SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• Inburgeringscursus examen gemaakt door kwiwi
• Een supernuttige handleiding om kibbeling te bestellen van onze enige echte Dr_Flash
Het grote KSC schema![]()
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
Heerlijkquote:Op zondag 29 juni 2025 22:53 schreef Lospedrosa het volgende:
Langste dag van het jaar is al een week geleden.
Donkere weer komt er weer aan.
RIPquote:Op zondag 29 juni 2025 23:09 schreef ieniminimuis het volgende:
Dit kan mijn laatste FOK!post zijn. De hont probeert mij te vergassen
quote:Op zondag 29 juni 2025 22:05 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Nou, maak je borst maar nat morgen en de dagen erna.
quote:Op zondag 29 juni 2025 21:50 schreef Nattekat het volgende:
Ben wel blij als ik weer in het immer koele Nederland ben. Die hitte ben ik zat aan het worden.
RIPquote:Op zondag 29 juni 2025 23:09 schreef ieniminimuis het volgende:
Dit kan mijn laatste FOK!post zijn. De hont probeert mij te vergassen
quote:Op maandag 30 juni 2025 00:25 schreef UitStraling het volgende:
200 ml biologische Rijst-Kokos drink
1 theelepel gemalen kurkuma
1 theelepel gemalen kaneel
1 snufje nootmuskaat
1 snufje kardemon
1 snufje zwarte peper
1 theelepel kokosolie
1 theelepel Ashwaganda poeder
Morguh mscholquote:
Het is ook echt slecht slaap weerquote:Op maandag 30 juni 2025 06:54 schreef mschol het volgende:
ik heb het gevoel dat ik niet geslapen heb
Morguh Flashquote:
O dat scheelt, hier is het altijd vies warm bovenquote:Op maandag 30 juni 2025 07:16 schreef mschol het volgende:
[..]
toen ik ginf slapen was het nog redelijk koel in de slaapkamer
Ik heb hier de boel open gegooid toen was het nog maar 13 graden heerlijkquote:Op maandag 30 juni 2025 07:27 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Buiten slechts 16 graden. Zo de boel nog maar even opengooien.
de auto gaf al 21 aanquote:Op maandag 30 juni 2025 07:27 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Buiten slechts 16 graden. Zo de boel nog maar even opengooien.
Ik ook.quote:Op maandag 30 juni 2025 07:28 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ik heb hier de boel open gegooid toen was het nog maar 13 graden heerlijk
Morguhquote:
quote:Op maandag 30 juni 2025 07:56 schreef loveislikeakiss het volgende:
Nu maar snel naar de sportschool voor het warm is
Slim.quote:Op maandag 30 juni 2025 07:44 schreef TaMieke het volgende:
Extra vroeg begonnen zodat ik vanmiddag lekker kan plonsen
Hier is het al warm. Blij dat ik m'n tas gisteravond al grotendeels had ingepakt, want zelfs van de laatste dingetjes brak het zweet me aan alle kanten uit.quote:Op maandag 30 juni 2025 07:56 schreef loveislikeakiss het volgende:
Nu maar snel naar de sportschool voor het warm is
Zweetkatquote:Op maandag 30 juni 2025 08:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hier is het al warm. Blij dat ik m'n tas gisteravond al grotendeels had ingepakt, want zelfs van de laatste dingetjes brak het zweet me aan alle kanten uit.
En nu heb ik een uitdaging, want ik heb een extreme planfout gemaakt: ik moet om 10:00 het hotel uit, stap om 20:00 op me nachttrein en wil daartussen niet alleen in de airco zitten. Ik kan niet douchen voor ik die trein op stap
O dat is in deze hitte wel een lange tijd om te overbruggenquote:Op maandag 30 juni 2025 08:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hier is het al warm. Blij dat ik m'n tas gisteravond al grotendeels had ingepakt, want zelfs van de laatste dingetjes brak het zweet me aan alle kanten uit.
En nu heb ik een uitdaging, want ik heb een extreme planfout gemaakt: ik moet om 10:00 het hotel uit, stap om 20:00 op me nachttrein en wil daartussen niet alleen in de airco zitten. Ik kan niet douchen voor ik die trein op stap
*duimt*quote:Op maandag 30 juni 2025 08:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Straks bij de receptie maar vragen of er nog mogelijken zijn
Wauw, nu alquote:
Ik om 7uur. Zo uit bed gerold, snel ontbijt gepakt en laptop opgestart.quote:
Hier is het half 2 smiddags :pquote:Op maandag 30 juni 2025 08:23 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Wauw, nu al
Hopelijk wordt het hier niet zo warm
Heb al water in de vriezer liggen om voor de ventilator te zetten mocht te te warm worden
Heel relaxt op een terras zitten dan maarquote:Op maandag 30 juni 2025 08:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vanuit huis? Lekker op je gemak wakker worden....quote:Op maandag 30 juni 2025 08:24 schreef TaMieke het volgende:
[..]
Ik om 7uur. Zo uit bed gerold, snel ontbijt gepakt en laptop opgestart.
Voel me alleen nogsteeds niet wakker
Gaat waarschijnlijk centen kostenquote:
Tot en met woensdag. Donderdag weer 23 ofzo.quote:
Die heb je toch nauwelijks nodig met deze temperaturen.quote:Op maandag 30 juni 2025 08:26 schreef Nattekat het volgende:
En ik heb ook niet echt meer kleding over. Goed gefixt.
Morgen op mijn yogamat voor de airco liggenquote:
Oef.quote:Op maandag 30 juni 2025 08:27 schreef STING het volgende:
Vrijdagmiddag een airco offerte geaccepteerd, nog steeds niet binnen.
Dus het is warm en je moet zo min mogelijk je kleding vuil maken, lekker aan het water gaan liggen hoef je alleen een zwem/korte broek aanquote:Op maandag 30 juni 2025 08:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gaat waarschijnlijk centen kosten
O ja natuurlijk je loopt een paar uurtjes voorquote:
Zouden ze het druk hebben?quote:Op maandag 30 juni 2025 08:27 schreef STING het volgende:
Koop wat te drinken bij de supermarktquote:Op maandag 30 juni 2025 08:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gaat waarschijnlijk centen kosten
Ja was gisteren al in sommige delen van het landquote:
Ja. Morgen en woensdag maar naar kantoor. Misschien is het daar iets koeler.quote:Op maandag 30 juni 2025 08:26 schreef rival het volgende:
[..]
Vanuit huis? Lekker op je gemak wakker worden....
Woensdag 38 met 70% luchtvochtigheid, dat zouden zelfs de Thai wat onaangenaam warm vindenquote:
Ja, dan ga ik dood.quote:Op maandag 30 juni 2025 08:30 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Woensdag 38 met 70% luchtvochtigheid, dat zouden zelfs de Thai wat onaangenaam warm vinden
Wanneer het buiten warmer is dan binnen.quote:Op maandag 30 juni 2025 08:31 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Raam nu nog open, maar ik weet niet wanneer ik die het beste dicht kan gaan doen.
Eigenlijk net ervoor natuurlijk.quote:Op maandag 30 juni 2025 08:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wanneer het buiten warmer is dan binnen.
Maar dan komt de stormquote:Op maandag 30 juni 2025 08:30 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Woensdag 38 met 70% luchtvochtigheid, dat zouden zelfs de Thai wat onaangenaam warm vinden
Goed punt.quote:Op maandag 30 juni 2025 08:32 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Eigenlijk net ervoor natuurlijk.
Goed bezig. Hier was het toen ik wakker werd al 24 graden.quote:Op maandag 30 juni 2025 08:35 schreef Nizno het volgende:
ik zit in het donker. lekker koel met 19 graden.
Heb een fijne dag vandaag!
Kunnen we verder zweten met alle schade opruimenquote:
Ik doe het andersom zodat ik morgen lekker in de tuin kan liggen af en toequote:Op maandag 30 juni 2025 08:30 schreef TaMieke het volgende:
[..]
Ja. Morgen en woensdag maar naar kantoor. Misschien is het daar iets koeler.
Kan het me ook niet voorstellen. Niemand gaat toch op het aller laatste moment nog zo'n ding bestellen, dat doe je van te voren.quote:
Kan je wel gebruiken met dit weerquote:Op maandag 30 juni 2025 08:27 schreef STING het volgende:
Meteorologisch gezien zelfs al 30 dagenquote:Op maandag 30 juni 2025 08:42 schreef loveislikeakiss het volgende:
Het is al 9 dagen zomer, we wisten al lang dat het warm ging worden
Hou ik niet vanquote:Op maandag 30 juni 2025 08:44 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Meteorologisch gezien zelfs al 30 dagen
Heb je niet een leuk hotelletje ergens anders in het dorp?quote:Op maandag 30 juni 2025 08:46 schreef Nattekat het volgende:
Geen optie zonder een extra nacht bij te boeken
Beter er inquote:Op maandag 30 juni 2025 08:27 schreef rival het volgende:
[..]
Dus het is warm en je moet zo min mogelijk je kleding vuil maken, lekker aan het water gaan liggen hoef je alleen een zwem/korte broek aan
Dat laatste is wel lekker zo kom je de dag wel doorquote:Op maandag 30 juni 2025 08:35 schreef Nizno het volgende:
ik zit in het donker. lekker koel met 19 graden.
Heb een fijne dag vandaag!
Jij denkt dat ik gewoon daar kan douchen zonder een nacht te boeken?quote:Op maandag 30 juni 2025 08:46 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Heb je niet een leuk hotelletje ergens anders in het dorp?
Precies mijn gedachtengang, wijze woorden.quote:Op maandag 30 juni 2025 08:41 schreef rival het volgende:
[..]
Kan het me ook niet voorstellen. Niemand gaat toch op het aller laatste moment nog zo'n ding bestellen, dat doe je van te voren.
Bel Mario misschien kan hij je halen op het fietske van Muttiquote:Op maandag 30 juni 2025 08:46 schreef Nattekat het volgende:
Geen optie zonder een extra nacht bij te boeken
Je kunt het proberenquote:Op maandag 30 juni 2025 08:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jij denkt dat ik gewoon daar kan douchen zonder een nacht te boeken?
Ga je naar een zwembad even lekker zwemmen en kan je daar douchenquote:Op maandag 30 juni 2025 08:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Oeh oehquote:Op maandag 30 juni 2025 08:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zat ik al aan te denken. Even een zwembroek kopen, douchen, even wachten tot ik opgedroogd ben en dan weer omkleden.quote:Op maandag 30 juni 2025 08:51 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ga je naar een zwembad even lekker zwemmen en kan je daar douchen
Je was ook op tijd, vrijdag was het nog niet zo warmquote:Op maandag 30 juni 2025 08:50 schreef STING het volgende:
[..]
Precies mijn gedachtengang, wijze woorden.
Lekkere chloorlucht.quote:Op maandag 30 juni 2025 08:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zat ik al aan te denken. Even een zwembroek kopen, douchen, even wachten tot ik opgedroogd ben en dan weer omkleden.
Alsof we hier op een eiland zittenquote:Je zult merken dat het maandagochtend al snel warm wordt. De zon schijnt volop, al heeft het westen te maken met sluierwolken. De wind komt uit het oosten, en neemt dus warme lucht van het Europese vasteland mee.
tijd voor een andere after shavequote:Op maandag 30 juni 2025 08:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ruik 6 maanden per jaar al bijna permanent naar chloor.
Een handdoek kopen is ook niet zo duur, altijd nog goedkoper dan een kamer boekenquote:Op maandag 30 juni 2025 08:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zat ik al aan te denken. Even een zwembroek kopen, douchen, even wachten tot ik opgedroogd ben en dan weer omkleden.
Glorix maskeert wel goed de zweetluchtquote:
Lekker douchen daarna even een luchtje op en klaar voor de reis.quote:
Ja, daar ben je niet vies van vandaar dat ik het voorsteldequote:Op maandag 30 juni 2025 08:54 schreef Nattekat het volgende:
En als ik daar toch ben, kan ik ook meteen een duik nemen
Heb ik niet nodigquote:Op maandag 30 juni 2025 08:56 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Een handdoek kopen is ook niet zo duur, altijd nog goedkoper dan een kamer boeken
Ik heb wat gevonden vlak bij het hoofdstation in Wenen.quote:Op maandag 30 juni 2025 09:00 schreef Dotteke het volgende:
Maar moet er wel een in de buurt zijn, heb je dat al bekeken?
En anders heb je altijd nog de Donauquote:Op maandag 30 juni 2025 09:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb wat gevonden vlak bij het hoofdstation in Wenen.
Zou lopenquote:Op maandag 30 juni 2025 09:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Parodontologie ook weer overleefd. Het begint nu warm te worden. Eerst nog even 16 treinkilometers scoren en dan aan het werk
Gratis zwemwaterquote:
quote:Op maandag 30 juni 2025 09:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb wat gevonden vlak bij het hoofdstation in Wenen.
Ja de zon heeft kracht, het is al snel warm in huisquote:Op maandag 30 juni 2025 09:09 schreef Wereldgozer het volgende:
Ik dacht ik werk even in thuiskantoor tot het te warm wordt, daarna naar beneden
Dat is ongeveer nu
Ja dat kost me minstens 4 zo niet 5 uur en dan ben ik dood. Mijn baas verwacht ook nog dingen vandaagquote:
En dan moet de echte pret nog beginnenquote:Op maandag 30 juni 2025 09:09 schreef Wereldgozer het volgende:
Ik dacht ik werk even in thuiskantoor tot het te warm wordt, daarna naar beneden
Dat is ongeveer nu
Kost ook tien liter waterquote:Op maandag 30 juni 2025 09:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja dat kost me minstens 4 zo niet 5 uur en dan ben ik dood. Mijn baas verwacht ook nog dingen vandaag
Ik ga zo in t zwembad liggenquote:
Leugens, want de tribune was vol.quote:Op maandag 30 juni 2025 08:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ruik 6 maanden per jaar al bijna permanent naar chloor.
Na de eerste ronde niet meerquote:Op maandag 30 juni 2025 09:14 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Leugens, want de tribune was vol.
Heb je plek over?quote:Op maandag 30 juni 2025 09:14 schreef Wereldgozer het volgende:
Dat is ongeveer nu
[..]
Ik ga zo in t zwembad liggen
Ook.quote:
Voor jou nog vol te houden?quote:Op maandag 30 juni 2025 09:10 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ja de zon heeft kracht, het is al snel warm in huis
quote:
Ja rustig aan doen, alles op tijd open en dicht en verder niet al te veel doen.quote:
Standaard bandje hebben ze dan toch met alternatieven?quote:
Er is technische storing bij de huisarts, waardoor ze niet bereikbaar zijn.quote:
Met hooivorken erheenquote:Op maandag 30 juni 2025 09:27 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Er is technische storing bij de huisarts, waardoor ze niet bereikbaar zijn.
Dat dit kan in Nederland.quote:Op maandag 30 juni 2025 09:27 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Huisartspost bel de huisarts.quote:Op maandag 30 juni 2025 09:26 schreef loveislikeakiss het volgende:
[..]
Standaard bandje hebben ze dan toch met alternatieven?
Of de huisartsen post bellen
Spoedlijn?quote:Op maandag 30 juni 2025 09:28 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Huisartspost bel de huisarts.
De vervangende huisarts bel je eigen huisarts.
Ik heb vanochtend al een uur de wacht gestaan bij mijn eigen huisarts voordat de boel eruit klapte.
Ughquote:Op maandag 30 juni 2025 09:28 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Huisartspost bel de huisarts.
De vervangende huisarts bel je eigen huisarts.
Ik heb vanochtend al een uur de wacht gestaan bij mijn eigen huisarts voordat de boel eruit klapte.
Ik snap die nooit zo goedquote:
Dat is de vervangende huisarts van een andere praktijk.quote:
Om zo'n situatie te bepalen, heb ik ook moeite mee.quote:Op maandag 30 juni 2025 09:30 schreef loveislikeakiss het volgende:
[..]
Ik snap die nooit zo goed
Wat is een situatie dat je niet een ambulance wil maar wel de huisarts spoedlijn
yup.quote:
quote:Op maandag 30 juni 2025 09:30 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dat is de vervangende huisarts van een andere praktijk.
O dat is niet handig. ALs het dicht bij je is even langsrijden dan?quote:Op maandag 30 juni 2025 09:27 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Die zit even andere kant van de stad, dus dat gaat niet zo 1,2, 3...quote:Op maandag 30 juni 2025 09:34 schreef loveislikeakiss het volgende:
Fysiek naar de huisarts gaan en daar de assistentie spreken?
En dan als je daar aankomt 'ja u kunt alleen telefonisch afspraken maken'quote:Op maandag 30 juni 2025 09:34 schreef loveislikeakiss het volgende:
Fysiek naar de huisarts gaan en daar de assistentie spreken?
Mooi waardeloos dusquote:Op maandag 30 juni 2025 09:35 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Die zit even andere kant van de stad, dus dat gaat niet zo 1,2, 3...
Heb een keer gehad met mijn ex dat de assistente zei van ja veel mensen hebben last van de eiken processie rups bla blaquote:Op maandag 30 juni 2025 09:40 schreef LTVDK het volgende:
[..]
En dan als je daar aankomt 'ja u kunt alleen telefonisch afspraken maken'
Altijd leuk als je al 10 jaar huisartsen tekort hebt in je woonplaats.quote:
Dat is ellende dus. Gaat het weer niet goed met je?quote:Op maandag 30 juni 2025 09:43 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Altijd leuk als je al 10 jaar huisartsen tekort hebt in je woonplaats.
Thuis is het dan koeler om te werken?quote:Op maandag 30 juni 2025 09:43 schreef rival het volgende:
Als het op kantoor 25 graden is mogen wij naar huis van de nieuwe manager.
Dat is nu al volgens het thermometertje.
Boven de 25 graden mag je niet meer werkenquote:Op maandag 30 juni 2025 09:43 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Thuis is het dan koeler om te werken?
Wel bij mensen met een airco vermoed ik. Dat hebben we hier op kantoor niet.quote:Op maandag 30 juni 2025 09:43 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Thuis is het dan koeler om te werken?
Ik zit pas op 2300quote:Op maandag 30 juni 2025 09:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Weer thuis gearriveerd. Eindelijk even tijd om te ontbijten. Half elf de eerste vergadering. 4469 stapjes al, een bemoedigend begin van de dag
quote:Op maandag 30 juni 2025 09:43 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Dat is ellende dus. Gaat het weer niet goed met je?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
quote:Op maandag 30 juni 2025 09:45 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
[..]Dan zou ik niet lang wachten om iets anders te bellen. Bel de eerste hulp in het ziekenhuis en vraag advies wie je moet bellen als er bij je ha storing isSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
quote:Op maandag 30 juni 2025 09:48 schreef ESF1Gamer het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
Die zal weer zeggen bel de huisarts maar.quote:Op maandag 30 juni 2025 09:49 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Dan zou ik niet lang wachten om iets anders te bellen. Bel de eerste hulp in het ziekenhuis en vraag advies wie je moet bellen als er bij je ha storing is
Maar die is niet bereikbaar zeg je danquote:Op maandag 30 juni 2025 09:50 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Die zal weer zeggen bel de huisarts maar.
Of je gaat uiteindelijk naar de HA en die zegt "Jezus waarom ben je niet gelijk naar de SEH gegaan??"quote:Op maandag 30 juni 2025 09:52 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Maar die is niet bereikbaar zeg je dan
Sta jij niet onder een specialist?
Of ze sturen je dan weer ergens anders naartoequote:Op maandag 30 juni 2025 10:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Of je gaat uiteindelijk naar de HA en die zegt "Jezus waarom ben je niet gelijk naar de SEH gegaan??"
quote:Op maandag 30 juni 2025 09:52 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Maar die is niet bereikbaar zeg je dan
Sta jij niet onder een specialist?
Fuck FIA
Pakaak
We zitten ook niet in dat halve jaarquote:Op maandag 30 juni 2025 09:14 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Leugens, want de tribune was vol.
Vanavond als ik naar bed ga, gaat ie weer uit.quote:
Die is toch niet thuis.quote:Op maandag 30 juni 2025 10:28 schreef Ama het volgende:
[..]
Beetje jammer dat Hedwig doodsbang is voor mijn ventilator.
Oh lol ja, ze lag net nog buiten voor de deur. Maar ze durft ook niet naar binnen als hij aan staat.quote:
Ohhhh ziet er goed uitquote:Op zondag 29 juni 2025 22:13 schreef Crack_ het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn aalbessen zijn wit!@:essnhills
Ik weet dat witte bestaan maar had er niet bij stilgestaan dat die van mij de witte variant konden zijn. Tot mijn buurvrouw me er vandaag op attendeerde. Ze zijn al lang goed johEn lekker
Rode heb ik overigens ook ergens verdwaald staan zag ik vandaag, maar.. ja.
[ afbeelding ]
![]()
![]()
Verder heb ik vandaag mijn eerste eigen appeltje gegeten *kijkt emotioneel
[ afbeelding ]
Hij smaakte lichtjes zoet/zuur
Iedereen heeft jou gemistquote:Op maandag 30 juni 2025 10:17 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Vandaag komt PostNl met een plekje als het goed is.
[poll=9026]
quote:Op maandag 30 juni 2025 08:40 schreef loveislikeakiss het volgende:
Persoon in mijn boek heet Essie
Ze is net ontslagen en haar appartement kwijt
Sorry @:essnhills
Ja. We mochten iets eerder beginnen, want de sortering was klaar en als je klaar was en terug op de zaak, meteen naar huis, 2,5 vroeger dan normaalquote:
ah, aalbessen.quote:Op maandag 30 juni 2025 10:44 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ohhhh ziet er goed uit
Witte aalbessen
Ik heb nog een paar frambozen die nog moeten rijpen, en dan hopelijk nog een struikje die in de herfst vruchtjes geeft
Voor de rest zijn ze leeg
Goede timing op zo'n dagquote:Op maandag 30 juni 2025 10:46 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Ja. We mochten iets eerder beginnen, want de sortering was klaar en als je klaar was en terug op de zaak, meteen naar huis, 2,5 vroeger dan normaal
Ik heb ze weleens in een kookprogramma gezienquote:Op maandag 30 juni 2025 10:47 schreef Koen66 het volgende:
Serieus nog nooit van witte aalbessen gehoord
Nee, normaal noem ik ze rode bessenquote:Op maandag 30 juni 2025 10:47 schreef gianni61 het volgende:
[..]
ah, aalbessen.
Zo noemen jullie miemele
Dat klinkt als hoe US het zou noemen als 2 mensen intiem bij elkaar dingetjes in elkaars oren fluisterenquote:
Morgen iig weer. Waarschijnlijk gaan ze dat woensdag ook doen, maar dan ben ik al vrijquote:
Das wel fijnquote:Op maandag 30 juni 2025 10:54 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Morgen iig weer. Waarschijnlijk gaan ze dat woensdag ook doen, maar dan ben ik al vrij
aalbessen dus blijkbaarquote:
Nee, bzz bzz bzz.quote:
@bitterbalquote:
Niet?quote:Op maandag 30 juni 2025 10:47 schreef Koen66 het volgende:
Dat was niet duidelijk!quote:
Ik ook niet. Aalbino's?quote:Op maandag 30 juni 2025 10:47 schreef Koen66 het volgende:
ik moet nog flink snoeien in mijn tuin, maar ik moet al zweten bij de gedachtequote:Op maandag 30 juni 2025 11:04 schreef essnhills het volgende:
Ik wil nu ook witte miemele in mijn tuin
Het is zo'n woord waar op school om gegniffeld wordt.quote:Op maandag 30 juni 2025 10:53 schreef essnhills het volgende:
[..]
Dat klinkt als hoe US het zou noemen als 2 mensen intiem bij elkaar dingetjes in elkaars oren fluisteren
Ja preciesquote:Op maandag 30 juni 2025 11:10 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Het is zo'n woord waar op school om gegniffeld wordt.
En volwassenen aan viezige dingen denken
Die plukte ik vroeger uit de tin bij mijn beppe.quote:
quote:Op maandag 30 juni 2025 11:22 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Die plukte ik vroeger uit de tin bij mijn beppe.
Ja, zo worden ze denk ik ook het meeste genoemd. En zo liggen ze ook in de supermarkt denk ik?quote:Op maandag 30 juni 2025 11:22 schreef rival het volgende:
[..]
oh heet dat aal. Ik ken dat gewoon als rode besjes.
quote:
je hebt meerdere soorten, net zoals met appels, en peren en.. eigenlijk allesquote:Op maandag 30 juni 2025 11:25 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik dacht dat aalbessen die meer transparante/ witte bessen zijn. Maar dat zijn dan weer anderen?
Trosbesquote:Op maandag 30 juni 2025 11:24 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
De aalbes kennen we allemaal wel. Misschien beter bekend als rode bes of trosbes, maar hiermee wordt dezelfde plant bedoeld, namelijk de Ribes rubrum. Van nature komt de rode bes voor in het westen van Europa.
Nee dat zijn ook aalbessenquote:Op maandag 30 juni 2025 11:25 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik dacht dat aalbessen die meer transparante/ witte bessen zijn. Maar dat zijn dan weer anderen?
Dokter al bereiktquote:Op maandag 30 juni 2025 11:22 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Die plukte ik vroeger uit de tin bij mijn beppe.
Een andere en die probeert de mijne te bereiken.quote:
Ohhh, ik wil de roze trosbosbesquote:Op maandag 30 juni 2025 11:30 schreef Recce het volgende:
En trosbosbessen. Dat is een andere naam voor blauwe bessen.
En ondertussen ben je nog geen steek verder dusquote:Op maandag 30 juni 2025 11:30 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Een andere en die probeert de mijne te bereiken.
Nee aalbessen zijn bessen die naar palingbeestjes smaken nou goed?quote:Op maandag 30 juni 2025 11:25 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Nou en donderdag wordt het weer fijn gewoonquote:
quote:
quote:Vanmiddag wordt het in de zuidelijke helft tropisch warm, met maximumtemperaturen van 30-32°C. Dinsdag wordt het bijna overal tropisch warm (30-34°C), met in de zuidelijke helft maximumtemperaturen boven de 35°C, in het zuiden kan het plaatselijk 38°C worden.
In de nacht naar woensdag blijft het in stedelijk gebied en in het zuidoosten erg warm met temperaturen tussen de 20 en 25°C.
Woensdag wordt het landinwaarts tropisch warm (30-34°C) met in het zuidoosten en oosten maximumtemperaturen boven de 35°C en plaatselijk kan het opnieuw 38°C worden. Woensdagavond koelt het van het westen uit af.
quote:
Hier ook las ik netquote:
quote:Op maandag 30 juni 2025 11:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou en donderdag wordt het weer fijn gewoon
Moeten we een noodvoorraad aanleggen?quote:Op maandag 30 juni 2025 11:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Wij van de drinkwaterij hebben code rood voor 1 en 2 juli in ongeveer de helft van het verzorgingsgebied. Alleen stad Leeuwarden en de waddeneilanden zijn groen. Vandaag is de Achterhoek ook al rood.
quote:
RIP @TheStigsDutchCousinquote:Morgen code oranje in drie provincies
Vanwege extreme hitte geldt morgen code oranje in Noord-Brabant, Limburg en Gelderland. Het KNMI geeft code oranje af als er grote kans is op gevaarlijk weer. De weerdienst geeft aan dat niet alleen iedereen klachten als uitdroging en oververhitting kan krijgen, maar er ook in het verkeer overlast kan ontstaan door bijvoorbeeld plotseling uitvallende auto's en wegen en bruggen die worden afgesloten door het smelten van asfalt.
quote:
quote:Op maandag 30 juni 2025 11:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Wij van de drinkwaterij hebben code rood voor 1 en 2 juli in ongeveer de helft van het verzorgingsgebied. Alleen stad Leeuwarden en de waddeneilanden zijn groen. Vandaag is de Achterhoek ook al rood.
Dus ik kan nog veilig water drinkenquote:Op maandag 30 juni 2025 11:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat had je sowieso al moeten hebben tochquote:
Heb jij eigenlijk ook toegang tot drinkwatergebieden in de duinen?quote:Op maandag 30 juni 2025 11:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Die ik heb nog nooit op volgens mij, zien er wel mooi uitquote:
Westenquote:
Ze is buiten en ze is niet altijd even goed in vliegen vangen.quote:
Ja, die naam heb ik ook nooit voorbij horen komenquote:
Ja, maar als het van de drinkwaterij ook moet, is het toch serieuzer!quote:Op maandag 30 juni 2025 11:56 schreef essnhills het volgende:
[..]
Dat had je sowieso al moeten hebben toch
Van mij niet. Als er zoiets aan de hand is bereikt dat signaal je wel via de reguliere mediaquote:
quote:Op maandag 30 juni 2025 12:03 schreef Recce het volgende:
[..]
Ja, maar als het van de drinkwaterij ook moet, is het toch serieuzer!
Toegang? Ik mag er lopen ja, zoals iedereenquote:Op maandag 30 juni 2025 11:58 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Heb jij eigenlijk ook toegang tot drinkwatergebieden in de duinen?
Als jij met mensen spreekt die er serieus verstand van hebben: zeggen die ook dat drinkwater op raakt?quote:Op maandag 30 juni 2025 12:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Van mij niet. Als er zoiets aan de hand is bereikt dat signaal je wel via de reguliere media![]()
Code rood betekent bij ons "Verwacht verbruik groter dan de maximale productiecapaciteit". Maar daar hebben we buffers voor, de zogenaamde reinwaterkelders, om te zorgen dat dat niet meteen een probleem wordt.
Ja hoiquote:
Worden die dan buiten de piek weer bijgevuld? Of raken ze langzaam leger de komende dagen?quote:Op maandag 30 juni 2025 12:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Van mij niet. Als er zoiets aan de hand is bereikt dat signaal je wel via de reguliere media![]()
Code rood betekent bij ons "Verwacht verbruik groter dan de maximale productiecapaciteit". Maar daar hebben we buffers voor, de zogenaamde reinwaterkelders, om te zorgen dat dat niet meteen een probleem wordt.
quote:Op maandag 30 juni 2025 12:10 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als jij met mensen spreekt die er serieus verstand van hebben: zeggen die ook dat drinkwater op raakt?
Enige wat je hoeft te vragen is:quote:Op maandag 30 juni 2025 12:11 schreef Crack_ het volgende:
Mijn tuinbuurman heeft zonnepanelen gekocht, dan kun je wél een waterpomp hebben op je tuin. Ik wil ook, denk ik.
Ik probeerde wat informatie te winnen over de capaciteit van zn accu en zonnepanelen maar hij had echt geen idee waar ik het over had. Het is een aardige man maar volgens mij snappen ze dit soort dingen niet zo goed. Ik weet alleen de prijs, komt goedkoop over maarja, wat ze precies voor dat geld hebben weet ik niet
Meestal hebben de deskundigen er het minste verstand van.quote:Op maandag 30 juni 2025 12:10 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als jij met mensen spreekt die er serieus verstand van hebben: zeggen die ook dat drinkwater op raakt?
Ja, dat wordt steeds moeilijker. De problemen komen van alle kanten. Door klimaatverandering daalt het grondwater, we moeten het water delen met de landbouw, met de industrie, met de scheepvaart, iedereen wil water. Plus dat zuiveren steeds kostbaarder wordt omdat iedereen er maar de gekste onzin in flikkert. Van verf en frituurolie tot PFAS en MDMA. Komt nog bij dat we lang niet alle winningsverginningen die we hebben, ook daadwerkelijk kunnen gebruiken. Hoe dat zit weet ik ook niet.quote:Op maandag 30 juni 2025 12:10 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
quote:Op maandag 30 juni 2025 12:12 schreef Recce het volgende:
[..]
Meestal hebben de deskundigen er het minste verstand van.
Kan ik me voorstellen.quote:Op maandag 30 juni 2025 12:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dat wordt steeds moeilijker. De problemen komen van alle kanten. Door klimaatverandering daalt het grondwater, we moeten het water delen met de landbouw, met de industrie, met de scheepvaart, iedereen wil water. Plus dat zuiveren steeds kostbaarder wordt omdat iedereen er maar de gekste onzin in flikkert. Van verf en frituurolie tot PFAS en MDMA. Komt nog bij dat we lang niet alle winningsverginningen die we hebben, ook daadwerkelijk kunnen gebruiken. Hoe dat zit weet ik ook niet.
Absoluutquote:Op maandag 30 juni 2025 12:12 schreef Recce het volgende:
[..]
Meestal hebben de deskundigen er het minste verstand van.
Wat zou volgens jou moet gebeuren om dit voorkomen?quote:Op maandag 30 juni 2025 12:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dat wordt steeds moeilijker. De problemen komen van alle kanten. Door klimaatverandering daalt het grondwater, we moeten het water delen met de landbouw, met de industrie, met de scheepvaart, iedereen wil water. Plus dat zuiveren steeds kostbaarder wordt omdat iedereen er maar de gekste onzin in flikkert. Van verf en frituurolie tot PFAS en MDMA. Komt nog bij dat we lang niet alle winningsverginningen die we hebben, ook daadwerkelijk kunnen gebruiken. Hoe dat zit weet ik ook niet.
Prijzen van water verhogenquote:Op maandag 30 juni 2025 12:14 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Wat zou volgens jou moet gebeuren om dit voorkomen?
Allebei. De productiecapaciteit wordt maximaal benut maar als het verbruik groter is, lopen die kelders langzaam leeg. Bij minder verbruik gaat niet alleen de productie omlaag maar ook de hoeveelheid buffer. Je wilt namelijk niet dat je bij weinig verbruik water van een week oud uit de kraan krijgt. Al ons water uit de kraan is maximaal 24 uur oud. I.e. sinds zuivering.quote:Op maandag 30 juni 2025 12:11 schreef Recce het volgende:
[..]
Worden die dan buiten de piek weer bijgevuld? Of raken ze langzaam leger de komende dagen?
quote:Op maandag 30 juni 2025 12:17 schreef Nattekat het volgende:
26,7 in m'n slaapkamer thuis. Ik ga extra genieten van de airco in de slaaptrein
Boeren afschaffen, industrie afschaffen, scheepvaart afschaffen. Geen kutventilatertjes meer op AliExpress bestellen allen.quote:Op maandag 30 juni 2025 12:14 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Wat zou volgens jou moet gebeuren om dit voorkomen?
Degene die had gezegd dat ze te vroeg zouden zijn, heeft het fout.quote:Op maandag 30 juni 2025 10:17 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Vandaag komt PostNl met een plekje als het goed is.
[poll=9026]
PostNl Hunger Games?quote:Op maandag 30 juni 2025 12:20 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Degene die had gezegd dat ze te vroeg zouden zijn, heeft het fout.
Olie oppompen en raffineren kost ook veel energie, maar ik denk niet dat de oliebedrijven daarom minder willen produceren.quote:Op maandag 30 juni 2025 12:14 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Kan ik me voorstellen.
En het kost ook gewoon veel (pomp) energie, dat is ook een reden dat de waterbedrijven graag minder willen produceren.
Waterbedrijven zijn in publieke handen, vnl provincies en gemeenten.quote:Op maandag 30 juni 2025 12:24 schreef Recce het volgende:
[..]
Olie oppompen en raffineren kost ook veel energie, maar ik denk niet dat de oliebedrijven daarom minder willen produceren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |