Lord_Vetinari | dinsdag 1 juli 2025 @ 17:54 |
Dus je moet continu om je heen kijken en rekening houden met overtredingen van fietsers en dergelijke en op het onvoorzienbare anticiperen, anders sta je voor de rechter voor je het weet. Blijkbaar wordt de advocaat genegeerd als hij zegt dat de fietser ook geraakt zou zijn als de auto netjes 50 had gereden, dus je kunt net zo goed zonder advocaat gaan. | |
Irritatie100 | dinsdag 1 juli 2025 @ 17:58 |
Zoals in je nieuwsbericht staat is de uitspraak op 15 juli pas, dus je weet helemaal nog niet of de advocaat genegeerd wordt. | |
Kapt-Ruigbaard | dinsdag 1 juli 2025 @ 18:00 |
Klopt. | |
TheFreshPrince | dinsdag 1 juli 2025 @ 18:00 |
Hij reed 30km te hard... de impact zou veel minder hard geweest zijn. | |
Hoppahop | dinsdag 1 juli 2025 @ 18:09 |
80 is wel erg hard. | |
SebbeSwensje | dinsdag 1 juli 2025 @ 18:19 |
Van de week in Utrecht ook zo'n dom mokkel die gewoon zonder te kijken oversteekt, op een weg waar al vaker dodelijke ongelukken zijn gebeurd. Ik zag haar ruim op tijd en kon anticiperen, maar wat een domme varkens heb je er toch tussenzitten. Ook een keer een ongeluk gehad met een fietser die op een onoverzichtelijke weg door rood kwam kegelen, maar dat jochie was nog jong en kon ik het eigenlijk niet kwalijk nemen. | |
SebbeSwensje | dinsdag 1 juli 2025 @ 18:22 |
Ik ben het er overigens niet mee eens dat de snelheid hier van invloed zou moeten zijn op de schuldvraag. Ongeacht de snelheid loop je bij het zonder te kunnen zien wat er waar rijdt, als Russisch roulette, kans op aangereden te worden. | |
Hiddendoe | dinsdag 1 juli 2025 @ 18:25 |
Ja, dat moet. Want je bent onderdeel van de verkeersdeelnemers, ongeacht of dat nu automobilisten, fietsers of voetgangers zijn. | |
FlippingCoin | dinsdag 1 juli 2025 @ 18:27 |
te hard rijden en iemand doodrijden zou wmb een flinke celstraf moeten zijn grgr een automobilist | |
SebbeSwensje | dinsdag 1 juli 2025 @ 18:28 |
Dat zal niemand betwisten, maar je kunt het een bestuurder gewoon niet kwalijk nemen als iemand zich levensmoe zo voor jouw voertuig gooit. Het is een beetje als een slachtoffer van een spookrijder verwijten dat hij de spookrijder niet op tijd aan zag komen en daarop heeft weten te anticiperen. | |
Hiddendoe | dinsdag 1 juli 2025 @ 18:31 |
Klopt, maar die fietser is dood. Dus die kun je moeilijk nog aansprakelijk stellen. De automobilist overschreed op dat moment ook de max. snelheid dus terecht dat hij een taakstraf krijgt. | |
SebbeSwensje | dinsdag 1 juli 2025 @ 18:35 |
We hoeven helemaal niemand aansprakelijk te stellen en voor een snelheidsovertreding krijg je over het algemeen een boete. Als we deze logica om gaan draaien: Is de snelheid ook niet van belang voor de totstandkoming van het ongeluk. | |
Hiddendoe | dinsdag 1 juli 2025 @ 18:41 |
Dat zijn niet mijn woorden hé? | |
spectrumanalyser | dinsdag 1 juli 2025 @ 18:43 |
Het gemakt waarmee fietsers en voetgangers door een rood licht gaan valt op. als je er dan wat van zegt 'dit is wel een hele rare kleur groen, vind u ook niet?', dan krijg je toch een bak ellende over je heen. | |
SebbeSwensje | dinsdag 1 juli 2025 @ 18:43 |
Dat zeg ik toch helemaal niet? Het is het standpunt van de officier van justitie, de vertegenwoordigers van de staat. Ik vind de staat hierin tekortschieten. | |
Hiddendoe | dinsdag 1 juli 2025 @ 18:44 |
Bedoelde ik ook. Jouw quote viel weg in die van mij. ![]() | |
DJKoster | dinsdag 1 juli 2025 @ 18:52 |
80 km/h is 2,5x meer kinetische energie dan 50 km/h. Het is niet 'ietsje' te hard. Als in overweging genomen is dit een prima straf. | |
spectrumanalyser | dinsdag 1 juli 2025 @ 18:52 |
herkenbaar. met name de fatbikes, die halen makkelijk 50. zonder helm uiteraard. als ze dan wel een keer worden aangereden dan zit hun kapsel in ieder geval goed. | |
borisz | dinsdag 1 juli 2025 @ 19:09 |
Als je 80 rijdt is dat dom en ja per definitie moet je als autobestuurder beter opletten met het blik om je heen. Wat de fietser zou een detail moeten zijn. Met 30 km te hard op een 50 weg neem je bewust een risico. En dat staat los van wat fietsers doen. | |
Adem.In.Adem.Zuid. | dinsdag 1 juli 2025 @ 19:13 |
Komt hij nog goed weg met alleen een taakstraf. 30 km te hard. Binnen de bebouwde kom en dat goed gaan zitten praten. ![]() | |
TheFreshPrince | dinsdag 1 juli 2025 @ 19:15 |
In Leeuwarden ook wel eens een jong stel op een fiets dat (in het donker) zo de weg over vloog uit een zijstraat, als ik daar 80 had gereden had ik ze vol over de voorruit gehad. Nu was het een metertje over aan het eind van de remweg... https://maps.app.goo.gl/QkoCdNtfzdJMvjDN9 Dat is ook de enige echte noodstop van de afgelopen 10 jaar. | |
Piles | dinsdag 1 juli 2025 @ 20:01 |
Waarom zo gefrustreerd over een zaak waar nog geen uitspraak in gedaan is? Of heb je wellicht moeite met het begrijpen van de werking van ons rechtssysteem? Dan kunnen we dat best even uitleggen ![]() | |
Kip_Frites_Appelmoes | dinsdag 1 juli 2025 @ 21:04 |
Om me een beeld te vormen van de situatie heb ik Google Streetview eens geraadpleegd. De Kasteel-Traverse in Helmond is een doorgaande weg door Helmond met gescheiden rijbanen, twee rijstroken per richting en vrij liggende fietspaden. Het is weliswaar binnen de bebouwde kom en de toegestane maximum snelheid is dus 50 km/h, maar de inrichting van de weg nodigt al gauw uit om inderdaad 80 km/h te rijden. Op zich kan dat ook best, maar bij de kruispunten moet je wel vaart minderen en goed uitkijken. | |
marcb1974 | dinsdag 1 juli 2025 @ 21:07 |
Goed man, jij kan in de tijd kijken ![]() | |
The_Verve | dinsdag 1 juli 2025 @ 23:16 |
Het zal ook geen BMW-bestuurder zijn. 80 waar je 50 mag. Hangen. | |
Kip_Frites_Appelmoes | dinsdag 1 juli 2025 @ 23:47 |
In theorie zou het merk en type auto geen enkele invloed moeten hebben op de strafeis van het openbaar ministerie en de uitspraak van de rechtbank. In de praktijk zijn officieren van justitie en rechters natuurlijk ook maar gewoon mensen die in deze maatschappij leven, daardoor ook een bepaalde beeldvorming over bestuurders van bepaalde automerken meekrijgen waardoor die beeldvorming wel degelijk invloed heeft op de strafeis en de uitspraak. | |
SuperNeger | zaterdag 5 juli 2025 @ 17:04 |
Als ik in 1x de snelweg oversteek is een automobolist dus ook schuldig. | |
Aberkullie | zaterdag 5 juli 2025 @ 17:19 |
![]() | |
SuperNeger | zaterdag 5 juli 2025 @ 17:20 |
Het is wel zo, in Nederland zijn fietsers en voetgangers zwakke verkeersdeelnemers en is een automobilist altijd 50% aansprakelijk bij ongeval met fietser of voetgangers zelfs al zitten zij fout. Wat dus in sommige situaties een beetje onredelijk is, wanneer iemand bijv opeens iets doet wat je niet zo snel zou kunnen verwachten. | |
Aberkullie | zaterdag 5 juli 2025 @ 17:21 |
De eis heeft vast niets te maken met de snelheid van de automobilist. | |
Stepperoller | zaterdag 5 juli 2025 @ 17:21 |
Feiten zijn pas echt vogelvrij tegenwoordig. | |
SuperNeger | zaterdag 5 juli 2025 @ 17:22 |
80 waar je 50 mag is niet eens zo hard | |
Aberkullie | zaterdag 5 juli 2025 @ 17:25 |
160 uur taakstraf is niet eens zo lang | |
icecreamfarmer_NL | zaterdag 5 juli 2025 @ 21:35 |
Nog steeds dood. Die kerel moet niet de hard rijden zeker niet bij kruisingen maar dit soort irrationeel gedrag van een fietser gaat nergens over. | |
Watuntrik | woensdag 16 juli 2025 @ 08:53 |
Juist! Als automobilist moet je bewust zijn van het feit dat je een metalen killer koekblik bestuurt van gemiddeld 1500kg. Dat zelfs met 50kmh en een reactiesnelheid van 1 seconde je minstens 14 meter kost voordat je de rem aanraakt. Dus men moet zich realiseren dat je ondanks met aan de regels houden rijdt je rond in een dodelijk projectiel. In verhouding tot de meer kwetsbare weggebruikers rijdt je rond in een gepantserde tank. Houdt men zich niet aan de regels en rijdt permanent onverantwoord als een sociopaat overal ook nog eens te snel dan ben je een potentiële moordenaar met een dodelijk wapen. Dat neemt niet weg dat de zwakkere weggebruiker zoals de tweewieler zich moet realiseren hoe kwetsbaar hij eigenlijk is tussen al die malloten die geilend op het gaspedaal denken dat remmen pijn doet en vergeten richting aan te geven. De gemiddelde weggebruiker is per definitie een idioot zonder zich daar bewust van te zijn en kruipt elke dag opnieuw door het oogje van de naald. Het mes snijdt hier dus aan 2 kanten, maar de uiteindelijke verantwoordelijkheid hoort te liggen bij diegene die het dodelijkste wapen hanteert. Die moet vooruit kijken en veilig anticiperen zoals je dit geleerd krijgt... Ondanks groen of ondanks van rechts en ondanks geen toeters en bellen bij de spoorwegovergang, je remt en je kijkt eerst alvoren de oversteek te maken men neemt nooit voorrang men verleent voorrang ten alle tijden. Dit soort ongevallen gebeuren alleen maar vanuit het idee 'Ik heb groen, dus voorrang, dus ik ben de koning en gisteren ging het ook goed!'. Heel eerlijk gezegd, diep uit mijn hart, de fietser in dit geval is een idioot die het met de doodstraf heeft moeten bekopen. De automobilist een moordenaar die het verdient 1 jaar te zitten voor elke kilometer te snel met wie hij poogde de kruising over te steken omdat het groen was. Het argument met 50kmh was het ook gebeurd zegt op zich al genoeg, dat zelfs 50kmh in zulke situaties al te snel en knettergek is... ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Watuntrik op 16-07-2025 09:01:13 ] | |
Sapstengel | woensdag 16 juli 2025 @ 08:54 |
Oh is dat zo'n mini fietsje die net als fatbikes met 40 over het fietspad gaan? Typische Givano wel. | |
bondage | woensdag 16 juli 2025 @ 09:04 |
Precies, aanpakken die hap. Ben zelf ook helemaal klaar met debielen die overal maar de max snelheid negeren. Hier in de straat net zo, hier mag je maar 30 maar gemiddeld scheuren ze met 70 voorbij. Lekker veilig voor kinderen en fietsers... Maar dat zal die kuttokkies een zorg zijn natuurlijk, als die maar een paar seconden eerder op plaats bestemming zijn. | |
buzz1291 | woensdag 16 juli 2025 @ 20:27 |
Af en toe denk ik wel eens dat zo'n OvJ compleet achterlijk is "Hij had anders moeten handelen en daar niet met zo’n hoge snelheid moeten rijden.” Wat betreft die te hoge snelheid , akkoord maar wat bedoelt die vrucht nou met "anders moeten handelen" | |
Jan_Onderwater | woensdag 16 juli 2025 @ 20:50 |
Bij 80 km/h is je remweg ongeveer twee keer zo lang dan bij 50 km/h. En ja, die idioot had niet de rood moeten rijden, maar waar het 50 is, moet je geen 80 rijden dat is vragen om ellende. | |
Jan_Onderwater | woensdag 16 juli 2025 @ 20:52 |
1 sec reactie tijd?? Dan is er iets niet goed met je | |
Watuntrik | donderdag 17 juli 2025 @ 09:01 |
Heb het zelf niet verzonnen en zelf nooit ter controle getest met een stopwatch... https://theorie-leren.nl/(...)tijd-in-het-verkeer/ Uiteraard de bumper klevende Karate kid in de opgevoerde bolide reageert vele malen sneller... ![]() Helaas niet iedereen is Karate Kid... Een voorbeeldje van het onbewuste collectief... Jouw opmerking is naast de TT een boegbeeld van het (verkeersregel)probleem waarmee we al sinds het bestaan van het automobiel mee opgevoed zijn. Dat is het bagatelliseren van het idiote gevaar waar we ons dagelijks aan blootstellen in het verkeer. En dat geldt voor elke vorm van verkeersdeelnemer, van de voetganger die buiten de bebouwde kom aan de verkeerde kant van de weg loopt met 2 naast elkaar en liefst met de hond onaangelijnd als ze die erbij hebben. De fietser die 25kmh rijdt over het voetgangersdomein waar je dan ook mag fietsen tot aan het snelverkeer toe. Iedereen is Remi en alleen op de wereld. Ik mag hier nu eenmaal lopen, dus ik doe dit dan ook... Ik mag overal 25kmh fietsen met ebike, dus ik doe dit dan ook... Ik mag hier 50kmh met de auto, dus ik doe dat dan ook... Of het verstandig is om te doen, doet in geen enkel geval ter zake. Ik doe wat ik mag doen en ieder argument daartegen wordt weg gebagatelliseerd. En we kijken elkaar tijdens confrontaties wat boos aan met wat handgebaren. Wat mag wordt zo als wetmatigheid behandeld en als privilege en recht gehandhaafd. Ieder voor zich de rest is kanonnenvoer, regel is regel en bij het uitvoeren van mijn recht hoef ik geen rekening te houden met... Dit algemeen opvoedkundig gedachtegoed krijgt pas een eind en wordt pas veiliger wanneer iedereen zich ondanks zich aan de regels te houden zich ook realiseert dat het eigenlijk alsnog compleet idioot is wat we aan het doen zijn. Elkaar wat achterna jagen met snelheden van hoger dan 12kmh en daar ook nog een te voet tussendoor rennen. (Ga rennen dan ben je heel erg goed als je 12kmh haalt voor 1 uur, voor hogere snelheden zijn wij niet gebouwd) Maar nu wordt ik te persoonlijk en ga de bal terug krijgen dat ikzelf een idioot ben... Richting Road Rage op de digitale snelweg AKA Flaming Topic... ![]() ![]() | |
F0czuks | donderdag 17 juli 2025 @ 09:08 |
"Hij eiste 160 uur taakstraf voor ‘aanmerkelijk onvoorzichtig rijgedrag" Dus in de toekomst bij iedere snelheidsboete automatisch een taakstraf erbij? | |
zuchtje | donderdag 17 juli 2025 @ 15:22 |
Bij iedere snelheidsboete waarbij je iemand de dood in duwt/trekt/scheurt. Je hoeft geen overtredingen te maken in het verkeer. Kan levens schelen. Of iig niet als verzwarende factor gebruikt worden als het dan toch misgaat. En scheelt nog wat centen ook. Is beter voor je auto, en het milieu. Beter voor je eigen gezondheid en gemoedsrust. Kortom, alleen maar voordelen als je je aan de geldende regels houdt. | |
Lord_Vetinari | donderdag 17 juli 2025 @ 15:24 |
Zoals je als fietser niet door rood voor een aankomende auto gooien, bijvoorbeeld? | |
junkiesietze | donderdag 17 juli 2025 @ 15:24 |
Daarom moet je ook rondrijden met van die knallen uit je uitlaat dan horen ze je iig aankomen | |
zuchtje | donderdag 17 juli 2025 @ 15:28 |
inderdaad! Het kost hem iets meer dan wat centen/tijd, maar het zou hem/zijn nabestaanden zoveel hebben gescheeld als hij wat kalmer deed in het verkeer. | |
Mano_ | vrijdag 18 juli 2025 @ 22:02 |
Akkoord, als we dit dan doortrekken en zoals bij dit voorval de doodstraf hanteren voor asociale kutfietsers. | |
Tochjo | zaterdag 26 juli 2025 @ 10:29 |
Givano (17) doodgereden door automobilist die te hard reed: 500 euro boete
| |
Fer | zaterdag 26 juli 2025 @ 13:25 |
Nou, binnenkort een witte mars door Helmond voor Givano | |
MisterFox | donderdag 7 augustus 2025 @ 07:58 |
En terecht. Het licht was rood, dus de fietser had moeten wachten. Het wordt steeds gekker in dit land. Laat dit een waarschuwing zijn naar alle blaaskaken op een fiets. | |
Accordtje | donderdag 7 augustus 2025 @ 18:42 |
De oorzaak van de aanrijding is wat mij betreft ook de fietser, maar die heeft z'n actie al moeten bekopen met z'n leven. Persoonlijk vind ik dat de automobilist met een lichte straf wegkomt. Een taakstraf en een half jaar rijontzegging had ik prima op z'n plaats gevonden, opdat hij de volgende keer gewoon met 50 km/uur een kruising oversteekt in plaats van met 80 km/uur. Met 30 km/uur te hard een kruising oversteken met je auto slaat nergens op. | |
ACT-F | donderdag 7 augustus 2025 @ 19:03 |
Inderdaad, want dat levert maar een boete op. Echter reed de auto rechtdoor en had daarmee voorrang op afslaand verkeer. Dat hij c.a. 30 km/u harder reed dan de maximumsnelheid is niet van belang want ook dat levert maar een boete op van ¤500 in deze zaak. De rechter heeft goed geoordeeld dat niet aannemelijk gemaakt kan worden dat hij bij 50 km/u wel op tijd tot stilstand kon komen. Een situatieschets met rechts een wachtende jongeman op een fatbike waar Givano vandaan kwam: https://maps.app.goo.gl/SvYugUYvhKyuLqJEA | |
Accordtje | donderdag 7 augustus 2025 @ 19:37 |
Daar kan ik me wel in vinden. Dat vind ik ook een onjuiste aanname die het OM doet. Desondanks had 50 km/uur ten opzichte van 80 km/uur wel een significant verschil kunnen maken in de gevolgen voor het slachtoffer. Om dat slechts af te doen met een boete vind ik een vrij minimale straf. | |
ACT-F | donderdag 7 augustus 2025 @ 20:21 |
Maakt geen verschil. Zelfs stapvoets is al gevaarlijk i.v.m. het grote gewichtsverschil. Een tikje i.c.m. met een ongelukkige val en het is gedaan. In het bericht staat ook dat hij is overleden aan een schedelbasisfractuur. Wellicht had een helm kunnen redden. | |
Watuntrik | zondag 10 augustus 2025 @ 13:11 |
Hier is ook weer zo'n mooie, geen verkeerslichten slechts landwegen, te smal voor 2 auto's, fietsroutes en wandelroutes. https://112today.com/wielrenster-overleden-rouveen/ Rijdt je vanuit de dorpskern (Rouveen) het gebied in dan zie je dat het gehele gebied 'Zone 60 kmh' is voor de auto. Tja, zo te zien kwam de Dodge "RAM" met +/- 4000kg van rechts met 60kmh en de vlieggewicht wielrenster van links met 45kmh?... Toedracht is nog onbekend maar qua snelheid zal het er niet ver naast zitten wanneer je naar de deuk van haar helmpje in de motorkap van de "RAM" kijkt. Hoe dan ook, hoe bepaald een idiote overheidsambtenaar van ministerie van infrastructuur en waterstaat dat op zulke smalle veldwegen met links en rechts toeristische fiets en wandelroutes en gelijkwaardige kruisingen 60kmh voor de automobiel een verantwoorde veilige snelheid is? ![]() Je mag het en je doet het dan ook gewoon omdat het mag, ondanks dat het eigenlijk van de pot gerukt is om daar 60kmh te rijden. Net zo van de pot gerukt als de sportfietser om daar 45kmh te rijden, juist omdat je weet dat je daar killer koekblikken kunt tegenkomen die er 60kmh op hebben zitten. | |
Kip_Frites_Appelmoes | zondag 10 augustus 2025 @ 13:54 |
Het zullen daar geen rijkswegen zijn, dus het zal geen rijksambtenaar zijn die de daar geldende maximum snelheid heeft bepaald. Ik denk eerder dat het een ambtenaar van de provincie of zelfs van de gemeente is geweest. Ik denk dat de toegestane snelheid van 60 km/h al een beperking is. Ooit was er een tijd dat je op dat soort wegen zelfs 80 km/h mocht rijden. | |
Lord_Vetinari | zondag 10 augustus 2025 @ 14:18 |
Zucht. ![]() | |
ACT-F | zondag 10 augustus 2025 @ 14:26 |
Bepaalt. En zoek artikel 19 van de Wegenverkeerswet maar eens op. | |
Kip_Frites_Appelmoes | zondag 10 augustus 2025 @ 14:34 |
Bedoel je hier nu artikel 19 van de Wegenverkeerswet of artikel 19 van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens ? | |
ACT-F | zondag 10 augustus 2025 @ 14:42 |
Sorry, de RVV dus. | |
Watuntrik | zondag 10 augustus 2025 @ 15:22 |
Beide art. 19 gaan in essentie over afstand, kijken en zien, die laatste lijken hetzelfde maar er is een significant verschil. Kijken doe je altijd wanneer je ogen open zijn, zien is nog maar de vraag. Laten we het in deze specifieke situatie bij 2 blinde koeien houden, die beide op het overzichtelijke platte land al kijkend over de smalle wegen lekker snel rijden en dan over weer blijkbaar niet op tijd hebben gezien. Inderdaad!
| |
ACT-F | zondag 10 augustus 2025 @ 15:43 |
https://wetten.overheid.n(...)ragraaf=8&artikel=19 Dat houdt dus in dat je je snelheid dusdanig moet aanpassen dat je op tijd kan stoppen voor het geval dat er iets in het zicht komt dat jouw pad kan kruisen. Als de remafstand bij 60 km/u 18 meter is dan moet je je snelheid matigen als je zicht op een situatie minder is dan die 18 meter. In de praktijk moet je een ruimere marge hanteren vanwege de reactietijd en andere factoren die invloed kunnen hebben, zoals het gewicht van je voertuig, grip op de weg, of gewoon rustig willen remmen i.p.v. op een noodrem laten aankomen. Als onderzoek van de verkeersongevallenanalyse aantoont dat het onmogelijk is om bij 60 km/u op tijd tot stilstand te komen dan heeft dat gevolgen. | |
Zorro | vrijdag 15 augustus 2025 @ 08:03 |
Dan mag dat ook wel voor fietsers gelden. Ik stel me zo voor dat een fietser met 45 km per uur niet binnen 18 meter stilstaat. | |
ACT-F | vrijdag 15 augustus 2025 @ 10:30 |
Fietser = bestuurder Dus het is al van toepassing. | |
Zorro | vrijdag 15 augustus 2025 @ 10:42 |
Ja dat wist ik wel ![]() | |
Stepperoller | vrijdag 15 augustus 2025 @ 10:50 |
En inmiddels is gebleken dat dit helemaal niet is genegeerd. Goh. | |
Stepperoller | vrijdag 15 augustus 2025 @ 10:51 |
Zo blijkt maar weer eens. | |
Halcon | dinsdag 19 augustus 2025 @ 18:34 |
Volgens de officier van justitie was er geen botsing geweest als Chris D. zich aan de snelheid had gehouden. Want als hij vijftig had gereden, had hij zijn auto op tijd tot stilstand kunnen brengen. En dat is een basisnorm voor elke bestuurder, legde de officier uit. “Iedereen moet zijn voertuig op tijd kunnen stoppen.” Maar de rechtbank gaat daar niet in mee. Er zijn volgens de rechters te veel onzekere factoren om te kunnen stellen dat Givano bij een snelheid van 50 kilometer per uur niet zou zijn aangereden. Givano reed immers ineens linksaf, via de binnenbocht, kort langs de stopstreep. En daarom is de dodelijke aanrijding geen misdrijf, maar een overtreding. Daar staan veel lagere straffen op. Twee weken geleden eiste de officier van justitie nog een taakstraf van 160 uur en het intrekken van het rijbewijs voor twaalf maanden, waarvan zes voorwaardelijk. Maar daar zette de rechtbank een dikke streep doorheen en maakte er een boete van 500 euro van zonder andere voorwaarden. |