abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218195143
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 20:59 schreef cnoska het volgende:

[..]
Helder @:Captain_Jack_Sparrow

En als het een zelfmoord actie is:
Wie denk jij dan dat deze actie mogelijkerwijs heeft uitgevoerd? Zonder dat de ander het echt snel in de gaten had omdat hij met andere handelingen bezig was
Ik begreep dat de copiloot vloog, dus de gezagvoerder zou dan verdachte nummer één zijn.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
  zaterdag 12 juli 2025 @ 21:42:23 #33
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_218195363
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 19:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Zoals jij? :')
Ik ga in ieder geval niet roepen dat "positive rate" nooit is bereikt.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zaterdag 12 juli 2025 @ 21:55:43 #34
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_218195537
quote:
80s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 21:42 schreef flipsen het volgende:

Ik ga in ieder geval niet roepen dat "positive rate" nooit is bereikt.
Kwestie van naar de tijden kijken. 3 seconden na wheels up zijn de fuel switches naar cutoff gegaan. Hoe positive denk jij dat hun climbrate was? Hmmm? :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 12-07-2025 22:09:45 ]
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 12 juli 2025 @ 21:57:15 #35
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_218195552
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 20:59 schreef cnoska het volgende:

[..]
Helder @:Captain_Jack_Sparrow

En als het een zelfmoord actie is:
Wie denk jij dan dat deze actie mogelijkerwijs heeft uitgevoerd? Zonder dat de ander het echt snel in de gaten had omdat hij met andere handelingen bezig was
Is lastig in te schatten, maar ben het eens met The-BFG. Ik zou ook als eerst degene die niet vliegt verdenken.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 12 juli 2025 @ 22:18:34 #36
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_218195722
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 20:22 schreef z80 het volgende:

[..]
10 seconde is meer dan heel even. Zeker met een kist die tegen mtow zit. Dit is dus ZONDER enige vorm van vermogen. Dus puur de snelheid mee nemen.
Ik begrijp niet zo goed wat je bedoeling is van deze post.

En waarom denk jij dat hij tegen mtow aanzit? Met een drooggewicht van ongeveer 115 en 25 ton payload kom je op een zfw van 140. 8,5 uur vliegen is een slordige 50 ton trip en een take off fuel van 55 ton. Kom je op een tow van 195 met een max structural van 227.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 12 juli 2025 @ 22:28:48 #37
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
  zaterdag 12 juli 2025 @ 22:29:24 #38
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
  zaterdag 12 juli 2025 @ 22:35:59 #39
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
  zaterdag 12 juli 2025 @ 23:14:08 #40
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_218196137
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 21:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Kwestie van naar de tijden kijken. 3 seconden na wheels up zijn de fuel switches naar cutoff gegaan. Hoe positive denk jij dat hun climbrate was? Hmmm? :')
Lees je eigen zin nog eens en dan wat je ervoor zei... "Positive rate, gear up" was wel degelijk gezegd las ik, alleen is de Gear Up nooit uitgevoerd. Dus dat jij met droge ogen beweert dat ze nooit een positive rate hebben gehaald is bullshit. Dat ze nooit een stabiele klim hebben bereikt, dat klopt (en dus had eigenlijk nooit "positive rate, gear up" gezegd mogen worden).
Anyway, laatste filmpje dat @ikweethetookniet postte van Captain Steve zegt het allemaal wel geloof ik. Iemand was het leven zat en wilde graag zoveel mogelijk mensen mee de dood in nemen, net als toen bij German Wings. Triest...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_218196150
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 21:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Is lastig in te schatten, maar ben het eens met The-BFG. Ik zou ook als eerst degene die niet vliegt verdenken.
Als je de filmpjes hierboven ziet over hoe de bediening van deze knoppen werkt zou je idd zeggen dat de vlieger het niet makkelijk kan doen.

Het is jammer dat ik het filmpje, als dit echt was, niet meer kan vinden waar in je de paniek van de copiloot ziet. "O my god" riep hij geloof ik een paar keer
  zaterdag 12 juli 2025 @ 23:34:44 #42
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218196288
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 23:16 schreef cnoska het volgende:
Het is jammer dat ik het filmpje, als dit echt was, niet meer kan vinden waar in je de paniek van de copiloot ziet. "O my god" riep hij geloof ik een paar keer
Bekijk deze YouTube-video

Deze :?
  zaterdag 12 juli 2025 @ 23:38:38 #43
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218196325
quote:
Nee.
Was een filmpje van de cockpit. Je zag de piloten van achteren zitten.
Copiloot lag op de schouder van de gezagvoerder te gillen. Help / o my god etc.
  Moderator zondag 13 juli 2025 @ 08:25:21 #45
441859 crew  Lenny77
pi_218197726
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 20:59 schreef cnoska het volgende:

[..]
Helder @:Captain_Jack_Sparrow

En als het een zelfmoord actie is:
Wie denk jij dan dat deze actie mogelijkerwijs heeft uitgevoerd? Zonder dat de ander het echt snel in de gaten had omdat hij met andere handelingen bezig was
Ik denk dat die ander nooit van zijn leven zou verwachten dat er iemand die schakelaars om gaat zetten he :?
Je bent sowieso wel met andere dingen bezig tijdens opstijgen plus nogmaals: je bent toch gestoord als je zo iets zou doen met een vliegtuig vol mensen?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  zondag 13 juli 2025 @ 09:33:49 #46
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_218198030
quote:
1s.gif Op zondag 13 juli 2025 08:25 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik denk dat die ander nooit van zijn leven zou verwachten dat er iemand die schakelaars om gaat zetten he :?
Je bent sowieso wel met andere dingen bezig tijdens opstijgen plus nogmaals: je bent toch gestoord als je zo iets zou doen met een vliegtuig vol mensen?
Iemand die zelfmoord wil plegen denkt niet rationeel meer.....
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  zondag 13 juli 2025 @ 09:40:07 #47
63722 z80
I fink you freaky
pi_218198090
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 22:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Ik begrijp niet zo goed wat je bedoeling is van deze post.

En waarom denk jij dat hij tegen mtow aanzit? Met een drooggewicht van ongeveer 115 en 25 ton payload kom je op een zfw van 140. 8,5 uur vliegen is een slordige 50 ton trip en een take off fuel van 55 ton. Kom je op een tow van 195 met een max structural van 227.
Je vergeet de weersomstandigheden mee te nemen in de berekening. Het was daar +40 graden en droog. Dan heb je een heel stuk minder lift en gaat de mtow ook drastisch naar beneden.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_218198259
quote:
1s.gif Op zondag 13 juli 2025 08:25 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik denk dat die ander nooit van zijn leven zou verwachten dat er iemand die schakelaars om gaat zetten he :?
Je bent sowieso wel met andere dingen bezig tijdens opstijgen plus nogmaals: je bent toch gestoord als je zo iets zou doen met een vliegtuig vol mensen?
Met je eens inderdaad. Je verwacht dit niet van je collega.
En als je het al in de gaten hebt is het al te laat.

Dat is ook wel een verklaring dat de gezagvoerder mogelijk de twee knoppen heeft omgezet. Hij hoefde immers niet met de handen op de knuppel te zitten.
  Moderator zondag 13 juli 2025 @ 11:24:54 #49
441859 crew  Lenny77
pi_218198776
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2025 09:33 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Iemand die zelfmoord wil plegen denkt niet rationeel meer.....
Nee dat klopt, maar het ging over het feit dat dat niet zomaar lukt zonder dat de ander dat door heeft. Dat iemand die 2 knoppen gaat omzetten is wel het laatste waar je aan denkt..
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_218199045
Waarom ziitten die twee schakelaars op de plek waar ze zitten? Ze zijn heel toegankelijk op die plek. Zijn het schakelaars die vaak nodig zijn om in of uit te schakelen? Dat lijkt mij niet toch? Bij welke situaties zou je ze wel willen/moeten uitschakelen dan?
pi_218199303
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 15:07 schreef HiZ het volgende:
Dit begint wel heel erg te lijken op zelfmoord/moord.
Nee, het is een Boeing...laten we eerst uitgaan van mechanisch falen want dat is de standaard daar.
pi_218199316
https://www.facebook.com/reel/2211230389323268

Dit geluidsfragment zag ik een paar weken terug een filmpje van. Of dat echt was of AI weet ik niet.
Maar o my god help help riep daar de co pilot.
  zondag 13 juli 2025 @ 13:13:31 #53
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218199463
https://youtube.com/shorts/SUHl3__eSmw?si=grTSSZQHWcZWRZqF

Vanaf 36 seconden hier ook geluid

[ Bericht 0% gewijzigd door ikweethetookniet op 13-07-2025 15:13:26 ]
  zondag 13 juli 2025 @ 15:16:58 #55
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
  zondag 13 juli 2025 @ 15:24:01 #56
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218200943
Air India flight AI171 crash in Ahmedabad: Here's full report released by AAIB

The 15-page report, published exactly one month after the disaster that killed 260 people, provides the first official account of the final moments of India’s worst aviation accident in decades and raises new questions about what caused the simultaneous dual-engine failure.

According to the AAIB report, one pilot was heard asking the other on the cockpit voice recording, “Why did you cut off?” The other pilot responded, “I did not do so. "

The exchange suggests one pilot had noticed the fuel cutoff and was seeking clarification, with his colleague confirming he had not performed the action. This points to the mystery of what caused both engines to lose fuel simultaneously.

The fuel cutoff switches, which regulate fuel supply to the engines, shifted from the 'RUN' position to the 'CUTOFF' position almost simultaneously, within a second of each other, the report said.

The shutdown triggered the deployment of the Ram Air Turbine (RAT), and the aircraft began losing altitude almost immediately, unable to sustain powered flight.

According to the report, the AAIB hasn't recommended any action for the manufacturer or operators of the B787-8 aircraft at the current stage of the investigation. The development comes amid a huge backlash against Boeing over the deadly crash.

General Electric, the manufacturer of the GE GEnx-1B engine, has also received a similar relief, for now.

Meanwhile, Boeing issued a statement saying, "We will defer to the AAIB to provide information about AI171, in adherence with the United Nations International Civil Aviation Organization protocol known as Annex 13."

https://www.hindustantime(...)101752289732833.html

Hier te downloaden

https://htiphoneenglish.page.link/UH44
  zondag 13 juli 2025 @ 15:37:52 #57
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_218201119
Het wijst allemaal steeds meer naar opzet, zou het weer een Germanwings verhaal van een psycho in de cockpit zijn?
  zondag 13 juli 2025 @ 16:53:29 #58
63722 z80
I fink you freaky
pi_218202040
quote:
6s.gif Op zondag 13 juli 2025 15:24 schreef ikweethetookniet het volgende:
Air India flight AI171 crash in Ahmedabad: Here's full report released by AAIB

The 15-page report, published exactly one month after the disaster that killed 260 people, provides the first official account of the final moments of India’s worst aviation accident in decades and raises new questions about what caused the simultaneous dual-engine failure.

According to the AAIB report, one pilot was heard asking the other on the cockpit voice recording, “Why did you cut off?” The other pilot responded, “I did not do so. "

The exchange suggests one pilot had noticed the fuel cutoff and was seeking clarification, with his colleague confirming he had not performed the action. This points to the mystery of what caused both engines to lose fuel simultaneously.

The fuel cutoff switches, which regulate fuel supply to the engines, shifted from the 'RUN' position to the 'CUTOFF' position almost simultaneously, within a second of each other, the report said.

The shutdown triggered the deployment of the Ram Air Turbine (RAT), and the aircraft began losing altitude almost immediately, unable to sustain powered flight.

According to the report, the AAIB hasn't recommended any action for the manufacturer or operators of the B787-8 aircraft at the current stage of the investigation. The development comes amid a huge backlash against Boeing over the deadly crash.

General Electric, the manufacturer of the GE GEnx-1B engine, has also received a similar relief, for now.

Meanwhile, Boeing issued a statement saying, "We will defer to the AAIB to provide information about AI171, in adherence with the United Nations International Civil Aviation Organization protocol known as Annex 13."

https://www.hindustantime(...)101752289732833.html

Hier te downloaden

https://htiphoneenglish.page.link/UH44
Dit is het zelfde rapport als ik al eerder linkte. En is een Preliminary Report.
Dus de eerste vindingen. En mogelijke oorzaak.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_218202484
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2025 13:02 schreef cnoska het volgende:
https://www.facebook.com/reel/2211230389323268

Dit geluidsfragment zag ik een paar weken terug een filmpje van. Of dat echt was of AI weet ik niet.
Maar o my god help help riep daar de co pilot.
Zonder officiële bron zou ik dit als fake bestempelen, lijkt me puur op sensatie gericht. In het tussentijdse rapport zijn de exacte bewoordingen die op de CVR te horen zijn (en/of de ATC-communicatie) niet vermeld, ik ga er vanuit dat we dat pas in het eindrapport te weten komen.

Edit: geluidsfragment komt inderdaad van een andere opname:
https://www.youtube.com/watch?v=T9Mfo1CS3aA

[ Bericht 11% gewijzigd door Tourniquet op 13-07-2025 18:13:16 ]
  zondag 13 juli 2025 @ 17:58:22 #60
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_218202709
Stel je zit in je stoel. Hoe krijg je de cutoff fuel switches als 1 persoon tegelijk binnen een seconde van de ene stand naar de andere? Dan heb je toch twee handen nodig?
pi_218202712
Ik zou trouwens wegblijven van allerlei sensatie Youtube-kanalen die over elkaar buitelen met de meest wilde speculaties (en ja, daar reken ik ook Captain Steeeve onder).

Juan Browne (blancolirio) is imo wel een goede, die houdt het alleen bij de feiten en speculeert niet.

Bekijk deze YouTube-video

Pilot Blog en Mentour Pilot zijn ook wel oké.
  zondag 13 juli 2025 @ 18:08:01 #62
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218202793
Zal wel een eigen topic krijgen, maar ook tijdens opstijgen:
twitter


Betreft een klein vliegtuigje.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')