We gaan eerst geld halen bij de Romeinen, de Vikingen, de Spanjaarden, de Fransen en de Duitsers voor alles wat ze ons aangedaan hebben in de laatste 1500 jaar qua bezetting, onderdrukking en ronselen.quote:Op woensdag 2 juli 2025 12:46 schreef GGMM het volgende:
Deze mensen hebben hier zoveel last van dat ze nauwelijks kunnen werken en dat is onze schuld. Het minste wat we kunnen doen is financiele compensatie zodat ze gewoon een zorgeloos leven kunnen leiden. We hebben die mensen al genoeg aangedaan.
Ja dat is typisch Nederlands. Naar een ander wijzen om zo onder je eigen verantwoordelijkheid uit te komen.quote:Op woensdag 2 juli 2025 12:51 schreef quo_ het volgende:
[..]
We gaan eerst geld halen bij de Romeinen, de Vikingen, de Spanjaarden, de Fransen en de Duitsers voor alles wat ze ons aangedaan hebben in de laatste 1500 jaar qua bezetting, onderdrukking en ronselen.
Rutte had ook nooit excuses moeten aanbieden. Binnen een week kwamen ze om geld vragen. Joh, wees blij dat je hier mag wonen.quote:Op woensdag 2 juli 2025 12:47 schreef Telefoonvork het volgende:
[..]
Ja, en decenia later hadden de nabestaanden van de daders nog het gore lef om de staat aan te klagen.
Die offerden hun kinderen aan Vrouw Holle en gooiden ze in een put.quote:Op woensdag 2 juli 2025 10:30 schreef ems. het volgende:
Ha nice. Mijn voorouders zijn ook flink gefucked door Nederlanders/Christenen. Waar kan ik precies met de pet rond?
Ik doe niets liever dan mijn handje ophouden bij mensen die exact niet te maken hebben gehad met het eventuele onrecht wat mijn over-over-overgrootouders hebben geleden.
quote:Op woensdag 2 juli 2025 12:46 schreef GGMM het volgende:
Deze mensen hebben hier zoveel last van dat ze nauwelijks kunnen werken en dat is onze schuld. Het minste wat we kunnen doen is financiele compensatie zodat ze gewoon een zorgeloos leven kunnen leiden. We hebben die mensen al genoeg aangedaan.
We nemen het mee naar achteren.quote:Op woensdag 2 juli 2025 12:46 schreef GGMM het volgende:
🤣🤭quote:Op woensdag 2 juli 2025 12:16 schreef RamboDirk het volgende:
Ik heb 1/12 Antilliaans bloed, ik verwacht minimaal 30k.
Sjors Boes zei dat ook zo mooi. Die Amerikanen zijn al jaren in het midden oosten die belofte aan het maken voor universele vrijheid voor allen. Even inchecken bij Afghanistan hoe dat er bij staat...quote:De Amsterdamse burgemeester Halsema zei dat de geschiedenis helaas geen rechte weg vooruit is, maar dat er ondanks tegenwerking "uiteindelijk maar één uitkomst kan zijn: de inlossing van de universele menselijke belofte van vrijheid voor allen".
Schakels. Gouden schakels.quote:Op woensdag 2 juli 2025 13:21 schreef Cockwhale het volgende:
Flikker op luie negers, die standaard hun handje ophouden.
Had kunnen weten dat het weer om geld ging. Wil je d'r ook nog wat gouden tanden, kettingen en ringen bij?
'Wit'... indoctrinatie werkt al goed!quote:Op woensdag 2 juli 2025 14:12 schreef matspontius het volgende:
Wat mij betreft mogen ze dat hele KetiKoti in hun dikke reet steken - zelfreflectie ontbreekt daar ook volledig. Slavernij werd natuurlijk alleen door witte mensen veroorzaakt - in Afrika, Azie en Amerika deden de stammen daar niet aan hoor ☝️
Nederland heeft toendertijd compensatie aangevraagd bij de Duitsers in de vorm van geld (25 miljard). Er is toen in West Europa gezamenlijk besloten, mede onder aandringen van Amerika geen geld te eisen van Duitsland. Dat zou Duitsland alleen maar in de schulden steken en dat zou een herhaling van het einde van WW1 betekenen, wat een directe oorzaak was voor WW2. Het was toen belangrijker een stabiel Duitsland op te bouwen.quote:Op woensdag 2 juli 2025 11:06 schreef Solispolar het volgende:
Even een serieuze vraag aan de mensen die vinden dat die compensatie daadwerkelijk plaats moet vinden: moeten wij ook gecompenseerd worden door de Duitsers voor WW2? En als we dan die kant op gaan: hoe ver moeten we dan terug de tijd in gaan en welke mensen gaan we wel en niet compenseren?
Wat ik eigenlijk vraag: is dit niet complete waanzin? Los van het feit dat financiële vergoeding geen wonden heelt natuurlijk..
Met "we voelen dat zo' staan we natuurlijk gewoon schaakmat met zijn allen, daar is geen speld tussen te krijgen. Beste dooddoener aller tijden.quote:Op woensdag 2 juli 2025 14:29 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Nederland heeft toendertijd compensatie aangevraagd bij de Duitsers in de vorm van geld (25 miljard). Er is toen in West Europa gezamenlijk besloten, mede onder aandringen van Amerika geen geld te eisen van Duitsland. Dat zou Duitsland alleen maar in de schulden steken en dat zou een herhaling van het einde van WW1 betekenen, wat een directe oorzaak was voor WW2. Het was toen belangrijker een stabiel Duitsland op te bouwen.
Als compensatie heeft Nederland destijds zo'n 69km2 Duits grondgebied geannexeerd. Dat grondgebied, op de Duivelsberg na, heeft Duitsland in 1969 teruggekocht voor 280 miljoen Duitse Mark. De Duivelsberg is tot op vandaag nog steeds Nederlands grondgebied.
Met andere woorden, we zijn al gecompenseerd door Duitsland en kunnen zelfs als we dat zouden willen, kunnen we geen aanspraak maken op verdere compensatie.
Voor de rest heb ik nog nooit zo'n figuur duidelijk uithoren leggen waarom en hoe ze nog schade ondervinden anders dan 'we voelen dat zo', wat ze zichzelf volledig aanpraten. Ze zoeken het maar uit met hun compensatie.
Is al goed uitgelegd hierbovenquote:Op woensdag 2 juli 2025 11:06 schreef Solispolar het volgende:
Even een serieuze vraag aan de mensen die vinden dat die compensatie daadwerkelijk plaats moet vinden: moeten wij ook gecompenseerd worden door de Duitsers voor WW2? En als we dan die kant op gaan: hoe ver moeten we dan terug de tijd in gaan en welke mensen gaan we wel en niet compenseren?
En dat weer los van het feit dat er geen wonden zijn.quote:Wat ik eigenlijk vraag: is dit niet complete waanzin? Los van het feit dat financiële vergoeding geen wonden heelt natuurlijk..
Touché.quote:Op woensdag 2 juli 2025 14:24 schreef Red_85 het volgende:
Het gaat om geld en alleen om geld. Dat is al 100.000x gezegd bij alle discussies die vanuit die hoek ontstoken en gevoerd worden.
Profiteren over de dode ruggen van hun voorouders. Lager kun je bijna niet zinken.
Die compensatie is gegeven aan mensen die de oorlog daadwerkelijk hebben meegemaakt. Daarnaast lag er na de oorlog ook veel in puin. Ik heb de oorlog zelf niet meegemaakt, dus ik vind niet dat ik van de Duitsers geld mag eisen “omdat mijn opa het heeft meegemaakt”.quote:Op woensdag 2 juli 2025 14:29 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Nederland heeft toendertijd compensatie aangevraagd bij de Duitsers in de vorm van geld (25 miljard). Er is toen in West Europa gezamenlijk besloten, mede onder aandringen van Amerika geen geld te eisen van Duitsland. Dat zou Duitsland alleen maar in de schulden steken en dat zou een herhaling van het einde van WW1 betekenen, wat een directe oorzaak was voor WW2. Het was toen belangrijker een stabiel Duitsland op te bouwen.
Als compensatie heeft Nederland destijds zo'n 69km2 Duits grondgebied geannexeerd. Dat grondgebied, op de Duivelsberg na, heeft Duitsland in 1969 teruggekocht voor 280 miljoen Duitse Mark. De Duivelsberg is tot op vandaag nog steeds Nederlands grondgebied.
Met andere woorden, we zijn al gecompenseerd door Duitsland en kunnen zelfs als we dat zouden willen, geen aanspraak maken op verdere compensatie.
Voor de rest heb ik nog nooit zo'n figuur duidelijk uithoren leggen waarom en hoe ze nog schade ondervinden anders dan 'we voelen dat zo', wat ze zichzelf volledig aanpraten. Ze zoeken het maar uit met hun compensatie.
Tony Chocolonely repen.quote:Op woensdag 2 juli 2025 14:53 schreef Straatcommando. het volgende:
Maar wat ik me dan vooral af vraag is hoe die compensatie er uit moet gaan zien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |