abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218143009
Hier is de motie in te zien en kan je de stemmingsuitslag zien.

Bron: https://www.tweedekamer.n(...)14186&did=2025D32263

Naast de andere bezuinigingen hadden de coalitiepartijen van het gevallen kabinet gekozen voor een extra bezuiniging op ontwikkelingshulp door de vast koppeling tussen economie en ontwikkelingshulp na decennia los te laten. Dit zou in 2025 een bezuiniging van 319.000.000 extra opleveren voor de begroting.

GL-PvdA-Kamerlid Daniëlle Hirsch heeft een motie ingediend die deze koppeling weer wil herstellen en deze is met steun van de NSC door de Tweede Kamer aangenomen. NSC minister Veldkamp die de PVV minister Klever heeft opgevolgd gaat zich goed inzetten voor herstel van deze koppeling. Oxfam Novib stelt blij te zijn met deze politieke ontwikkeling.

Na de politieke blunders eindelijk weer een klein succesje voor de GL-PvdA met de steun van de Tweede Kamer voor motie HIrsch. Gezien de vele miljarden die jaarlijks gevonden moeten worden voor defensie gaat het wel een uitdaging worden om te kijken waar dit geld vandaan moeten worden gehaald.

Artikel hierover in de Trouw https://www.trouw.nl/poli(...)kamermotie~b51d2600/
pi_218143087
We moeten 5% aan defensie uitgeven vanwege de nieuwe NAVO norm, dat geld moet ergens vandaan komen en ontw hulp is een perfecte bron daarvoor. Wie bedenkt het dat we dan door moeten blijven gaan met onw hulp , laat staan koppelen aan BNP.

8)7 8)7 8)7 8)7

We worden geregeerd door mensen die Afrika belangrijker vinden dan Nederland. Ik kan niet wachten tot er nieuwe verkiezingen zijn.

Deugmuts is het toch ook:

twitter
  zondag 6 juli 2025 @ 18:26:29 #3
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218143163
Dit is natuurlijk weggegooid geld, maar helaas gaan we hier nog veel meer van zien als GroenLinks-PvdA de verkiezingen straks weet te winnen. Verder is het natuurlijk niet gek dat men dit bij Oxfam Novib toejuicht:
quote:
Oxfam Novib ontvangt aanzienlijke financiering van de Nederlandse overheid als onderdeel van de ontwikkelingshulp. Deze financiering is cruciaal voor hun projecten, maar er zijn ook bezuinigingen aangekondigd die hun werk kunnen belemmeren.

Bron: AI Gemini
Daar gaat de directie immers ook met uitstekende salarissen (100k - 150k) naar huis. Dat de overheid dit soort bespottelijke actiegroepen maar blijft steunen is eigenlijk ook lachwekkend.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator zondag 6 juli 2025 @ 19:05:03 #4
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218143520
Gewoon betalen van die 1,5% voor militaire infrasteuctuur en uitgeven aan militaire steun voor landen waar we fan van zijn zoals Oekraine

Problem solved
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 6 juli 2025 @ 19:16:32 #5
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_218143607
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 18:18 schreef Alpha0 het volgende:
We moeten 5% aan defensie uitgeven vanwege de nieuwe NAVO norm, dat geld moet ergens vandaan komen en ontw hulp is een perfecte bron daarvoor.
Het *moet* helemaal niet. Spanje heeft ervoor gezorgd dat de bewoording is aangepast.
Hopelijk komt het nieuwe kabinet bij hun senses en stoppen ze deze achterlijke wapenwedloop.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  zondag 6 juli 2025 @ 19:17:26 #6
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218143611
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 19:05 schreef sp3c het volgende:
Gewoon betalen van die 1,5% voor militaire infrastructuur en uitgeven aan militaire steun voor landen waar we fan van zijn zoals Oekraine

Problem solved
Inderdaad, meerdere labeltjes aan hetzelfde geld hangen is een klassieke truuk.

[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 06-07-2025 19:28:17 ]
pi_218143637
¤30 per werkende Nederlander dus, Maar ze vinden ¤7 voor het koningshuis weer te veel :')
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_218143683
quote:
14s.gif Op zondag 6 juli 2025 18:26 schreef HowardRoark het volgende:
Dit is natuurlijk weggegooid geld, maar helaas gaan we hier nog veel meer van zien als GroenLinks-PvdA de verkiezingen straks weet te winnen. Verder is het natuurlijk niet gek dat men dit bij Oxfam Novib toejuicht:
[..]
Daar gaat de directie immers ook met uitstekende salarissen (100k - 150k) naar huis. Dat de overheid dit soort bespottelijke actiegroepen maar blijft steunen is eigenlijk ook lachwekkend.
Oxfam Novib, was dat niet die organisatie die seksfeesten hield met (minderjarige) hoeren?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 6 juli 2025 @ 19:26:45 #9
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_218143713
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2025 19:19 schreef halfway het volgende:
¤30 per werkende Nederlander dus, Maar ze vinden ¤7 voor het koningshuis weer te veel :')
7 en 30 euro...

Maar 6122 euro (!) per werkende Nederlander voor bommen en granaten omdat Trump t zegt is dan wel weer goed. :') (momenteel 2244 euro per werkende Nederlander, dus 4000 euro extra koopkracht inleveren _O_ )
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  zondag 6 juli 2025 @ 19:53:09 #10
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_218143956
Hoppa. Weer 319 miljoen door de plee gespoeld.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_218144547
quote:
15s.gif Op zondag 6 juli 2025 19:53 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Wel gouden plees in de presidentiële paleizen van de DR Congo.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
  zondag 6 juli 2025 @ 21:13:20 #12
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_218144637
Korten op het COA en asielbeleid lijkt me een uitstekend plan om ontwikkelingshulp te financieren. Bijvoorbeeld op de gefinancierde rechtsbijstand.
pi_218152551
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 19:05 schreef sp3c het volgende:
Gewoon betalen van die 1,5% voor militaire infrasteuctuur en uitgeven aan militaire steun voor landen waar we fan van zijn zoals Oekraine

Problem solved
Ik vermoed dat we hier niet mee wegkomen. ;)

Overigens is het helemaal niet verkeerd om welvaart te delen met mensen in andere landen.
  maandag 7 juli 2025 @ 22:41:46 #14
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_218154115
Lekker man, weer budget voor de oxfam novib gutmenschen om kinderen te misbruiken ergens in donker afrika.
pi_218154468
quote:
14s.gif Op zondag 6 juli 2025 18:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Gelukkig weten we dat jij liever het geld van het volk met bakken aan de miljardairs schenkt terwijl het volk zelf op de virtuele brandstapel mag.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 01:03:43 #16
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218154614
quote:
15s.gif Op zondag 6 juli 2025 19:53 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Had je een mooie brug in de a27 voor kunnen bouwen. Een flink aantal huizen voor kunnen neerzetten of wat belastingverlaging voor kunnen regelen.

Maar nee. Doen we helemaal niks mee. Gewoon weggooien.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator dinsdag 8 juli 2025 @ 02:00:36 #17
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218154674
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 19:56 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Ik vermoed dat we hier niet mee wegkomen. ;)
Dit is hoe het gaat werken, is het niet met dit onderwerp dan is het met een ander

Kan me sowieso herinneren dat het de intentie van de overheid was om ontwikkelingshulp en peacekeeping beter op elkaar af te stemmen, deze hersenscheet van mij past voor de volle 100% in dat plaatje

quote:
Overigens is het helemaal niet verkeerd om welvaart te delen met mensen in andere landen.
Ik heb letterlijk nooit ergens wat anders beweert en ik vind de suggestie een beetje flauw tbh

Ik ben groot voorstandwr van ontwikkelingshulp maar wmb niets voor niets, investeer het in plekken die ons bij een verbeterde veiligheidssituatie daadwerkelijk wat te bieden hebben en dan kun je defensie inzetten om die sitiatie dadwerkelijk te verbeteren

Mijn voorbeels is altijd Nigeria, investeer daar ontwikkelingshulp om de rotzooi die shell in de delta heeft gemaakt op te ruimen en die mensen verder te helpen en stuur troepen om de milities en bandieten terug de jungle in te stampen zodat wij goedkoper aan onze olie kunnen komen

En laat Shell vooral meebetalen aan dit feestje wamt win/win voor iedereen

Blind geld strooien om welvaart te delen ben ik tegen maar zo zwart wit als jij het stelt denk ik niet

[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 08-07-2025 05:48:30 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_218154727
Overigens gaat veel van dat geld helemaal niet naar het buitenland maar naar organisaties zoals COC die ontwikkelingssamenwerking als belangrijkste geldschieter heeft.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_218155498
quote:
88s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 02:00 schreef sp3c het volgende:

[..]
Dit is hoe het gaat werken, is het niet met dit onderwerp dan is het met een ander

Kan me sowieso herinneren dat het de intentie van de overheid was om ontwikkelingshulp en peacekeeping beter op elkaar af te stemmen, deze hersenscheet van mij past voor de volle 100% in dat plaatje
[..]
Ik heb letterlijk nooit ergens wat anders beweert en ik vind de suggestie een beetje flauw tbh

Ik ben groot voorstandwr van ontwikkelingshulp maar wmb niets voor niets, investeer het in plekken die ons bij een verbeterde veiligheidssituatie daadwerkelijk wat te bieden hebben en dan kun je defensie inzetten om die sitiatie dadwerkelijk te verbeteren

Mijn voorbeels is altijd Nigeria, investeer daar ontwikkelingshulp om de rotzooi die shell in de delta heeft gemaakt op te ruimen en die mensen verder te helpen en stuur troepen om de milities en bandieten terug de jungle in te stampen zodat wij goedkoper aan onze olie kunnen komen

En laat Shell vooral meebetalen aan dit feestje wamt win/win voor iedereen

Blind geld strooien om welvaart te delen ben ik tegen maar zo zwart wit als jij het stelt denk ik niet
Mijn opmerking over het delen van welvaart was zeker niet tegen jou gericht. Ik wilde hiermee alleen terloops iets laten blijken van mijn opvatting over dit onderwerp, dus de betreffende opmerking heeft enkel betrekking op mijzelf.

Vervelend dat dit verkeerd is overgekomen en mijn excuses voor dit misverstand.
pi_218155841
Dat is goed nieuws voor veel landen. Met het geld wat ze uitsparen kan India zijn nucleaire arsenaal weer verder uitbreiden en voor Indonesië is het ook een extra steuntje in de rug bij het onderdrukken van West Papua.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 11:16:19 #21
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218156776
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 00:03 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Gelukkig weten we dat jij liever het geld van het volk met bakken aan de miljardairs schenkt terwijl het volk zelf op de virtuele brandstapel mag.
Hmm.

Je kunt deze aantijging vast ook wel verder onderbouwen?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 8 juli 2025 @ 11:25:48 #22
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_218156826
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 01:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Had je een mooie brug in de a27 voor kunnen bouwen. Een flink aantal huizen voor kunnen neerzetten of wat belastingverlaging voor kunnen regelen.

Maar nee. Doen we helemaal niks mee. Gewoon weggooien.
Al had je er 319 miljoen Euroknallers voor gehaald. Alles was beter besteed, dan wat er nu mee gaat gebeuren.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')