Eens dat het riskant is. Tactiek aanpassen omdat het hun moet schikken daar kan ik niet zoveel over zeggen want daar heb ik te weinig verstand van.quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:46 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Wat probeer je nu te zeggen?
Er is een hele goede reden waarom Blind en Tadic aantrekken in de situatie van Ajax nogal riskant is. Ajax is aan het herbouwen, terwijl die jongens een aardig salarisje verdienen. Nog belangrijker: Blind en Tadic zijn spelers waar je de tactiek dusdanig voor aan zou moeten passen, om ze in hun kracht te laten spelen. Dat is niet wat Ajax nu nodig heeft, ook al is de doelstelling weer top 2 in de Eredivisie + 10/11 punten in de CL.
We hebben Brobbey en Weghorst?quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:53 schreef Houniet het volgende:
[..]
Eens dat het riskant is. Tactiek aanpassen omdat het hun moet schikken daar kan ik niet zoveel over zeggen want daar heb ik te weinig verstand van.
Tadic kan prima in de spits, want die hebben we niet.
Drie jaar geleden zakte Blind zonder Martinez als extra breker voor hem ook volledig door het ijs. En zes jaar geleden (leze 2019/20), in de sterke tijd van Ajax, had Blind ook moeite om het op 6 te belopen. Ten Hag is daar daarna vrij snel mee opgehouden.quote:Blind op 6 kan uitstekend. Maar anyway, is mijn mening he.
Denk jij dat Brobbey blijft? Weghorst als enige spits is in mijn ogen niet voldoende.quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:56 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
We hebben Brobbey en Weghorst?
[..]
Drie jaar geleden zakte Blind zonder Martinez als extra breker voor hem ook volledig door het ijs. En zes jaar geleden (leze 2019/20), in de sterke tijd van Ajax, had Blind ook moeite om het op 6 te belopen. Ten Hag is daar daarna vrij snel mee opgehouden.
Ik hoop dat Brobbey en Weghorst vertrekken. Blind kan het allemaal niet meer belopen, moeten we niet willen. Tadic een jaar in de spits zou nog kunnen met een aankomend talent erachter.quote:Op woensdag 9 juli 2025 10:00 schreef Houniet het volgende:
[..]
Denk jij dat Brobbey blijft? Weghorst als enige spits is in mijn ogen niet voldoende.
Blind heeft op 6 ook goede wedstrijden gespeeld.
Zolang Brobbey nog niet weg is, heeft het geen zin om door te schakelen met de overmacht aan spelers die Ajax in de selectie heeft. Dan ga je eigenlijk weer verder op een financieel slechte tour en dat gaat Kroes natuurlijk niet doen.quote:Op woensdag 9 juli 2025 10:00 schreef Houniet het volgende:
[..]
Denk jij dat Brobbey blijft? Weghorst als enige spits is in mijn ogen niet voldoende.
Owja die zou je bijna vergeten. Daar moet toch wel een Engelse club voor te porren zijn?quote:Op woensdag 9 juli 2025 10:34 schreef marcb1974 het volgende:
En voorlopig zit ook Akpom er nog, ondanks dat hij in kleedkamer 2 zit en niet mag meedoen.
Ohjaquote:Op woensdag 9 juli 2025 10:34 schreef marcb1974 het volgende:
En voorlopig zit ook Akpom er nog, ondanks dat hij in kleedkamer 2 zit en niet mag meedoen.
Dat lees ik nu al twee jaar. Ga je gegarandeerd voor hetzelfde bedrag verkopenquote:Op woensdag 9 juli 2025 10:35 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Owja die zou je bijna vergeten. Daar moet toch wel een Engelse club voor te porren zijn?
Blindquote:Op woensdag 9 juli 2025 10:00 schreef Houniet het volgende:
[..]
Ik denk dat Blind nog contributie zou willen betalen om fatsoenlijk af te kunnen sluiten bij Ajax.quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:46 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Er is een hele goede reden waarom Blind en Tadic aantrekken in de situatie van Ajax nogal riskant is. Ajax is aan het herbouwen, terwijl die jongens een aardig salarisje verdienen. Nog belangrijker: Blind en Tadic zijn spelers waar je de tactiek dusdanig voor aan zou moeten passen, om ze in hun kracht te laten spelen. Dat is niet wat Ajax nu nodig heeft, ook al is de doelstelling weer top 2 in de Eredivisie + 10/11 punten in de CL.
En er zijn heel goede redenen om juist een Blind of een Tadic aan te trekken. Maar daar ga je zo hard mogelijk aan voorbij.quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:46 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Waarom ga ik daar 'zo hard mogelijk aan voorbij'?quote:Op woensdag 9 juli 2025 10:59 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
En er zijn heel goede redenen om juist een Blind of een Tadic aan te trekken. Maar daar ga je zo hard mogelijk aan voorbij.
Op welke positie zou hij mee moeten spelen? Ik was altijd fan van Blind maar sentiment moet je geen beleid op maken. Ajax moet ook investeren in spelers die meer waard kunnen worden en op plekken waar het nodig is, bijvoorbeeld creativiteit op het middenveld. Spendeer daar maar het geld aan.quote:Op woensdag 9 juli 2025 13:34 schreef Houniet het volgende:
Statistieken van Tadic zeggen genoeg, en die van Blind ook. Die heeft volgens mij bijna alles gespeeld op het hoogste niveau in Spanje. Waarom zou hij dan in NL niet meer mee kunnen?
Blind, kan op het middenveld. En is creatiefquote:Op woensdag 9 juli 2025 13:40 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Op welke positie zou hij mee moeten spelen? Ik was altijd fan van Blind maar sentiment moet je geen beleid op maken. Ajax moet ook investeren in spelers die meer waard kunnen worden en op plekken waar het nodig is, bijvoorbeeld creativiteit op het middenveld. Spendeer daar maar het geld aan.
Blind is helemaal niet geschikt voor het middenveld, zeker niet als Ajax hoge pressie wil spelen.quote:
Blind is goed in de opbouw maar niet per se de man van de assists en doelpunten.quote:En is creatief.
Oké dus moet Ajax maar helemaal nooit meer investeren in spelers? Laten we gewoon voor altijd oud-spelers terughalen uit sentiment.quote:Investeren in spelers is de laatste 2 jaar niet gelukt he.
Punt 1, ben ik het niet mee eens.quote:Op woensdag 9 juli 2025 14:01 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Blind is helemaal niet geschikt voor het middenveld, zeker niet als Ajax hoge pressie wil spelen.
[..]
Blind is goed in de opbouw maar niet per se de man van de assists en doelpunten.
[..]
Oké dus moet Ajax maar helemaal nooit meer investeren in spelers? Laten we gewoon voor altijd oud-spelers terughalen uit sentiment.
Ik hoop het inderdaad niet, voegen niets meer toe anders dan nog meer ervaring (en waarschijnlijk met dito prijskaartje)quote:Op woensdag 9 juli 2025 14:11 schreef Black-Death het volgende:
Toch is het al erg lang stil rond zowel Tadic als Blind. Ik verwacht niet dat die twee nog gaan komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |