quote:Op maandag 14 juli 2025 15:53 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje Ar*m en Ars*enAram & Arsen Holding B.V.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
¤ 795.000 | 9,0 % rente | 48 maanden
1e Hypotheek op een bedrijfspand. De taxatiewaarde is weer wat opgeklopt t.o.v. de aankoop prijs.
De omzet is in 2024 t.o.v. 2023 met ruim 28% gedaald.
Over 2023 een cashflowtekort van ¤ 190.000,- vanwege eenmalig hoge onttrekkingen (aankoop privé woningen/geen hypotheek).
Al met al denk ik aan max voor mijn basisbedrag meenemen. Wat vinden jullie ervan?
Eens. Staat van onderhoud volgens het taxatierapport: goed.quote:Op maandag 14 juli 2025 16:26 schreef boertje2024 het volgende:
Nieuw project SIG
https://investeren.sameni(...)ldenzaalsestraat-670
Ik vind de foto's nu niet erg uitnodigend om in dit project in te stappen. Ook de WOZ-waarde wekt wat verbazing op. Ook gezien de korte looptijd denk ik dat ik deze aan mij voorbij laat gaan.
Zal misschien geen gangbare mening zijn, maar ik zou wel echt graag een geblokkeerde/beschermde lijfrente rekening bij CCF willen waar ik aanvullend pensioen naar kan storten en daarmee kan crowdfunden. Ik heb ook zo'n rekening bij DeGiro en daarmee beleg ik dus zelf in individuele aandelen voor mijn pensioen. Uiteraard geheel box3 belastingvrij, wat tegenwoordig ook serieus veel uitmaakt.quote:Op zondag 13 juli 2025 11:51 schreef tnhb het volgende:
Voordeel is wel dat je deels voor belastingen weer kunt herbeleggen wat uiteindelijk gunstiger kan zijn.
Het pand (https://www.fundainbusiness.nl/bedrijfshal/verhuurd/hengelo-ov/object-43495404-aquamarijnstraat-155/) stond blijkbaar een jaar geleden voor 825k te koop (of te huur) en aangezien ze er blijkbaar al in zitten hebben ze het waarschjnlijk eerst gehuurd (vorig jaar is het namelijk verhuurd) en is er een deal gemaakt met een koopoptie met wat korting na het eerste jaar huur? In dat geval is het verschil tussen taxatie en aankoop toch nog wel enigszins te verklaren? En die taxatie ligt in lijn met de vraagprijs van een jaar geleden als ik het zo snel zie.quote:Op maandag 14 juli 2025 16:35 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Aram & Arsen Holding B.V.
¤ 795.000 | 9,0 % rente | 48 maanden
1e Hypotheek op een bedrijfspand. De taxatiewaarde is weer wat opgeklopt t.o.v. de aankoop prijs.
De omzet is in 2024 t.o.v. 2023 met ruim 28% gedaald.
Over 2023 een cashflowtekort van ¤ 190.000,- vanwege eenmalig hoge onttrekkingen (aankoop privé woningen/geen hypotheek).
Al met al denk ik aan max voor mijn basisbedrag meenemen. Wat vinden jullie ervan?
Met investeringslinkje:quote:Op maandag 14 juli 2025 16:33 schreef ML45 het volgende:
Bij Geldvoorelkaar een appartement in Spanje met Spaanse hypotheek
¤ 300.000
7,5%
60 maanden
LTV 35%
https://www.geldvoorelkaa(...)en/project/?id=31471
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik lees het toch wat anders.quote:Op maandag 14 juli 2025 17:39 schreef nostra het volgende:
Op zich wel apart om na je trouwen twee privéwoningen te kopen. Verder wat warrig. Website ziet er ook niet erg professioneel uit. Ik ken één van de grote spelers in edelmetalen (B2C, wel niche) en die kent ze niet voor wat betreft de "waardevolle goederen". Komt wel wat beters langs.
quote:Op maandag 14 juli 2025 19:33 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
[..]
Met investeringslinkje:Met 6 appartementjes als onderpand (1e hypotheek) en LTV 35%.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jammer dat het in Spanje is maar wel mooie risicospreiding.Pecunia non olet
Ik heb ruim ingelegd lijkt me een mooi project.quote:Op maandag 14 juli 2025 20:21 schreef obligataire het volgende:
[..]
Met 6 appartementjes als onderpand (1e hypotheek) en LTV 35%.
Jammer dat het in Spanje is maar wel mooie risicospreiding.
Mooi project, maar het is en blijft GVE!!!quote:Op maandag 14 juli 2025 21:06 schreef Collin63 het volgende:
[..]
Ik heb ruim ingelegd lijkt me een mooi project.
Correct en dat niet alleen: ik heb in het verleden in Spaanse (en Portugese) projecten belegd bij Crowdestate, uitwinnen van zekerheden gaat daar nog moeizamer dan in Duitsland heb ik ervarenquote:Op maandag 14 juli 2025 21:54 schreef quepos het volgende:
[..]
Mooi project, maar het is en blijft GVE!!!
Begin juni een update gehad over de comfort ontwikkelingen projecten, na 2 weken daarna werd beloofd over een update.
Helaas!!! Na Max zijn dit echt de grootste prutsers bij elkaar.
Tja, gooi het dan lekker over de boeg van HA met 15MM eigen vermogen. Enige bijzondere vind ik dat ze zo'n relatief flutbedrag niet liquide kunnen maken.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 09:06 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
Correct en dat niet alleen: ik heb in het verleden in Spaanse (en Portugese) projecten belegd bij Crowdestate, uitwinnen van zekerheden gaat daar nog moeizamer dan in Duitsland heb ik ervaren
Het ene project is het andere niet. Uitwinnen van zekerheden is naar mijn inschatting niet nodig met de achtergrond van deze ondernemers.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 09:06 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
Correct en dat niet alleen: ik heb in het verleden in Spaanse (en Portugese) projecten belegd bij Crowdestate, uitwinnen van zekerheden gaat daar nog moeizamer dan in Duitsland heb ik ervaren
Ik geef mijn mening over dit project. En om iedere keer je mening te geven over GvE is niet nodig.quote:Op maandag 14 juli 2025 21:54 schreef quepos het volgende:
[..]
Mooi project, maar het is en blijft GVE!!!
Begin juni een update gehad over de comfort ontwikkelingen projecten, na 2 weken daarna werd beloofd over een update.
Helaas!!! Na Max zijn dit echt de grootste prutsers bij elkaar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu nog een update over een paar andere dossiers waar het al een paar maanden stil is.Pecunia non olet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.3. Verwacht resultaat
Mede gezien de reeds genomen stappen en de inzet van betrokken partijen wordt verwacht dat het
dossier uiterlijk op 30 november 2025 volledig zal worden afgerond.
quote:Op dinsdag 15 juli 2025 10:56 schreef boertje2024 het volgende:
Ook voorzichtig positief nieuws vanuit GvE. Moet het allemaal nog zien, maar zat er voor mijn doen dik in, bepaalde mijn magere resultaat voor GvE.Ja same here ... 'stikstofvrij' en snel bouwen leek mij toch een aardig concept in de huidige tijd. Ook voor mijn doen iets te stevig ingestapt, waardoor rendement bij GvE naar 3,15%. Maar dit klinkt weer een beetje hoopvolSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.3. Verwacht resultaat
Mede gezien de reeds genomen stappen en de inzet van betrokken partijen wordt verwacht dat het
dossier uiterlijk op 30 november 2025 volledig zal worden afgerond.![]()
Ja bij mij ook zoiets 3,35%quote:Op dinsdag 15 juli 2025 12:49 schreef polquito1971 het volgende:
[..]
Ja same here ... 'stikstofvrij' en snel bouwen leek mij toch een aardig concept in de huidige tijd. Ook voor mijn doen iets te stevig ingestapt, waardoor rendement bij GvE naar 3,15%. Maar dit klinkt weer een beetje hoopvol![]()
Ik had het volledige taxatieverslag opgevraagd, maar de staat van onderhoud van de badkamer durven ze zelfs nog redelijk te noemen. Het zal best meer dan 500.000 opbrengen, maar 700.000 of meer vraag ik me toch sterk af.quote:Op maandag 14 juli 2025 16:39 schreef Shrilly het volgende:
[..]
Eens. Staat van onderhoud volgens het taxatierapport: goed.
Is de badkamer soms overgeslagen?
Is hij niet failliet en afwikkeling hierdoor bij curator ligt?quote:Op dinsdag 15 juli 2025 16:13 schreef polquito1971 het volgende:
Iemand idee wat er met de afwikkeling van CCF M*erz*rg aan de hand is?
Er moet nog een pand verkocht worden in het centrum van Schiedam en daar zijn ze nu al bijna 3 jaar mee bezig.
Dat je niet de volle mep krijgt begrijp ik, maar je moet m toch best makkelijk kwijt kunnen raken zou je zeggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |