Nee, hoor. Kan makkelijk met een seconde ertussen met één hand.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 18:55 schreef z80 het volgende:
De fulll cutoff switches zijn schakelaars die je uit moet trekken om om te zetten. En als er 01 seconde tussen de 2 switches zit dan kan dat alleen als je dit met beide handen doet. En dat valt op, je moet dan een hele rare houding aannemen.
Nee hoor, niet gek. Standaard procdure. Je trekt het gear pas op als je positive climb hebt. Dat hebben ze nooit gehad.quote:Maar er zijn nog een paar dingen gek.
Landingsgestel bleef uit. Waarom?
Verder opstijgen kan nog heel even, want de snelheid was toen ongeveer 30kts boven hun stallspeed.quote:En zodra je de full cutoff switch omzet is je motorvermogen weg. Nog 10 seconde zonder vermogen verder opstijgen en snelheid maken kan niet. Dus indien dit gebeurd is, dan is dat vlak voor het hoogst punt dat deze kist bereikt heeft.
Misschien moet je antwoorden overlaten aan mensen die er verstand van hebben...quote:Op zaterdag 12 juli 2025 19:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee, hoor. Kan makkelijk met een seconde ertussen met één hand.
[..]
Nee hoor, niet gek. Standaard procdure. Je trekt het gear pas op als je positive climb hebt. Dat hebben ze nooit gehad.
Het toestel ging airborne om 08:08:39 UTC, de cutoff switches werden om 08:08:42 UTC omgezet. Hun snelheid was toen 180kts. Om 08:08:52 UTC (dus na 10 seconden) werd de eerste cutoff switch weer op RUN gezet, 08:08:56 UTC de tweede. Om 08:09:05 UTC is er de mayday call. Om 08:09:11 UTC houd de EAFR recording op (moment of impact). Ze hebben dus 32 seconden gevlogen.
[..]
Verder opstijgen kan nog heel even, want de snelheid was toen ongeveer 30kts boven hun stallspeed.
Zoals jij?quote:Op zaterdag 12 juli 2025 19:43 schreef flipsen het volgende:
[..]
Misschien moet je antwoorden overlaten aan mensen die er verstand van hebben...
10 seconde is meer dan heel even. Zeker met een kist die tegen mtow zit. Dit is dus ZONDER enige vorm van vermogen. Dus puur de snelheid mee nemen.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 19:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee, hoor. Kan makkelijk met een seconde ertussen met één hand.
[..]
Nee hoor, niet gek. Standaard procdure. Je trekt het gear pas op als je positive climb hebt. Dat hebben ze nooit gehad.
Het toestel ging airborne om 08:08:39 UTC, de cutoff switches werden om 08:08:42 UTC omgezet. Hun snelheid was toen 180kts. Om 08:08:52 UTC (dus na 10 seconden) werd de eerste cutoff switch weer op RUN gezet, 08:08:56 UTC de tweede. Om 08:09:05 UTC is er de mayday call. Om 08:09:11 UTC houd de EAFR recording op (moment of impact). Ze hebben dus 32 seconden gevlogen.
[..]
Verder opstijgen kan nog heel even, want de snelheid was toen ongeveer 30kts boven hun stallspeed.
Helder @Captain_Jack_Sparrowquote:Op zaterdag 12 juli 2025 18:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
De 'pilot flying' is juist degene die niet veel handelingen hoeft te doen. Hij houdt zich letterlijk bezig met het vliegen van het toestel. Hij heeft in die fase van de vlucht allebei zijn handen aan de yoke. De 'pilot not flying' doet alle instellingen (flaps, slats, gear, radio, communicatie, etc).
De fuel cutoff switches zitten achter en onder de throttle levers. Geen van beide vliegers heeft op dat moment zijn hand op de throttle levers en het bedienen van de switch is de knop uitrekken en dan in de andere stand zetten. Een 'per ongeluk' is vrijwel uitgesloten.
Ik begreep dat de copiloot vloog, dus de gezagvoerder zou dan verdachte nummer één zijn.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 20:59 schreef cnoska het volgende:
[..]
Helder @:Captain_Jack_Sparrow
En als het een zelfmoord actie is:
Wie denk jij dan dat deze actie mogelijkerwijs heeft uitgevoerd? Zonder dat de ander het echt snel in de gaten had omdat hij met andere handelingen bezig was
Ik ga in ieder geval niet roepen dat "positive rate" nooit is bereikt.quote:
Kwestie van naar de tijden kijken. 3 seconden na wheels up zijn de fuel switches naar cutoff gegaan. Hoe positive denk jij dat hun climbrate was? Hmmm?quote:Op zaterdag 12 juli 2025 21:42 schreef flipsen het volgende:
Ik ga in ieder geval niet roepen dat "positive rate" nooit is bereikt.
Is lastig in te schatten, maar ben het eens met The-BFG. Ik zou ook als eerst degene die niet vliegt verdenken.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 20:59 schreef cnoska het volgende:
[..]
Helder @:Captain_Jack_Sparrow
En als het een zelfmoord actie is:
Wie denk jij dan dat deze actie mogelijkerwijs heeft uitgevoerd? Zonder dat de ander het echt snel in de gaten had omdat hij met andere handelingen bezig was
Ik begrijp niet zo goed wat je bedoeling is van deze post.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 20:22 schreef z80 het volgende:
[..]
10 seconde is meer dan heel even. Zeker met een kist die tegen mtow zit. Dit is dus ZONDER enige vorm van vermogen. Dus puur de snelheid mee nemen.
Lees je eigen zin nog eens en dan wat je ervoor zei... "Positive rate, gear up" was wel degelijk gezegd las ik, alleen is de Gear Up nooit uitgevoerd. Dus dat jij met droge ogen beweert dat ze nooit een positive rate hebben gehaald is bullshit. Dat ze nooit een stabiele klim hebben bereikt, dat klopt (en dus had eigenlijk nooit "positive rate, gear up" gezegd mogen worden).quote:Op zaterdag 12 juli 2025 21:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Kwestie van naar de tijden kijken. 3 seconden na wheels up zijn de fuel switches naar cutoff gegaan. Hoe positive denk jij dat hun climbrate was? Hmmm?
Als je de filmpjes hierboven ziet over hoe de bediening van deze knoppen werkt zou je idd zeggen dat de vlieger het niet makkelijk kan doen.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 21:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Is lastig in te schatten, maar ben het eens met The-BFG. Ik zou ook als eerst degene die niet vliegt verdenken.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zaterdag 12 juli 2025 23:16 schreef cnoska het volgende:
Het is jammer dat ik het filmpje, als dit echt was, niet meer kan vinden waar in je de paniek van de copiloot ziet. "O my god" riep hij geloof ik een paar keer
Nee.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 23:34 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
Deze
Ik denk dat die ander nooit van zijn leven zou verwachten dat er iemand die schakelaars om gaat zetten hequote:Op zaterdag 12 juli 2025 20:59 schreef cnoska het volgende:
[..]
Helder @:Captain_Jack_Sparrow
En als het een zelfmoord actie is:
Wie denk jij dan dat deze actie mogelijkerwijs heeft uitgevoerd? Zonder dat de ander het echt snel in de gaten had omdat hij met andere handelingen bezig was
Iemand die zelfmoord wil plegen denkt niet rationeel meer.....quote:Op zondag 13 juli 2025 08:25 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik denk dat die ander nooit van zijn leven zou verwachten dat er iemand die schakelaars om gaat zetten he![]()
Je bent sowieso wel met andere dingen bezig tijdens opstijgen plus nogmaals: je bent toch gestoord als je zo iets zou doen met een vliegtuig vol mensen?
Je vergeet de weersomstandigheden mee te nemen in de berekening. Het was daar +40 graden en droog. Dan heb je een heel stuk minder lift en gaat de mtow ook drastisch naar beneden.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 22:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik begrijp niet zo goed wat je bedoeling is van deze post.
En waarom denk jij dat hij tegen mtow aanzit? Met een drooggewicht van ongeveer 115 en 25 ton payload kom je op een zfw van 140. 8,5 uur vliegen is een slordige 50 ton trip en een take off fuel van 55 ton. Kom je op een tow van 195 met een max structural van 227.
Met je eens inderdaad. Je verwacht dit niet van je collega.quote:Op zondag 13 juli 2025 08:25 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik denk dat die ander nooit van zijn leven zou verwachten dat er iemand die schakelaars om gaat zetten he![]()
Je bent sowieso wel met andere dingen bezig tijdens opstijgen plus nogmaals: je bent toch gestoord als je zo iets zou doen met een vliegtuig vol mensen?
Nee dat klopt, maar het ging over het feit dat dat niet zomaar lukt zonder dat de ander dat door heeft. Dat iemand die 2 knoppen gaat omzetten is wel het laatste waar je aan denkt..quote:Op zondag 13 juli 2025 09:33 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Iemand die zelfmoord wil plegen denkt niet rationeel meer.....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |