Waarom zou ik? Heb jij problemen met apartheid dan?quote:Op donderdag 3 juli 2025 20:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waarom heb je daar totaal geen probleem mee?
Nogal ja.quote:Op donderdag 3 juli 2025 20:50 schreef Chadi het volgende:
[..]
Waarom zou ik? Heb jij problemen met apartheid dan?
Eehhh. Jij vindt het relevant. Niet ik.quote:
Ik denk dat we de rest van de regio moeten laten aanploeteren omdat we geen oog hebben voor China, voor Sudan, voor Congo. En als we daar dan eindelijk oog voor hebben dan moet er ook wst gevonden worden van Marokko, Turkije of Myanmar. En daarna iets van de boeren in Zimbabwe. Of Greta. En vergeet die homo's in Nederland niet die niet vrij over straat kunnen. Of die Helmonders. Er is altijd ergens wel iets, ergens, er wordt altijd wel iets vergeten. Zeg dat tegen die mensen die onderdrukt worden, dat zij niet zo moeten janken want er is ergens anders ook iets én het is alles of niksquote:Maakt dat de al eeuwenlange apartheid in dat gebied minder nieuwswaardig?
Israël moet aangepakt worden omdat het i.t.t. de rest daar wel iets van een bescherming biedt in humanistische trend?
Is dat het?
Laten we de rest van die achterlijke regio maar aanploeteren, of gaan mensen daar ook nog een keer de straat voor op?
Gut... hoe komt dat?quote:Op donderdag 3 juli 2025 21:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Eehhh. Jij vindt het relevant. Niet ik.
[..]
Ik denk dat we de rest van de regio moeten laten aanploeteren omdat we geen oog hebben voor China, voor Sudan, voor Congo. En als we daar dan eindelijk oog voor hebben dan moet er ook wst gevonden worden van Marokko, Turkije of Myanmar. En daarna iets van de boeren in Zimbabwe. Of Greta. En vergeet die homo's in Nederland niet die niet vrij over straat kunnen. Of die Helmonders. Er is altijd ergens wel iets
Ik durf het niet te zeggen want dan vergeet ik die getinte mensen in de VS die door ICE opgepakt worden. Misschien moet ik daar voor gaan demonstreren, voor die mensen in de VS. Maar dan vergeet ik de homo's. En een ander conflict. Of land. Of groep mensen. Of dieren. en ik ben zelf ook niet heilig en zeker niet toen ik kind was dus mag ik überhaupt wel iets vinden. Of voelen. En ik heb gevlogen, ook relevant.quote:
Hier kan ik geen chocolade van maken, sorry.quote:Op donderdag 3 juli 2025 21:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik durf het niet te zeggen want dan vergeet ik die getinte mensen in de VS die door ICE opgepakt worden. Misschien moet ik daar voor gaan demonstreren, voor die mensen in de VS. Maar dan vergeet ik de homo's. En een ander conflict. Of land. Of groep mensen. Of dieren. en ik ben zelf ook niet heilig en zeker niet toen ik kind was dus mag ik überhaupt wel iets vinden. Of voelen. En ik heb gevlogen, ook relevant.
Je vindt het dus niet kunnen dat joden van heide en ver naar Israël kunnen maar palestijnen niet?quote:Op donderdag 3 juli 2025 20:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nogal ja.
Overal.
Mensen sociaal anders behandelen puur op basis van aangeboren onveranderlijke eigenschappen acht ik nogal dom, gevaarlijk en irrationeel.
Dat is het verschil.
Nee, hoezo?quote:Op donderdag 3 juli 2025 21:59 schreef Chadi het volgende:
[..]
Je vindt het dus niet kunnen dat joden van heide en ver naar Israël kunnen maar palestijnen niet?
Wat wil je nou zeggen? Je gaat van erger dan apartheid in Zuid-Afrika naar tribalisme... Heb je ze nog op een rijtje?quote:Op donderdag 3 juli 2025 22:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, hoezo?
Echt, laat dat idee eens los dat als ik je pro-Palestina verhaal niet omarm ik een pro-Israël kolonist ben.
Ik kan alleen heel weinig met deze selectieve verontwaardiging, het tribalisme en het groepsdenken dat aparheid enerzijds verfoeit, anderzijds op z'n mildst wel 'normaal' vindt.
Dan heb ik gewoon geen enkele boodschap aan die 'verontwaardiging', nul.
'Erger dan apartheid'? Dat zijn via Tutu jouw woorden, niet de mijne.quote:Op donderdag 3 juli 2025 22:11 schreef Chadi het volgende:
[..]
Wat wil je nou zeggen? Je gaat van erger dan apartheid in Zuid-Afrika naar tribalisme... Heb je ze nog op een rijtje?
Je hebt trouwens de schijn wel erg tegen als ik je reacties hier bekijk. Je ageert voornamelijk (lees gerust alleen maar) op post van mensen die het niet zo op hebben met hoe Israël omgaat met anderen. En dat probeer je continu te bagatelliseren of weg te zetten onder een verzonnen noemer.
Ik vind het wel heel erg interessant aan welke voorwaarden iemand moet voldoen in jouw ogen om iets te mogen zeggen over het leed dat de palestijnen aangedaan wordt zodat hij niet onder jouw tribalisme gedoe valt.quote:Op donderdag 3 juli 2025 22:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
'Erger dan apartheid'? Dat zijn via Tutu jouw woorden, niet de mijne.
Ik ageer vooral jegens lieden die dit conflict aantoonbaar enkel interesseert vanwege tribale overtuigingen en daadwerkelijke mensenrechten bar weinig interesseert.
Die geen antwoord geven op duidelijke vragen.
Die nergens te bekennen zijn wanneer leed op andere delen van de wereld behandeld worden.
Die zelfs al zo ver gaan dat het bestaansrecht van Israël wordt ontkend en alles 'zionisme' noemen.
Ik heb ze op een rijtje ja, wees daar zeker van.
Aldus ene Mosabje die wat maar brult op internet. Lekker betrouwbaar.quote:Op donderdag 3 juli 2025 22:13 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
Er zijn genoeg beelden van, maar die zal ik hier besparen.
Er komt een mogelijk staakt het vuren an, dus Israel gaat nog even zoveel mogelijk burgers doden.
Een groot billboard in Tel Aviv roept op tot steun voor de Abrahamakkoordenquote:Is de vrede in zicht?
De meningen zijn sterk verdeeld over de schade aan het Iraanse kernwapenprogramma, maar de wereld richt zijn oog alweer op Gaza. Trump wil een zo snel mogelijk einde aan de oorlog daar, maar Netanyahu onderhandelt intussen met een voormalige erfvijand.
De BBC is hopeloos maar dit laten ze wel zien.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 11:27 schreef StateOfMind het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Korte registratie van de BBC over die smerige terreur aanval op dat festival, met beelden.
Past niet in de beeldvorming he.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 11:33 schreef Homey het volgende:
[..]
De BBC is hopeloos maar dit laten ze wel zien.
Onze NOS totaal niet. Sterker nog, er zijn intussen veel interviews met de vrijgelaten Israëlische gijzelaars. Best nieuwswaardig zou je zeggen. De NOS zendt daar echter niets van uit.
Iedereen die die pali vlag een warm hart toedraagt, ik hoop dat je dit item durft te kijken. Hier sta je dus voor.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 11:27 schreef StateOfMind het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Korte registratie van de BBC over die smerige terreur aanval op dat festival, met beelden.
Tja, dat wekt wellicht empathie op voor Israëliërs, dus probeert men dat te vermijden. Met Palestijnen wordt dit tot in treurnis gedaan natuurlijk, om juist die empathie bij de lezer en kijken dan wél los te maken.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 11:33 schreef Homey het volgende:
[..]
De BBC is hopeloos maar dit laten ze wel zien.
Onze NOS totaal niet. Sterker nog, er zijn intussen veel interviews met de vrijgelaten Israëlische gijzelaars. Best nieuwswaardig zou je zeggen. De NOS zendt daar echter niets van uit.
Pro-Palestijnse activisten zijn helaas mensen met een failliet moreel kompas. En helaas begon dit op 7 oktober al. Voor veel van deze mensen is het leven van een Israëliër niets waard en het leven van een Palestijn bijna heilig.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 11:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Iedereen die die pali vlag een warm hart toedraagt, ik hoop dat je dit item durft te kijken. Hier sta je dus voor.
Handgranaten gooien in een shelter met weerloze ongewapende normale mensen en daarna nog schieten ook.
Schieten op vuilcontainers waar ongewapende mensen inzitten. En nog trots zijn op jezelf ook als martelaar.
Daar sta je voor.
Lager kun je niet zinken.
Dat impliceert dat ze er 1 hebben....quote:
Denk je serieus dat dit indruk maakt als je ook honderden videos en foto's hebt van barbaars gedrag van de IDF?quote:Op vrijdag 4 juli 2025 11:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Iedereen die die pali vlag een warm hart toedraagt, ik hoop dat je dit item durft te kijken. Hier sta je dus voor.
Handgranaten gooien in een shelter met weerloze ongewapende normale mensen en daarna nog schieten ook.
Schieten op vuilcontainers waar ongewapende mensen inzitten. En nog trots zijn op jezelf ook als martelaar.
Daar sta je voor.
Het raakt je diep bij het zien van deze beelden. Ontzettend veel leed. Je kan het gewoon uit hun ogen aflezen.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 11:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daar sta je voor.
Everything before the but is bullshit.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 12:05 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ik vind het ook verschikkelijk wat er die dag gebeurd is maar
En gezien je vlaggetje in je UI en alles wat je gepost hebt in de laatste tijd hier, ga je daar hard op.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 12:14 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het raakt je diep bij het zien van deze beelden. Ontzettend veel leed. Je kan het gewoon uit hun ogen aflezen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |