Vaak zul je dan iets kleinschalig moeten opzoeken waar mensen met echte idealen zitten.quote:Op maandag 7 juli 2025 11:01 schreef DialMforMoney het volgende:
Wat zijn nou goede doelen (nationaal of internationaal) die zowel daadwerkelijk wat bereiken en waar niet een groot deel verdwijnt aan overheadkosten?
Ik wil graag wat bijdragen op het gebied van natuurbescherming, voorkomen van dierenleed en ziektepreventie maar raak een beetje verstrikt in het web van WWF-achtige bagger or organisaties die vooral aan symptoombestrijding doen.
Iemand tips?
Kiva. Zij werken met bijna alleen maar vrijwilligers. Er zijn uiteraard wel kosten, maar dat is maar een fractie van het gemiddelde goede doel.quote:Op maandag 7 juli 2025 11:01 schreef DialMforMoney het volgende:
Wat zijn nou goede doelen (nationaal of internationaal) die zowel daadwerkelijk wat bereiken en waar niet een groot deel verdwijnt aan overheadkosten?
Ik wil graag wat bijdragen op het gebied van natuurbescherming, voorkomen van dierenleed en ziektepreventie maar raak een beetje verstrikt in het web van WWF-achtige bagger or organisaties die vooral aan symptoombestrijding doen.
Iemand tips?
Deze of soortgelijke projecten. Bewezen dat het werkt.quote:
Er bestaat een (internationale) beweging die precies dit nastreeft. Hoe je het meeste 'rendement' op je aan het goede doel gedoneerde euro krijgt. Ik kan alleen even niet op de naam komen, sorry.quote:Op maandag 7 juli 2025 11:01 schreef DialMforMoney het volgende:
Iemand tips?
Dat zijn ietwat andere goede doelen dan waar TS om vraagt.quote:Op maandag 7 juli 2025 13:21 schreef Mutsaers__78 het volgende:
CliniClowns.
Ambulance Wens.
Stichting Jade.
Stichting KiKa.
Dier nu.
Jouw lokale asiel.
Natuur goede doelen ben ik niet bekend mee.
Bedankt voor jouw enige en nuttige bijdrage.quote:Op maandag 7 juli 2025 19:35 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat zijn ietwat andere goede doelen dan waar TS om vraagt.
Sorry Mutsaers, ik wilde je niet beledigen. Jouw doelen zijn ook mooi!quote:Op maandag 7 juli 2025 19:42 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Bedankt voor jouw enige en nuttige bijdrage.
Grappig. Ik ga topic ff lezen.quote:Op maandag 7 juli 2025 13:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Kiva. Zij werken met bijna alleen maar vrijwilligers. Er zijn uiteraard wel kosten, maar dat is maar een fractie van het gemiddelde goede doel.
En beter nog: van het geld wat jij uitleent krijg je zo'n 97% weer terug.
Je kan zelfs het Kiva fok!-team steunen. Zij hebben al bijna een half miljoen dollar uitgeleend.
https://www.kiva.org/team/fok
Tof dat FOK! team.quote:Op maandag 7 juli 2025 13:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Kiva. Zij werken met bijna alleen maar vrijwilligers. Er zijn uiteraard wel kosten, maar dat is maar een fractie van het gemiddelde goede doel.
En beter nog: van het geld wat jij uitleent krijg je zo'n 97% weer terug.
Je kan zelfs het Kiva fok!-team steunen. Zij hebben al bijna een half miljoen dollar uitgeleend.
https://www.kiva.org/team/fok
Er is een topic, maar daar word niet veel meer gepost. De hoeveelheid nieuwe leningen iedere maand gaan echter gewoon door. En als je vragen hebt kan je ze daar stellen of aan mij vragen.quote:
Zeker. Als jij, @Hyperdude , @DialMforMoney of iemand anders lid wil worden van het Kiva fok!-team geef mij dan een seintje dan nodig ik je uit.quote:
Pink ribbon heeft in het verleden al eens bewezen dat het schurken zijnquote:Op maandag 7 juli 2025 20:10 schreef blomke het volgende:
Wat vinden jullie van:
1) Leger des Heils,
2) Stichting Pink Ribbon,
3) KWF?
Charitywatch? En anders moet je ff op de correspondent zoeken. Die schrijven er wel eens over.quote:Op maandag 7 juli 2025 17:50 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Er bestaat een (internationale) beweging die precies dit nastreeft. Hoe je het meeste 'rendement' op je aan het goede doel gedoneerde euro krijgt. Ik kan alleen even niet op de naam komen, sorry.
Als je in die hoek wilt blijven, denk dan eens aan de stichting van Michelle van Tongerlooquote:Op maandag 7 juli 2025 21:00 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Grappig. Ik ga topic ff lezen.
Doneer al jaren aan Leger des Heils. Hou niet echt van dat "Christelijke" aspect, maar doen goed werk en doen meer aan fondsenwerven dan zieltjes bekeren.
Ik heb m volgens mij gevonden: GiveWell, in Nederland (blijkbaar) opererend onder de naam doneereffectief.nlquote:Op dinsdag 8 juli 2025 01:02 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Charitywatch? En anders moet je ff op de correspondent zoeken. Die schrijven er wel eens over.
Ik doneer nu ook al enige tijd aan Stichting NGNG. Zit natuurlijk niet direct is ziektepreventie enzo, maar er wel aan gelieerd en een serieus mooi doel.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 07:58 schreef Essebes het volgende:
Ik herken dit wel, ben ook al een tijdje klaar met al die grote logge organisaties
Naast bovenstaande doneer ik ook regelmatig aan Stichting NGNG. No guts no glory,
En wij kregen twee jaar geleden als verjaardagskado een stukje in Land van Ons. Maar daar moet ik me eigenlijk nog wat verder in verdiepen 🫣
Leuk om hierboven ook weer ander tips te krijgen, ik ga ook daar kijken.
😳 over al die (negatieve) info moet ik eens nadenken…quote:Op dinsdag 8 juli 2025 10:18 schreef DialMforMoney het volgende:
Thanks voor alle reacties! Ik ga me eens verdiepen in de organisaties.
Ik was meteen heel enthousiast over Kiva, maar na dit gelezen te hebben schijnt het ook niet meer de nobele bedoening te zijn was het ooit geweest was:
https://www.technologyrev(...)inance-money-making/
Blijf allemaal vooral suggesties opgooien als je ze hebt!
Deze moet je hebben inderdaadquote:
Alvast op de nieuwsbrief geabonneerd. Eerst even lezen.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 14:41 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:
[..]
Deze moet je hebben inderdaad
www.doneereffectief.nl
Selecteren goede doelen op bewezen effectiviteit
KNRM past er ook wel bij groot deel vrijwilligers,en afhankelijk van giften,men geeft z'n leven voor anderen in nood op zee/overige wateren.quote:Op maandag 7 juli 2025 13:21 schreef Mutsaers__78 het volgende:
CliniClowns.
Ambulance Wens.
Stichting Jade.
Stichting KiKa.
Dier nu.
Jouw lokale asiel.
Natuur goede doelen ben ik niet bekend mee.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |