abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218211666
Nieuw project SIG
https://investeren.sameni(...)ldenzaalsestraat-670

Ik vind de foto's nu niet erg uitnodigend om in dit project in te stappen :). Ook de WOZ-waarde wekt wat verbazing op. Ook gezien de korte looptijd denk ik dat ik deze aan mij voorbij laat gaan.
pi_218211709
Bij Geldvoorelkaar een appartement in Spanje met Spaanse hypotheek
¤ 300.000
7,5%
60 maanden
LTV 35%
https://www.geldvoorelkaa(...)en/project/?id=31471
pi_218211723
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 15:53 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje Ar*m en Ars*en
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aram & Arsen Holding B.V.
¤ 795.000 | 9,0 % rente | 48 maanden

1e Hypotheek op een bedrijfspand. De taxatiewaarde is weer wat opgeklopt t.o.v. de aankoop prijs.
De omzet is in 2024 t.o.v. 2023 met ruim 28% gedaald.
Over 2023 een cashflowtekort van ¤ 190.000,- vanwege eenmalig hoge onttrekkingen (aankoop privé woningen/geen hypotheek).

Al met al denk ik aan max voor mijn basisbedrag meenemen. Wat vinden jullie ervan?
pi_218211759
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 16:26 schreef boertje2024 het volgende:
Nieuw project SIG
https://investeren.sameni(...)ldenzaalsestraat-670

Ik vind de foto's nu niet erg uitnodigend om in dit project in te stappen :). Ook de WOZ-waarde wekt wat verbazing op. Ook gezien de korte looptijd denk ik dat ik deze aan mij voorbij laat gaan.
Eens. Staat van onderhoud volgens het taxatierapport: goed.
Is de badkamer soms overgeslagen?
pi_218212300
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2025 11:51 schreef tnhb het volgende:
Voordeel is wel dat je deels voor belastingen weer kunt herbeleggen wat uiteindelijk gunstiger kan zijn.
Zal misschien geen gangbare mening zijn, maar ik zou wel echt graag een geblokkeerde/beschermde lijfrente rekening bij CCF willen waar ik aanvullend pensioen naar kan storten en daarmee kan crowdfunden. Ik heb ook zo'n rekening bij DeGiro en daarmee beleg ik dus zelf in individuele aandelen voor mijn pensioen. Uiteraard geheel box3 belastingvrij, wat tegenwoordig ook serieus veel uitmaakt.
pi_218212320
Op zich wel apart om na je trouwen twee privéwoningen te kopen. Verder wat warrig. Website ziet er ook niet erg professioneel uit. Ik ken één van de grote spelers in edelmetalen (B2C, wel niche) en die kent ze niet voor wat betreft de "waardevolle goederen". Komt wel wat beters langs.

[ Bericht 3% gewijzigd door nostra op 14-07-2025 17:44:27 ]
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_218212876
quote:
14s.gif Op maandag 14 juli 2025 16:35 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Aram & Arsen Holding B.V.
¤ 795.000 | 9,0 % rente | 48 maanden

1e Hypotheek op een bedrijfspand. De taxatiewaarde is weer wat opgeklopt t.o.v. de aankoop prijs.
De omzet is in 2024 t.o.v. 2023 met ruim 28% gedaald.
Over 2023 een cashflowtekort van ¤ 190.000,- vanwege eenmalig hoge onttrekkingen (aankoop privé woningen/geen hypotheek).

Al met al denk ik aan max voor mijn basisbedrag meenemen. Wat vinden jullie ervan?
Het pand (https://www.fundainbusiness.nl/bedrijfshal/verhuurd/hengelo-ov/object-43495404-aquamarijnstraat-155/) stond blijkbaar een jaar geleden voor 825k te koop (of te huur) en aangezien ze er blijkbaar al in zitten hebben ze het waarschjnlijk eerst gehuurd (vorig jaar is het namelijk verhuurd) en is er een deal gemaakt met een koopoptie met wat korting na het eerste jaar huur? In dat geval is het verschil tussen taxatie en aankoop toch nog wel enigszins te verklaren? En die taxatie ligt in lijn met de vraagprijs van een jaar geleden als ik het zo snel zie.

Bij gedwongen verkoop zal het wel wat minder opbrengen, maar dat risico lijk me ook wel engszins in de rente van 9% verdisconteert te zitten, daarnaast wordt er in 4 jaar 245k afgelost, er zijn er die er flink in zijn gaan zitten en er wel vertrouwen in hebben op basis van huidige investeringen. Basis lijkt me op zich wel acceptabel. Na de bruiloft misschien wat lager op huwelijksreis geweest (en huis verbouwd?) waardoor de omzet wat minder was ? :)

[ Bericht 7% gewijzigd door tnhb op 14-07-2025 18:26:22 ]
pi_218213533
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 16:33 schreef ML45 het volgende:
Bij Geldvoorelkaar een appartement in Spanje met Spaanse hypotheek
¤ 300.000
7,5%
60 maanden
LTV 35%
https://www.geldvoorelkaa(...)en/project/?id=31471
Met investeringslinkje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_218213711
quote:
7s.gif Op maandag 14 juli 2025 17:39 schreef nostra het volgende:
Op zich wel apart om na je trouwen twee privéwoningen te kopen. Verder wat warrig. Website ziet er ook niet erg professioneel uit. Ik ken één van de grote spelers in edelmetalen (B2C, wel niche) en die kent ze niet voor wat betreft de "waardevolle goederen". Komt wel wat beters langs.
Ik lees het toch wat anders.
Volgens mijn is het:
De twee ondernemers zijn broers. Beide broers zijn getrouwd (en niet met elkaar 😉)
Beide broers hebben met hun partners een eigen woning gekocht. Vandaar de 2 woningen.
pi_218214022
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 19:33 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]
Met investeringslinkje:
SPOILER
Met 6 appartementjes als onderpand (1e hypotheek) en LTV 35%.
Jammer dat het in Spanje is maar wel mooie risicospreiding.
Pecunia non olet
pi_218214461
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 20:21 schreef obligataire het volgende:

[..]
Met 6 appartementjes als onderpand (1e hypotheek) en LTV 35%.
Jammer dat het in Spanje is maar wel mooie risicospreiding.
Ik heb ruim ingelegd lijkt me een mooi project.
pi_218214984
quote:
7s.gif Op maandag 14 juli 2025 21:06 schreef Collin63 het volgende:

[..]
Ik heb ruim ingelegd lijkt me een mooi project.
Mooi project, maar het is en blijft GVE!!!

Begin juni een update gehad over de comfort ontwikkelingen projecten, na 2 weken daarna werd beloofd over een update.

Helaas!!! Na Max zijn dit echt de grootste prutsers bij elkaar.
pi_218217560
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 21:54 schreef quepos het volgende:

[..]

Begin juni een update gehad over de comfort ontwikkelingen projecten, na 2 weken daarna werd beloofd over een update.

Correct en dat niet alleen: ik heb in het verleden in Spaanse (en Portugese) projecten belegd bij Crowdestate, uitwinnen van zekerheden gaat daar nog moeizamer dan in Duitsland heb ik ervaren
pi_218217685
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 09:06 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Correct en dat niet alleen: ik heb in het verleden in Spaanse (en Portugese) projecten belegd bij Crowdestate, uitwinnen van zekerheden gaat daar nog moeizamer dan in Duitsland heb ik ervaren
Tja, gooi het dan lekker over de boeg van HA met 15MM eigen vermogen. Enige bijzondere vind ik dat ze zo'n relatief flutbedrag niet liquide kunnen maken.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_218217899
Wat vinden we van het voorstel van J**d's op CCF? Hypotheek huis vervalt en hypotheek op bedrijfspand blijft. Denk dat ik zelf liever herfinanciering had gezien omdat de zekerheden anders worden ingericht.
pi_218218235
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 09:06 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Het ene project is het andere niet. Uitwinnen van zekerheden is naar mijn inschatting niet nodig met de achtergrond van deze ondernemers.
pi_218218270
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 21:54 schreef quepos het volgende:

[..]

Ik geef mijn mening over dit project. En om iedere keer je mening te geven over GvE is niet nodig.

Zet zoiets dan in een apart berichtje.
pi_218218600
Update GVE/Po**pping

SPOILER
Nu nog een update over een paar andere dossiers waar het al een paar maanden stil is.
Pecunia non olet
pi_218218696
Ook voorzichtig positief nieuws vanuit GvE. Moet het allemaal nog zien, maar zat er voor mijn doen dik in, bepaalde mijn magere resultaat voor GvE.

SPOILER
3. Verwacht resultaat
Mede gezien de reeds genomen stappen en de inzet van betrokken partijen wordt verwacht dat het
dossier uiterlijk op 30 november 2025 volledig zal worden afgerond.
  dinsdag 15 juli 2025 @ 11:02:54 #270
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_218218748
Deze week zou bij de betalingen van CRE ook de aflossing van Appartementen Sauerland moeten zitten. Is nog een conventioneel "Harth**rn" project dus ik heb er wel redelijk vertrouwen in.

In de ECSP staat waarschijnlijk dat aandeelhouder van een platform nog wél geld mag ophalen voor eigen projecten, als hij daar voor minder dan 20% belang in heeft. In de recente Duitse luxe hotel projecten heeft hij namelijk steeds 19,9% belang. De andere aandeelhouders zijn dan een Bredase zakenvriend van hem én de heren De Gr**t, die o.a. al die vage COA hotelprojecten in Amsterdam hebben.

Ik vind het ronduit zéér teleurstellend hoe moeizaam en traag die Garagebox-projecten in Erfurt en Emmerik worden afgewikkeld. Dat liep ook via een joint-venture waar Harth**rn in zit.
Het lijkt daar toch allemaal behoorlijk te piepen en kraken momenteel...

[ Bericht 0% gewijzigd door InVestEerder op 15-07-2025 11:50:31 ]
pi_218219529
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 10:56 schreef boertje2024 het volgende:
Ook voorzichtig positief nieuws vanuit GvE. Moet het allemaal nog zien, maar zat er voor mijn doen dik in, bepaalde mijn magere resultaat voor GvE.

SPOILER
3. Verwacht resultaat
Mede gezien de reeds genomen stappen en de inzet van betrokken partijen wordt verwacht dat het
dossier uiterlijk op 30 november 2025 volledig zal worden afgerond.
Ja same here ... 'stikstofvrij' en snel bouwen leek mij toch een aardig concept in de huidige tijd. Ook voor mijn doen iets te stevig ingestapt, waardoor rendement bij GvE naar 3,15%. Maar dit klinkt weer een beetje hoopvol :)
pi_218219809
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 12:49 schreef polquito1971 het volgende:

[..]
Ja same here ... 'stikstofvrij' en snel bouwen leek mij toch een aardig concept in de huidige tijd. Ook voor mijn doen iets te stevig ingestapt, waardoor rendement bij GvE naar 3,15%. Maar dit klinkt weer een beetje hoopvol :)
Ja bij mij ook zoiets 3,35%
pi_218220725
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 16:39 schreef Shrilly het volgende:

[..]
Eens. Staat van onderhoud volgens het taxatierapport: goed.
Is de badkamer soms overgeslagen?
Ik had het volledige taxatieverslag opgevraagd, maar de staat van onderhoud van de badkamer durven ze zelfs nog redelijk te noemen. Het zal best meer dan 500.000 opbrengen, maar 700.000 of meer vraag ik me toch sterk af.
pi_218221049
Iemand idee wat er met de afwikkeling van CCF M*erz*rg aan de hand is?
Er moet nog een pand verkocht worden in het centrum van Schiedam en daar zijn ze nu al bijna 3 jaar mee bezig.
Dat je niet de volle mep krijgt begrijp ik, maar je moet m toch best makkelijk kwijt kunnen raken zou je zeggen.
pi_218221176
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 16:13 schreef polquito1971 het volgende:
Iemand idee wat er met de afwikkeling van CCF M*erz*rg aan de hand is?
Er moet nog een pand verkocht worden in het centrum van Schiedam en daar zijn ze nu al bijna 3 jaar mee bezig.
Dat je niet de volle mep krijgt begrijp ik, maar je moet m toch best makkelijk kwijt kunnen raken zou je zeggen.
Is hij niet failliet en afwikkeling hierdoor bij curator ligt?

Curator mag niet zomaar elk bod accepteren volgens mij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')