Ik begreep dat de copiloot vloog, dus de gezagvoerder zou dan verdachte nummer één zijn.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 20:59 schreef cnoska het volgende:
[..]
Helder @:Captain_Jack_Sparrow
En als het een zelfmoord actie is:
Wie denk jij dan dat deze actie mogelijkerwijs heeft uitgevoerd? Zonder dat de ander het echt snel in de gaten had omdat hij met andere handelingen bezig was
Ik ga in ieder geval niet roepen dat "positive rate" nooit is bereikt.quote:
Kwestie van naar de tijden kijken. 3 seconden na wheels up zijn de fuel switches naar cutoff gegaan. Hoe positive denk jij dat hun climbrate was? Hmmm?quote:Op zaterdag 12 juli 2025 21:42 schreef flipsen het volgende:
Ik ga in ieder geval niet roepen dat "positive rate" nooit is bereikt.
Is lastig in te schatten, maar ben het eens met The-BFG. Ik zou ook als eerst degene die niet vliegt verdenken.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 20:59 schreef cnoska het volgende:
[..]
Helder @:Captain_Jack_Sparrow
En als het een zelfmoord actie is:
Wie denk jij dan dat deze actie mogelijkerwijs heeft uitgevoerd? Zonder dat de ander het echt snel in de gaten had omdat hij met andere handelingen bezig was
Ik begrijp niet zo goed wat je bedoeling is van deze post.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 20:22 schreef z80 het volgende:
[..]
10 seconde is meer dan heel even. Zeker met een kist die tegen mtow zit. Dit is dus ZONDER enige vorm van vermogen. Dus puur de snelheid mee nemen.
Lees je eigen zin nog eens en dan wat je ervoor zei... "Positive rate, gear up" was wel degelijk gezegd las ik, alleen is de Gear Up nooit uitgevoerd. Dus dat jij met droge ogen beweert dat ze nooit een positive rate hebben gehaald is bullshit. Dat ze nooit een stabiele klim hebben bereikt, dat klopt (en dus had eigenlijk nooit "positive rate, gear up" gezegd mogen worden).quote:Op zaterdag 12 juli 2025 21:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Kwestie van naar de tijden kijken. 3 seconden na wheels up zijn de fuel switches naar cutoff gegaan. Hoe positive denk jij dat hun climbrate was? Hmmm?
Als je de filmpjes hierboven ziet over hoe de bediening van deze knoppen werkt zou je idd zeggen dat de vlieger het niet makkelijk kan doen.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 21:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Is lastig in te schatten, maar ben het eens met The-BFG. Ik zou ook als eerst degene die niet vliegt verdenken.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zaterdag 12 juli 2025 23:16 schreef cnoska het volgende:
Het is jammer dat ik het filmpje, als dit echt was, niet meer kan vinden waar in je de paniek van de copiloot ziet. "O my god" riep hij geloof ik een paar keer
Nee.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 23:34 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
Deze
Ik denk dat die ander nooit van zijn leven zou verwachten dat er iemand die schakelaars om gaat zetten hequote:Op zaterdag 12 juli 2025 20:59 schreef cnoska het volgende:
[..]
Helder @:Captain_Jack_Sparrow
En als het een zelfmoord actie is:
Wie denk jij dan dat deze actie mogelijkerwijs heeft uitgevoerd? Zonder dat de ander het echt snel in de gaten had omdat hij met andere handelingen bezig was
Iemand die zelfmoord wil plegen denkt niet rationeel meer.....quote:Op zondag 13 juli 2025 08:25 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik denk dat die ander nooit van zijn leven zou verwachten dat er iemand die schakelaars om gaat zetten he![]()
Je bent sowieso wel met andere dingen bezig tijdens opstijgen plus nogmaals: je bent toch gestoord als je zo iets zou doen met een vliegtuig vol mensen?
Je vergeet de weersomstandigheden mee te nemen in de berekening. Het was daar +40 graden en droog. Dan heb je een heel stuk minder lift en gaat de mtow ook drastisch naar beneden.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 22:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik begrijp niet zo goed wat je bedoeling is van deze post.
En waarom denk jij dat hij tegen mtow aanzit? Met een drooggewicht van ongeveer 115 en 25 ton payload kom je op een zfw van 140. 8,5 uur vliegen is een slordige 50 ton trip en een take off fuel van 55 ton. Kom je op een tow van 195 met een max structural van 227.
Met je eens inderdaad. Je verwacht dit niet van je collega.quote:Op zondag 13 juli 2025 08:25 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik denk dat die ander nooit van zijn leven zou verwachten dat er iemand die schakelaars om gaat zetten he![]()
Je bent sowieso wel met andere dingen bezig tijdens opstijgen plus nogmaals: je bent toch gestoord als je zo iets zou doen met een vliegtuig vol mensen?
Nee dat klopt, maar het ging over het feit dat dat niet zomaar lukt zonder dat de ander dat door heeft. Dat iemand die 2 knoppen gaat omzetten is wel het laatste waar je aan denkt..quote:Op zondag 13 juli 2025 09:33 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Iemand die zelfmoord wil plegen denkt niet rationeel meer.....
Nee, het is een Boeing...laten we eerst uitgaan van mechanisch falen want dat is de standaard daar.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 15:07 schreef HiZ het volgende:
Dit begint wel heel erg te lijken op zelfmoord/moord.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zondag 13 juli 2025 13:13 schreef ikweethetookniet het volgende:
https://youtube.com/shorts/SUHl3__eSmw?si=grTSSZQHWcZWRZqF
Vanaf 3o seconden hier ook geluid
Dit is het zelfde rapport als ik al eerder linkte. En is een Preliminary Report.quote:Op zondag 13 juli 2025 15:24 schreef ikweethetookniet het volgende:
Air India flight AI171 crash in Ahmedabad: Here's full report released by AAIB
The 15-page report, published exactly one month after the disaster that killed 260 people, provides the first official account of the final moments of India’s worst aviation accident in decades and raises new questions about what caused the simultaneous dual-engine failure.
According to the AAIB report, one pilot was heard asking the other on the cockpit voice recording, “Why did you cut off?” The other pilot responded, “I did not do so. "
The exchange suggests one pilot had noticed the fuel cutoff and was seeking clarification, with his colleague confirming he had not performed the action. This points to the mystery of what caused both engines to lose fuel simultaneously.
The fuel cutoff switches, which regulate fuel supply to the engines, shifted from the 'RUN' position to the 'CUTOFF' position almost simultaneously, within a second of each other, the report said.
The shutdown triggered the deployment of the Ram Air Turbine (RAT), and the aircraft began losing altitude almost immediately, unable to sustain powered flight.
According to the report, the AAIB hasn't recommended any action for the manufacturer or operators of the B787-8 aircraft at the current stage of the investigation. The development comes amid a huge backlash against Boeing over the deadly crash.
General Electric, the manufacturer of the GE GEnx-1B engine, has also received a similar relief, for now.
Meanwhile, Boeing issued a statement saying, "We will defer to the AAIB to provide information about AI171, in adherence with the United Nations International Civil Aviation Organization protocol known as Annex 13."
https://www.hindustantime(...)101752289732833.html
Hier te downloaden
https://htiphoneenglish.page.link/UH44
Zonder officiële bron zou ik dit als fake bestempelen, lijkt me puur op sensatie gericht. In het tussentijdse rapport zijn de exacte bewoordingen die op de CVR te horen zijn (en/of de ATC-communicatie) niet vermeld, ik ga er vanuit dat we dat pas in het eindrapport te weten komen.quote:Op zondag 13 juli 2025 13:02 schreef cnoska het volgende:
https://www.facebook.com/reel/2211230389323268
Dit geluidsfragment zag ik een paar weken terug een filmpje van. Of dat echt was of AI weet ik niet.
Maar o my god help help riep daar de co pilot.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |