Hopelijk niet erge tegenslagquote:
*knuffel*quote:Op maandag 29 september 2025 11:48 schreef Fok-it het volgende:
Bang dat trauma uiteindelijk als definitieve winnaar uit de bus gaat komen
Het komt erger binnen door meerdere omstandigheden die spelen. Zonder alle tegenslagen zou ik er niet zo (erg) mee zitten. Of ik zou het in ieder geval beter naast me neer kunnen leggen.quote:
quote:Op maandag 29 september 2025 12:37 schreef Ama het volgende:
[..]
Het komt erger binnen door meerdere omstandigheden die spelen. Zonder alle tegenslagen zou ik er niet zo (erg) mee zitten. Of ik zou het in ieder geval beter naast me neer kunnen leggen.
Ah kut manquote:Op maandag 6 oktober 2025 06:24 schreef Chandler het volgende:
kut, na een kleine 8 jaar is het einde daar van onze relatie. We wilden allerbeide niet maar lijkt dat onze wegen niet meer samen gaan... dat doet pijn..
Al een kleine 2 weken weg van elkaar op 1 gesprek na, hoop op nog een gesprek waarin we elkaar mogelijk toch kunnen vinden of beide genoeg concessies kunnen doen om elkaar te vinden... want er is 1 ding zeker, mijn hart behoort aan deze vrouw.
Heb je hulp?quote:Op woensdag 22 oktober 2025 02:01 schreef RedShoe het volgende:
Radeloos.
De dagen duren te lang, angst regeert mijn leven momenteel.
Het ging een tijdje redelijk goed, maar ik zit weer in een put.
Damn, het wordt steeds zwaarder en moeilijker om van die ellende in mijn hoofd te ontsnappen.
RedShoe, man, wat erg. Wat hoop ik dat je hulp krijgt. Hou vol.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 02:01 schreef RedShoe het volgende:
Radeloos.
Damn, het wordt steeds zwaarder en moeilijker om van die ellende in mijn hoofd te ontsnappen.
Goed zo! Het jaar mooi afsluitenquote:Op woensdag 22 oktober 2025 10:19 schreef Ama het volgende:
Ik denk dat ik voor het eerst sinds maart mij eindelijk weer een beetje oprecht gelukkig voel.![]()
Ik heb zoveel ellende gehad dit jaar, weg ermee en weer proberen te genieten van het leven. Gelukkig heb ik ook wel hele lieve mensen om me heen die ervoor hebben gezorgd dat de moeilijke duistere maanden toch net wat beter te doen waren.
(En mijn lieve kat natuurlijk die me altijd aan het lachen maakt, ook als jankend op de bank zit.)
quote:Op woensdag 22 oktober 2025 13:22 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Positief bericht: ik heb geen ziekte van Crohn of colitis ulcerosa, mijn ontlasting was volledig normaal
O, wist niet eens dat je onderzoeken had, gelukkig dat het niets wasquote:Op woensdag 22 oktober 2025 13:22 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Positief bericht: ik heb geen ziekte van Crohn of colitis ulcerosa, mijn ontlasting was volledig normaal
Had een hele lange tijd last van mijn buik/darmen. Onderzoek laten doen bij de dokter en die zag niks geks. En dit bevestigt dat. Ik denk dat het ook deels stress was. Nu ik meer rust in mijn hoofd heb lijkt het ook alsof het een stuk beter gaat.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 11:22 schreef Dotteke het volgende:
[..]
O, wist niet eens dat je onderzoeken had, gelukkig dat het niets was
Gelukkig dan maar, darmen zijn vreemde dingen en kan je knap last van hebben.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 11:23 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Had een hele lange tijd last van mijn buik/darmen. Onderzoek laten doen bij de dokter en die zag niks geks. En dit bevestigt dat. Ik denk dat het ook deels stress was. Nu ik meer rust in mijn hoofd heb lijkt het ook alsof het een stuk beter gaat.
Ja, als in ik moest mijn ontlasting inleveren.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 11:24 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Gelukkig dan maar, darmen zijn vreemde dingen en kan je knap last van hebben.
Heb je ook zo darmonderzoek gehad?
O gelukkig niet met zo slang naar binnen.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 11:25 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ja, als in ik moest mijn ontlasting inleveren.
Nee dat niet. Ik heb ook geen bloedverlies en ik val niet kilo's af in korte tijd. Dus die rode vlaggen waren er niet.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 11:26 schreef Dotteke het volgende:
[..]
O gelukkig niet met zo slang naar binnen.
Lijkt mij vreselijk
Gelukkig maarquote:Op donderdag 23 oktober 2025 11:28 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Nee dat niet. Ik heb ook geen bloedverlies en ik val niet kilo's af in korte tijd. Dus die rode vlaggen waren er niet.
Jaquote:
quote:Op woensdag 22 oktober 2025 02:01 schreef RedShoe het volgende:
Radeloos.
Fijn!! Scheelt een hoop troep in je lijf.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 13:22 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
En onrust in mijn hoofdquote:Op donderdag 23 oktober 2025 12:29 schreef maily het volgende:
[..]
Fijn!! Scheelt een hoop troep in je lijf.
Dit omschrijft goed hoe ik me ook voel eigenlijk.quote:Op donderdag 6 november 2025 07:55 schreef Chandler het volgende:
Redelijk kut... maar het is niet anders...
Fijn dat we niet alleen zijn dus!quote:Op donderdag 6 november 2025 08:30 schreef KaBuf het volgende:
Dit omschrijft goed hoe ik me ook voel eigenlijk.
Ik kan het raden denk ik. Sterkte kerel!quote:Op zondag 9 november 2025 14:00 schreef Chandler het volgende:
Verslagen, verdrietig, alleen, maar ook opgelucht.
Achquote:Op donderdag 6 november 2025 10:18 schreef Discombobulate het volgende:
Herfstdip? Constant rare dromen over van alles in nog wat in m'n leven, zo nu en dan wakker, kut geslapen en vandaag kapot en depressief.
Ja vandaag laatste gesprek gehad. Echt geen opties meer dus nu afspreken hoe ik afscheid neem van de kinderen en hoe we het doen met de spullen.. zucht..quote:Op zondag 9 november 2025 16:08 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik kan het raden denk ik. Sterkte kerel!
Sterkte kerel!quote:Op zondag 9 november 2025 16:19 schreef Chandler het volgende:
[..]
Ja vandaag laatste gesprek gehad. Echt geen opties meer dus nu afspreken hoe ik afscheid neem van de kinderen en hoe we het doen met de spullen.. zucht..
quote:Op zondag 9 november 2025 16:19 schreef Chandler het volgende:
[..]
Ja vandaag laatste gesprek gehad. Echt geen opties meer dus nu afspreken hoe ik afscheid neem van de kinderen en hoe we het doen met de spullen.. zucht..
Ik wens je er oprecht veel sterkte en succes mee.quote:Op dinsdag 11 november 2025 00:19 schreef Masberum het volgende:
Gematigd,
ongeveer 2 maanden geleden werd voor mij duidelijk dat ik intrinsiek (ik bedoel vanuit mijzelf echt) van de alcohol af wil. Nu in die laatste 2 maanden meer dagen nuchter geweest dan in de laatste 5 jaar (maar dat is nog niet zoveel als dat je zou verwachten als je er als normaal persoon naar kijkt).
De dagen dat ik niet drink mis ik de dopamine (of wat het ook is) en voel ik me erg somber (zelf zou ik het verdrietig noemen). De dagen dat ik drink voel ik me beter maar alsnog slecht omdat ik weet dat ik niet goed bezig ben.
Het omslagpunt is wel gekomen gelukkig, dat weet ik wel zeker. Dus vandaar gematigd, blij om de voortgang maar omdat mijn hersenen niet meer normaal functioneren (ze noemen het ook een geestesziekte tegenwoordig) is het wat extra lastig tijdelijk. Daar moet ik overheen komen, kan tot 8 weken duren, dat is nou eenmaal maar zo.
Heb je eraan gedacht om toch hulp te gaan zoeken. Het is namelijk niet iets waar je alleen doorheen hoeft te gaan als je serieus bent. Het is juist sterk om hulp te aanvaarden.quote:Op dinsdag 11 november 2025 00:19 schreef Masberum het volgende:
Gematigd,
ongeveer 2 maanden geleden werd voor mij duidelijk dat ik intrinsiek (ik bedoel vanuit mijzelf echt) van de alcohol af wil. Nu in die laatste 2 maanden meer dagen nuchter geweest dan in de laatste 5 jaar (maar dat is nog niet zoveel als dat je zou verwachten als je er als normaal persoon naar kijkt).
De dagen dat ik niet drink mis ik de dopamine (of wat het ook is) en voel ik me erg somber (zelf zou ik het verdrietig noemen). De dagen dat ik drink voel ik me beter maar alsnog slecht omdat ik weet dat ik niet goed bezig ben.
Het omslagpunt is wel gekomen gelukkig, dat weet ik wel zeker. Dus vandaar gematigd, blij om de voortgang maar omdat mijn hersenen niet meer normaal functioneren (ze noemen het ook een geestesziekte tegenwoordig) is het wat extra lastig tijdelijk. Daar moet ik overheen komen, kan tot 8 weken duren, dat is nou eenmaal maar zo.
Bedankt en ja maar toen nam ik het niet serieus genoeg omdat ik het niet als ernstig genoeg ervaarde. Het hangt van de komende weken af, misschien ga ik daarna daarin reageren. Maar dan heb ik al wel bij de huisarts extra aangeklopt. Nogmaals bedankt voor je aardige reactie.quote:Op dinsdag 11 november 2025 00:33 schreef Sally het volgende:
[..]
Ik wens je er oprecht veel sterkte en succes mee.
En ik vind het echt goed dat je dat besluit hebt genomen.
(er is ook een ander topic hier in R&P over dit onderwerp, mocht je behoefte hebben specifieker te zijn. Maar volgens mij had je dat topic al wel eens gevonden)
Nou ik heb wel eerder hulp gezocht, maar dat was niet vanuit mijzelf (ook al deed ik het wel vrijwillig). Maar zonder dat je het zelf wil werkt het denk ik niet. Maar sterker, ik heb in een kliniek gezeten, maar dat werkte helemaal niet (voor mij, ik geloof best dat het de meerderheid wel helpt). Ik wil dit topic niet vervuilen (met teveel tekst/posts bedoel ik daarmee), maar misschien wel goed om dit te benoemen.quote:Op dinsdag 11 november 2025 09:34 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Heb je eraan gedacht om toch hulp te gaan zoeken. Het is namelijk niet iets waar je alleen doorheen hoeft te gaan als je serieus bent. Het is juist sterk om hulp te aanvaarden.
Vanzelfsprekend, ik weet dat het een strijd kan zijn (niet uit eigen ervaring, maar wel van heel dicht bij meegemaakt).quote:Op dinsdag 11 november 2025 22:53 schreef Masberum het volgende:
[..]
Bedankt en ja maar toen nam ik het niet serieus genoeg omdat ik het niet als ernstig genoeg ervaarde. Het hangt van de komende weken af, misschien ga ik daarna daarin reageren. Maar dan heb ik al wel bij de huisarts extra aangeklopt. Nogmaals bedankt voor je aardige reactie.
Wat mij betreft is het niet veel, en je bent niet vervallen in je 'rants' als ik het zo even mag/moet noemen.quote:[..]
Nou ik heb wel eerder hulp gezocht, maar dat was niet vanuit mijzelf (ook al deed ik het wel vrijwillig). Maar zonder dat je het zelf wil werkt het denk ik niet. Maar sterker, ik heb in een kliniek gezeten, maar dat werkte helemaal niet (voor mij, ik geloof best dat het de meerderheid wel helpt). Ik wil dit topic niet vervuilen (met teveel tekst/posts bedoel ik daarmee), maar misschien wel goed om dit te benoemen.
Ik drink/dronk (ik weet vrij zeker dat ik binnen een 2 maanden er wel vanaf ben, ook al begrijp ik dat dat meestal weinig tot niks zegt als een alcoholist het zegt). In de kliniek vroegen ze hoeveel ik dronk etc. En ik was eerlijk en ik gaf aan dat als ik de ochtend daarop om 10:00 de kinderen naar zwemles moest brengen dat ik dan zorgde dat ik zeker wist dat ik nuchter was. Dus dat ik bijvoorbeeld om 22:00 stopte met drinken en ging slapen.
Dit is iets wat ze niet konden geloven, en ja ik ben er niet trots op (dat ik berekende wat ik kon drinken om 's ochtends nuchter te zijn), maar ik ging niet door en door op die momenten. Ik had altijd in gedachten van "maar de zaterdag verder en zondag erna hoef ik niks te doen dus kan ik dan drinken zoveel ik wil". Maar vooral "Ik wil niet zo'n mongole verslaafde zijn die een ongeluk veroorzaakt en mijn kinderen in gevaar brengt". Dus op vrijdag dronk ik dan minder en stopte ik op tijd. Maar dat was volgens hen onmogelijk, dus ik loog.
Ik kreeg te horen dat ik hun voortgang belemmerde door te liegen, dat ik niet eerlijk was. Ik dronk veel te veel maar dat is niet voldoende, je moet een groot gevaar zijn voor iedereen en jezelf. Zo hoorde ik over iemand die van Zeeland naar Amsterdam reed onder invloed om zijn drugs te scoren. Een manager die doordat hij onder invloed was niet door had dat een personeelslid bewusteloos op de wc zat (na sluitingstijd in de horeca).
Als uitzondering is geaccepteerd dat ik vroegtijdig de kliniek verliet. Ik moest ook met een persoon praten maar die gaf ook aan dat nou eenmaal soms inschattingsfouten worden gemaakt en gaf akkoord voor mijn vertrek. En dan bedoel ik niet een inschattingsfout van mijn alcoholgebruik, ik ben gewoon verslaafd en drink veel te veel.
Ook met een psycholoog gepraat maar dat helpt mij in ieder geval ook niks.
Ik voel me nu ook weer stom dat ik zoveel heb getypt, excuses daarvoor. Dit topic hoort wat luchtig te zijn denk ik zonder excessief veel uitleg, ik wil alleen wel antwoord op je vraag geven maar geen nieuw topic erover openen (en ik kan niet DM'en).
En hier staan dan weer gevoelens (en gedachten) in deze alinea's die hier perfect passen.quote:Als het binnen een maand niet lukt om compleet nuchter te blijven ga ik aan de huisarts vragen wat ik kan doen. Er zijn pillen die je misselijk maken bij alcohol, zoiets ga ik dan doen. Misschien anti-depressivia er weer bij als dat mogelijk is (ook al hielp mij dat ook weinig tot niks eerder maar goed).
Ik accepteer zeker hulp, maar ik denk dat ik vooral eerst moet gaan doorbijten, hoe somber (compleet verdrietig eigenlijk soms) ik me ook voel zonder alcohol, gewoon normaliseren/stabiliseren de komende weken en hopen dat mijn hersenen dan weer wat blijer kunnen zijn als het ware zonder alcohol
*aai over de bol geeft*quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |