abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 juli 2025 @ 15:05:52 #26
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218176617
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2025 15:03 schreef Chadi het volgende:
@:EttovanBelgie grijpt elke kans om moslims af te zeiken. Hij is zo ver afgegleden dat hij kritiek op genocide van Palestijnen in de ban doet.

@:HowardRoark .. Tsjah.. Hopeloos, niet meer te redden.
Oh, waar wil ik dat in de ban doen en hoe precies?

Ga ik daarvoor de straat op, stations bezetten, universiteiten slopen, om boycots schreeuwen?

Ik uit verder vooral forse kritiek op religie, zo doe ik dat ook met het christendom, zoek het even op in FL.

Dat jij die kritiek direct wil framen als 'afzeiken' stelt simpelweg dat er geen kritiek op religie mag zijn, en daar strijd ik nog feller tegen, zeker wanneer het ingezet wordt om over de rug van menselijk leed, in dit geval in Palestina, in onze geschiedenis ook hier in eigen land t.t.v. de Boerenoorlog, op de tribale preektoer te gaan.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218176631
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 15:05 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Oh, waar wil ik dat in de ban doen en hoe precies?

Ik uit verder vooral forse kritiek op religie, zo doe ik dat ook met het christendom, zoek het even op in FL.

Dat jij die kritiek direct wil framen als 'afzeiken' stelt simpelweg dat er geen kritiek op religie mag zijn, en daar strijd ik nog feller tegen, zeker wanneer het ingezet wordt om over de rug van menselijk leed, in dit geval in Palestina, in onze geschiedenis ook hier in eigen land t.t.v. de Boerenoorlog, op de tribale preektoer te gaan.
Ja ja. Zo erg strijden dat je niet wil dat genocidale acties benoemd worden.
  donderdag 10 juli 2025 @ 15:10:08 #28
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218176642
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 15:08 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ja ja. Zo erg strijden dat je niet wil dat genocidale acties benoemd worden.
Nee, ik spreek mensen aan die geen enkele interesse hebben in mensenrechten maar na het checken van labeltjes besluiten dat bepaald leed echt leed is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218176731
quote:
14s.gif Op donderdag 10 juli 2025 14:49 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Omdat jij stelde dat zolang er geen staakt-het-vuren en een opening naar een oplossing, tripjes naar gebieden in dit conflict niet kunnen. Maar ik snap dat je dit dus slechts eenzijdig wilt toepassen. Tripjes naar Israël kan niet, bezoek aan Palestijnse gebieden kan wel.
Israël is de agressor op het moment dus ja de bal ligt bij Israël nu. Een staakt-het-vuren wordt op dit moment tegengehouden door Israël, niet door Hamas of de Palestijnen. Israël eist volledige capitulatie zonder garanties of intentie tot een oplossing, wat natuurlijk absurd is. Vergelijkbaar met wat Poetin eist van Oekraïne.

quote:
En dit nota bene terwijl de Palestijnen deze oorlog zijn begonnen.
Je herhaalt dit wel heel erg vaak maar dat maakt het nog niet waar. Dit conflict is veel gecompliceerder dan "zij zijn begonnen" mijn inziens. Nog even los van de grote schare mensen die van mening zijn dat Israël is begonnen en los van de vraag vanaf welk jaar/moment je begint met kijken. Ik vind het sowieso niet een hele belangrijke discussie... op een gegeven moment moet je de focus leggen op de oplossing en niet op wie er (ooit) begon. Het stichten van de staat Israël gebeurde niet in een vacuum en 7 oktober ook niet. Sowieso komen we als samenleving nooit meer eenduidig uit die discussie.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_218176749
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 15:18 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Israël is de agressor op het moment dus ja de bal ligt bij Israël nu. Een staakt-het-vuren wordt op dit moment tegengehouden door Israël, niet door Hamas of de Palestijnen. Israël eist volledige capitulatie zonder garanties of intentie tot een oplossing, wat natuurlijk absurd is. Vergelijkbaar met wat Poetin eist van Oekraïne.
[..]
Je herhaalt dit wel heel erg vaak maar dat maakt het nog niet waar. Dit conflict is veel gecompliceerder dan "zij zijn begonnen" mijn inziens. Nog even los van de grote schare mensen die van mening zijn dat Israël is begonnen en los van de vraag vanaf welk jaar/moment je begint met kijken. Ik vind het sowieso niet een hele belangrijke discussie... op een gegeven moment moet je de focus leggen op de oplossing en niet op wie er (ooit) begon. Het stichten van de staat Israël gebeurde niet in een vacuum en 7 oktober ook niet. Sowieso komen we als samenleving nooit meer eenduidig uit die discussie.
Nee hoor, Israël is nog altijd de aangevallen partij.

Hoe een oorlog ontstaat wijzigt zich namelijk niet tijdens het verdere verloop. Daarnaast is het enige wat Israël eist de vrijlating van de tientallen gijzelaars en opheffing van de Islamitische terreurbeweging Hamas. Waarom zou dit absurd zijn?

Daarnaast kan juist betere banden tussen de Islamitische gemeenschappen in Europa en Israël, hier wellicht ook zorgen dat de polarisatie gaat verminderen. Ik blijf het dus onbegrijpelijk vinden dat dit wordt bekritiseert.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218176794
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 14:46 schreef Harvest89 het volgende:
Sowieso dat gezeik op het forum als het weer eens over moslims gaat.
Vorige week ben ik voor de eerste keer een moskee in Heerlen binnen geweest met een vriend. Er gebeurt daar niets raars. Mensen maken zich druk om niets.
Een moskee bezoeken hoeft een Geert Wilders niet te proberen.
pi_218176841
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 15:10 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, ik spreek mensen aan die geen enkele interesse hebben in mensenrechten maar na het checken van labeltjes besluiten dat bepaald leed echt leed is.
En jij kan in hun hoofd kijken met je bijzondere gave. Check.
pi_218176850
In een andere context wordt zo iemand een nsb Poetinlover genoemd.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_218176868
quote:
14s.gif Op donderdag 10 juli 2025 15:20 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, Israël is nog altijd de aangevallen partij.

Hoe een oorlog ontstaat wijzigt zich namelijk niet tijdens het verdere verloop. Daarnaast is het enige wat Israël eist de vrijlating van de tientallen gijzelaars en opheffing van de Islamitische terreurbeweging Hamas. Waarom zou dit absurd zijn?
Dat is absurd omdat ze in onderhandeling zijn met datzelfde Hamas. De dood eisen van de partij waarmee je onderhandelt is tamelijk absurd.

Die gijzelaars willen ze vrijlaten in ruil voor een permanent staakt-het-vuren. Het is Israël die dat permanente staakt-het-vuren niet wil.

quote:
Daarnaast kan juist betere banden tussen de Islamitische gemeenschappen in Europa en Israël, hier wellicht ook zorgen dat de polarisatie gaat verminderen. Ik blijf het dus onbegrijpelijk vinden dat dit wordt bekritiseert.
Banden aanhalen en polarisatie verminderen is an sich goed natuurlijk maar het is vooral verkeerde timing. Er staat een gigantische olifant in de kamer die eerst weg moet en waarvoor geen goede reden is om dat niet te doen.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_218176908
quote:
14s.gif Op donderdag 10 juli 2025 12:52 schreef HowardRoark het volgende:
Dit is toch wel opmerkelijk te noemen
Is dat zo? Volgens mij is het algemeen bekend dat er weinig ruimte van 'anders denken' is in de islam. Mensen die dat doen moeten opgeruimd worden, linksom of rechtsom.
pi_218176997
Israël-Palestina topic is dicht dus de onzin kan hier gewoon verder verspreid worden?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 10-07-2025 15:52:54 ]
pi_218177002
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 15:37 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Dat is absurd omdat ze in onderhandeling zijn met datzelfde Hamas. De dood eisen van de partij waarmee je onderhandelt is tamelijk absurd.

Die gijzelaars willen ze vrijlaten in ruil voor een permanent staakt-het-vuren. Het is Israël die dat permanente staakt-het-vuren niet wil.
Oh echt, kun je dan uitleggen waarom kopstukken van Hamas hebben gesteld de aanslagen van 7 oktober 2023 te willen herhalen tot Israël is vernietigt?
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 15:37 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Banden aanhalen en polarisatie verminderen is an sich goed natuurlijk maar het is vooral verkeerde timing. Er staat een gigantische olifant in de kamer die eerst weg moet en waarvoor geen goede reden is om dat niet te doen.
Correct.

Dat betreft natuurlijk het aanhoudende Palestijnse terrorisme. Maar dan is het toch juist goed dat er nu zulke initiatieven zijn? Vooral omdat dit conflict ook voor erg veel polarisatie in Europa weet te zorgen.
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2025 15:52 schreef Vliegbaard het volgende:
Israël-Palestina topic is dicht dus de onzin kan hier gewoon verder verspreid worden?
Welke onzin heb je het over? Dit is zelfs een situatie gerelateerd aan Nederland. Ik zie niet in waarom dit niet besproken kan worden. En het verdient ook wel een eigen topic.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218177014
quote:
14s.gif Op donderdag 10 juli 2025 15:53 schreef HowardRoark het volgende:
Welke onzin heb je het over?
De pro-Israël propaganda die je maar blijft verkopen.
pi_218177037
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2025 15:55 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
De pro-Israël propaganda die je maar blijft verkopen.
Dit is een openbaar forum. Ik ben pro-Israël, andere users zijn weer pro-Palestijnen. Waarom zou dit niet kunnen?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218177190
quote:
14s.gif Op donderdag 10 juli 2025 15:53 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Oh echt, kun je dan uitleggen waarom kopstukken van Hamas hebben gesteld de aanslagen van 7 oktober 2023 te willen herhalen tot Israël is vernietigt?
Ze willen inderdaad door blijven vechten zolang het conflict niet is opgelost en er geen onderhandelingen lopen. Daar is het immers een terreurgroep voor (zien zichzelf als verzetsstrijders en voor verzetsstrijders geldt hetzelfde). Dat ze dat in hyperbole taal kenbaar maken is voor dat soort groeperingen ook meer regel dan uitzondering, daar moet je een beetje doorheen prikken.

We zitten nu in een fase dat er wel onderhandelingen lopen en afspraken gemaakt kunnen worden waarbij Hamas de bereidheid toont en de redelijkere eisen heeft op het moment.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  donderdag 10 juli 2025 @ 16:30:20 #41
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218177286
quote:
14s.gif Op donderdag 10 juli 2025 14:52 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Volgens mij heeft dan ook niemand gezegd dat er iets raars zou gebeuren bij een moskee in Heerlen? Wel opmerkelijk dat je die stap hebt gezet. Overweeg je het ook om je te bekeren?
Nee. En dat gaat met mijn maandelijks hoerenlopen en drankgebruik in het weekend sowieso niet.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 10 juli 2025 @ 16:34:00 #42
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218177322
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 15:28 schreef torentje het volgende:

[..]
Een moskee bezoeken hoeft een Geert Wilders niet te proberen.
Dat is natuurlijk niet zo raar als je jarenlang je best doet om moslims als tweederangs burgers neer te zetten.
Toch denk ik dat ondanks al zijn uitspraken, niemand hem daar kwaad aan wil doen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_218177434
quote:
14s.gif Op donderdag 10 juli 2025 15:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit is een openbaar forum. Ik ben pro-Israël, andere users zijn weer pro-Palestijnen. Waarom zou dit niet kunnen?
Mag van mij best hoor maar ik magnaat op mijn beurt iets van vinden en wat van zeggen.

Daarbij vind ik dat je bewust bepaalde zaken achterwege laat of anders probeert te spinnen dan de werkelijkheid laat zien.
  donderdag 10 juli 2025 @ 16:55:08 #44
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_218177464
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 13:05 schreef Raw85 het volgende:
Ik ken deze man niet hoor, maar ik kan me ergens wel voorstellen dat er voor de achterban nog wel een verschil zit tussen een gewone ontmoeting en een situatie als deze waar iemand meezingt met het Israëlische volkslied.

Laten we ook niet doen alsof deze TS nou zo ruimdenkend is en uit is op normalisatie van de onderlinge banden ofzo. Een rabbijn die enthousiast mee zou hebben gezongen met het Palestijnse volkslied zou van hem waarschijnlijk dezelfde kritiek hebben gekregen als deze imam nu krijgt.
Mijn hemel. Je kunt het weer niet laten.
  donderdag 10 juli 2025 @ 16:58:22 #45
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_218177495
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 13:46 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Zolang er geen staakt-het-vuren en een opening naar een oplossing is ga je niet dit soort tripjes maken en activiteiten doen in Israël. Begrijpelijk besluit van de moskee.
Je zal toch eens verbindend werken. Dat woord houden jij en je kliek toch zo van?
  donderdag 10 juli 2025 @ 17:00:06 #46
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_218177501
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 16:56 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Haha daar hebben we deze clown ook weer. Kom je dit keer wel met iets inhoudelijks of moet ik je voor de derde keer op rij de les lezen?
Je kunt me de les niet lezen want je laat het zelf zien. Je moet TS aanvallen en met een hypothetische whataboutism komen omdat het te pijnlijk is voor je om aan te zien dat er eindelijk eens een verbindend geluid is vanuit de Islamitische wereld - dat de kop in wordt gedrukt.

Maar nee, TS is belangrijker.
pi_218177506
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 17:00 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Je kunt me de les niet lezen want je laat het zelf zien. Je moet TS aanvallen en met een hypothetische whataboutism komen omdat het te pijnlijk is voor je om aan te zien dat er eindelijk eens een verbindend geluid is vanuit de Islamitische wereld - dat de kop in wordt gedrukt.

Maar nee, TS is belangrijker.
Volgens mij bestond mijn post vrij duidelijk uit twee alinea’s, dus waarom jij alleen op de laatste reageert is mij een raadsel.
pi_218177517
Elke nieuwssite en internet afspeuren om maar iets te vinden om moslims weer in een kwaad daglicht te stellen. Alsof je niets beter te doen hebt...
Ontopic dan maar: Dat krijg je ervan als je een regime steunt die zo tekeer gaat wat mensenrechten betreft. Voor de meeste normale mensen zit Netanyahu in het zelfde rijtje als Xin, Poetin, Kim, Ayatollah en nog een paar van die gekken..

[ Bericht 1% gewijzigd door AFA2022 op 10-07-2025 17:10:27 ]
pi_218177743
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 16:18 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Ze willen inderdaad door blijven vechten zolang het conflict niet is opgelost en er geen onderhandelingen lopen. Daar is het immers een terreurgroep voor (zien zichzelf als verzetsstrijders en voor verzetsstrijders geldt hetzelfde). Dat ze dat in hyperbole taal kenbaar maken is voor dat soort groeperingen ook meer regel dan uitzondering, daar moet je een beetje doorheen prikken.

We zitten nu in een fase dat er wel onderhandelingen lopen en afspraken gemaakt kunnen worden waarbij Hamas de bereidheid toont en de redelijkere eisen heeft op het moment.
Ah, dus als Israël zegt Hamas te willen elimineren dan is dat serieus, maar als Hamas zegt Israël te willen vernietigen dan is dat 'hyperbolen taal' waar we maar doorheen moeten prikken? De aanvallen van 7 oktober 2023 hebben natuurlijk laten zien dat men bloedserieus is.

Juist daarom zijn deze initiatieven, die dus een brug bouwen tussen de Islamitische gemeenschappen en Israël zo belangrijk.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 10 juli 2025 @ 17:35:32 #50
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_218177773
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 17:02 schreef AFA2022 het volgende:
Elke nieuwssite en internet afspeuren om maar iets te vinden om moslims weer in een kwaad daglicht te stellen. Alsof je niets beter te doen hebt...
Ontopic dan maar: Dat krijg je ervan als je een regime steunt die zo tekeer gaat wat mensenrechten betreft. Voor de meeste normale mensen zit Netanyahu in het zelfde rijtje als Xin, Poetin, Kim, Ayatollah en nog een paar van die gekken..
Daar hoef je niet veel moeite voor te doen hoor. Moslims zijn zelf de slechtste PR voor de Islam :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')