In theorie zou het merk en type auto geen enkele invloed moeten hebben op de strafeis van het openbaar ministerie en de uitspraak van de rechtbank.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 23:16 schreef The_Verve het volgende:
Het zal ook geen BMW-bestuurder zijn. 80 waar je 50 mag. Hangen.
Als ik in 1x de snelweg oversteek is een automobolist dus ook schuldig.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 19:09 schreef borisz het volgende:
Als je 80 rijdt is dat dom en ja per definitie moet je als autobestuurder beter opletten met het blik om je heen.
Wat de fietser zou een detail moeten zijn. Met 30 km te hard op een 50 weg neem je bewust een risico. En dat staat los van wat fietsers doen.
quote:Op zaterdag 5 juli 2025 17:04 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Als ik in 1x de snelweg oversteek is een automobolist dus ook schuldig.
Het is wel zo, in Nederland zijn fietsers en voetgangers zwakke verkeersdeelnemers en is een automobilist altijd 50% aansprakelijk bij ongeval met fietser of voetgangers zelfs al zitten zij fout. Wat dus in sommige situaties een beetje onredelijk is, wanneer iemand bijv opeens iets doet wat je niet zo snel zou kunnen verwachten.quote:
De eis heeft vast niets te maken met de snelheid van de automobilist.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 17:20 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Het is wel zo, in Nederland zijn fietsers en voetgangers zwakke verkeersdeelnemers en is een automobilist altijd 50% aansprakelijk bij ongeval met fietser of voetgangers zelfs al zitten zij fout. Wat dus in sommige situaties een beetje onredelijk is, wanneer iemand bijv opeens iets doet wat je niet zo snel zou kunnen verwachten.
Feiten zijn pas echt vogelvrij tegenwoordig.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 17:58 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Zoals in je nieuwsbericht staat is de uitspraak op 15 juli pas, dus je weet helemaal nog niet of de advocaat genegeerd wordt.
80 waar je 50 mag is niet eens zo hardquote:Op zaterdag 5 juli 2025 17:21 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
De eis heeft vast niets te maken met de snelheid van de automobilist.
160 uur taakstraf is niet eens zo langquote:Op zaterdag 5 juli 2025 17:22 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
80 waar je 50 mag is niet eens zo hard
Nog steeds dood. Die kerel moet niet de hard rijden zeker niet bij kruisingen maar dit soort irrationeel gedrag van een fietser gaat nergens over.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 18:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hij reed 30km te hard... de impact zou veel minder hard geweest zijn.
Juist! Als automobilist moet je bewust zijn van het feit dat je een metalen killer koekblik bestuurt van gemiddeld 1500kg. Dat zelfs met 50kmh en een reactiesnelheid van 1 seconde je minstens 14 meter kost voordat je de rem aanraakt. Dus men moet zich realiseren dat je ondanks met aan de regels houden rijdt je rond in een dodelijk projectiel. In verhouding tot de meer kwetsbare weggebruikers rijdt je rond in een gepantserde tank. Houdt men zich niet aan de regels en rijdt permanent onverantwoord als een sociopaat overal ook nog eens te snel dan ben je een potentiële moordenaar met een dodelijk wapen.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 17:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dus je moet continu om je heen kijken en rekening houden met overtredingen van fietsers en dergelijke en op het onvoorzienbare anticiperen,
Precies, aanpakken die hap. Ben zelf ook helemaal klaar met debielen die overal maar de max snelheid negeren. Hier in de straat net zo, hier mag je maar 30 maar gemiddeld scheuren ze met 70 voorbij. Lekker veilig voor kinderen en fietsers... Maar dat zal die kuttokkies een zorg zijn natuurlijk, als die maar een paar seconden eerder op plaats bestemming zijn.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 17:25 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
160 uur taakstraf is niet eens zo lang
1 sec reactie tijd??quote:Op woensdag 16 juli 2025 08:53 schreef Watuntrik het volgende:
[..]
Juist! Als automobilist moet je bewust zijn van het feit dat je een metalen killer koekblik bestuurt van gemiddeld 1500kg. Dat zelfs met 50kmh en een reactiesnelheid van 1 seconde je minstens 14 meter kost voordat je de rem aanraakt. Dus men moet zich realiseren dat je ondanks met aan de regels houden rijdt je rond in een dodelijk projectiel. In verhouding tot de meer kwetsbare weggebruikers rijdt je rond in een gepantserde tank. Houdt men zich niet aan de regels en rijdt permanent onverantwoord als een sociopaat overal ook nog eens te snel dan ben je een potentiële moordenaar met een dodelijk wapen.
Dat neemt niet weg dat de zwakkere weggebruiker zoals de tweewieler zich moet realiseren hoe kwetsbaar hij eigenlijk is tussen al die malloten die geilend op het gaspedaal denken dat remmen pijn doet en vergeten richting aan te geven. De gemiddelde weggebruiker is per definitie een idioot zonder zich daar bewust van te zijn en kruipt elke dag opnieuw door het oogje van de naald.
Het mes snijdt hier dus aan 2 kanten, maar de uiteindelijke verantwoordelijkheid hoort te liggen bij diegene die het dodelijkste wapen hanteert. Die moet vooruit kijken en veilig anticiperen zoals je dit geleerd krijgt... Ondanks groen of ondanks van rechts en ondanks geen toeters en bellen bij de spoorwegovergang, je remt en je kijkt eerst alvoren de oversteek te maken men neemt nooit voorrang men verleent voorrang ten alle tijden.
Dit soort ongevallen gebeuren alleen maar vanuit het idee 'Ik heb groen, dus voorrang, dus ik ben de koning en gisteren ging het ook goed!'.
Heel eerlijk gezegd, diep uit mijn hart, de fietser in dit geval is een idioot die het met de doodstraf heeft moeten bekopen. De automobilist een moordenaar die het verdient 1 jaar te zitten voor elke kilometer te snel met wie hij poogde de kruising over te steken omdat het groen was. Het argument met 50kmh was het ook gebeurd zegt op zich al genoeg, dat zelfs 50kmh in zulke situaties al te snel en knettergek is...
Heb het zelf niet verzonnen en zelf nooit ter controle getest met een stopwatch...quote:Op woensdag 16 juli 2025 20:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
1 sec reactie tijd??
Dan is er iets niet goed met je
https://theorie-leren.nl/(...)tijd-in-het-verkeer/quote:De reactiesnelheid is de tijd die je nodig hebt om iets waar te nemen, dit om te zetten in de hersenen om vervolgens te reageren. Bij een mens duurt dit gemiddeld 0,2 seconde bij simpele handelingen. In het verkeer kom je echter al snel uit op een reactietijd van 1,0 seconde, omdat het hier gaat om complexere situaties.
Bij iedere snelheidsboete waarbij je iemand de dood in duwt/trekt/scheurt.quote:Op donderdag 17 juli 2025 09:08 schreef F0czuks het volgende:
"Hij eiste 160 uur taakstraf voor ‘aanmerkelijk onvoorzichtig rijgedrag"
Dus in de toekomst bij iedere snelheidsboete automatisch een taakstraf erbij?
Zoals je als fietser niet door rood voor een aankomende auto gooien, bijvoorbeeld?quote:Op donderdag 17 juli 2025 15:22 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Bij iedere snelheidsboete waarbij je iemand de dood in duwt/trekt/scheurt.
Je hoeft geen overtredingen te maken in het verkeer. Kan levens schelen. Of iig niet als verzwarende factor gebruikt worden als het dan toch misgaat. En scheelt nog wat centen ook. Is beter voor je auto, en het milieu. Beter voor je eigen gezondheid en gemoedsrust. Kortom, alleen maar voordelen als je je aan de geldende regels houdt.
inderdaad! Het kost hem iets meer dan wat centen/tijd, maar het zou hem/zijn nabestaanden zoveel hebben gescheeld als hij wat kalmer deed in het verkeer.quote:Op donderdag 17 juli 2025 15:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Zoals je als fietser niet door rood voor een aankomende auto gooien, bijvoorbeeld?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |