Een concurrent lijkt me juist goed om de prijs betaalbaar te houden. OPP zal clienten niet kwijt willen aan Aircap en Aircap zal willen stunten om marktaandeel te verkrijgen. Wel bijzonder dat met een dermate klein bedrag 500k. Ze opeens actief kunnen worden in diverse andere landen.quote:Op maandag 14 juli 2025 10:48 schreef Horsemen het volgende:
Aircap lanceert in Nederland
https://www.crowdfundmarkt.nl/aircap-lanceert-in-nederland/
Vooral een concurrent voor OPP lijkt mij. Mijn eerste indruk is niet negatief (nu ben ik zelf geen liefhebber van OPP) maar het moet er natuurlijk onder aan de streep niet duurder door gaan worden voor de platformen.
Is dat een payment provider zoals OPP? of is het meer een partij die van geldNEMERS de bankmutaties ophaalt en op basis daarvan een risico analyse uitvoert? (en nadat een lening tot stand is gekomen periodiek analyseert waar het geld aan uitgegeven wordt).quote:Op maandag 14 juli 2025 10:48 schreef Horsemen het volgende:
Aircap lanceert in Nederland
https://www.crowdfundmarkt.nl/aircap-lanceert-in-nederland/
Vooral een concurrent voor OPP lijkt mij. Mijn eerste indruk is niet negatief (nu ben ik zelf geen liefhebber van OPP) maar het moet er natuurlijk onder aan de streep niet duurder door gaan worden voor de platformen.
Dat zou goed kunnen hoor. Ik dacht eigenlijk dat het een combinatie van beide was aangezien (als ik het goed begrepen heb) het platform ook bepaalde betaling (van geld in depot) kan goedkeuren via Aircap. Maar het is mij ook nog niet helemaal duidelijk.quote:Op maandag 14 juli 2025 11:10 schreef tnhb het volgende:
[..]
Is dat een payment provider zoals OPP? of is het meer een partij die van geldNEMERS de bankmutaties ophaalt en op basis daarvan een risico analyse uitvoert? (en nadat een lening tot stand is gekomen periodiek analyseert waar het geld aan uitgegeven wordt).
Ik krijg meer het beeld van het laatste, en daar zijn er dacht ik ook meer van al kan ik zo geen namen bedenken. Ik meen iets dergelijks eerder gezien te hebben bij partijen die in de catagorie "snel geldnodig zonder veel vragen" financieringen verstrekken tegen flinke rentes.
CCF/Capri**cor*n: nog 673K te gaan voor de ondergrens van 4 mio.quote:Op donderdag 10 juli 2025 10:59 schreef djtiesto8 het volgende:
[..]
Volgens mij is het wel belangrijk om onderscheid te maken tussen de algemene Europese auto-industrie en die van luxe sportwagens. Die laatste categorie weet zich op dit moment veel beter staande te houden. Zie bijvoorbeeld de aandelenkoers en berichtgeving rondom Ferrari. Ferrari heeft een stijgende omzet, stijgende winst, goede orderportefeuille. En die lichtgewicht composiet onderdelen die Capricorn produceert zijn toch voornamelijk voor dat soort wagens bedoeld.
Ik doe hier niet aan mee. Ik kan het niet goed overzien.quote:Op maandag 14 juli 2025 11:43 schreef obligataire het volgende:
[..]
CCF/Capri**cor*n: nog 673K te gaan voor de ondergrens van 4 mio.
Doen jullie mee?
Ik heb zelf nogal wat bedenkingen. Het is op zich een prachtig bedrijf maar ik vraag me af hoe die importheffingen van Trump gaan uitpakken; nu 30%. De huidige heffingen zijn al problematisch voor de Duitse export naar de VS.
Die nieuwbouw is wat ongelukkig getimed. Kon nog wel eens een molensteen worden om de nek.
En eigenlijk vind ik dit soort financieringen door hun omvang meer geschikt voor bancaire financiering en/of private equity.
Nee ik doe ook niet mee. Eigenlijk neem ik nooit projecten mee met bedragen boven de 1000k omdat de verstrekte informatie m.i. bij dergelijke bedragen altijd te summier is.quote:Op maandag 14 juli 2025 11:43 schreef obligataire het volgende:
[..]
Doen jullie mee?
Ik heb zelf nogal wat bedenkingen. Het is op zich een prachtig bedrijf maar ik vraag me af hoe die importheffingen van Trump gaan uitpakken; nu 30%. De huidige heffingen zijn al problematisch voor de Duitse export naar de VS.
Die nieuwbouw is wat ongelukkig getimed. Kon nog wel eens een molensteen worden om de nek.
En eigenlijk vind ik dit soort financieringen door hun omvang meer geschikt voor bancaire financiering en/of private equity.
Park Plantage lust ik ook welquote:Op maandag 14 juli 2025 11:47 schreef Fredericm het volgende:
[..]
Ik doe hier niet aan mee. Ik kan het niet goed overzien.
Ik ben wel aan het wachten tot park plantage bij collin opengaat. Jammer dat we geen linkje hebben.
Dat wordt om 14.00 uur aan de knoppen zitten.quote:Op maandag 14 juli 2025 12:00 schreef obligataire het volgende:
[..]
Park Plantage lust ik ook wel![]()
Voldoende zekerheid lijkt het, en over het algemeen goede ervaringen met het hotelwezen tot dusver.
Ik doe wel mee, omdat het een bedrijf met prachtige cijfers en trackrecord is dat ook daadwerkelijk wat "maakt" en de machine dus ook doordraait als er een keer iemand wegvalt oid (i.t.t. de een- of tweepitters) of dat je bij het eerste zuchtje forse tegenwind de zekerheden moet inroepen. Het is wel jammer dat CCF de pitch van dit soort complexe aanbiedingen in het standaard formatje gooit van de bakker op de hoek met een beetje extra toelichting. Daar mogen ze wel wat van een NLI leren: risico-analyse, SWOT-analyse, het verhaal achter de cijfers. Dus @CCF: als je meeleest...quote:Op maandag 14 juli 2025 11:43 schreef obligataire het volgende:
[..]
Doen jullie mee?
Vooropgesteld dat ik mijn ontvangen bedragen per maand controleer dus niet per dag (dus als er een project een betaling een paar dagen later doet merk ik dit niet) heb ik vanmorgen gewoon 7 rente/aflossingen op de normale tijd ontvangen.quote:Op maandag 14 juli 2025 13:07 schreef quepos het volgende:
Ze zijn laat bij Collin met de rentebetalingen van vandaag.
quote:Op zaterdag 12 juli 2025 12:04 schreef crowdfundingnederlan het volgende:
Zaterdag linkje voor Z*rgKl*er CCF:Nog 900 euro te gaan en dan is hij vol.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zal het een FoK projectje geworden zijn?
Als iemand nog 200 kan missenquote:Op maandag 14 juli 2025 13:14 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Nog 900 euro te gaan en dan is hij vol.
Zal het een FoK projectje geworden zijn?
inderdaad openquote:Op maandag 14 juli 2025 12:19 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
Dat wordt om 14.00 uur aan de knoppen zitten.
Staat nu open.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 13:47 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw Project via Collin (herfinanciering ING lening) met een 2e hypotheek op een woonhuis:
Park Plantage VOF
¤ 300.000 | 8,5 % rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/park-plantage-vof/
Helemaal mee eens, de tekst op Collin is bij deze wel héél erg summer. Je moet er eigenlijk maar een beetje op vertrouwen dat Ome Frank zijn huiswerk goed gedaan heeft, maar ja. En dat hij dit vak überhaupt een beetje beheerst. Ik vind het wel knap dat hij zich bij dit soort grote bedrijven naaar binnen weet te praten, moet je toch een netwerk voor hebbenquote:Op maandag 14 juli 2025 12:57 schreef nostra het volgende:
[..] Het is wel jammer dat CCF de pitch van dit soort complexe aanbiedingen in het standaard formatje gooit van de bakker op de hoek met een beetje extra toelichting. Daar mogen ze wel wat van een NLI leren: risico-analyse, SWOT-analyse, het verhaal achter de cijfers. Dus @:CCF: als je meeleest...![]()
quote:Op donderdag 3 juli 2025 12:09 schreef Jaco078 het volgende:
Allen,
Vorige 2 zomers ben ik met de pet rond gegaan, om wijn te bezorgen bij degenen die mij van linkjes voorzien.
Ik plaatste toen dit bericht:
Bedankje linkjes innercrowd
"Vaak krijg ik van diverse kanten de linkjes.
Om dit te continueren zou ik eigenlijk even met de pet rond willen. Als 40 investeerders een paar eurootjes geven, kunnen we deze personen een flesje laten bezorgen. Wel zo goed voor de relaties; we hebben immers enorm(!) veel aan deze linkjes die op diverse manieren gevonden worden. Ook afgelopen jaar weer tientallen (!)
Edit: ik zal een tikkie URL maken. Ik houd het vrijblijvend, geen dwang. Zou gewaardeerd worden als je het idee hebt een voordeel te hebben van de linkjes (vast wel :-) ) je dit laat blijken in een bijdrage dan laat ik wat flesjes sturen naar de betreffende personen."
Dit jaar is voor de derde keer nog succesvoller dan vorig jaar en zelfs het beste ooit op dat vlak: door nauwe samenwerking en contacten heb ik meer dan 83 (!) linkjes opgezocht, gekregen, ontvangen en gedeeld vóór livegang. En regelmatig nog vóór de pre-publicatie en met regelmaat ook non-publieke.
Doen jullie dit jaar weer mee?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dank
[ Bericht 1% gewijzigd door Jaco078 op 14-07-2025 15:34:09 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 14 juli 2025 15:53 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje Ar*m en Ars*enOngelooflijk bijna de helft ingeschrevenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |