Daar gaat de directie immers ook met uitstekende salarissen (100k - 150k) naar huis. Dat de overheid dit soort bespottelijke actiegroepen maar blijft steunen is eigenlijk ook lachwekkend.quote:Oxfam Novib ontvangt aanzienlijke financiering van de Nederlandse overheid als onderdeel van de ontwikkelingshulp. Deze financiering is cruciaal voor hun projecten, maar er zijn ook bezuinigingen aangekondigd die hun werk kunnen belemmeren.
Bron: AI Gemini
Het *moet* helemaal niet. Spanje heeft ervoor gezorgd dat de bewoording is aangepast.quote:Op zondag 6 juli 2025 18:18 schreef Alpha0 het volgende:
We moeten 5% aan defensie uitgeven vanwege de nieuwe NAVO norm, dat geld moet ergens vandaan komen en ontw hulp is een perfecte bron daarvoor.
Inderdaad, meerdere labeltjes aan hetzelfde geld hangen is een klassieke truuk.quote:Op zondag 6 juli 2025 19:05 schreef sp3c het volgende:
Gewoon betalen van die 1,5% voor militaire infrastructuur en uitgeven aan militaire steun voor landen waar we fan van zijn zoals Oekraine
Problem solved
Oxfam Novib, was dat niet die organisatie die seksfeesten hield met (minderjarige) hoeren?quote:Op zondag 6 juli 2025 18:26 schreef HowardRoark het volgende:
Dit is natuurlijk weggegooid geld, maar helaas gaan we hier nog veel meer van zien als GroenLinks-PvdA de verkiezingen straks weet te winnen. Verder is het natuurlijk niet gek dat men dit bij Oxfam Novib toejuicht:
[..]
Daar gaat de directie immers ook met uitstekende salarissen (100k - 150k) naar huis. Dat de overheid dit soort bespottelijke actiegroepen maar blijft steunen is eigenlijk ook lachwekkend.
7 en 30 euro...quote:Op zondag 6 juli 2025 19:19 schreef halfway het volgende:
¤30 per werkende Nederlander dus, Maar ze vinden ¤7 voor het koningshuis weer te veel
Wel gouden plees in de presidentiële paleizen van de DR Congo.quote:Op zondag 6 juli 2025 19:53 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Hoppa. Weer 319 miljoen door de plee gespoeld.
Ik vermoed dat we hier niet mee wegkomen.quote:Op zondag 6 juli 2025 19:05 schreef sp3c het volgende:
Gewoon betalen van die 1,5% voor militaire infrasteuctuur en uitgeven aan militaire steun voor landen waar we fan van zijn zoals Oekraine
Problem solved
Gelukkig weten we dat jij liever het geld van het volk met bakken aan de miljardairs schenkt terwijl het volk zelf op de virtuele brandstapel mag.quote:Op zondag 6 juli 2025 18:26 schreef HowardRoark het volgende:
Dit is natuurlijk weggegooid geld, maar helaas gaan we hier nog veel meer van zien als GroenLinks-PvdA de verkiezingen straks weet te winnen. Verder is het natuurlijk niet gek dat men dit bij Oxfam Novib toejuicht:
[..]
Daar gaat de directie immers ook met uitstekende salarissen (100k - 150k) naar huis. Dat de overheid dit soort bespottelijke actiegroepen maar blijft steunen is eigenlijk ook lachwekkend.
Had je een mooie brug in de a27 voor kunnen bouwen. Een flink aantal huizen voor kunnen neerzetten of wat belastingverlaging voor kunnen regelen.quote:Op zondag 6 juli 2025 19:53 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Hoppa. Weer 319 miljoen door de plee gespoeld.
Dit is hoe het gaat werken, is het niet met dit onderwerp dan is het met een anderquote:Op maandag 7 juli 2025 19:56 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat we hier niet mee wegkomen.![]()
Ik heb letterlijk nooit ergens wat anders beweert en ik vind de suggestie een beetje flauw tbhquote:Overigens is het helemaal niet verkeerd om welvaart te delen met mensen in andere landen.
Mijn opmerking over het delen van welvaart was zeker niet tegen jou gericht. Ik wilde hiermee alleen terloops iets laten blijken van mijn opvatting over dit onderwerp, dus de betreffende opmerking heeft enkel betrekking op mijzelf.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 02:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dit is hoe het gaat werken, is het niet met dit onderwerp dan is het met een ander
Kan me sowieso herinneren dat het de intentie van de overheid was om ontwikkelingshulp en peacekeeping beter op elkaar af te stemmen, deze hersenscheet van mij past voor de volle 100% in dat plaatje
[..]
Ik heb letterlijk nooit ergens wat anders beweert en ik vind de suggestie een beetje flauw tbh
Ik ben groot voorstandwr van ontwikkelingshulp maar wmb niets voor niets, investeer het in plekken die ons bij een verbeterde veiligheidssituatie daadwerkelijk wat te bieden hebben en dan kun je defensie inzetten om die sitiatie dadwerkelijk te verbeteren
Mijn voorbeels is altijd Nigeria, investeer daar ontwikkelingshulp om de rotzooi die shell in de delta heeft gemaakt op te ruimen en die mensen verder te helpen en stuur troepen om de milities en bandieten terug de jungle in te stampen zodat wij goedkoper aan onze olie kunnen komen
En laat Shell vooral meebetalen aan dit feestje wamt win/win voor iedereen
Blind geld strooien om welvaart te delen ben ik tegen maar zo zwart wit als jij het stelt denk ik niet
Hmm.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 00:03 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Gelukkig weten we dat jij liever het geld van het volk met bakken aan de miljardairs schenkt terwijl het volk zelf op de virtuele brandstapel mag.
Al had je er 319 miljoen Euroknallers voor gehaald. Alles was beter besteed, dan wat er nu mee gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 01:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Had je een mooie brug in de a27 voor kunnen bouwen. Een flink aantal huizen voor kunnen neerzetten of wat belastingverlaging voor kunnen regelen.
Maar nee. Doen we helemaal niks mee. Gewoon weggooien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |