Wat sneu zeg!quote:Op woensdag 2 juli 2025 08:44 schreef matspontius het volgende:
Ik wil ook compensatie en veel geld van de Duitsers, Fransen en weet ik veel wie allemaal, die mijn voorouders overheersd hebben.
Ik leef ongezond, ben te dik, vreet te veel, rook en zuip maar dat is allemaal de schuld van het slavernij verleden van mijn voorouders![]()
![]()
quote:Op woensdag 2 juli 2025 09:03 schreef Richestorags het volgende:
Mijn gezondheid lijdt onderhand onder al deze debielen dus als zij hun geld krijgen ga ik het weer van hen vorderen.
Ja en dat in tijden dat de wachtlijsten bij de GGZ soms wel een jaar zijn!quote:Op woensdag 2 juli 2025 09:03 schreef Richestorags het volgende:
Mijn gezondheid lijdt onderhand onder al deze debielen dus als zij hun geld krijgen ga ik het weer van hen vorderen.
Ja dus ook mijn kosten lopen op.quote:Op woensdag 2 juli 2025 09:04 schreef Ciclon het volgende:
[..]
[..]
Ja en dat in tijden dat de wachtlijsten bij de GGZ soms wel een jaar zijn!
Hebben die eigenlijk al excuses gemaakt voor het treinkapersverleden?quote:Op woensdag 2 juli 2025 07:40 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik heb het al vaker gezegd en zeg het weer.
De Molukkers komen eerst aan de beurt!
Hoezo, door die Duitsers woon jij in dat huis.quote:Op woensdag 2 juli 2025 09:10 schreef ToT het volgende:
Ik woon in een huis die vroeger van Joodse mensen is geweest die in een vernietigingskamp om het leven zijn gebracht, ik wil herstelbetaling van Duitsland!
Ja nou ik kreeg ineens van die herdenkingsstenen voor m'n deur liggen. Helemaal emotionele schade enzulks!quote:Op woensdag 2 juli 2025 09:13 schreef Caland het volgende:
[..]
Hoezo, door die Duitsers woon jij in dat huis.
Een enkele reis wel te verstaan!!!quote:Op woensdag 2 juli 2025 09:13 schreef ToT het volgende:
Iedereen die die herstelbetalingen wil hebben is waarschijnlijk veel gelukkiger in het land waar hun voorouders vandaan komen. Misschien kunnen ze van de overheid een vliegticket krijgen als goedmakertje?
Ja dat uiteraard! Sorry, was inderdaad niet duidelijk genoeg.quote:Op woensdag 2 juli 2025 09:21 schreef matspontius het volgende:
[..]
Een enkele reis wel te verstaan!!!
Het huis -> datquote:Op woensdag 2 juli 2025 09:10 schreef ToT het volgende:
Ik woon in een huis diedat vroeger van Joodse mensen is geweest die in een vernietigingskamp om het leven zijn gebracht, ik wil herstelbetaling van Duitsland!
Er lijkt onder organisaties en media het idee te zijn ontstaan dat je interesse voor een feestdag, fenomeen of andere periodieke gebeurtenis kunstmatig kunt creeeren door er maar zo vaak mogelijk aandacht aan te besteden. Ik betwijfel of het zo werkt, ik hoor vooral "daar heb je alweer dat gezeur" om me heen.quote:Op woensdag 2 juli 2025 09:30 schreef AgLarrr het volgende:
Het is dat ze dit nog zo zwaar pluggen op de NPO, maar anders was dit hele fenomeen toch alweer in de vergetelheid geraakt? Ik bedoel, prima dat een bepaalde gemeenschap dit viert. Lekker doen, maar laten we stoppen met doen alsof dit een ding is waar we met zijn allen vreselijk bij stil moeten staan elk jaar.
DAT huis ja.quote:Op woensdag 2 juli 2025 09:13 schreef Caland het volgende:
[..]
Hoezo, door die Duitsers woon jij in dat huis.
Maar dan wel een klein groepje dat geld ruikt en hierin wordt ondersteund door woke Nederland. Wel gebruik maken van de welvaart en alle voorzieningen in dat land en dan vervolgens allerlei eisen gaan stellen aan deze samenleving omdat in een heel ver verleden de verre voorouders zijn misbruikt. Tja, dat is een instelling die mij niet aanstaat en is een zeer onbeschofte houding naar onze samenleving. Daarnaast ook gewoon een hebzuchtige instelling, die ik overigens herken in bepaalde culturen!!quote:Op woensdag 2 juli 2025 09:49 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Er lijkt onder organisaties en media het idee te zijn ontstaan dat je interesse voor een feestdag, fenomeen of andere periodieke gebeurtenis kunstmatig kunt creeeren door er maar zo vaak mogelijk aandacht aan te besteden. Ik betwijfel of het zo werkt, ik hoor vooral "daar heb je alweer dat gezeur" om me heen.
Ik denk dat ketikoti een actief beleefde feestdag voor slechts een heel select groepje (een minderheid van een minderheid; een groot gedeelte van de allochtone bevolking heeft hier immers ook helemaal niets mee) zal blijven, hoeveel moeite er ook in wordt gestoken. Voor veel Nederlanders is slavernij zowel geografisch als qua tijdspanne echt een heel verre van het bed-show.
In dit geval een aanwijzend voornaamwoord. In de eerdere zin ging het om een verwijzend voornaamwoord.quote:
Ja, maar dit topic gaat niet over jouw familie.quote:Op woensdag 2 juli 2025 09:54 schreef matspontius het volgende:
[..]
Maar dan wel een klein groepje dat geld ruikt en hierin wordt ondersteund door woke Nederland. Wel gebruik maken van de welvaart en alle voorzieningen in dat land en dan vervolgens allerlei eisen gaan stellen aan deze samenleving omdat in een heel ver verleden de verre voorouders zijn misbruikt. Tja, dat is een instelling die mij niet aanstaat en is een zeer onbeschofte houding naar onze samenleving. Daarnaast ook gewoon een hebzuchtige instelling, die ik overigens herken in bepaalde culturen!!
Tja, slavernij is de norm geweest door grote delen van de geschiedenis. Het kwam overal voor en komt nu ook nog op plekken voor. Het is toch echt een bepaalde trend in het Westen waar men heeft besloten om hier aan culturele zelfkastijding te gaan doen mbt het eigen verleden. En natuurlijk gaan dan groepen die een slachtofferrol krijgen toegespeeld hier proberen om het maximale uit te halen. Dat kun je die mensen niet eens aanrekenen, wel het Westen dat zij hier zelf over zijn begonnen.quote:Op woensdag 2 juli 2025 09:40 schreef DrDentz het volgende:
Achteraf gezien hadden we dat katoen beter zelf kunnen plukken
Iemand schreef: die huis.quote:Op woensdag 2 juli 2025 09:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
In dit geval een aanwijzend voornaamwoord. In de eerdere zin ging het om een verwijzend voornaamwoord.
Nee, iemand schreef: mijn huis, diequote:
Je zou ook kunnen zeggen dat het Westen de slavernij heeft afgeschaft. In andere delen van de wereld ging het veel langer door, zelfs tot op de dag van vandaag in zekere zin.quote:Op woensdag 2 juli 2025 09:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, slavernij is de norm geweest door grote delen van de geschiedenis. Het kwam overal voor en komt nu ook nog op plekken voor. Het is toch echt een bepaalde trend in het Westen waar men heeft besloten om hier aan culturele zelfkastijding te gaan doen mbt het eigen verleden. En natuurlijk gaan dan groepen die een slachtofferrol krijgen toegespeeld hier proberen om het maximale uit te halen. Dat kun je die mensen niet eens aanrekenen, wel het Westen dat zij hier zelf over zijn begonnen.
Je hebt hem zelf verbeterd in post 23.quote:Op woensdag 2 juli 2025 10:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, iemand schreef: mijn huis, die
Ja, omdat hij schreef ‘ik woon in een huis, die’. Verwijzend voornaamwoord, dus.quote:Op woensdag 2 juli 2025 10:05 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je hebt hem zelf verbeterd in post 23.
Die rekening kan worden verstuurd naar de PvdA, VVD, D66, (voorgangers) CDA die deze mensen de afgelopen decennia met karrenvrachten hebben binnengehaald. En natuurlijk hadden deze voorstellen en het slappe asielbeleid veel steun bij de andere linkse partijen dus die zijn net zo goed schuldig.quote:Op woensdag 2 juli 2025 09:59 schreef Elan het volgende:
Wanneer gaan wij blanken excuses krijgen voor hoe de kansenparels onze samenleving te gronde hebben gericht de afgelopen 40 jaar??
Oh ja hoor, diegene heeft gezondheidsklachten = de schuld van de blanke man en slavernij van 150 jaar geleden...quote:Volgens Flores worden de kosten anders nog veel hoger, denk bijvoorbeeld voor de zorg die nodig is voor mensen die als gevolg van hun achterstelling kampen met een slechte gezondheid.
Correct.quote:Op woensdag 2 juli 2025 10:05 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Je zou ook kunnen zeggen dat het Westen de slavernij heeft afgeschaft. In andere delen van de wereld ging het veel langer door, zelfs tot op de dag van vandaag in zekere zin.
Oh nee alstublieft geen gelul dat het allemaal de schuld van links is. PvdA heeft meer asielzoekers tegengehouden dan VVD en PVV samen.quote:Op woensdag 2 juli 2025 10:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Die rekening kan worden verstuurd naar de PvdA, VVD, D66, (voorgangers) CDA die deze mensen de afgelopen decennia met karrenvrachten hebben binnengehaald. En natuurlijk hadden deze voorstellen en het slappe asielbeleid veel steun bij de andere linkse partijen dus die zijn net zo goed schuldig.
Ook over 150 jaar.quote:Op woensdag 2 juli 2025 09:59 schreef Elan het volgende:
Wanneer gaan wij blanken excuses krijgen voor hoe de kansenparels onze samenleving te gronde hebben gericht de afgelopen 40 jaar??
Het zet nogal een deur open voor eindeloos conflict. En 8 generaties later is ieder "slachtoffer" door de stamboom ondertussen ook "dader" geworden.quote:Op woensdag 2 juli 2025 10:30 schreef ems. het volgende:
Ha nice. Mijn voorouders zijn ook flink gefucked door Nederlanders/Christenen. Waar kan ik precies met de pet rond?
Ik doe niets liever dan mijn handje ophouden bij mensen die exact niet te maken hebben gehad met het eventuele onrecht wat mijn over-over-overgrootouders hebben geleden.
Met hun treinkaping.quote:Op woensdag 2 juli 2025 07:40 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik heb het al vaker gezegd en zeg het weer.
De Molukkers komen eerst aan de beurt!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |