bedrijven waar ik niet bestel als klant omdat de bezorgers absoluut debiel zijn. trunkrs is een voorbeeld. en je mag het noemen hoe je wilt, hoe meer we bestellen, des te meer bezorging er nodig is. dat is geen victim blaming. leg anders maar uit hoe het wel victim blaming is. oorzaak en gevolg.quote:[..]
Daar is 'ie weer, blame the victim. De klant gaat niet over de bezorgmethode.
wel als iemand een topic waar wellicht niet jouw gewenste antwoord gegeven wordt maar meer dan duidelijk genoeg door meerdere mensen je vraag wordt beantwoord en dan na 5 dagen stilte ineens iemand een non-verduidelijkende post toevoegd.quote:[..]
En dat maak jij uit?
tldr;quote:Op zaterdag 19 juli 2025 09:45 schreef Ridocar het volgende:
Tldr, je hebt wel erg veel tekst nodig om de plank wederom mis te slaan.
Voor woe is het dan vervelend? Voor de weekgever? Voor de bezorger? Dat ze niet genoeg verdienen? En dan mag je een overtreding begaan?quote:Op zaterdag 19 juli 2025 10:30 schreef spectrumanalyser het volgende:
Een pakketbezorger heeft maar heel weinig tijd. Als je het omrekent dan is het 1 of 2 minuten per pakket. Maar dan moet de pakketbezorger het volgende doen:
• Parkeren
• Naar de voordeur lopen
• Aanbellen en wachten
• Handtekening of foto maken
• Eventueel bij buren aanbieden of een niet-thuis-briefje achterlaten
• Terug naar het busje
En dat binnen een minuut. Als je dan nog gezeik krijgt van handhaving dan is de pakketbezorger al onbetaald overuren aan het maken.
In het geval van overmacht zal ik de laatste zijn die daar boos om wordt. Lekke band? Omaatje dat dicht bij de deur uit moet stappen? Pech geboft, maar daar heb ik wel begrip voor. Zat ruimte om 'm aan de kant te zetten en je plettert je bus gewoon midden op de rijbaan? Dan heb ik daar inderdaad een probleem mee.quote:Het probleem zit er meer in dat de samenleving vandaag de dag opgefokter is dan ooit. de individualisering, het is ik ik ik. Maakt niet uit wie je bent of wat je doet, ik moet er langs en wel nu.
Jeetje, je kunt wel een korte post maken. Zij het vol met persoonlijke aanvallen, maar toch.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 11:17 schreef freak1 het volgende:
[..]
tldr;
je reageert lomp, ondankbaar en trollt.
het topic staat helemaal vol met onderbouwde comments van o.a. mij, Sigme en andere.
op geen enkel manier heb je hier ook maar iets onderbouwt, nu claim je dat ik de plank missla en wederom geen enkele onderbouwing of bron.
je bent gewoon een zure boomer die geen gelijk krijgt in een topic dan wel het niet gewenste antwoord.
oftewel
okay boomer
okay boomerquote:Op zaterdag 19 juli 2025 11:32 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Jeetje, je kunt wel een korte post maken. Zij het vol met persoonlijke aanvallen, maar toch.
Bijna goed. Zoals eerder aangegeven, je hebt nogal wat uitspraken gedaan, maar ik zie geen onderbouwing.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 11:46 schreef freak1 het volgende:
[..]
okay boomer![]()
wederom geen enkele onderbouwing. laten we lekker wachten tot iemand hier comment en zegt wat jee welbespraakt persoon je ook bent die altijd gelijk heeft.
Waar staat dat? Laat zien dat de wetgever geen waarde hecht aan artikel 5 van de WVW, of op z'n minst een grijs gebied vindt, en ik bied hier mijn excuses aan.quote:Op zondag 13 juli 2025 09:37 schreef freak1 het volgende:
[..]
dan hebben wij een fundamenteel verschil van inzicht. en niet alleen wij, jij en de wetgever ook
ga toch weg manquote:Op zaterdag 19 juli 2025 12:09 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Bijna goed. Zoals eerder aangegeven, je hebt nogal wat uitspraken gedaan, maar ik zie geen onderbouwing.
Klein voorbeeldje:
[..]
Waar staat dat? Laat zien dat de wetgever geen waarde hecht aan artikel 5 van de WVW, of op z'n minst een grijs gebied vindt, en ik bied hier mijn excuses aan.
En als je de boel probeert om te draaien door mij om een onderbouwing te vragen: https://wetten.overheid.nl/BWBR0006622/2025-01-01
Het staat daar, overduidelijk. Punt. Hoeveel meer bewijs wil je hebben?
PS;quote:Op zaterdag 19 juli 2025 12:09 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Bijna goed. Zoals eerder aangegeven, je hebt nogal wat uitspraken gedaan, maar ik zie geen onderbouwing.
Klein voorbeeldje:
[..]
Waar staat dat? Laat zien dat de wetgever geen waarde hecht aan artikel 5 van de WVW, of op z'n minst een grijs gebied vindt, en ik bied hier mijn excuses aan.
En als je de boel probeert om te draaien door mij om een onderbouwing te vragen: https://wetten.overheid.nl/BWBR0006622/2025-01-01
Het staat daar, overduidelijk. Punt. Hoeveel meer bewijs wil je hebben?
quote:Op zaterdag 19 juli 2025 13:26 schreef Ridocar het volgende:
Maak je altijd van die lange posts als je over de zeik bent?
Nee, ik heb jouw antwoord, en inderdaad, die staat mij niet aan. Dat jij je antwoord als waarheid beschouwt moet je zelf weten. Het is alleen niet de waarheid, slechts een zienswijze.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 13:46 schreef freak1 het volgende:
[..]![]()
je hebt je antwoord. dat het antwoord je niet aanstaat, succes met je lekker de hele dag te ergeren achter bezorgers
boomer
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |