fietsen over de stoepquote:Op zaterdag 5 juli 2025 10:15 schreef Chadi het volgende:
[..]
Op basis waarvan ga je hem vragen om zich te identificeren?
Ja, de rechtsstaat doet er niet meer toe. Dat was allemaal gehuichel.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 12:21 schreef Monolith het volgende:
Kortom veel bombarie in Den Haag, maar de politie gaat er verder niets mee doen. Lekker gewerkt.
Dat leuke schooljuffie heeft bij haar aanstelling ook al gewoon een vog overhandigd, dus die kan niet illegaal zijn. Mij lijkt dat de praktijk zal laten zien dat overlast en intimiderend gedrag de beste indicator van controle zal blijken te zijn. Precies waar het voor bedoeld is dus.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 10:44 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Weet ik. Maar dit is de theoretische kant. In de praktijk zal het op neerkomen dat er veel mensen worden geselecteerd op huidskleur. En dan bedoel ik dus niet het witte, blanke of pigmentloze ras.
Ik maak me nog geen seconde zorgen dat ze mij zullen kiezen om te controleren.
Of dat leuke schooljuffie die met haar kleuterklasje naar het nabijgelegen speeltuintje wandelt.
Juist deze maatregel zal voor nog meer polarisatie gaan zorgen.
Ik ga nu dus wel spijkers op laag water zoeken. Dat vog van dat juffie is een conclusie die gebaseerd is op een aanname, bovendien zijn er zat (al dan niet illegale) kleuters die voor een hoop overlast kunnen zorgen.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 13:11 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Dat leuke schooljuffie heeft bij haar aanstelling ook al gewoon een vog overhandigd, dus die kan niet illegaal zijn. Mij lijkt dat de praktijk zal laten zien dat overlast en intimiderend gedrag de beste indicator van controle zal blijken te zijn. Precies waar het voor bedoeld is dus.
Ik zie nergens dat daar in de wet onderscheid van wordt gemaakt.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 10:30 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Denk dat daar meer het huisvesten of langdurig onderhouden van illegalen mee bedoeld gaat worden. Als iedereen die een zwerver een broodje geeft de bak in zou moeten werd het pas echt een gekkenhuis.
Ja volgens die wet ben je dus strafbaar.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 10:39 schreef Chadi het volgende:
[..]
Wat denk je van medische hulp. Ik zit in een team wat ontheemden vooral Oekraïners hulp biedt. Maar we krijgen ook wel eens een andere vluchteling tussen door als ze er geen raad mee weten.
Wat moet ik dan doen?
Dit. Het niveau van de politie is net de sociale werkplaats, beboeten kunnen ze goed, voor misdrijven zoals zedenzaken hebben ze geen tijd en blijven deze dus al jaren op de plank liggen. Of de politie adviseert om in gesprek te gaan met de verdachte.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 23:04 schreef inslagenreuring het volgende:
Die luie flikkers eten liever een balletje op het bureau. Doe eens aangifte van een gestolen fiets; geen capaciteit.
Politie
Wat een lul verhaal. Openbare dronkenschap is gedoogd, je krijgt alleen een pv als je het echt bont maakt. Of vindt jij dat elke persoon beboet moet worden met meer dan een bier op?quote:Op vrijdag 4 juli 2025 23:14 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Gek dat dit nooit een bezwaar is bij de vele andere gedragingen die ook verboden zijn. Vindt de politie ook dat je bij straffen op openbare dronkenschap kan doen lijken alsof iedereen die drinkt een bron van overlast is, of dat verkeersovertredingen beter niet gestraft kunnen worden omdat niet elke overtreding per definitie gevaar veroorzaakt? Sinds wanneer maakt de politie zich druk om "de suggestie" die met een nieuwe wet zou kunnen worden gewekt, of menen ze uberhaupt in een positie te verkeren om daar een mening over te uiten?
Dit geloof ik dus echt niet. Ik snap ook niet waar je dit vandaan haalt.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 14:00 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja volgens die wet ben je dus strafbaar.
Ik ben aan het zoeken naar de wettekst en de bijbehorende memorie van toelichting. Pas dan kan ik er wat zinnigs over zeggen.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 13:59 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik zie nergens dat daar in de wet onderscheid van wordt gemaakt.
Die wet deugt voor geen meter, en ik ben toch best geschokt dat zoiets door de tweede kamer heen komt.
Volgens mij noem ik net een aantal zaken en staat huidskleur daar niet tussen. Dus hoe kom je er in vredesnaam bij?quote:Op zaterdag 5 juli 2025 10:20 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dus pure willekeur, op basis van huidskleur.
Mooi, weten we dat ook weer.
Jij vond het zeker ook prima dat Ayaan Hirsi Ali uit Nederland weg moest?
quote:Op zaterdag 5 juli 2025 14:28 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dit geloof ik dus echt niet. Ik snap ook niet waar je dit vandaan haalt.
quote:Asielnoodmaatregelenwet zorgt voor onaanvaardbare problemen in het onderwijs
De PO-Raad roept de Eerste Kamer op de zogenoemde ‘Asielnoodmaatregelenwet’ te verwerpen. De wet die gisteren een meerderheid haalde in de Tweede Kamer heeft grote gevolgen voor de continuïteit van het onderwijs en kan er mogelijk toe leiden dat een personeelslid, schoolleider of -bestuurder wordt veroordeeld tot een half jaar gevangenisstraf indien er wordt lesgegeven aan een kind zonder verblijfsvergunning.
Deze week werd de voorgenomen wet door de Tweede Kamer verder verzwaard met het strafbaar stellen van ‘illegaliteit’. De toevoeging maakt dat ook hulp aan mensen zonder verblijfsvergunning in Nederland strijdig zal zijn met de wet.
Die kans loop je nu ook al. Sterker nog, ik ben ook weleens preventief gefouilleerd.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 10:32 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dus in de toekomst wordt elke Nederland elk moment van de dag aangehouden, preventief gefouilleerd enz.
Of loopt in ieder geval de kans om dit te moeten ondergaan.
Dat is natuurlijk kolderieke onzin. Er wordt niemand in Nederland vastgehouden. Iedere persoon die illegaal in Nederland verblijft kan ook gewoon Nederland uit.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 12:34 schreef Nebelwerfer het volgende:
Ondertussen kun je goed moe worden van de hele kwestie en hoe dom partijen ermee omgaan.
Je zit met Politie die ernstige tekorten heeft en dus helemaal niet zit te wachten op nog meer mensen die ineens strafbare feiten aan het plegen zijn.
Illegalen kunnen vaak het land helemaal niet uit. Natuurlijk zullen er ook zat niet willen. Maar in beide gevallen zullen straffen niet perse oplossingen bieden.
Als de politiek echt wat aan het probleem wil doen zal men moeten kijken naar het terug kunnen sturen van vluchtelingen. Dit zal men moeten doen door energie te steken in het onderzoeken van herkomsten en het aanhalen van banden van landen waarna men terug moet.
Verder zou men eens kunnen kijken naar het stroomlijnen van de bestaande procedures zodat deze korter worden.
Dit alles is ook niet makkelijk, maar er is wel enorm veel winst in te behalen zonder dat men allemaal achterlijke wetten en tegelgeving op poten hoeft te zetten.
Natuurlijk zal een bepaalde groep stemmers hier niet in kunnen komen, maar het gaat al helpen als de politiek eens eerlijker gaat zijn over de bestaande problemen.
Door deze regel: op basis van vermoeden van een strafbaar feit. Het is ook een feit dat vnl. kleurlingen hierover veel vaker worden aangesproken want hun huidskleur laat al zien dat ze hier niet 'thuishoren'.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 14:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Volgens mij noem ik net een aantal zaken en staat huidskleur daar niet tussen. Dus hoe kom je er in vredesnaam bij?
Ik vond en vind het inderdaad prima dat Ayaan weg moest. Mag dat niet?
Dit is het denkniveau van een driejarige, dat heb je door hè? Categorie “handen voor mijn ogen, als ik je niet zie ben je er ook niet”- dat werk.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 14:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk kolderieke onzin. Er wordt niemand in Nederland vastgehouden. Iedere persoon die illegaal in Nederland verblijft kan ook gewoon Nederland uit.
"Ja maar hun eigen land neemt ze niet terug blabla"
Dan nog steeds kun je gewoon Nederland uit. Al wandel je maar bij Hazeldonk de grens over en dan ben je Nederland uit. Dan ben je niet meer illegaal in Nederland.
Zo simpel is het.
O ja, natuurlijk. Waarom niemand die simpele oplossing heeft gezien zeg..quote:Op zaterdag 5 juli 2025 14:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk kolderieke onzin. Er wordt niemand in Nederland vastgehouden. Iedere persoon die illegaal in Nederland verblijft kan ook gewoon Nederland uit.
Dan nog steeds kun je gewoon Nederland uit. Al wandel je maar bij Hazeldonk de grens over en dan ben je Nederland uit. Dan ben je niet meer illegaal in Nederland.
Zo simpel is het.
Omdat Ayaan had gelogen in haar asielprocedure en op valse gronden een verblijfsvergunning had gekregen.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 14:46 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Door deze regel: op basis van vermoeden van een strafbaar feit. Het is ook een feit dat vnl. kleurlingen hierover veel vaker worden aangesproken want hun huidskleur laat al zien dat ze hier niet 'thuishoren'.
Tuurlijk mag jij dat vinden. Kan je ook uitleggen waarom Ayaan dan weg moest?
Daarmee is dit probleem dus niet opgelost. Het is gewoon over de schutting gegooid. De buren mogen het oplossen. Nogal een aso houding als je het mij vraagt.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 14:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Zo simpel is het.
Dat vraag ik me ook af. Sommige mensen lijken te denken dat er slechts 2 landen op de wereld bestaan: het thuisland van de asielzoeker en Nederland.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 14:47 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
O ja, natuurlijk. Waarom niemand die simpele oplossing heeft gezien zeg..
Het is ook om te beginnen al het probleem van "de buren" want het is als illegale asielzoeker praktisch onmogelijk om Nederland binnen te komen zonder dat via onze buren te doen.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 14:48 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Daarmee is dit probleem dus niet opgelost. Het is gewoon over de schutting gegooid. De buren mogen het oplossen. Nogal een aso houding als je het mij vraagt.
Klopt. Ze had gelogen.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 14:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Omdat Ayaan had gelogen in haar asielprocedure en op valse gronden een verblijfsvergunning had gekregen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat weet ik wel. En ik ben ook een voorstander van een strenger asielbeleid. Maar hier is het al jarenlang een kwestie van pappen en nathouden plus blijven dweilen met de kraan open en dan nu opeens met de botte bijl gaan werken.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 14:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Het is ook om te beginnen al het probleem van "de buren" want het is als illegale asielzoeker praktisch onmogelijk om Nederland binnen te komen zonder dat via onze buren te doen.
Het probleem, de aanwezigheid van de illegaal in Nederland, wordt overigens wel opgelost als ze België in wandelen. Ze zijn dan namelijk niet meer in Nederland.
Niks.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 23:07 schreef Shreyas het volgende:
Hoe kan de politie hier tegen zijn? Wat willen ze dan? Een gedoogd beleid zodat ze niet hoeven te handhaven? Wat betekent de status illegaal dan eigenlijk nog?
Hé, jij mag hier helemaal niet zijn, maar als je er toch bent, doen we verder niets hoor
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |