abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 juli 2025 @ 19:15:32 #26
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_218194193
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 18:55 schreef z80 het volgende:

De fulll cutoff switches zijn schakelaars die je uit moet trekken om om te zetten. En als er 01 seconde tussen de 2 switches zit dan kan dat alleen als je dit met beide handen doet. En dat valt op, je moet dan een hele rare houding aannemen.
Nee, hoor. Kan makkelijk met een seconde ertussen met één hand.

quote:
Maar er zijn nog een paar dingen gek.
Landingsgestel bleef uit. Waarom?
Nee hoor, niet gek. Standaard procdure. Je trekt het gear pas op als je positive climb hebt. Dat hebben ze nooit gehad.

Het toestel ging airborne om 08:08:39 UTC, de cutoff switches werden om 08:08:42 UTC omgezet. Hun snelheid was toen 180kts. Om 08:08:52 UTC (dus na 10 seconden) werd de eerste cutoff switch weer op RUN gezet, 08:08:56 UTC de tweede. Om 08:09:05 UTC is er de mayday call. Om 08:09:11 UTC houd de EAFR recording op (moment of impact). Ze hebben dus 32 seconden gevlogen.

quote:
En zodra je de full cutoff switch omzet is je motorvermogen weg. Nog 10 seconde zonder vermogen verder opstijgen en snelheid maken kan niet. Dus indien dit gebeurd is, dan is dat vlak voor het hoogst punt dat deze kist bereikt heeft.
Verder opstijgen kan nog heel even, want de snelheid was toen ongeveer 30kts boven hun stallspeed.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 12 juli 2025 @ 19:43:51 #27
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_218194419
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 19:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Nee, hoor. Kan makkelijk met een seconde ertussen met één hand.
[..]
Nee hoor, niet gek. Standaard procdure. Je trekt het gear pas op als je positive climb hebt. Dat hebben ze nooit gehad.

Het toestel ging airborne om 08:08:39 UTC, de cutoff switches werden om 08:08:42 UTC omgezet. Hun snelheid was toen 180kts. Om 08:08:52 UTC (dus na 10 seconden) werd de eerste cutoff switch weer op RUN gezet, 08:08:56 UTC de tweede. Om 08:09:05 UTC is er de mayday call. Om 08:09:11 UTC houd de EAFR recording op (moment of impact). Ze hebben dus 32 seconden gevlogen.
[..]
Verder opstijgen kan nog heel even, want de snelheid was toen ongeveer 30kts boven hun stallspeed.
Misschien moet je antwoorden overlaten aan mensen die er verstand van hebben...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zaterdag 12 juli 2025 @ 19:51:42 #28
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_218194438
quote:
80s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 19:43 schreef flipsen het volgende:

[..]
Misschien moet je antwoorden overlaten aan mensen die er verstand van hebben...
Zoals jij? :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 12 juli 2025 @ 20:22:38 #29
63722 z80
I fink you freaky
pi_218194615
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 19:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Nee, hoor. Kan makkelijk met een seconde ertussen met één hand.
[..]
Nee hoor, niet gek. Standaard procdure. Je trekt het gear pas op als je positive climb hebt. Dat hebben ze nooit gehad.

Het toestel ging airborne om 08:08:39 UTC, de cutoff switches werden om 08:08:42 UTC omgezet. Hun snelheid was toen 180kts. Om 08:08:52 UTC (dus na 10 seconden) werd de eerste cutoff switch weer op RUN gezet, 08:08:56 UTC de tweede. Om 08:09:05 UTC is er de mayday call. Om 08:09:11 UTC houd de EAFR recording op (moment of impact). Ze hebben dus 32 seconden gevlogen.
[..]
Verder opstijgen kan nog heel even, want de snelheid was toen ongeveer 30kts boven hun stallspeed.
10 seconde is meer dan heel even. Zeker met een kist die tegen mtow zit. Dit is dus ZONDER enige vorm van vermogen. Dus puur de snelheid mee nemen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zaterdag 12 juli 2025 @ 20:23:58 #30
63722 z80
I fink you freaky
pi_218194625
Voor wie zelf het rapport wil lezen:
https://aaib.gov.in/What's%20New%20Assets/Preliminary%20Report%20VT-ANB.pdf
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_218194834
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 18:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
De 'pilot flying' is juist degene die niet veel handelingen hoeft te doen. Hij houdt zich letterlijk bezig met het vliegen van het toestel. Hij heeft in die fase van de vlucht allebei zijn handen aan de yoke. De 'pilot not flying' doet alle instellingen (flaps, slats, gear, radio, communicatie, etc).

De fuel cutoff switches zitten achter en onder de throttle levers. Geen van beide vliegers heeft op dat moment zijn hand op de throttle levers en het bedienen van de switch is de knop uitrekken en dan in de andere stand zetten. Een 'per ongeluk' is vrijwel uitgesloten.
Helder @Captain_Jack_Sparrow

En als het een zelfmoord actie is:
Wie denk jij dan dat deze actie mogelijkerwijs heeft uitgevoerd? Zonder dat de ander het echt snel in de gaten had omdat hij met andere handelingen bezig was
pi_218195143
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 20:59 schreef cnoska het volgende:

[..]
Helder @:Captain_Jack_Sparrow

En als het een zelfmoord actie is:
Wie denk jij dan dat deze actie mogelijkerwijs heeft uitgevoerd? Zonder dat de ander het echt snel in de gaten had omdat hij met andere handelingen bezig was
Ik begreep dat de copiloot vloog, dus de gezagvoerder zou dan verdachte nummer één zijn.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
  zaterdag 12 juli 2025 @ 21:42:23 #33
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_218195363
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 19:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Zoals jij? :')
Ik ga in ieder geval niet roepen dat "positive rate" nooit is bereikt.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zaterdag 12 juli 2025 @ 21:55:43 #34
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_218195537
quote:
80s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 21:42 schreef flipsen het volgende:

Ik ga in ieder geval niet roepen dat "positive rate" nooit is bereikt.
Kwestie van naar de tijden kijken. 3 seconden na wheels up zijn de fuel switches naar cutoff gegaan. Hoe positive denk jij dat hun climbrate was? Hmmm? :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 12-07-2025 22:09:45 ]
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 12 juli 2025 @ 21:57:15 #35
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_218195552
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 20:59 schreef cnoska het volgende:

[..]
Helder @:Captain_Jack_Sparrow

En als het een zelfmoord actie is:
Wie denk jij dan dat deze actie mogelijkerwijs heeft uitgevoerd? Zonder dat de ander het echt snel in de gaten had omdat hij met andere handelingen bezig was
Is lastig in te schatten, maar ben het eens met The-BFG. Ik zou ook als eerst degene die niet vliegt verdenken.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 12 juli 2025 @ 22:18:34 #36
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_218195722
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 20:22 schreef z80 het volgende:

[..]
10 seconde is meer dan heel even. Zeker met een kist die tegen mtow zit. Dit is dus ZONDER enige vorm van vermogen. Dus puur de snelheid mee nemen.
Ik begrijp niet zo goed wat je bedoeling is van deze post.

En waarom denk jij dat hij tegen mtow aanzit? Met een drooggewicht van ongeveer 115 en 25 ton payload kom je op een zfw van 140. 8,5 uur vliegen is een slordige 50 ton trip en een take off fuel van 55 ton. Kom je op een tow van 195 met een max structural van 227.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 12 juli 2025 @ 22:28:48 #37
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
  zaterdag 12 juli 2025 @ 22:29:24 #38
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
  zaterdag 12 juli 2025 @ 22:35:59 #39
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
  zaterdag 12 juli 2025 @ 23:14:08 #40
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_218196137
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 21:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Kwestie van naar de tijden kijken. 3 seconden na wheels up zijn de fuel switches naar cutoff gegaan. Hoe positive denk jij dat hun climbrate was? Hmmm? :')
Lees je eigen zin nog eens en dan wat je ervoor zei... "Positive rate, gear up" was wel degelijk gezegd las ik, alleen is de Gear Up nooit uitgevoerd. Dus dat jij met droge ogen beweert dat ze nooit een positive rate hebben gehaald is bullshit. Dat ze nooit een stabiele klim hebben bereikt, dat klopt (en dus had eigenlijk nooit "positive rate, gear up" gezegd mogen worden).
Anyway, laatste filmpje dat @ikweethetookniet postte van Captain Steve zegt het allemaal wel geloof ik. Iemand was het leven zat en wilde graag zoveel mogelijk mensen mee de dood in nemen, net als toen bij German Wings. Triest...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_218196150
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 21:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Is lastig in te schatten, maar ben het eens met The-BFG. Ik zou ook als eerst degene die niet vliegt verdenken.
Als je de filmpjes hierboven ziet over hoe de bediening van deze knoppen werkt zou je idd zeggen dat de vlieger het niet makkelijk kan doen.

Het is jammer dat ik het filmpje, als dit echt was, niet meer kan vinden waar in je de paniek van de copiloot ziet. "O my god" riep hij geloof ik een paar keer
  zaterdag 12 juli 2025 @ 23:34:44 #42
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218196288
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 23:16 schreef cnoska het volgende:
Het is jammer dat ik het filmpje, als dit echt was, niet meer kan vinden waar in je de paniek van de copiloot ziet. "O my god" riep hij geloof ik een paar keer
Bekijk deze YouTube-video

Deze :?
  zaterdag 12 juli 2025 @ 23:38:38 #43
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218196325
quote:
Nee.
Was een filmpje van de cockpit. Je zag de piloten van achteren zitten.
Copiloot lag op de schouder van de gezagvoerder te gillen. Help / o my god etc.
  Moderator zondag 13 juli 2025 @ 08:25:21 #45
441859 crew  Lenny77
pi_218197726
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 20:59 schreef cnoska het volgende:

[..]
Helder @:Captain_Jack_Sparrow

En als het een zelfmoord actie is:
Wie denk jij dan dat deze actie mogelijkerwijs heeft uitgevoerd? Zonder dat de ander het echt snel in de gaten had omdat hij met andere handelingen bezig was
Ik denk dat die ander nooit van zijn leven zou verwachten dat er iemand die schakelaars om gaat zetten he :?
Je bent sowieso wel met andere dingen bezig tijdens opstijgen plus nogmaals: je bent toch gestoord als je zo iets zou doen met een vliegtuig vol mensen?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  zondag 13 juli 2025 @ 09:33:49 #46
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_218198030
quote:
1s.gif Op zondag 13 juli 2025 08:25 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik denk dat die ander nooit van zijn leven zou verwachten dat er iemand die schakelaars om gaat zetten he :?
Je bent sowieso wel met andere dingen bezig tijdens opstijgen plus nogmaals: je bent toch gestoord als je zo iets zou doen met een vliegtuig vol mensen?
Iemand die zelfmoord wil plegen denkt niet rationeel meer.....
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  zondag 13 juli 2025 @ 09:40:07 #47
63722 z80
I fink you freaky
pi_218198090
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 22:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Ik begrijp niet zo goed wat je bedoeling is van deze post.

En waarom denk jij dat hij tegen mtow aanzit? Met een drooggewicht van ongeveer 115 en 25 ton payload kom je op een zfw van 140. 8,5 uur vliegen is een slordige 50 ton trip en een take off fuel van 55 ton. Kom je op een tow van 195 met een max structural van 227.
Je vergeet de weersomstandigheden mee te nemen in de berekening. Het was daar +40 graden en droog. Dan heb je een heel stuk minder lift en gaat de mtow ook drastisch naar beneden.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_218198259
quote:
1s.gif Op zondag 13 juli 2025 08:25 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik denk dat die ander nooit van zijn leven zou verwachten dat er iemand die schakelaars om gaat zetten he :?
Je bent sowieso wel met andere dingen bezig tijdens opstijgen plus nogmaals: je bent toch gestoord als je zo iets zou doen met een vliegtuig vol mensen?
Met je eens inderdaad. Je verwacht dit niet van je collega.
En als je het al in de gaten hebt is het al te laat.

Dat is ook wel een verklaring dat de gezagvoerder mogelijk de twee knoppen heeft omgezet. Hij hoefde immers niet met de handen op de knuppel te zitten.
  Moderator zondag 13 juli 2025 @ 11:24:54 #49
441859 crew  Lenny77
pi_218198776
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2025 09:33 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Iemand die zelfmoord wil plegen denkt niet rationeel meer.....
Nee dat klopt, maar het ging over het feit dat dat niet zomaar lukt zonder dat de ander dat door heeft. Dat iemand die 2 knoppen gaat omzetten is wel het laatste waar je aan denkt..
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_218199045
Waarom ziitten die twee schakelaars op de plek waar ze zitten? Ze zijn heel toegankelijk op die plek. Zijn het schakelaars die vaak nodig zijn om in of uit te schakelen? Dat lijkt mij niet toch? Bij welke situaties zou je ze wel willen/moeten uitschakelen dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')