Speciale fiets voor je zusje.quote:
We kunnen wel meer niet handhaven in dit land, daarom is ons rechtssysteem ook steeds meer een kabuki theater aan het worden. En wat is er mis met een Tweaker, huh?quote:Op woensdag 9 juli 2025 00:08 schreef Het_Bokje het volgende:
Ik snap het wel. Enschede, daar wil je zo snel mogelijk doorheen natuurlijk.(Nee, geintje. Enschede is mooi)
Ik dacht dat het fatbike debat een beetje was overgewaaid? (Omdat je het niet kan handhaven, qua regelgeving niet, qua mankracht niet)
Ach ja. NOS
(Offtopic: een Glasvezel-onderwerp op NPO Radio1: 'oh, hoe komt het nou dat glasvezel ineens zo populair is?'. En geen woord over de VDSL-vertragings tactieken van KPN de afgelopen jaren, waardoor na veel gepush ineens toko's als Reggefiber de kop opstaken en glas ging leggen. (En toen kocht KPN Reggefiber...waardoor e.e.a. stil kwam te liggen)
Nouja, dit was ff ranten op de NOS.
Gadverdamme, ik lijk wel een Tweaker.
"DE BACKHAUL!!! DENK OM DE BACKHAUL!!!!"
Een Tweaker is een jongeling die enthousiast begint, maar uiteindelijk lui wordt en zijn passie verpatst aan de commercie voor een paar grijpstuivers.quote:Op woensdag 9 juli 2025 00:34 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
We kunnen wel meer niet handhaven in dit land, daarom is ons rechtssysteem ook steeds meer een kabuki theater aan het worden. En wat is er mis met een Tweaker, huh?
Asocialen en Tokkies weren uit de binnenstad van Enschede .... strak planquote:Op woensdag 9 juli 2025 03:00 schreef OmniRocket het volgende:
Alsof je golfjes en polo's gaat weren... er moet een plan komen tegen het asocialer worden van mensen
Dit (maar dat is wel heeel allesomvattend...plan tegen asos)-haha, autocorrected to aids-quote:Op woensdag 9 juli 2025 03:00 schreef OmniRocket het volgende:
Alsof je golfjes en polo's gaat weren... er moet een plan komen tegen het asocialer worden van mensen
Handhaving moet je gewoon aan de markt uitbesteden, maak de boetes gewoon net zo hoog dat het rendabel word om op overtredingen te jagen.quote:Op woensdag 9 juli 2025 00:34 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
We kunnen wel meer niet handhaven in dit land, daarom is ons rechtssysteem ook steeds meer een kabuki theater aan het worden. En wat is er mis met een Tweaker, huh?
Mooie uitdaging om die dingen nóg harder te laten gaanquote:Op woensdag 9 juli 2025 04:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Handhaving moet je gewoon aan de markt uitbesteden, maak de boetes gewoon net zo hoog dat het rendabel word om op overtredingen te jagen.
Rinus rijdt pas op een fat bikequote:Op woensdag 9 juli 2025 04:21 schreef r_one het volgende:
[..]
Asocialen en Tokkies weren uit de binnenstad van Enschede .... strak plan![]()
Nu nog even kijken hoe we dat in de APV kunnen implementeren ..... misschien kunnen we een 'list' verzinnen![]()
Fatbike: status symbool voor allochtone loosers en autotochtone tokkies. Lui schorem op een "fiets"quote:
Het begint met gedragsverandering. Als die gastjes weten dat ze een grote(re) kans lopen dat ze onderweg ergens worden aangehouden, zal er al een boel van dat zogenaamd stoere gedrag op die fatbikes verdwijnen.quote:Op woensdag 9 juli 2025 08:49 schreef Chadi het volgende:
Gisteren middag terug van werk komt er zo'n kleine klojo met een rotvaart twee fietsers die naast elkaar reden inhalen waardoor die zelf bijna op zijn smoel gaat vanwege de tegenliggers.
Als die was gegaan dan had je hem gelijk een rolstoel voor de rest van zijn leven kunnen geven. Gastje was denk ik net 10 of 11.
Verbieden die hap. Heb totaal geen vertrouwen dat het goed komt met tokkie ouders die hun kind hierop zetten
Met de voorgeschreven kleding, doorgaans zwart met capuchon.quote:Op woensdag 9 juli 2025 08:40 schreef matspontius het volgende:
[..]
Fatbike: status symbool voor allochtone loosers en autotochtone tokkies. Lui schorem op een "fiets"
Ja, dit. Regels opstellen voor vervoersmiddelen (waar mag je wel en niet rijden, wie mag erop rijden enz) zie ik liever door de landelijke politiek gebeuren dan dat elke gemeente met lokale, willekeurige regeltjes komt. Dat je constateert dat ze met name het centrum onveilig maken zou je dan weer als gemeente wel prima kunnen aanpakken door gerichte handhaving.quote:Op woensdag 9 juli 2025 08:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ga gewoon eens handhaven, stelletje lamzakken.
Structureel beboeten en fietsen in beslag nemen in de winkelcentra waar die paupers vaak rondscheuren en als het nieuwe schooljaar begint langs de schoolroutes elke fatbike controleren en meteen even beboeten voor mobieltjes op de fiets.
Ja, tuurlijk. De landelijke wetgever worstelt al tijden om regelgeving te maken gebaseerd op onderscheid tussen fietsen, elektrische fietsen, fatbikes en scooters, maar deze lokale vogel zegt dat het allemaal prima te doen is en gaat het wel eventjes regelen. Jaja.quote:"We verbieden fatbikes in de binnenstad zoals we met scooters hebben gedaan", zei VVD-fractievoorzitter Rachel Denneboom. "De fatbike is een scooter vermomd als fiets. Volgens mij moet dat kunnen."
quote:
Dat het een scooter is vermomd als fiets is op zich geen gekke uitspraak. De hele bouw van die dingen en de manier waarop veel van die bestuurders ermee rijden (zonder trappen hele stukken rijden) heeft niet zoveel met fietsen te maken. En het 'stoere' uiterlijk is uitermate aantrekkelijk voor met name de jeugd.quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:52 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja, dit. Regels opstellen voor vervoersmiddelen (waar mag je wel en niet rijden, wie mag erop rijden) zie ik liever door de landelijke politiek gebeuren dan dat elke gemeente met lokale, willekeurige regeltjes komt. Dat je constateert dat ze met name het centrum onveilig maken zou je dan weer als gemeente wel prima kunnen aanpakken door gerichte handhaving.
[..]
Ja, tuurlijk. De landelijke wetgever worstelt al tijden om regelgeving te maken gebaseerd op onderscheid tussen fietsen, elektrische fietsen, fatbikes en scooters, maar deze lokale vogel zegt dat het allemaal prima te doen is en gaat het wel eventjes regelen. Jaja.
Nee, dit is een fatbike : een MTB met extra dikke banden voor gebruik in zeer zachte ondergrond (zoals zand en sneeuw) :quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:58 schreef Bocaj het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dikke banden met een elektromotor.
Kom maar eens met een verschil dat de fabrikanten niet in 2 weken kunnen omzeilen. Daar ligt het echte probleem van het fatbike-verbod.quote:Op woensdag 9 juli 2025 00:20 schreef gwn_een_user het volgende:
.... want er is nogal verschil tussen een e-bike en een (vaak opgevoerde) fatbike.
ja dat ook nogquote:Op woensdag 9 juli 2025 11:20 schreef mvdejong het volgende:
Kom maar eens met een verschil dat de fabrikanten niet in 2 weken kunnen omzeilen. Daar ligt het echte probleem van het fatbike-verbod.
https://nos.nl/artikel/25(...)euwe-wet-te-omzeilenquote:“Als de Tweede Kamer een deurtje dichtdoet, dan maken wij een ander deurtje open.”
Sow, hehe! Laatst zat iemand me helemaal te corrigeren dat ik dit een fatbike noemde! Alleen die Tokkietransporters met elektromotor zouden fatbikes zijn.quote:Op woensdag 9 juli 2025 11:19 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Nee, dit is een fatbike : een MTB met extra dikke banden voor gebruik in zeer zachte ondergrond (zoals zand en sneeuw) :
[ afbeelding ]
Die bestaan al sinds het begin van deze eeuw, later is dat misbruikt voor een type electrische fiets voor mietjes en marokkaantjes.
Laat maar weer zien hoe schadelijk politiek is voor je denkvermogen.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 23:55 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
"De fatbike is een scooter vermomd als fiets. Volgens mij moet dat kunnen."
Wat dat betreft zijn die elektrische stepjes nog veel meer aso/tokkie. Bij m'n ouders in de buurt zie ik af en toe twee broertjes rijden op zo'n ding. De ene is volgens mij niet ouder dan een jaar of acht en z'n broertje zal hooguit tien zijn. Maar die dingen gaan me toch een partij hard! Zou me niets verbazen als ze richting de 45km/u gaan want zelfs een snelle fat-bike gaan ze met gemak voorbij. Welke ouder haalt het in z'n kop om zo'n ding voor hun kids te kopen, dan moet je toch eigenlijk meteen jeugdzorg aan de deur krijgen?quote:Op woensdag 9 juli 2025 11:56 schreef Momo het volgende:
Zou een helmplicht en minimale leeftijd invoeren met handhaving niet beter werken om de meest jonge kinderen eraf te krijgen? Wel bizar trouwens dat je voor je 12-jarige wannabe gangster mormel een fiets van 1000 euro gaat kopen als ouder omdat meneer anders niet stoer genoeg is.
En dat is het probleem. Fabrikanten hadden al de slimbike aangekondigd. Net zo lelijk, maar dan met mountainbikebandjes. Tot zover de categorie fatbike.quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:58 schreef Bocaj het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dikke banden met een elektromotor.
Ik zie ze gewoon wegrijden bij verkeerslichten zonder te trappen hoor.quote:Op woensdag 9 juli 2025 12:20 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Laat maar weer zien hoe schadelijk politiek is voor je denkvermogen.
Tenzij de fatbike aangepast is is het een rijwiel met hulpmotor : je moet blijven trappen om vooruit te gaan, wat bij een scooter (de term scooter omvat zowel snorfiets als bromfiets) niet het geval is. Pas op het moment dat er inderdaad een aanpassing is gedaan waardoor je niet meer hoeft te trappen wordt het inderdaad een snorfiets (of een bromfiets indien de snelheid ook is opgevoerd) en geldt een minimum-leeftijd, helmplicht, brommerijbewijs en kenteken.
Ja, die zijn dus aangepast, en wettelijk een snorfiets of brommer, met alle eisen van dien.quote:Op woensdag 9 juli 2025 19:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zie ze gewoon wegrijden bij verkeerslichten zonder te trappen hoor.
Lijkt me wat onzinnig. Het is gewoon een fiets met elektrische aandrijving? Mijn moeder heeft er ook 1quote:Op woensdag 9 juli 2025 08:40 schreef matspontius het volgende:
[..]
Fatbike: status symbool voor allochtone loosers en autotochtone tokkies. Lui schorem op een "fiets"
Alle buitenlanders weren, hoe wou je dat legaal doen dan?quote:Op woensdag 9 juli 2025 04:21 schreef r_one het volgende:
[..]
Asocialen en Tokkies weren uit de binnenstad van Enschede .... strak plan![]()
Nu nog even kijken hoe we dat in de APV kunnen implementeren ..... misschien kunnen we een 'list' verzinnen![]()
Nou, gefeliciteerd. Daar kun je trots op zijn 🙏 Ziet er ook echt cool uit, zo'n volwassene op zo'n zwart kreng 😒quote:Op woensdag 9 juli 2025 21:04 schreef ricky3 het volgende:
[..]
Lijkt me wat onzinnig. Het is gewoon een fiets met elektrische aandrijving? Mijn moeder heeft er ook 1
Om te beginnen uberhaupt niet binnen laten - hoef je ze ook niet te werenquote:Op woensdag 9 juli 2025 21:12 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Alle buitenlanders weren, hoe wou je dat legaal doen dan?
Niet allemaal, die met een gashendel worden gezien als gemotoriseerde voertuigen. Je ziet ook niet aan die dingen of ze opgevoerd zijn of nietquote:Op woensdag 9 juli 2025 00:13 schreef ricky3 het volgende:
[..]
Blijkbaar een elektrische fiets? Dus ze willen elektrische fietsen verbieden?
Waar lees jij buitenlanders in mijn post?quote:Op woensdag 9 juli 2025 21:12 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Alle buitenlanders weren, hoe wou je dat legaal doen dan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |