Die twee zaken rijmen niet hequote:Op vrijdag 4 juli 2025 23:04 schreef inslagenreuring het volgende:
Die luie flikkers eten liever een balletje op het bureau. Doe eens aangifte van een gestolen fiets; geen capaciteit.
Politie
Gek dat dit nooit een bezwaar is bij de vele andere gedragingen die ook verboden zijn. Vindt de politie ook dat je bij straffen op openbare dronkenschap kan doen lijken alsof iedereen die drinkt een bron van overlast is, of dat verkeersovertredingen beter niet gestraft kunnen worden omdat niet elke overtreding per definitie gevaar veroorzaakt? Sinds wanneer maakt de politie zich druk om "de suggestie" die met een nieuwe wet zou kunnen worden gewekt, of menen ze uberhaupt in een positie te verkeren om daar een mening over te uiten?quote:Hiermee wordt volgens de politie "gesuggereerd dat elke illegale vreemdeling overlastgevend is of crimineel gedrag vertoont". De politie herkent dat beeld niet en verwacht dat het strafbaar stellen zal leiden tot een vicieuze cirkel.
Het zou me niet verbazen als dit het DEI leiderschap van de politie is dat deze uitspraken doet.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 23:14 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Gek dat dit nooit een bezwaar is bij de vele andere gedragingen die ook verboden zijn. Vindt de politie ook dat je bij straffen op openbare dronkenschap kan doen lijken alsof iedereen die drinkt een bron van overlast is, of dat verkeersovertredingen beter niet gestraft kunnen worden omdat niet elke overtreding per definitie gevaar veroorzaakt? Sinds wanneer maakt de politie zich druk om "de suggestie" die met een nieuwe wet zou kunnen worden gewekt, of menen ze uberhaupt in een positie te verkeren om daar een mening over te uiten?
Aan "Befehl ist Befehl" doen we al een tijdje niet meer, Gia.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 01:50 schreef Gia het volgende:
De politie die er wat van vindt.
Wat ze vinden moeten ze naar de politie brengen.
Effe serieus, de politie moet z'n bakkes houden en gewoon de wet handhaven. Ze hoeven niet na te denken. Dat moeten ze overlaten aan mensen die wél konden leren.
Waarom wordt huidskleur erbij gehaald? Heeft er niets mee te maken. Wat een ongelooflijk domme uitspraken van deze Nine Kooiman.quote:De Nederlandse Politiebond (NPB) bevestigt dat. Voorzitter Nine Kooiman: "Als je op basis van huidskleur mensen moet gaan oppakken, dan zeggen politiemensen: 'Dit gaat mij te ver. Dan moet ik afstappen van een grondwettelijk beginsel.' Want hoe kan je zien of iemand illegaal is? Op basis van huidskleur? Dat kan niet, want dan ga je in tegen de Grondwet."
https://eenvandaag.avrotr(...)e-asielwetten-160692
Gaat niet gebeuren.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 02:48 schreef ACT-F het volgende:
'De politie'. Ik heb niet indruk dat degene namens alle agenten spreekt. Ik denk dat menig agent dolblij zal zijn dat ze overlastgevers harder kunnen aanpakken. Voor degenen die geen overlast geven kan een agent zijn discretionaire bevoegdheid toepassen.
Heel vreemd dat het bericht niet ondertekend is ja. Dat lijkt te betekenen dat de huidige chef politie dit heeft geschreven, maar ik heb mijn twijfels.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 07:18 schreef Twiitch het volgende:
Nee, denk dat straatagenten het leuker vinden om structureel op te draven voor dezelfde personen " zonder vaste woon- en verblijfplaats". Die zijn zeer tevreden met de status quo. Dergelijke uitspraken komen vast weer van zo'n ongekozen & onzichtbare topambtenaar die zich achter een instantie verschuilt maar wel politiek wil bedrijven.
Met welke capaciteit? Misschien wat mensen van de zeden-politie op illegalen jacht sturen? Kunnen we lekker al die lege cellen volstoppen met illegalen die een straf moeten uitzitten voordat ze in het uitzet traject komen. Behalve dan dat we geen lege cellen hebben.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 00:01 schreef Cockwhale het volgende:
Politie moet z'n bek houden en uitvoeren. Tegenwoordig zit elke verdomde ambtenaar in de tweede kamer, zo lijkt het.
Gezien de reacties hier wil men dat echter graag weer invoeren…quote:Op zaterdag 5 juli 2025 02:09 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Aan "Befehl ist Befehl" doen we al een tijdje niet meer, Gia.
Tja, men loopt nu eenmaal graag massaal achter onuitvoerbare symboolpolitiek aan…quote:Op zaterdag 5 juli 2025 08:54 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Illegaal ergens zijn is een crimineel zijn, vooral als je weet dat het illegaal is.
We zijn volgens mij gek geworden met zijn allen.
Omdat ze uitvoerend zijn signaleren ze problemen bij de uitvoerbaarheid.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 23:04 schreef quo_ het volgende:
Stemmingmakerij van een orgaan met slechts een uitvoerende taak.
Befehl ist befehl.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 09:04 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Omdat ze uitvoerend zijn signaleren ze problemen bij de uitvoerbaarheid.
quote:Op zaterdag 5 juli 2025 02:41 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Waarom wordt huidskleur erbij gehaald? Heeft er niets mee te maken. Wat een ongelooflijk domme uitspraken van deze Nine Kooiman.
Je zou haast wensen dat we hier ook (tijdelijk) zo'n gek kregen.om even wat opruiming te houden.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 05:04 schreef klaasweetalles het volgende:
Trump toestanden in Nederland
Politie gaat weinig met deze wetten doen
Dat doet de eerste kamer al lang niet meer.Er wordt daar net zo hard politiek bedreven als in de tweede kamer.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 08:58 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Laten we hopen dat de EK haar controlerende taak wel serieus neemt.
Ja een land in chaos storten is echt een briljante manier om op te ruimen.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 09:24 schreef quo_ het volgende:
[..]
[..]
Je zou haast wensen dat we hier ook (tijdelijk) zo'n gek kregen.om even wat opruiming te houden.
En als ze dat dan doen, door bijv. jou te bekeuren omdat je de snelheidslimiet overtreedt, is het ook weer niet goed.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 02:18 schreef Hathor het volgende:
Doe godverdomme eerst eens waar je voor betaald word.
Het zijn vooral een hoop drogredenen en ideologische redenen.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 09:04 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Omdat ze uitvoerend zijn signaleren ze problemen bij de uitvoerbaarheid.
Op het moment dat een uitvoeringsorgaan als de politie bij nieuwe wetgeving begint met dwarsliggen en saboteren is er al sprake van chaos.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 09:32 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja een land in chaos storten is echt een briljante manier om op te ruimen.
Hoe zie je of iemand illegaal is?quote:Op vrijdag 4 juli 2025 23:07 schreef Alpha0 het volgende:
Illegaal betekent dat je weg moet, wat snapt de politie daar niet aan????
Als iemand illegaal is kan hij geen eu paspoort of geldige verblijfsvergunning tonen. Zo zie je dat.quote:
Nee hoor, deze chaos is al decennialang aan de gang. Iedereen vond er wat van maar niemand deed er wat aan.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 09:36 schreef quo_ het volgende:
[..]
Op het moment dat een uitvoeringsorgaan als de politie bij nieuwe wetgeving begint met dwarsliggen en saboteren is er al sprake van chaos.
Ik heb geen van beiden. Ben ik nu illegaal?quote:Op zaterdag 5 juli 2025 09:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Als iemand illegaal is kan hij geen eu paspoort of geldige verblijfsvergunning tonen. Zo zie je dat.
Nee, wel oliedom.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 09:54 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik heb geen van beiden. Ben ik nu illegaal?
Dat valt wel iets mee natuurlijk. Zo bleek zelfs de coalitie in de Eerste Kamer niet altijd enthousiast over de paar wetten die het kabinet Schoof heeft gemaakt.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 09:30 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dat doet de eerste kamer al lang niet meer.Er wordt daar net zo hard politiek bedreven als in de tweede kamer.
Volksvertegenwoordigers die niet eens direct gekozen zijn frustreren daarmee het democratisch proces van de direct gekozen vertegenwoordiging.
Kan gewoon afgeschaft worden die club.
Iets wat prima vast te stellen is bij controle in geval van overlast plegen of een strafbaar feit.quote:
Omdat je best begrijpt wat hij bedoelt hoop ik. Dat jij ipv een paspoort een id kaart hebt is natuurlijk spijkers op laag water zoeken.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |