Tnx.quote:Op donderdag 3 juli 2025 21:42 schreef maily het volgende:
Je kunt hier kijken of je gehackt bent:
https://www.politie.nl/in(...)ount-is-gehackt.html
Iig een goed idee om van de inloggen te klikken op nieuw wachtwoord aanvragen en die in wachtwoord manager met 2ba te zettenquote:Op donderdag 3 juli 2025 21:39 schreef Moonah het volgende:
Pleeeaase good old Fok!, help me! Ik ben al mijn wachtwoorden kwijt.
Waarschijnlijk heel dom, maar ik dacht dat het slim was om die op mijn mail (Gmail) te zetten. Niet voluit geschreven, maar op een voor mij herkenbare manier afgekort. Bv. onderwerp ww Triodos, en dan in de mail aan mijzelf: ww Kl.4O! Zo hoefde ik maar op 'ww' te zoeken, en dan kreeg ik het mailtje met betreffend wachtwoord. Werkte goed voor mij.
Maar nu heb ik vandaag ontdekt dat al die mailtjes niet meer in mijn inbox staan. HOE KAN DAT??
Ik ontdekte wel dat Google een wachtwoordmanager heeft, daar staan er nog wel veel in. Maar een aantal dus niet.
Zie ik iets over het hoofd? Heeft Google iets veranderd? Ben ik gehackt? Ik snap er geen hout van.
Wat is 2ba? Google maakt het me niet duidelijk.quote:Op donderdag 3 juli 2025 21:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Iig een goed idee om van de inloggen te klikken op nieuw wachtwoord aanvragen en die in wachtwoord manager met 2ba te zetten
ik denk 2FAquote:Op donderdag 3 juli 2025 21:53 schreef Moonah het volgende:
[..]
Wat is 2ba? Google maakt het me niet duidelijk.
quote:Op donderdag 3 juli 2025 21:53 schreef Moonah het volgende:
[..]
Wat is 2ba? Google maakt het me niet duidelijk.
Ja bedoel 2FA maar dat heeft een goede wachtwoord manager wel.quote:Op donderdag 3 juli 2025 21:59 schreef maily het volgende:
[..]
ik denk 2FA
https://www.google.com/se(...)ceid=chrome&ie=UTF-8
kun je ook niet terugzoeken bij verwijderde email? in prullenbak?quote:Op donderdag 3 juli 2025 22:07 schreef Moonah het volgende:
Tnx voor het meedenken. Maar ik kan er niet bij dat de mails gewoon niet terug te vinden zijn. Heb chatgpt al gevraagd, maar daar word ik ook niet wijzer van.
Heb ik gedaan. Nergens te vinden. Bizar.quote:Op donderdag 3 juli 2025 22:07 schreef maily het volgende:
[..]
kun je ook niet terugzoeken bij verwijderde email? in prullenbak?
of bij verzonden email?
Hoe en waar open je Gmail dan?quote:Op donderdag 3 juli 2025 22:09 schreef Moonah het volgende:
[..]
Heb ik gedaan. Nergens te vinden. Bizar.
Gewoon, op mijn laptop of telefoon. Staat standaard ingelogd.quote:
heeft er misschien iemand anders in je laptop of telefoon gezeten?quote:Op donderdag 3 juli 2025 22:34 schreef Moonah het volgende:
[..]
Gewoon, op mijn laptop of telefoon. Staat standaard ingelogd.
Je zou het bijna denken, maar nee.quote:Op donderdag 3 juli 2025 22:35 schreef maily het volgende:
[..]
heeft er misschien iemand anders in je laptop of telefoon gezeten?
Dat is niet “gewoon”. Dat zijn allemaal verschillende methodes. Als je in een mail programma GMAIL als mail binnenhaalt of direct op de GMAIL inlogt.quote:Op donderdag 3 juli 2025 22:34 schreef Moonah het volgende:
[..]
Gewoon, op mijn laptop of telefoon. Staat standaard ingelogd.
Ik ben ingelogd via google chrome.quote:Op donderdag 3 juli 2025 22:41 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat is niet “gewoon”. Dat zijn allemaal verschillende methodes. Als je in een mail programma GMAIL als mail binnenhaalt of direct op de GMAIL inlogt.
Probeer eens in Google Chrome Gmail te openen en daar inloggen en dan je mails zoeken.
Of hier
https://accounts.google.com/ServiceLogin?service=mail
Dat dacht ik dus ook.quote:Op donderdag 3 juli 2025 22:46 schreef Farenji het volgende:
Berichten verdwijnen niet zomaar in gmail. Zelfs niet als je ze verwijdert. Dan staan ze nog een tijd bij verwijderde berichten, of gearchiveerde berichten.
Yup, ga ik regelen.quote:Los daarvan is dit geen handige noch veilige manier van wachtwoorden opslaan. Leer liever een wachtwoord manager te gebruiken, en dan niet die van google, maar bijv bitwarden of 1password.
Heeey r_one!quote:Op donderdag 3 juli 2025 23:05 schreef r_one het volgende:
@:Moonah: ben je dan ál je mails kwijt, ook die -tig die niks met ww van doen hebben? Inbox, outbox, etc., álles?
Hoooooi Moonah collegaquote:Op vrijdag 4 juli 2025 16:44 schreef Moonah het volgende:
[..]
Heeey r_one!![]()
Nee, ik ben niet alles kwijt. Alleen de mails met 'ww' in de onderwerpregel. Daarom snap ik het ook niet.
Dan zou je ze met de zoekfunctie in je mail gewoon moeten kunnen vinden.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 17:34 schreef Ynske het volgende:
Heb je ze niet toevallig perongeluk gearchiveerd?
Don't panic. Dan doe je toch gewoon wachtwoord vergeten? En dan regel je een nieuw wachtwoord voor de dingen die je nog gebruikt. Zal lang niet alles zijn.quote:Op donderdag 3 juli 2025 21:39 schreef Moonah het volgende:
Pleeeaase good old Fok!, help me! Ik ben al mijn wachtwoorden kwijt.
Maar nu weten we je wachtwoord voor energiedirect.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 18:37 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Don't panic. Dan doe je toch gewoon wachtwoord vergeten? En dan regel je een nieuw wachtwoord voor de dingen die je nog gebruikt. Zal lang niet alles zijn.
Ik ben verder niet van het team "gebruik een passwordkluis" Die organisaties komen allemaal aan de beurt om gehackt te worden. De vraag is niet of dit gebeurt maar wanneer dit gebeurt. En dan ligt alles op straat.
Hoe ik het doe zodat ik nooit iets hoef te onthouden:
Als de site b.v. energiedirect is dan doe ik:
Kutjepikandijvie@energiedirect08! als wachtwoord.
Dat is fictief maar voor het idee. Dus altijd dezelfde prefix en suffix. Dat maakt dat je niks hoeft op te slaan of te onthouden.
Er zal dan gezegd worden: dat is zwaar onveilig maar gaat al mijn internetleven lang goed. Dat is geen bewijs maar het zegt ook niet dat iets anders perse beter is.
En van Fok! ookquote:Op vrijdag 4 juli 2025 18:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Maar nu weten we je wachtwoord voor energiedirect.
Ga ze maar lastig vallen namens mij.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 18:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Maar nu weten we je wachtwoord voor energiedirect.
Er zijn ook passwordkluizen waar geen enkele organisatie bij komt kijken maar die volledig in je eigen beheer zijn. Zoals oa keepass.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 18:37 schreef Bart2002 het volgende:
Ik ben verder niet van het team "gebruik een passwordkluis" Die organisaties komen allemaal aan de beurt om gehackt te worden. De vraag is niet of dit gebeurt maar wanneer dit gebeurt. En dan ligt alles op straat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |